Näytä tavallinen näkymä : www.bike-components.de
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
[
8]
Tein huhtikuun lopussa tilauksen, jossa mm. eräs pyöräilykypärä. Kypärän arvioitutoimitusaika oli joitakin päiviä, ei heti varastossa kuitenkaan. Sain ensin mailin, jossa arvioitiin saapumisajaksi 7.5. Sen jälkeen uusi maili 13.5. ajalla, sen jälkeen 22.5. ja eilen taas 29.5. Ensimmäinen kerta, kun toimitusaika heittää näin kyseisessä firmassa - kilpaileva saksalainen kauppa ilmoittaa kypärää olevan heillä varastossa, joten nyt lähti koko tilaus peruutukseen. Tämä kauppa on kyllä muuten tähän asti toiminut hyvin, mutta en viitsi enää odottaa.
^Jos tavaroilla on kiire, niin mistään nettikaupasta ei kannata tilata mitään muuta kuin varastossa olevia tavaroita -- nuo due 2-3 days ym. muut arviot on ihan puuta heinää.
Jostain syystä b-c ei huoli mun rahoja, vaikka OP:n mobiilin (ja verkkopankin) kautta oston varmistus on mennyt läpi. Pitäkööt: tunkkinsa.
Jos maksoit suoraan omasta verkkopankistasi, niin muistithan laittaa viestikenttään tilauksen numeron.
^^ No parin viikon toimitusviiveeseen olin varautunut, koska ei tällä kaupalla ole ennenkään näissä ei-varastossa oleviin tuotteisiin mennyt näin kauaa. Kun muutaman päivän toimitusviive venähtää näillä tiedoin jo kuukaudeksi, niin onhan se näinkin yksinkertaisessa tuotteessa liikaa.
Jos maksoit suoraan omasta verkkopankistasi, niin muistithan laittaa viestikenttään tilauksen numeron.
Visa debitillä yritin maksaa. Kilpailevalla nettikaupalla homma meni sujuvasti, joten case closed siltä osin.
Tosin kaksi WTF hetkeä peräkkäin saman kaupan kanssa on mulle vähän liikaa, saattoi sulkeutua kaupan ovi ns. viimeisen kerran nyt.
Dieselman
22.05.2020, 14.27
Tilaus sisään eilen klo23 ja tänään klo14 ilmoitus että lähetty. Ei voi moittia.
Dieselman
30.05.2020, 09.28
Tilaus sisään eilen klo23 ja tänään klo14 ilmoitus että lähetty. Ei voi moittia.
DHL (Enset) toi eilen, 3 arkipäivää Saksasta Suomeen, 3 arkipäivää Helsingistä pohjois-pirkanmaalle..
Tilaus (kaikki in stock) 26.5., tavarat liikkeelle 2.6., ja äsken toi kuriiri paketin ovelle. Keräilyvaihe siis kesti melkein viikon, mutta toimitus oli nopea.
Bike-Componentsilla ei oikein homma toimi tällä hetkellä.
Piti palauttaa yksi rikkinäisenä tullut runko. Paketti on ollut heillä jo kolmisen viikkoa, eikä kukaan ole vieläkään käsitellyt koko hommaa.
Kiva, kun on pari tonnia kiinni tollasessa touhussa, eikä heitä tunnu kiinnostavan juurikaan edes vastailla viesteihin.
Ihan ymmärrettävää, että on kiireitä kun tilauksia tulee, mutta alkaa hermot mennä.
Vaikuttaa siltä, ettei B-C enää tarjoa ilmaista toimitusta samaan tapaan kuin aiemmin. Aiemmin kaupassa liikkuessa tuli aina silloin tällöin popuppi, josta sai koodin ilmaiseen toimitukseen, mutta en muista että tuota olisi hetkeen enää ilmestynyt.
18.8. asti Shimanon rojuista 10% rabattia koodilla: 6DBQYYLG
Kymmenen vuotta kyseisestä kaupasta tavaraa tilanneena on selkeästi ollut omalla kohdalla melkoista sekoilua viime aikoina.
Viimeisin tilaus reilut pari viikkoa sitten sisään, kaikki ostetut tavarat "in stock".
Reipas viikko tilauksen jälkeen laitoin aspaan viestin kun status oli ollut viikon keräilyssä.
Kertoivat että paketti olisi jo lähetetty. Odotin muutaman päivän, status pysyi keräilyssä, ja kysyin uudelleen.
Sitten sanoivat että ei ollutkaan lähetetty. Selvittävät missä mennään.
Parin päivän päästä tuli viesti että ei ollutkaan lähetetty, osoitteen kanssa epäselvyyttä. Vaikka osoite oli heidän sivujen profiilissa oikein, ja toiminut aiemmin useita kertoja.
Muutama päivä kului, ja melkein 2 viikkoa alkuperäisestä tilauksesta, tuli DHL Expressin seurantakoodi ja paketti lähti liikenteeseen.
Paketti tuli Suomeen ja sitten eilen ilmestyi seurantaan että "yritetty toimittaa". Koko päivän oli asunnossa joku paikalla, ja kukaan ei siis ovella ole käynyt kelloa soittamassa. Ja rivitalo kyseessä eli pitäisi ovelle löytää.
Pitääpä siis soitella tänään DHL:lle että mitäs sekoilua tällä kertaa.
Alkukesästä oli edellinen tilaus Bike-Componentsista ja silloinkin pientä säätöä, kun hukkaisivat tilauksen. Aspasta kerrottiin että eivät tiedä missä paketti on, selvittelivät sitäkin monta päivää.
Lopulta paketti löytyi ja tuli perille pari viikkoa tilauksesta.
Tosiaan useita aiempia onnistuneita tilauksia takana, mutta en tiedä onko korona vai mikä sekoittanut heidän systeemit.
Jos vertaa Bike-Discount:iin niin sieltä pelkästään hyviä kokemuksia, tullut tilaukset aina 3-5 arkipäivässä kotiin asti ilman ongelmia.
Täältäkin tuli reilussa viikossa ja mukana ilmainen energiapatukka.
Tein tilauksen viimeviikon maanantaina (sekalaista in-stock -tavaraa). Saman viikon perjantaina pakettia "yritettiin" toimittaa DHL:n toimesta, mutta seurannan mukaan en ollut kotona. Todellisuudessa olin kyllä koko päivän kotona, eli kyseessä oli ilmeisesti ninjakuriiri.
Noh, seuraavan viikon tiistaina soittelin DHL:n asiakaspalveluun, kun paketin status ei ollut muuttunut. Sieltä sanottiin, että ei voitu toimittaa koska kerrostalon ulko-ovi lukossa. Sinänsä hassua, kun asun rivitalossa. Asiakaspalvelija pahoitteli ja sanoi laittavansa palautteen eteenpäin. Sovittiin, että noudan paketin suoraan DHL:n terminaalista, koska noista kotiinkuljetuksista ei koskaan tiedä.
Bike-components.de:lle kympin suoritus. Oikeat tavarat ja hyvin pakattu. Paketti lähti liikkeelle nopeasti.
DHL:lle välttävä suoritus, mutta kyseisen firman ongelmat on tiedossa.
Onko sulla Enset toimittajana vai onko Treella ihan DHL? Enset on on ainakin itsellä toiminut täydellisesti. Nytkin soitti puoli tuntia ennen eikä paketissa ollut edes puhelinnumeroa.
Onko sulla Enset toimittajana vai onko Treella ihan DHL? Enset on on ainakin itsellä toiminut täydellisesti. Nytkin soitti puoli tuntia ennen eikä paketissa ollut edes puhelinnumeroa.
En itseasiassa tiedä, että oliko ihan DHL:n oma toimittaja vai joku alihankittu kuljetusfirma.
Puhelua ei mulle tullut. Paketissa ei ollut puhelinnumeroa.
Kun soittelin asiakaspalveluun ja juttelin mahdollisesti toisesta toimitustavasta/ajasta, niin he sanoivat ettei pakettia voi toimittaa esim. pakettiautomaattiin. Bike-components ilmeisesti kieltänyt pakettiautomaattitoimitukset tai ei kuulu sopimukseen(?).
Joten päädyin tosiaan noutamaan sen DHL:n terminaalista.
Viimeisin tilaus reilut pari viikkoa sitten sisään, kaikki ostetut tavarat "in stock".
Reipas viikko tilauksen jälkeen laitoin aspaan viestin kun status oli ollut viikon keräilyssä.
Kertoivat että paketti olisi jo lähetetty. Odotin muutaman päivän, status pysyi keräilyssä, ja kysyin uudelleen.
Sitten sanoivat että ei ollutkaan lähetetty. Selvittävät missä mennään.
Parin päivän päästä tuli viesti että ei ollutkaan lähetetty, osoitteen kanssa epäselvyyttä. Vaikka osoite oli heidän sivujen profiilissa oikein, ja toiminut aiemmin useita kertoja.
Muutama päivä kului, ja melkein 2 viikkoa alkuperäisestä tilauksesta, tuli DHL Expressin seurantakoodi ja paketti lähti liikenteeseen.
Paketti tuli Suomeen ja sitten eilen ilmestyi seurantaan että "yritetty toimittaa". Koko päivän oli asunnossa joku paikalla, ja kukaan ei siis ovella ole käynyt kelloa soittamassa. Ja rivitalo kyseessä eli pitäisi ovelle löytää.
Pitääpä siis soitella tänään DHL:lle että mitäs sekoilua tällä kertaa.
Viikko lisää kulunut, eikä pakettia ole näkynyt. Pistin Bike-Components aspaan viestiä että palauttelevat rahat kun paketti sinne palautuu.
Onneksi ei ole kauhean suuresta summasta kyse.
Tosiaan vaikka omalla kohdalla Bike-Componentsin toimintakin tahmannut, niin suurempi ongelma näkyy olevan DHL kuriirina.
J.Kottenberg
24.09.2020, 10.50
Elokuun alkupuolella tilailin tavaraa ja suurin osa tuli ihan normaalisti eli viikossa. Mutta yksi tavara, rengas, jäi saatavuus ongelman takia jälkitoimitukseen. Kaksi kertaa ovat siirtäneet varastoontulopäivää. Huomenna 25.9 on tämä viimeisin päivä. En usko että onnistuu vieläkään kun muillakaan ei ole ko kumia.
Asiakaspalvelu on myös ollut ihan asiallista joten ei huono putiikki.
Kysyisinkin, kuinka pitkään toimituspäivää yleensä siirrellään ennenkuin kaupan purkua ehdotetaan?
No huoh. Torstai-yönä tilaus sisään, maanantai-iltana tilaus ovelle.
Etu+taka-jarrucombosta (https://www.bike-components.de/en/Shimano/BR-MT520-BL-MT501-Disc-Brake-Set-J-Kit-p74932/) paketissa kaksi etujarrua. Jes... Kerkesin iloitseen jo vähän liikaa supernopeasta toimituksesta. No, nyt pääseepi näkeen sit miten aspa skulaa..
Kymmenen vuotta kyseisestä kaupasta tavaraa tilanneena on selkeästi ollut omalla kohdalla melkoista sekoilua viime aikoina.
Viimeisin tilaus reilut pari viikkoa sitten sisään, kaikki ostetut tavarat "in stock".
Reipas viikko tilauksen jälkeen laitoin aspaan viestin kun status oli ollut viikon keräilyssä.
Kertoivat että paketti olisi jo lähetetty. Odotin muutaman päivän, status pysyi keräilyssä, ja kysyin uudelleen.
Sitten sanoivat että ei ollutkaan lähetetty. Selvittävät missä mennään.
Parin päivän päästä tuli viesti että ei ollutkaan lähetetty, osoitteen kanssa epäselvyyttä. Vaikka osoite oli heidän sivujen profiilissa oikein, ja toiminut aiemmin useita kertoja.
Muutama päivä kului, ja melkein 2 viikkoa alkuperäisestä tilauksesta, tuli DHL Expressin seurantakoodi ja paketti lähti liikenteeseen.
Paketti tuli Suomeen ja sitten eilen ilmestyi seurantaan että "yritetty toimittaa". Koko päivän oli asunnossa joku paikalla, ja kukaan ei siis ovella ole käynyt kelloa soittamassa. Ja rivitalo kyseessä eli pitäisi ovelle löytää.
Pitääpä siis soitella tänään DHL:lle että mitäs sekoilua tällä kertaa.
Alkukesästä oli edellinen tilaus Bike-Componentsista ja silloinkin pientä säätöä, kun hukkaisivat tilauksen. Aspasta kerrottiin että eivät tiedä missä paketti on, selvittelivät sitäkin monta päivää.
Lopulta paketti löytyi ja tuli perille pari viikkoa tilauksesta.
Tosiaan useita aiempia onnistuneita tilauksia takana, mutta en tiedä onko korona vai mikä sekoittanut heidän systeemit.
Jos vertaa Bike-Discount:iin niin sieltä pelkästään hyviä kokemuksia, tullut tilaukset aina 3-5 arkipäivässä kotiin asti ilman ongelmia.
Viime perjantaina tilasin heiltä Spessun pyörän, kun oli vielä haluamaani kokoa ja väriä varastossa. Sen jälkeen tilanne onkin odotellut toimitusta ja kun pyysin, että lisäisivät tilaukseen puh.numeron DHL:ää varten, niin kuulemma ei onnistu ja on jo lähtenyt toimitukseen. Jaa? Missäköhän se mun seurantakoodi sitten on? :D Mun tuurilla kohta tulee viesti, että sorry, varasto olikin loppu, ei onnistu, ja itse kun on tässä odottanut uuden fillarin hankintaa kuin kuuta nousevaa alkaa jo ahdistaa skenaarion tod.näk.
Ironista kyllä kaikki muut kilkkeet ovat kyllä jo matkalla muista kaupoista...
Eipä ole täältä tullut reilu vuoteen tilattua, kun tuntuu tuo Bike24 hintataso olevan aika kohillaan ja valikoima laaja + next day delivery. Tosin nyt silläkin ei oota on. BC hinta kilpailu on kyl hyvä ja ei turhia nipota, nytkin maanantaina kilpailuttelin ja tarjous koodit tuli iltasella ja 16 tiistai aamuna 9 kiepuroilla tilaus sisään hylly kamoista ja tänään 19 perjantaina 16 kieppeillä dhl paketti ovella, ni ei voi valittaa.
Pakettiin oli kaupantekijäisiksi pistetty geelipussikin missä päiväys tälle kuulle ja saate kirjeellä, et haluamme jakaa ennemmin, kuin pistää roskiin.
On tää vaan edelleen yksi suosikki lähikaupoista.
B-D
BC
Bike24
On kyllä selkeästi mulle ne kaupat mistä enimmäkseen ostan, mut yksittäis tuotteita muualtakin.
Oma 5.3. tilaamani pyörä on yhä matkalla, tällä hetkellä ehkä jossain välillä Hampuri-Helsinki DHL:n viimeisimmän täpän mukaan. Palvelu tuntuu vähän epätasaiselta, kun asiakastilillä fillari on yhä tilassa "Dispatch will take shortly".
B-C:n (ja muistaakseni Bike24:n) toimituksissa on se ärsyttävä seikka ettei voi etukäteen tietää (vai voiko?) toimittaako paketin perille dhl vai posti. Jos dhl:n kuriiri toimittaa niin ei onnistu paketin jättäminen lähi R-kiskalle vaikka sen olisi dhl:n äpistä valinnut ensisijaiseksi toimituspaikaksi koska kuulemma se ei koske maakuljetuksia. Dhl:n aspakaan ei voi sitä muutosta tehdä koska kuulemma lähettäjä eli B-C on kieltänyt sen. Aspa voi kyllä muuttaa toimitusosoitteen mutta siellä pitää olla joku kuittaamassa lähetys vastaanotetuksi. No, edelliset kaksi pakettia toimitti dhl:n kuriiri ja jouduin siis pyytämään aspaa vaihtamaan osoitteeksi työosoitteeni. Tästä viisastuneena tilasin viimeisimmän paketin suoraan töihin ja tietenkin nyt sen toimitti posti. Meidän firman respa välillä hukkuu pakettien alle, ei viitsisi turhaan vaivata heitä omilla harrastetilauksilla mutta minkäs teet. Muutenhan B-C:n (ja B24:n) tilaukset ovat mulla sujuneet hienosti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
DHL hoitaa vissiin Suomessa vain nuo DHL Express toimitukset ja Posti tavallisen DHL rahdin. Oma pyörä tuli rahtina ja Posti toimitti loppumatkan. Selvisi kun kyselin toimitusasiaa DHL:n asiakaspalvelusta, joka sanoi ettei heillä mitään sellaista toimitusta täällä ole. DHL:n sivuilla oli kuitenkin seuranta lähetyksestä, mutta ei tuolla Express-puolella.
Bikesterissa on kyllä vähän samanlaista ongelmaa, kun pikatoimitus tulikin Schenkerillä tuohon liki naapuriin, mutta normi Postnordit vai mitkä ovatkaan tulevat Matkahuoltoon tuonne 30 km päähän. Olisi kyllä ehdottoman hyvä jos aina joka kaupassa voisi itse selkeämmin valita sen toimitustavan.
^ Mä olen tilannut aina sillä ”normi” DHL vaihtoehdolla mitä se tyrkyttää hintaan 9.90€ tai jotain.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gary oin'
01.04.2021, 10.12
Toimitustavassa tuntuu tosiaan olevan vaihtelua tilauskertojen välillä.
Tilaus kuukausi sitten tuli pitkällä DHL Expressin pakettikoodilla 00034xxxxxxxxxxxxxxxx. Heti kun paketti saapui Suomen puolelle, sain DHL:ltä tekstarilla linkin hallintasivulle, jolla pystyi ohjaamaan paketin naapuriin R-kioskille. Paketissa puolen litran litkupullo, vaijerisettiä ja muuta keskikokoista rompetta. Tätä tekstaria ei tule joka kerta, olikohan tämä tosin ensimmäinen tilaukseni jossa laitoin puhelinnumeron osoitteen c/o kenttään. Aiemmin on kyllä kiroiltu sitä miten puhelinnumero on jätetty asiakkaan suojelemiseksi pois ja uudelleenohjaus on estetty.
Maanantainen tilaus lähti kansainvälisellä postiseurantakoodilla CUxxxxxxxxxDE. Tämä näkyy Postin seurannassa, eli nähtävästi Posti hoitaa tämän loppuun. Tällä kertaa vain pientä työkalua ja tarviketta, liekö tässä korrelaatiota paketin koon kanssa.
Minkälaisia kokemuksia täältä löytyy yhden tuotteen poistamisesta tilauksesta ja sen hyvittämisestä? Tein viime viikolla osatilauksen ja juuri tilaushetkellä meni yhden jarrupalasetin saldo tilaan "saatavuus 2-7 työpäivää", no "yllättäen" sain nyt viestiä, että jarrupaloja ei ole saatavilla ja odotettu toimitusaika olisi koko tilaukselle 22.10.2021. En viitsi jäädä koko tilausta odottamaan yksien jarrupalojen takia puolta vuotta, joten vastasin siihen mailiin ja pyysin poistamaan palat tilauksesta ja hyvittämään erotuksen (maksoin paypallilla). Onko tällaiset koplaukset miten sujuvia BC:n kanssa? Vastaavatko englanninkielisiin viesteihin vai olisiko pitänyt saksalaiseen tyyliin laittaa traslatella viestiä saksaksi? Kuinka hyvin heidän chat toimii?
Itsellä sujui tavaroiden pudottaminen pois tilauksesta todella vaivattomasti. Syksyllä tilasin tuolta tavaraa, maksoin ja päivän kuluttua tuli viesti, että osa tilauksesta viivästyy 7-10 päivää. Vuorokausi tästä eteenpäin tuli viesti, että osa tilauksesta viivästyykin todella paljon 2-4kk. Nakkasin aspaan viestiä (englanniksi) jos onnistuisi vaihtaa nämä tuotteet varastossa oleviin eri valmistajan tuotteisiin tai poistaa ne kokonaan tilauksesta. Molemmat sopivat heille ja päädyin pudottamaan osan tilauksesta pois. Rahat palautuivat paypalin kautta muutamassa tunnissa ja paketti lähti matkaan samana päivänä.
Kiitos kokemuksesta! Tämä näyttäisi itsellänikin sujuvan varsin mallikkaasti. Vastasivat viestiini ja palojen poistaminen tilauksesta oli heille ok. Rahat eivät ole vielä palautuneet, mutta uskoisin senkin varmaan sujuvan. Muutoksen jälkeen meni ehkä tunti ja tuli seurantakoodi ja paketti oli jopa lähtenyt jo liikenteeseenkin, joten ripeää toimintaa.
Jaahas, näyttäisi nyt BC:tä vaivaavan "sama" tai ainakin samankaltainen ongelma kuin bike24:ää, eli paketeissa ei kulje puhelinnumero ja jostain syystä paketteja ei toimiteta kotiovelle, eikä edes lähimpään noutopisteeseen (vaikka se olisi appissa valittu), vaan kun kyseessä on posti toimituksen viimeisessä vaiheessa, menee paketti täällä Jyväskylässä oletuksena keskustan postiin, josta on aina niin mukava lähteä erikseen paketti hakemaan n. 5km päästä, vaikka lähempänä olisi usempi postin automaatti ja noutopiste. Lisäksi saa maksella pysäköintimaksuja ja jonottaa tiskille. Nyt kahden paketin kanssa käynyt tämä. Aiemmin ei ollut ongelmia.
Jaahas, näyttäisi nyt BC:tä vaivaavan "sama" tai ainakin samankaltainen ongelma kuin bike24:ää, eli paketeissa ei kulje puhelinnumero ja jostain syystä paketteja ei toimiteta kotiovelle, eikä edes lähimpään noutopisteeseen (vaikka se olisi appissa valittu), vaan kun kyseessä on posti toimituksen viimeisessä vaiheessa, menee paketti täällä Jyväskylässä oletuksena keskustan postiin, josta on aina niin mukava lähteä erikseen paketti hakemaan n. 5km päästä, vaikka lähempänä olisi usempi postin automaatti ja noutopiste. Lisäksi saa maksella pysäköintimaksuja ja jonottaa tiskille. Nyt kahden paketin kanssa käynyt tämä. Aiemmin ei ollut ongelmia.
Valitsitko juuri kyseisen paketin kohdalla sen noutopisteen? Mullakin seuranta valitti että ei ole puhelinnumeroa, mutta heti perään tuli sähköposti Postilta, jolla pyydettiin valitsemaan noutopiste.
Oatmeal Stout
19.05.2021, 14.08
Ainakin täällä syvässä etelässä posti vie paketin lähimpään noutopisteeseen, jossa on tilaa. Välillä se on naapurikaupungissa ja välillä pk-alueella.
Viimeisiä toimituksia lukuun ottamatta tähän asti on tullut etukäteen postilta viestiä, että minulle on tulossa paketti ja voin vielä toimitusaikaan ja paikkaan vaikuttaa. Mutta nyt on vaihtunut siihen, ettei paketista kuulu mitään (ellei seuraa dhl:n seurantaa ja myöhemmin postin seurannalla) ja mikäli minulla ei olisi tuota seurantatunnusta, jossain vaiheessa postin sovellukseen tulisi ilmoitus noudettavasta paketista, joka tulisi myös fyysisenä kirjeenä (noutoilmoitus). Mutta puhelinnumeroa ei tosiaan nyt ole noista pakettien osoitekorteista löytynyt, eli vika voi olla myös BC:n päässä. Posti on nyt oletuksena vienyt paketit tuonne Jyväskylän pääpostiin.
Posti on nyt alkanut tosiaan arpomaan Jyväskylässä noita postitoimipaikkoja. Pakettiautomaatin tapauksessa tämä on ollut arkipäivää kauan, mutta nyt myös tavallinen Suomen sisäinen paketti on mennyt normaalista postista poikkeavaan toimipaikkaan. Kai noissa tavallisissa postin toimipisteissäkin voi olla hyllyt täynnä. Keskustaan ei onneksi ole vielä mennyt mulla, mutta ei enää mitään takeita minne (ja milloin!) paketit menee.
Gary oin'
20.05.2021, 09.52
Jyväskylän keskusta-asujana kolme B-C:n pakettia huhtikuun alusta alkaen ovat tosiaan menneet pääpostiin tiskille, eikä edes yritetty toimittaa kotiin. Postin seurannassa on kaikissa ollut huvittava "Vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu"-merkintä, vaikka c/o-kenttään syötetty numero lukee hyvin selkeästi osoitekortissa. Kertoo hyvin ettei tätä ihminen ole edes yrittänyt tulkita, vaan koneella on edelleen Phone number -kenttä tyhjä koska asiakasta suojellaan.
Omapostissa noutopaikaksi on määritelty pääpostin automaatti, lieneekö tuo toimitus pääpostiin sitten kiinni siitä vai puhelinnumeron puutteesta. Ei siinä, mieluummin käyn kotimatkalla pääpostista kuin pohdin olenko kotona silloin kun DHL-lähetti saapuu lukitulle alaovelle.
Edit: B-C:n palautukselle muuten iso peukku. Väärin speksatut G-one Speedit palautin asiakaspalvelun mailitse lähettämällä postin osoitekortilla, kuljetus kesti normaalin viikon verran ja pari päivää saapumisesta tuli jo ilmoitus rahojen palautuksesta Paypalin kautta. Etukäteen varoiteltiin mahdollisesti pitkästä käsittelyajasta, mutta alle kaksi viikkoa toimitusvirheen havaitsemisesta oli jo rahat tilillä.
Tilasin kokeeksi pitkästä aikaa täältä, kun en löytänyt muualta tähän hätään Honjon lokareita myynnissä. Samalla laitoin muuta tavaraa ostoskoriin. Ihmettelin, kun ei muutamaan päivään ole tullut mitään status viestiä. No eilen illalla myöhään tuli viesti saksaksi, ettei ostoskorin kaikkia (in stock) tuotteita olekaan saatavilla kuin vasta 27.8. alkaen.. Juu, eipähän tarvitse tällaisen esityksen jälkeen täältä tilailla enää mitään.
Itse pistin tänään aamulla kanssa tilauksen tänne. DHL seurantanumero tuli parin tunnin päästä. Toivottavasti kamatkin ilmestyy ensiviikolla.
ko. kaupassa on aika hyviä tarjouksia välillä.
Joni Kani
20.08.2021, 20.55
Tilasin kokeeksi pitkästä aikaa täältä, kun en löytänyt muualta tähän hätään Honjon lokareita myynnissä. Samalla laitoin muuta tavaraa ostoskoriin. Ihmettelin, kun ei muutamaan päivään ole tullut mitään status viestiä. No eilen illalla myöhään tuli viesti saksaksi, ettei ostoskorin kaikkia (in stock) tuotteita olekaan saatavilla kuin vasta 27.8. alkaen.. Juu, eipähän tarvitse tällaisen esityksen jälkeen täältä tilailla enää mitään.Tilaan aina ensisijaisesti bc:ltä jos löydän etsimäni sieltä. Ehdottomasti paras Saksan kauppa [emoji106]
JohannesP
21.08.2021, 21.02
Tilauksesta seuraavana päivänä tiistaina tavara matkaan DHL+Posti compolla ja tavara noudettavana lauantaina. Toimii ja vertailuna tilaus oli ~10% edullisempi kuin bike24:sta.
Tilauksesta seuraavana päivänä tiistaina tavara matkaan DHL+Posti compolla ja tavara noudettavana lauantaina. Toimii ja vertailuna tilaus oli ~10% edullisempi kuin bike24:sta.
B-C ja bike24 ovat usein aika tasavahvoja valikoimassa ja hinnoittelussa. B-C:n toimitukset tosin huononivat tässä kesän aikana ja nykyään kaikki paketit päätyvät postiin noudettavaksi; aiemmin paketit tuotiin kotiovelle, kuten bike24-toimitukset vieläkin. Molemmista on kuitenkin nytkin paketti matkalla.
Voiskin alkaa BC:stä tilaamaan jos postiin vievät. Ei ole kyllä aikoihin tullu tilattua kun halvimmat ja saatavilla olevat olleet bike24, r2 ja BD.
Joni Kani
22.08.2021, 19.42
En pysty kotona kyttäämään 8-17 mitään pakettia niin paras on just kun kiikuttavat postiin ja haen kun se mulle sopii...
Tilasin kokeeksi pitkästä aikaa täältä, kun en löytänyt muualta tähän hätään Honjon lokareita myynnissä. Samalla laitoin muuta tavaraa ostoskoriin. Ihmettelin, kun ei muutamaan päivään ole tullut mitään status viestiä. No eilen illalla myöhään tuli viesti saksaksi, ettei ostoskorin kaikkia (in stock) tuotteita olekaan saatavilla kuin vasta 27.8. alkaen.. Juu, eipähän tarvitse tällaisen esityksen jälkeen täältä tilailla enää mitään.
Tänään tuli, 8 päivää tilauksen jälkeen ilmoitus, että lähettävät tilauksen muut tuotteet huomenna ja puuttuvat sitten myöhemmin eri toimituksessa. On kyllä aika eri meininki, kun tullut pääasiassa tilattua bike24:n yhden vuorokauden paketteja. Bike24 kyllä säilyy edelleen ehdottomana ykköskauppana.
Onko tosiaan niin että täältä tilatessa paketti kestää tulla yli viikon perille? Tilasin nyt jo toista kertaa täältä kun oli tuotteet mitä ostin niin halvimmasta päästä. Tosiaan viime torstaina tilaus sisään ja vieläkään paketti ei ole perillä vaan kerää pölyä jossain Postissa. Onko tosiaan niin että vaikka valitsin lähettäjäksi DHL:n niin se kuljetusliike vaihtuu Postiin Suomessa? Outoa!!!
Bike24:sta kun tilaa niin paketti on parissa päivässä perillä kun DHL kuljettaa sen perille asti!
Onko tosiaan niin että täältä tilatessa paketti kestää tulla yli viikon perille? ...
Juu. Suunnilleen viikon.
Bike24:sta kun tilaa niin paketti on parissa päivässä perillä kun DHL kuljettaa sen perille asti!
Näin on, kun valitsee koriin vain niitä tuotteita, joille on saatavilla "Express delivery". Menee sielläkin ~viikko jos korissa on muutakin.
Onko tosiaan niin että täältä tilatessa paketti kestää tulla yli viikon perille? Tilasin nyt jo toista kertaa täältä kun oli tuotteet mitä ostin niin halvimmasta päästä. Tosiaan viime torstaina tilaus sisään ja vieläkään paketti ei ole perillä vaan kerää pölyä jossain Postissa. Onko tosiaan niin että vaikka valitsin lähettäjäksi DHL:n niin se kuljetusliike vaihtuu Postiin Suomessa? Outoa!!!
Bike24:sta kun tilaa niin paketti on parissa päivässä perillä kun DHL kuljettaa sen perille asti!
Saksan posti on sama asia kuin DHL.
Normaali DHL = Suomen posti
DHL Express = DHL
Pari päivää kesti BC:n hemmoilla saada tavarat pakattua ja paketti lähtemään, mutta alle viikossa kulki postiin noudettavaksi. Kädessä oli kahdeksantena päivänä tilauksen tekemisestä.
BC ei petä.
vihtis83
14.09.2021, 18.00
Mä tilasin 8.9 tavarat, paketti lähti liikkeelle jo saman päivän aikana ja tänään 14.9 kuriiri toi paketin. Odotin tämän ketjun keskustelujen perusteella että paketti olisi mennyt postiin haettavaksi ja normaalina DHL pakettina se lähtikin liikkeelle mutta matkan aikana muuttui express-lähetykseksi ja tuli sitten loppumatkan kuriirin kyydissä Helsingistä tänne Lahteen kuten aiemminki. Omaan makuun olisi kyllä parempi jos nämä kulkeutuisi suoraan postiin, tänään oli onneksi puoliso ehtinyt juuri töistä kotiin kun pakettia toimitettiin.
Edit: Eikä tullut puhelua tai muutakaan ennakkoinfoa toimituksesta vaikka numero oli pakettiin tulostunut kun sen johonkin osoitekenttään liitin.
Tiistaina tilaus normaalilla 9,90 toimituksella ja nyt 3 päivää siitä saman viikon perjantaina paketti ovella. Ei paha.
F. Kotlerburg
01.10.2021, 20.26
Hyvä kauppa. Yksi Saksan parhaista. Sunnuntaina tilatut romut on nyt käsissä.
Hyvä puoti mutta suppeampi valikoima kuin Nallekarkkikaupassa. 24 ja BC samaa tasoa, valikoima vaihtelee sopivasti...
F. Kotlerburg
05.10.2021, 09.49
Tuo ei pidä kyllä paikkaansa.
^Kyse aivan siitä mitä hakee, nallekarkkikaupasta puuttuu perustavara kylläkin mutta karkkia riittää...
Sunnuntai-iltana tilaus sisään ja eilen perjantai-iltana paketti kotiovella.
^Viikossa satulatolppa tuli, tais olla viikonloppu kylläkin välissä.
Palautus saksaan omasta pussista, sitten kuittia vasten saan periä palautuskulut paypalilta? Aktivoin ilmaisen palautuksen vasta tilaamisen jälkeen, lieneekö este?
Gary oin'
29.03.2022, 08.19
Paljon olen kauppaa käyttänyt mutta ensimmäisen kerran palkitaan: selaillessa ilmestyi pop-up alekoodilla ilmaisiin postikuluihin "vain sinulle jos tilaat tänään" ja minähän hylkäsin parit price alertit ja laitoin tilaten. Onko tämä uusi juttu vai harvinainen lottovoitto?
Tiedoksi muillekin, että pläräily näköjään kannattaa.
On tuollaisia tullut, kun tarpeeksi kauan selailee sivuja ja empii.
KampiGorilla
24.04.2022, 22.05
Saksalaisista kaupoista tähän asti paras palvelu ja nopein toimitus ehdottomasti.
Myös jotkin artikkelit aina "halpoja" verraten muihin.
Juu nopeasti olis tullu, jos olisi saatu toimitettua tai edes ilmoitettua jotain. Ja mitään tarjouksia ei ole tullut vaikka sivuilla viipyisi ikuisesti.
Saat tilauksesi* ilman toimituskuluja 1.1.2023 asti. Voit selata kauppaa rennosti ja turvata suosikkisi 100 päivän palautusoikeudella.
KOODI: XMAS22
* Voimassa EU:n vakiotoimitukseen ilman huolitsijaa, tilauksen vähimmäisarvo 75 euroa
Christof
27.12.2022, 18.43
Saat tilauksesi* ilman toimituskuluja 1.1.2023 asti. Voit selata kauppaa rennosti ja turvata suosikkisi 100 päivän palautusoikeudella.
KOODI: XMAS22
* Voimassa EU:n vakiotoimitukseen ilman huolitsijaa, tilauksen vähimmäisarvo 75 euroa
Kiitos.
JohannesP
28.03.2023, 16.59
GSL ft. Posti ei oikeen toimi. Syynä voi olla ettei BC kirjaa sähköpostia tai puhelinumeroa lähetystietoihin.
GSL infon mukaan seurantasivulle pitäisi ilmestyä JJFI seurantatunnus paketin saapuessa Suomeen. Uusi seurantatunnus on aivan toisessa muodossa mitä Postin seuranta ei tunnista eikä tosin muitakaan. Sähköpostiakaan ei ole tullut eli paperinen saapumisilmoitus vissiinkin tulossa. Ja se ottaa helposti extra 3 päivää, kun Posti jakaa täällä kolmesti viikossa kirjepostin.
Vai toimittaako joku muu kuin Posti nämä GSL sivulla olevista tiedoista huolimatta? Postnord ja DHL seuranta ei ainakaan tunnista koodeja.
Syynä voi olla ettei BC kirjaa sähköpostia tai puhelinumeroa lähetystietoihin.
Nää kannattaa tilatessa nykyään aina tunkea myös johonkin lisätietokenttään.
^Itsellä BC:n toimituksissa ei ole ollut ongelmia ja kyllä Postin seuranta toiminut joillakin DE alkuisilla seurantanumeroilla. Myös puhelinnumero ja sähköpostin tiedot tallessa ja toimii.
JohannesP
29.03.2023, 08.30
^Itsellä BC:n toimituksissa ei ole ollut ongelmia ja kyllä Postin seuranta toiminut joillakin DE alkuisilla seurantanumeroilla. Myös puhelinnumero ja sähköpostin tiedot tallessa ja toimii.
GSL ilmoittama Suomen seurantakoodi 003 alkuinen 19 numeroinen sarja. Ei toimi ainakaan postin seurannassa vaikka lisäisi JJFI:tä eteen.
Täytyykin jatkossa alkaa lisäileen lisätietokenttäänkin yhteystietoja. Viimesimmästä tilauksesta olikin vierähtänyt 2 v. ja silloin lähetys toiminut moitteetta DHL:llä.
Edit: Ainiin Matkahuoltokin on olemassa ja sinnehän se kävi.
^ Noin se saattaa mennä, kannattaa tarkistaa kuka Suomen päässä tavaraa liikuttaa. Myös PostNordia joku puoti käyttää...
Onko viime aikoina tullut palautettua tuotteita? Joutuuko palautuskulut maksamaan itse? Paypalin ilmainen palautus (palautuskulujen takaisinsaaminen) kun ei ole enää käytössä. Yhtä kypärää olen miettinyt mutta sovittaessa vasta selviää onko sopiva.
edit. Näillä olikin tuo 5 euroa maksava vapaaehtoinen palautustarran tulostusmahdollisuus. Eli joko varsin kohtuullisella vitosella palautus heidän palautustarralla tai sitten saa palauttaa kokonaan omaan laskuun valitsemallaan tyylillä.
Ketuttaa kun kaikki tilaamani tuotteet oli tilaushetkellä saatavilla mutta nyt tilaukseni seisookin odottamassa yhtä kuitenkin puuttuvaa tuotetta. Yleisohjeet on, että maksamalla itse lisää saisi paketin lähtemään osissa. Aion ottaa kyllä aspaan yhteyttä ja pyytää maksutonta toimitusta. Nettisivuilla on odotettava tuote nyt out of stock ilman tietoa siitä milloin sitä saapuu mahdollisesti lisää. Bike-components ei ylipäätään taida näyttää arvioituja aikoja kuten osa kaupoista tekee.
Edit. Chatin avauduttua sain asiakaspalvelijan kiinni nopeasti ja hän lupasi, että muut paitsi puuttuvat tuotteet lähetetään heti ja loput myöhemmin ilman eri veloitusta. Nyt sainkin ilmoituksen paketin olevan matkalla. Puuttuvia tuotteita oli tilatuista 4 samanlaisesta renkaasta 2 kpl ja niiden arvioitu toimitusaika on 2 viikkoa. Niiden osalta kylläkin pelkään ettei tuotetta koskaan tule. Vaikuttaa ettei kyseistä rengasta enää valmisteta halutussa 26x1.75 koossa mustakylkisenä. Ainoastaan ruskeilla kyljillä. Saa nähdä.
Gary oin'
24.04.2023, 08.33
Alennusmyynneistä:
Onko bike-components ”best price” -ohjelman piirissä, yritin etsiä https://www.bike-components.de/en/service/faq
Onkohan Bike-components lopettanut Price alertit kaikessa hiljaisuudessa? Vielä kuukausi sitten viimeksi hyödynsin, mutta nyt en enää löydä tuota nappulaa tuotesivujen laidasta ollenkaan.
Edit: Vai lieneeköhän väliaikaisesti piilossa kevätsesongin tai ilmaisten toimituskulujen kampanjan ajan?
Alennusmyynneistä:
Onkohan Bike-components lopettanut Price alertit kaikessa hiljaisuudessa? Vielä kuukausi sitten viimeksi hyödynsin, mutta nyt en enää löydä tuota nappulaa tuotesivujen laidasta ollenkaan.
Edit: Vai lieneeköhän väliaikaisesti piilossa kevätsesongin tai ilmaisten toimituskulujen kampanjan ajan?
On lopettanut. Huomasin ton jokin aika sit ja kysyin chatissa ja vastaus on et se on lopetettu kokonaan.
On lopettanut. Huomasin ton jokin aika sit ja kysyin chatissa ja vastaus on et se on lopetettu kokonaan.No saattaapi sitten monta kauppaa jäädä tekemättä. Monesti ainoa kauppa mistä sai kaikki kerralla, mutta 24 ja BD.llä halvempia, niin tuli kilpailuteltua.
jumbojussi
03.05.2023, 13.38
Mitähän DHL economyä tää pulju käyttää kun mitään ilmoitusta ei oo näkynyt ja ovella mukamas käyty seurannan mukaan.. Bike24 DHL-paketti jätettiin kiltisti ovelle kuten tilasinkin.
Gary oin'
03.05.2023, 14.43
Mitähän DHL economyä tää pulju käyttää kun mitään ilmoitusta ei oo näkynyt ja ovella mukamas käyty seurannan mukaan.. Bike24 DHL-paketti jätettiin kiltisti ovelle kuten tilasinkin.
Kannattaa soitella DHL:n asiakaspalveluun seurantanumeron kanssa ja pyytää lisäämään puhelinnumerosi lähetyksen tietoihin, niin paketin vastaanottaminen on ylipäätään mahdollista. Bike-components suojelee asiakasta ja jättää puhelinnumeron toimittamatta DHL:lle, vaikka sitä erikseen pyytäisi. Aina yhtä ärsyttävää
Yleinen kikka on laittaa puhelinnumero osoitetietoihin c/o -kenttään, jotta printtautuisi sentään pakettikorttiin. Sekin on nähty, että numero ei silti tule DHL:n tietoon
^Alkuvuodesta tilasin viimeksi ja kyllä oli puhelinnumero DHL:llä, tekstiviestinä tuli toimitusinfo...
navajokoira
03.05.2023, 16.07
Reilun viikon seisoi tilaus "in process" ilman mitään ilmoitusta. Laitoin viestiä että jos jotain ei löydy varastosta niin voisitteko vaikka lähettää ne muut ja joko poistaa ne puuttuvat tilaukselta tai lähettää myöhemmin. Ilmoittivat että lähettää myöhemmin, ei postikuluja. 35mm Contin Urban Contactit syksyn sepeleille ehkä sitten...
Gary oin'
03.05.2023, 20.19
^^Sehän on sitten mainiota kehitystä!
^En tiedä että oliko kehitystä, vuosia tilannut ja aina info toiminut...
jumbojussi
04.05.2023, 11.37
Vittumaisesti kännyn ja talon numerot jätetty pois sekä lähetystunnuksen lyhyempi versio millä sai vasta valtuutettua jätön oven luo. Tanakeletu!
^Sama homma täällä, seurannan mukaan lähetys seisonut neljä päivää, kun vastaanottajaan ei saada yhteyttä.. Bike-componentsista laittoivat mailia ja pyysivät puhelinnumeroa, jonka välittivät DHL:lle.
Eemeli82
05.05.2023, 18.49
Itse huomasin tänään, että seurannan mukaan pakettia oli päivällä yritetty toimittaa, mutta eihän se ollut onnistunut, eli puhelinnumero ilmeisesti puuttui.
Seurannan mukaan kuitenkin noudettavissa. Mutta mistä, sitäpä ei seuranta sit enää kertonutkaan... Syötin seurannasta löytyvän lisätiedot napin takaa puhelinnumeron sinne, mutta ei mitään kuulunut. DHL:n nettivujen chattibotti osas kuitenkin antaa lyhyemmällä lähetystunnuksella ehdotukseksi läheisen R-kioskin. No sinne kyselemään, missä kummallakaan lähetystunnuksella ei löytynyt, mutta nimellä paketteja kollamalla viimein löytyi.
Nyt kun hain paketin, niin sitten kilahti tekstiviesti, että paketti noudettu, eli kannattaa varmaan käydä laittamassa sinne DHL:n seurantaan se puhelinnumero, kun paketti lähtee, niin saattapi helpottaa paketin perille päätymistä.
DHL oli muuten pitkästä aikaa taas melko nopea, vaikka pari viime vuotta ollut kyllä pääsääntöisesti todella hidas.
Noh, meidän rakas oma Posti on nyt hukannut yhden mun toisaalta tilatun lähetyksen... Ei edes mikään pikku paketti vaan 60cmx30cmx25cm. Kohta 3 viikkoa sitten viimeinen seurantatieto "lajiteltu" Helsingistä. Aspaan oltu yhteydessä (liki tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi), mutta ei tunnu enää löytyvän mistään ja myyjäkin palautti rahat. "Posti, hävit..eikun välitämme..."
Tuo täsmälleen sama juttu koskee myös bike24:sta. Dpd/DHL ja lähes aina puuttuu puhelinnumero tai osoitteesta oven numero.
Tuon saman olen huomannut, herkästi osoitteesta jotain katoaa vaikka ruudulla ok.
Tarkkana oltava mihin kenttään syöttää osoitetietoa eikä syöttäessä edes näe mitä kenttään sopii.
Viimeiseen lähiosoitteen kenttään sopinee vain asunnon numero?
Nautiskelija
09.05.2023, 07.10
Minulla on Bike-Componentsin osoitetietoihin kirjoitetut tiedot tässä muodossa ja homma pelaa mielestäni, tosin harvakseltaan tilailen. Olen syöttänyt ja tallentanut tiedot asiakastietoihin tietokoneella selaimen kautta.
Etunimi Sukunimi
Mobile 040...
Katu ja nro
Postinro ja toimipaikka
Suomi
Jokohan nyt tulee numerot mukaan kun tilausvaiheessa on uusi valintaloota:
Parcel delivery service
[x] I agree that my email address and, if indicated,
my phone number are forwarded to the deliverer
of my parcel. The deliverer will inform me about
the shipment's status.
Itsellä kyllä kirjaantuneena tiedot tallessa ja tallentuu lähetykseen puodeissa Bike24, Discount, Composite ja NalleKarkkiKaupassa.
vuonoveikko
29.08.2023, 11.28
Millasilla toimitus/käsittelyajoilla teillä on tullut tilaukset kyseisestä kaupasta?
Mulla on ollut tilaus statuksella "In process" nyt reilu viikonpäivät. Tsekkasin että kaikki tilauksen tuotteet on varastossa ja otin yhteyttäkin mutta ei tullut mitään vastausta vielä. Pitääkö tässä ruveta panikoimaan?
e/
lueskelin threadia 2020 asti ja usein vähintään viikossa lähtenyt in stock tavarat liikkelle. Pitänee kärsivällisesti vain odotella
Millasilla toimitus/käsittelyajoilla teillä on tullut tilaukset kyseisestä kaupasta?
Mulla on ollut tilaus statuksella "In process" nyt reilu viikonpäivät. Tsekkasin että kaikki tilauksen tuotteet on varastossa ja otin yhteyttäkin mutta ei tullut mitään vastausta vielä. Pitääkö tässä ruveta panikoimaan?
e/
lueskelin threadia 2020 asti ja usein vähintään viikossa lähtenyt in stock tavarat liikkelle. Pitänee kärsivällisesti vain odotella
Pari päivää menee aina. Mä tilasin lauantai-iltana eikä ole vielä lähtenyt mihinkään.
Millasilla toimitus/käsittelyajoilla teillä on tullut tilaukset kyseisestä kaupasta?
Mulla on ollut tilaus statuksella "In process" nyt reilu viikonpäivät. Tsekkasin että kaikki tilauksen tuotteet on varastossa ja otin yhteyttäkin mutta ei tullut mitään vastausta vielä. Pitääkö tässä ruveta panikoimaan?
e/
lueskelin threadia 2020 asti ja usein vähintään viikossa lähtenyt in stock tavarat liikkelle. Pitänee kärsivällisesti vain odotella
Hitaasti tuli minullekin viime tilaus. Tilasin 7.8 ja vastaanotin paketin 18.8.
Millasilla toimitus/käsittelyajoilla teillä on tullut tilaukset kyseisestä kaupasta?
Mulla on ollut tilaus statuksella "In process" nyt reilu viikonpäivät. Tsekkasin että kaikki tilauksen tuotteet on varastossa ja otin yhteyttäkin mutta ei tullut mitään vastausta vielä. Pitääkö tässä ruveta panikoimaan?
e/
lueskelin threadia 2020 asti ja usein vähintään viikossa lähtenyt in stock tavarat liikkelle. Pitänee kärsivällisesti vain odotella
Aika tasan viikko about aina mennyt.
F. Kotlerburg
31.08.2023, 20.51
B-C:llä maantaihin asti ilmaiset postit.
^Onko joku saanut nämä ilmaiset postit toimimaan?
Potentiaali
01.09.2023, 13.54
Näyttäisi pelaavan ihan hyvin kun kokeilin. 75€ raja huom.
FREE SHIPPING FROM 75€
Get free shipping on orders over 75 € with code "SSVFREE23"
(except complete bikes & bulky goods)! This promotional code is valid from 31.08 - 04.09.2023. Shipping to the following countries: Germany, Austria, Netherlands, Belgium, Switzerland, Denmark, Finland, Spain, France, Italy, Luxembourg and Sweden.
Ennen on toiminut hyvin, nyt 11.8. lähtenyt tilaus oli edelleen 16.8. keräilemättä ja pistin rekkulan että ei tarvii enää vaivautua, palauttakaa rahat. No tuli sitten Expressinä, pistin samoin tein takaisin päin. Alle viikossa tuli ilmoitus tavaran saapumisesta, seuraavana päivänä hyvitys kortille.
Englanniksi sivut ja tilaaminen, kaikki muu tylysti saksaksi, eli g-kääntäjällä selviydyttävä, turhauttavan esihistoriallista aikaa vielä elävät. Palautuslappu (tulostettava) ooli sentään eng...
Englanniksi sivut ja tilaaminen, kaikki muu tylysti saksaksi, eli g-kääntäjällä selviydyttävä, turhauttavan esihistoriallista aikaa vielä elävät. Palautuslappu (tulostettava) ooli sentään eng...
Varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä ei onnistu englanniksi? Kysyn vaan kun itsellä ei ole tullut tuolla vastaan mitään translatoria vaativaa, melko säännöllisesti tuotakin on tullut käytettyä.
Ei ole minulle ennen käynyt näin, että tilatut tavarat on hyllyssä, mutta tilaus on käsittelemättä, vaikka yli neljä vuorokautta tilauksesta on mennyt. Vähän olin haaveillut, että viime lauantaina tehty tilaus olisi ehtinyt täksi perjantaiksi, niin että olisin saanut kumit vanteille lauantain sisärata-ajoa varten.
Ohiampuja
25.10.2023, 21.46
Kaveri tilasi syksyllä Bike24:sta pyörän pojalleen, niin kesti yli viikon ennen kuin se liikahti mihinkään.
On minulle toki monessa muussa kaupassa käynyt niin, että tilaus jumittaa. Tarkoitin, ettei ole sattunut tätä b-c:ssä.
^^Joskus oli selitys jossain liikkeessä että pyörä oli maahantuojan varastossa ja siksi kesti...
No sehän selvisi kysymällä. Kaikkia tuotteita oli varastossa, mutta tuubirenkaita vain yksi. Sovittiin että lähettävät nyt sen mitä on tarjolla ja perässä (ilman eri kustannuksia) loput eli sen toisen renkaan. Eli hyvä palvelu :)
Aina vaan mainio kioski tämäkin. Alle viikossa paketti postiin noudettavaksi.
Onko kukaan palauttanut tuonne mitään? Postin palautuslipukkeen sai sähköpostiin, mutta vähentääkö ne jotain palautettavasta summasta?
^^Itseasiassa jokaisesta Saksan puodista mistä tilannut toimitukset olleet nopeita, vain Suomen Posti voi lopussa hidastamaan, yleensä viikko ollut normaali toimitusaika, kolme päivää Suomeen ja kolme Postilla perille...
ari_kroolaa
17.05.2024, 16.19
Ei ole minulle ennen käynyt näin, että tilatut tavarat on hyllyssä, mutta tilaus on käsittelemättä, vaikka yli neljä vuorokautta tilauksesta on mennyt. Vähän olin haaveillut, että viime lauantaina tehty tilaus olisi ehtinyt täksi perjantaiksi, niin että olisin saanut kumit vanteille lauantain sisärata-ajoa varten.
Tilaukseni on tehty 7.5.2024 ja nyt on 17.5.2024. Laitoin eilen sähköpostia asiakaspalveluun, ja tuli automaattiviesti. Veikkaan että on ruuhkautunut sesonki menossa. Kaikkien tavaroiden piti olla varastossa. Tilaus on tilassa "käsitellään".
ari_kroolaa
30.05.2024, 14.12
Tilaukseni on tehty 7.5.2024 ja nyt on 17.5.2024. Laitoin eilen sähköpostia asiakaspalveluun, ja tuli automaattiviesti. Veikkaan että on ruuhkautunut sesonki menossa. Kaikkien tavaroiden piti olla varastossa. Tilaus on tilassa "käsitellään".
Homma on mennyt aivan sairaaksi, kun ei mitään ole kuulunut, nyt on to 30.5.2024 ja yli kolme viikkoa mennyt tilauksesta. Onkohan noilla mitään järjestystä kenelle tavara lähtee ensi? Kaikki piti olla varastotavaraa.
Parin viime kuukauden aikana yksikään tilaus saksanmaalta ei ole normaalia enempää kestänyt joten hieman huolestuttavaa tuollainen kyllä on.
ari_kroolaa
02.06.2024, 19.01
Parin viime kuukauden aikana yksikään tilaus saksanmaalta ei ole normaalia enempää kestänyt joten hieman huolestuttavaa tuollainen kyllä on.
PayPalilla maksoin ja kuitti siitä tuli.
Huomasin, että yksi tavara Schwalben rengas on mennyt tällä välin tilaan ei-saldoa, mutta minun tilatessani sillä oli saldoa.
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/One-365-Performance-ADDIX-4Season-RaceGuard-28-Folding-Tyre-p93389/?o=1000421508-black-reflective-32-622-700x32c-
Tilaus on jatkuvasti tilassa "in process". Nyt täytyy heti alkuviikosta laittaa uusi kysely B-C:lle. Olen viimeksi tilannut pari vuotta sitten ja aiemminkin lähinnä sieltä jo toistakymmentä vuotta. Tehdäänköhän pakkauspuolella töitä myös arkipäivisin? Mielestäni tilausta tehdessä en voinut valita, millä kuljetusliikkeellä tilaus tulee. Täällä pikkukaupungissa lienee myös DHL:n jakelupiste.
UPS oli ennen helvettiä. Silloin tilasin jotain aivan muuta tavaraa, ja se ei ollut B-C:stä. Onneksi UPS:llä oli jakelupiste 40 km päässä! Tulipa kuluja, vaikka olin maksanut kuljetukset perille. Onneksi ei ollut pakettia palautettu Englantiin. Kuka piru on asunnollaan päivystämässä jatkuvasti? UPS sopi siihen aikaan oikeastaan vain yritystoimituksille, jossa joku on aina paikalla klo 8-16.
UPS on kaikkien aikojen huonoin kuriiri firma, jos on vaihtoehtona niin jätän tilaamatta.
Pulimonni
02.06.2024, 23.23
UPS on kaikkien aikojen huonoin kuriiri firma, jos on vaihtoehtona niin jätän tilaamatta.Samaa mieltä. Tilaus ja eurot menevät johonkin muualle.
Lähetetty minun CPH2449 laitteesta Tapatalkilla
UPS on kaikkien aikojen huonoin kuriiri firma, jos on vaihtoehtona niin jätän tilaamatta.
Ei sekään aina huono ole. Äskettäin tilasin R2:sta sunnuntaina ja paketti oli perillä seuraavana torstaina, sain jopa kotiinkuljetuksen muutettua noudoksi 100m kotioveltani olevaan noutopisteeseen.
^Onneksi on vaihtoehtoja. Kahdesti tilannut joissa kuljetus UPS:llä, ekassa briteistä Hopelta laakeri, toimitus kesti niin pitkään että Hope jo lähetti uuden, alkuperäinen tuli sitten vajaa kahden kuukauden kuluttua. Toinen, myös briteistä tilattu takki teki mutkan Washingtonissa Lissabonin kautta suomeen.
Lisäksi asiakaspalvelu on kuin TV parodia "Yes, Sir" intialaisesta...
ari_kroolaa
05.06.2024, 23.06
Tänään taisi tulla tilauksestani tasan 1 kk. Löysin itsekin erään arveluttavan tuotteen tilauksessani. Kun tarkastelin muutama päivä sitten tilaustani, huomasin että kaikkea oli vieläkin saatavana paitsi tiettyjä renkaita, joita olin tilannut tietysti 2 kpl. Lopulta 3 tiketin jälkeen BC:sta soitettiin ja selviteltiin asiaa. Kuulemma ohjelmisto myi minulle 2 rengasta, ja varastosaldoa olikin ollut vain 1 kpl tuotteella. Entä jos olisin tilannut vaikka 4 kpl? Tuo selitys ontuu. Oliko ns. saldovirhe, että saldo oli tilausohjelmalle näyttänyt saldoksi vähintään kaksi, mutta eipä sitten kuulemma ollut kuin 1 kpl. Suostuin ottamaan toisen merkkiset renkaat, joissa leveyskin oli tismalleen sama kuin mitä olin halunnut, eli 32 mm. Renkaat tulevat vanhaan cyclocross-pyörääni (n. 12 vuotta vanha). En ole sitä pyörää juurikaan käyttänyt 9 vuoteen, ja nykyiset renkaat ovat ainakin tuon ikäiset. Nyt olisi tarkoitus ajella tuollakin, lähinnä kestopäällysteteillä maaseutukaupunkien välillä, käyttää sitä maantiepyöränä. Se on n. 13 v vanha Focus Mares (hiilikuitua) ja minä taasen tukevasti eläkkeellä.
Minkälainen on järjestelmä, joka ei huomauta tilauksesta joko heti tai myöhemmin, että kaikkia tavaroita ei olekaan? Nyt oli kommunikointi sen neljä viikkoa kuin olisi valeverkkokaupassa asioinut. Maksunkin hoidin heti PayPalilla.
Paketti lähtee varmaan aika nopeasti, ja sain siihen lisättyä yhden tuotteen. Systeemi tai asiakaspalvelu sai lisätystä tuotteesta aikaan laskun tosi äkkiä, jolloin uusi lisätavara menee samaan pakettiin muiden ostamieni tuotteiden kanssa, ja sain linkin, jolla sai nopsaan maksettua sen jälkeenpäin lisätyn tuotteen. Voin uteliaisuudesta katsoa, vaihtoivatko renkaat hiukan kalliimpiin? Todennäköisesti ei samanhintaisia löytynyt.
No juu, siellä oli kuulemma ollut tilaussumaa. Mutta kyllä asiakasta pitää pystyä systeemin infoamaan, jos koko toimitus odottaa varastosaldon täydennystä. Sitä ei kuulemma ole vieläkään tapahtunut, eli valmistajalla on ollut vaikeuksia tehdä renkaita sesonkiaikaan koko mallistostaan nopeasti.
mehukatti
07.06.2024, 11.39
Onko tietoa mikä kuriiri toimittaa Bike Componentsilta tilatut pyörät Helsingissä? Lähetysviesti tuli tulogistik.com:sta ja seuranta tapahtuu jonkun "sim cargo" -nimisen kuljetusfirman lomakkeella: https://www.service.equicon.de/ilnspy/tracking
BD:llä ei taida olla Express-tilausta/toimitusta? Ainkaan heidän sivuiltaan ei kauheasti löytynyt asiaa nopeammasta tilauksesta/toimituksesta. Eli menee aina melkein viikko tilauksesta vähintään ennen kuin tavara tulee.
Hillitsin materiaalihimoa ja päädyin normitoimitukseen, toki kompensoin pidempää odotusaikaa lisäämällä roinaa tilaukseen :p:cool:.
Torstaina iltapäivällä tilaus oli valmis, paketti on lähtenyt matkaan BC:ltä perjantai iltana ja lauantai aamuyöstä paketti on lähtenyt Saksasta Suomeen. Eli kohtuu nopeasti näyttää tällä kertaa toimivan. Matka Suomeen ja posti täällä päälle, niin lienee loppuviikosta perillä.
Oikeastaan BC:n toimitus postiin on ok, niin ei tarvitse odotella ylimääräistä päivää, kun posti lähettää kyselyn sopivasta kotiin toimitusajasta/päivästä. (Ja jos email tai puhelin nro ei välity oikein postille, niin paketti jää terminaaliin jumii, kun eivät saa sovittua toimitusaikaa :mad:)
Edit: Virheellinen BD korjattu BC:ksi.
usko juntunen
05.12.2024, 19.21
Tilaus sisään 25.11.2024 ja paketti 03.12.2024 noudettavissa parin kilsan pässä olevan kauppakeskuksen pakettiautomaatista. Tilauksessa mainittu lähi-Cittarin toimipaikka vaihtunut hieman etäämmäksi, mutta ei paha. Ilmo saapumisesta tuli s-postiini.
Tietääkö joku, mitä Bike-Componentsilla tapahtuu?
Laitoin kaksi viikkoa sitten pienen tilauksen sinne ja se on edelleen toimittamatta. En ole myöskään saanut minkäänlaista vastausta pariin lähettämääni sähköpostitiedusteluun. Äsken kävin huvikseni katsomassa niitten facen: koko kevään ajalta ei ole näköjään muita kuin negatiivisia arvosteluja siellä.
hmm..itselle tuli 3.6. tehty tilaus ihan normaalisti noin viikossa.
Joo katotaan, miten tässä käy. Tilaushetkellä (9.6.) kaiken piti löytyä varastosta. Maksoin vielä luottavaisena debitillä niin en voi edes tehdä rekkulaa pankin kautta. Omalta osaltani tilaushistorian mukaan näköjään vuonna 2007 alkanut asiakassuhde taisi päättyä tähän.
Muuta tietoa minulla ei ole, mutta vielä 12.6. olen saanut sieltä uutiskirjeen.
Viimeksi tammikuussa tilatessa tilaus sisään sunnuntaina, paketti lähti maanantaina ja oli perillä perjantaina. Toivottavasti ei mitään hämminkiä ole tulossa, koska on hyvä olla toimittajavaihtoehtoja. Esim. 105 Di2 -osasarjaa ei bike-discount.de suostunut lähettämään Suomeen, mutta bike-components.de lähetti.
Laitoin just tilausta sisään eilen, vielä ei ole osat liikahtaneet.
Mä laitoin eilen meiliä, että palauttaisivat rahat, jos eivät pysty toimittamaan tilaustani. Ei ole tullut automaattivastausta kummempaa vastausta siihenkään. Laittaisin aika ison huutomerkin nyt tämän kaupan kohdalle.
Minä en kyllä ihan heti ole uskomassa että bike compnentsilla on mitään kuprua tulossa yhden kokemuksen perusteella.
^ Käypä katsomassa niitten viimeaikoina saamat facebook-arviot. Googlessa samaa tarinaa ja nyt google mapskin sanoo, että ”tilapäisesti suljettu”.
Jos olisin nuo huomannut ennen tilauksen tekemistä, niin olisin tilannut muualta, mutta ei tullut mieleenkään tsekkailla etukäteen, kun on vuosikaudet ollut hyvin toimiva kauppa. Veikkaan, että nyt jää rahat sinne.
https://de-de.facebook.com/bikecomponents
Missäs ne arviot on? Ja ainakin tuossa on päivityksiä eiliseltä.. siis varsin tuoreitakin.
https://de-de.facebook.com/bikecomponents
Missäs ne arviot on? Ja ainakin tuossa on päivityksiä eiliseltä.. siis varsin tuoreitakin.
https://pic.useful.fi/-cSceZa5x.jpg
Kesälomat painaa päälle ja yksi yksittäinen harjoittelija ottanut vähn rennommin.
https://www.google.com/maps/place/Bike-components/@50.776447,6.0802348,16z/data=!3m1!5s0x47c0997b107449e5:0x517a15fd9f868bb1! 4m8!3m7!1s0x47c0997b1073657d:0xb6ab48753078a8e2!8m 2!3d50.7777055!4d6.0831101!9m1!1b1!16s%2Fg%2F1vn17 nvd?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYyMy4yIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Valikosta kannattaa valita ”uusimmat”
Ei voi olla pelkkää kesäruuhkaa, kun suunnilleen neljä kuukautta sitten on alkanut sataa negatiivista palautetta siitä, että tilauksia ei toimiteta ja asiakaspalvelu ei vastaa.
HQ/Logistics:
Carlo-Schmid-Straße 12
52146 Würselen
Germany
Ei voi olla pelkkää kesäruuhkaa, kun suunnilleen neljä kuukautta sitten on alkanut sataa negatiivista palautetta siitä, että tilauksia ei toimiteta ja asiakaspalvelu ei vastaa.
Neljä kuukautta sitten alkoi sesonki. Ja mitä tuota palautelistaa selailin, niin ei mitenkään merkittävästi "alkanut sataa" juuri tuossa hetkessä, viime vuonnakin joku valitti että rahat meni, tavaraa ei tullut.
Mä vaan veikkaan että se tilaamasi tavara, vaikka väitettiin olevan saldoilla, ei sitten ollutkaan, ja sitä nyt toimittajalta odotellaan. Ei mitenkään ennen kuulumatonta ja näkymätöntä noissa isoissa verkkokaupoissa.
Ettei vaan olisi niin, että B-C yrittää pitää kulisseja pystyssä vajaamiehityksellä ja heikoilla luottotiedoilla, minkä vuoksi tavara ei liiku normaalisti. Aika runsaasti tuolta löytyy huonoja arvosteluja viime ajoilta, joissa haukutaan toimitusten myöhästymisiä sekä olematonta asiakaspalvelua. Saa nähdä selviävätkö tästä.
Osa noista valituksista on kanssa aika hassuja. Paketista puuttuu nippeli ja tuon vuoksi huonoa arvostelua Googleen.
Neljä kuukautta sitten alkoi sesonki. Ja mitä tuota palautelistaa selailin, niin ei mitenkään merkittävästi "alkanut sataa" juuri tuossa hetkessä, viime vuonnakin joku valitti että rahat meni, tavaraa ei tullut.
Mä vaan veikkaan että se tilaamasi tavara, vaikka väitettiin olevan saldoilla, ei sitten ollutkaan, ja sitä nyt toimittajalta odotellaan. Ei mitenkään ennen kuulumatonta ja näkymätöntä noissa isoissa verkkokaupoissa.
Jaa…mitäköhän arvosteluja sä olet lukenut?
Aachenin kivijalkakauppa on ilmeisesti myös suljettu.
No se on varmaan joo kiinni, mutta firman Head Quarters onkin ihan toisessa osoitteessa. En tuosta keskustan kivijalan sulkemisesta vetäisi yhtään mitään johtopäätöksiä.
HQ/Logistics:
Carlo-Schmid-Straße 12
52146 Würselen
Sitten kannattaa muistaa sekin, että Faceen kirjoittaa palautetta se jonka mielestä palvelu on ollut huonoa, vaikka ei olisi ollutkaan. Jos tuhannesta toimituksesta yksi epäonnistuu, niin ne 999 eivät kirjoita faceen. Jättäisin itse pitkälle menevien johtopäätösten tekemisen noilla aineistoilla sillensä.
Juu ja myös tuo HC-osoite on merkattu suljetuksi googleen ja samaa tarinaa revikoissa siellä. No, toivottavasti olet oikeassa ja tavarat tulee joskus, mutta minä en tämän tiedon valossa sieltä enää tilaisi.
Trustpilotissa arvostelut viimesellä 30 päivällä 80% 5/5 ja 10% yhtä tähteä, mikä varmaan aika normaalia.
Mut joo, jos firma ois menossa nurin, niin varmaan melko yleinen menettely, että ekaksi jätetään hoitamatta debitillä maksaneiden tilaukset ihan Anttilana.
On heillä ollut satunnaisia ongelmia niin kauan kuin muistan. Parikymmentä vuotta sitten tilasin sieltä enemmän, viimeiseen kymmeneen vuoteen vähemmän. Olisiko tuoreimmasta tilauksesta jo muutama vuosi. Kauan ennen koronaa oli hyvin tiedossa, että "2 bis 7 Tage" tarkoittaa, ettei tavaraa ole varastossa ja saattaa helposti mennä pari viikkoa. Muuten homma sujui silloin pääosin hyvin. Olisiko sitten auttanut, että olen aina asioinut heidän kanssaan saksaksi?
Mutta kyllähän alan ongelmat ovat yleisesti tiedossa. Voihan heilläkin olla koronakuplan aikaan hankittua varastoa, joka vanhenee käsiin, sanotaan vaikka kokonaisia polkupyöriä.
Kyselin tänään tiistaista tilaustani ja nopeasti tuli vastaus että toista osaa ei ollutkaan varastossa ja ratkaisuehdotus siihen.
Jahas…voisitko kysyä myös mun tilauksesta (KBJZ3Z2/9.6.2025), kun mä en ole vieläkään saanut minkäänlaista vastausta mihinkään?
Niin ja mielenkiinnosta, maksoitko debitillä vai creditillä..?
InsaneFinn
26.06.2025, 20.32
30.5. olin tilannu putiikista tavaraa ja 7.6. oli paketti kourassa. Eli itellä tuli ripeästi viimeaikana tilattu paketti tuolta. Taitaa olla toistaiseksi ainut tilaus, jonka olen tuolta tehnyt ja senkin tein sen takia, että tarvitsin ylimääräisen parin Ortliebin haarukkalaukun adaptereita, joita en muualta löytänyt ja samaan pakettiin laitoin vielä Camelbakin runkolaukun juomarakolla varustettuna.
Silloin en ollut tietoinen mahdollisista ongelmista, mutta onneksi tilaamani tavarat tuli nopeasti perille.
Jahas…voisitko kysyä myös mun tilauksesta (KBJZ3Z2/9.6.2025), kun mä en ole vieläkään saanut minkäänlaista vastausta mihinkään?
Niin ja mielenkiinnosta, maksoitko debitillä vai creditillä..?
Maksan melkein kaiken PayPal:lla, niin nytkin.
Ehkäpä Puskiksen arvelu puuttuvan likvidin paikkaamisesta sillä, että jätetään debittilaukset ensimmäiseksi toimittamatta tai hyvittämättä, pitää sitten paikkansa.
(Olin muuten jotenkin siinä luulossa, että OP:n kortilla on ostoturvan suhteen sama, että ostaako debitillä vai creditillä, joten tulipa nyt sitten opittua sekin, että näin ei olekaan…)
Oma tilaus oli tosiaan maksettu PayPalilla, kuten lähes kaikki ulkomaan tilaukseni. Kotimaastakin tilaan luoton puolelta. Caset Anttila ja Pole pitäisi riittää kaikille opetukseksi.
Sivustakatsoja
27.06.2025, 09.56
^pari tapausta on sattunut vuosien aikana, että on joutunut avaamaan tapauksen PayPalissa ja kovakorvaisen kauppiaan kuulo on parantunut kiitettävälle tasolle. Muistaakseni tapausta ei kuitenkaan tule avaamisen jälkeen sulkea ennen kuin ostos on kädessä moitteettomassa kunnossa, vaikka kauppias mitä selittäisi -yksikin kauppias seliti jotakin myynnin pysähtymisestä, ehkä heillä sitten oli liikaa avoimia asioita PayPalissa.
Ei tule, vaikka kovakorvainen kauppias sitä kovasti pyytelisi.
Jeps, mä tein nyt virallisen kaupan peruuttamispyynnön sinne ja pyysin, että palauttavat maksun 14 vrk sisään. Jos ei rahoja kuulu, laitan valituksen EU:n kuluttajakeskukseen. Tuskinpa siitäkään mitään hyötyä on, mutta onpa sitten hoidettu virallista reittiä.
Mun veikkaus on, että kovin pitkään ei BC:n toiminta tule enää jatkumaan.
Paypal on erittäin näppärä monella tapaa. Sinne voi laittaa monta korttia, myös depittiä. Sillä voi vastaanottaa rahaa, ostamisen voi suorittaa pikana helposti ja käy moneen paikkaan, ostin mm. Birzmanin tehtaalta Koreasta pari varaosaa suoraan, PayPal:lla. Ja hyvä suoja kusetuksia vastaan. Suosittelen.
Päivitys omaan tilaukseen. Tuli Paypalilta rahat takaisin tupeista joita ei ollut varastossa (olisin voinut ottaa samanlaiset eriväriset, mutta se ei onnistunut) Toinen osa,vaihdevivut, lähti tulemaan. Ne oli -60% alennuksessa eli kuljetuskulujenkin kanssa hyvä diili. Saan myös korvauksena voucherin jolla saan seuraavan tilauksen ilman kuljetuskuluja. Eli tässä tapauksessa ei valitettavaa, etenkin kun vipuja tarvitsin, tupit oli vaan extraa...
Sait paypalilta rahat takaisin?
Kaksi meiliä tullu putiikklta tänään missä kaivattu mua asiakkaaksi, toisessa mainostettii myös asiakaspalvelua ja trustpilotin hyviä arvosanoja. 5e alekupongin kera.
Aika kovia tarjouksiakin tuolla nyt on, että varmaan toi kassakriisi voi olla ihan mahdollinen vaihtoehto.
Sait paypalilta rahat takaisin?
PayPal on maksujenvälitysfirma ja toimii molempiin suuntiin. Jos maksat sillä myös mahdollinen myyjän tekemä hyvitys tulee sen kautta takaisin sinulle. Yleensä hyvitys tulee 1-2 päivässä. PayPal:ssa on myös ostajan turva, joka korvaa esimerkiksi, jos ei tilattua tavaraa ei tule. Itse olen vuosien varrella pari kertaa joutunut ostajan turvaa käyttämään. Ensin pitää reklamoida myyjä (sähköposti ok) ja jos ei rahoja näy niin täyttää PayPal:n lomakkeen (suomeksi ok) ja PayPal ottaa yhteyttä myyjään. Jos ei sekään auta, tai myyjä jatkaa radiohiljaisuutta niin PayPal palauttaa muutaman viikon odottelun jälkeen maksetun summan ostajalle. Etukäteismaksua en uskalla käyttää kuin suomalaisiin tunnettuihin kauppoihin ja niihinkin pieniä summia
Sait paypalilta rahat takaisin?
Siis tuli Paypalin kautta kun maksoinkin sillä, ihan vaan normihyvitys BC:ltä kun kamaa ei ollut varastossa.
Aika kovia tarjouksiakin tuolla nyt on, että varmaan toi kassakriisi voi olla ihan mahdollinen vaihtoehto.
Joka paikassa noita tarjouksia on. Varastoihin on kertynyt kamaa kun kauppa ei vedä.
Paypal on erittäin näppärä monella tapaa. Sinne voi laittaa monta korttia, myös depittiä. Sillä voi vastaanottaa rahaa, ostamisen voi suorittaa pikana helposti ja käy moneen paikkaan, ostin mm. Birzmanin tehtaalta Koreasta pari varaosaa suoraan, PayPal:lla. Ja hyvä suoja kusetuksia vastaan. Suosittelen.
Juu Paypal on kyllä tuttu ja käytössä. Sattu nyt vaan olemaan Debit-kortin tiedot jossain muistissa ja maksu meni sillä, kun ei ole BC:n kanssa ennen ollut mitään ongelmia koskaan.
Virallissävytteinen kaupanpurkusähköposti tai avautuminen firman somessa toimi ja oli eilen tullut vastaus. Nyt tarttee enää jännittää, että tuleeko maksun palautus oikeasti tilillekin asti. Jos tulee, niin loppu hyvin tämän casen kanssa, mutta maku meni BC:iin ainakin joksikin aikaa.
PayPal ainoa järkevä maksutapa.
Onko kukaan tilannut täältä viimeaikoina, onko miten tulleet tavarat perille?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.