PDA

Näytä tavallinen näkymä : www.bike-components.de

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8

greenman
09.09.2009, 06.37
Seuraavat paketit pitää tilata entiseen malliin työpaikalle.

Olen havainnut tämän taktiikan kaikin puolin parhaaksi. Poikkeuksena isot tavarat, joita on hankala kuskata fillarilla kotiin.

mk
09.09.2009, 06.41
17.8. maksettu tilaus, toimitettu 1.9.

- paketista puuttui yksi sisuri, josta emaililla kysely ja hyvitys seuraavaan tilaukseen.
uus tilaus sisään 3.9. (aina sitä jotain tartttee mitä ei kerralla muista) :rolleyes:

greenman
09.09.2009, 06.50
Nut kun asia tuli kerran puheeksi, niin tilasin samantein. Rouvalle työmatkapyörään nastarenkaat (tai oikeestaa ittelle uudet ja vanhat menee kiertoon ;) ) ja muutamat sisäkumit. Toivottavasti tulee taas ± viikossa.

Jani R.
21.09.2009, 15.03
Laitoin eilen tilauksen, katsotaan koska saapuu.

Osat tilattu 7.9. ja pakettia oli yritetty toimittaa 18.9. illalla myöhään DHL:n toimesta työpaikan osoitteeseen.

alli
21.09.2009, 15.25
Tilasin nastarenkaat tiistai-iltana 15.9., seuraavana päivänä tuli tilinumero ja viite, taisin maksaa saman päivän aikana. Nyt iltapäivällä oli paketti tullut työpaikalle. Alle viikossa siis, aika nopeaa toimintaa.

Viimeksi muistaakseni yritin kotiosoitteeseen ja se oli hankalaa, kun ei siellä kukaan päivystä virka-aikaan ja dhl ei vie postikonttoriin. On vaan sen verran iso pakkaus näissäkin, että aika viritys tulee kotiin mennessä tavaratelineelle.

Jani R.
21.09.2009, 15.49
Kun en ensimmäisen kerran ollut paikalla tavaraa vastaanottamassa, niin laitoin tänään www.dhl.fi (http://www.dhl.fi) -sivun kautta toivomuksen toimituspäivästä ja puhelinnumeroni, katsotaan osaavatko toimia sen mukaan.

star trek
21.09.2009, 18.17
Tilasin nastarenkaat tiistai-iltana 15.9., seuraavana päivänä tuli tilinumero ja viite, taisin maksaa saman päivän aikana. Nyt iltapäivällä oli paketti tullut työpaikalle. Alle viikossa siis, aika nopeaa toimintaa.

Viimeksi muistaakseni yritin kotiosoitteeseen ja se oli hankalaa, kun ei siellä kukaan päivystä virka-aikaan ja dhl ei vie postikonttoriin. On vaan sen verran iso pakkaus näissäkin, että aika viritys tulee kotiin mennessä tavaratelineelle.
Mitä hä? kyllä mulle on tuotu kotiin ja viety myös postiin, vai ymmärsinkö jotain väärin:seko:

alli
21.09.2009, 18.44
Mitä hä? kyllä mulle on tuotu kotiin ja viety myös postiin, vai ymmärsinkö jotain väärin:seko:

No näistähän ei etukäteen ota hevillä selvää, joten nyt tilasin suoraan työpaikan osoitteeseen ja homma toimi hyvin. Paketti oli hiukan leveä kuljettaa, mutta keveänä pysyi yhdellä mustekalalla kiinni tavaratelineellä.

Siitä kun viimeksi tilasin tästä puljusta on puolitoista vuotta aikaa, ja silloin kuten nytkin oli lopputoimittajana DHL. Olivat ilmeisesti käyneet kotiosoitteessani tai alaovella turhaan jonain arkipäivänä ja sitten vieneet paketin DHL-terminaalille johonkin lentokentän lähelle. Toimitus lähimpään postikonttoriin ei onnistunut, "olemmehan kilpailijoita". Onneksi silloin onnistui maksuton toimitusosoitteen muutos työpaikalle, jostain täältä olen lukenut, että voi olla myös lisämaksu tällaisesta nykyään.

Ennen tilausta selasin viimeisimpiä viestejä täällä ja päädyin tähän ratkaisuun, mitä suosittelen muillekin.

Lisäys: Toki kun katsoo Sunnuntaipyöräilijän kokemuksia tuolla aikaisemmin, niin ei se työpaikalle tilaaminenkaan niin varmaa ole...

mk
21.09.2009, 18.54
3.9. tilaus sisään ja viime torstaina 17.9 tuli postia, jotta ->
" Deine Bestellung xb666666666x ging heute in den Versand. "
Paketti lienee tälläviikolla perillä, jos menee niinkuin tähänkin asti. Lisäviive artikkelista, joka väliaikaisesti loppu. Tosin tästä tuli kyllä postia, jossa kerrottiin viiveestä. Eipä nyt ollut mitään kiireellistä tässä tilauksessa niin ei haittaa. Ei oo kauppa ollut mikään hirmunopea viime tilauksissa, mutta toimitusvarma ja varsin edukas.

haedon
21.09.2009, 19.33

Suottaapi olla että joillain paikkakunnilla DHL käyttää aliurakoitsijoita ja nämä vievät myös postiin pyydettäessä. Mulle on ainakin tuonut kaksi kertaa joku Karjaalainen kuriiri DHL:n sijaan.

alli
23.09.2009, 10.18
Eilen illalla tutkiskelin tilaamiani nastarenkaita ja kyljestä löytyi teksti "Made in Indonesia 0701" - eli onko nuo sitten jo melkein kolme vuotta vanhat? Jotenkin kuulostaa pitkältä varastointiajalta.

Juide
23.09.2009, 10.42
Nonni, taas yksi tilaus perillä. Tilasin jo elokuun puolella, viikko sitten kyselin että mikä on tilanne kun ei edes vahvistusta kuulu. Ilmeisesti Eurobike piti liikettä kiireisenä. Noin puolet kamasta oli tilatessa in stock ja puolet 2-7 päivää. Sähköpostikyselyn jälkeen heti seuraavana päivänä tuli maksuohjeet sekä ilmoitus että kamat valmiina lähtöön.

Tänä aamuna sitten DHL:n kuriiri soitti etukäteen tulostaan, ja kun olin kotona niin toimitus hoitui kätevästi. Kaikki kamat oli sitä mitä pitikin.

Tupe
23.09.2009, 11.53
Tilasin kaksi viikkoa sitten. Sain maksuohjeet samantien, koska kaikissa oli "In stock". Maksun jälkeen kamat tuli Koti-Owelle viikossa. Ihan jees toimintaa tuntui olevan.

hannupulkkinen
23.09.2009, 11.56
Mulle tuli tänään sähköpostia, että heillä ois hieno runko mua varten.

erkkk
23.09.2009, 13.17
Eilen illalla tutkiskelin tilaamiani nastarenkaita ja kyljestä löytyi teksti "Made in Indonesia 0701" - eli onko nuo sitten jo melkein kolme vuotta vanhat? Jotenkin kuulostaa pitkältä varastointiajalta.
Tekevät varmaan sarjan kerrallaan ja muulloin muuta. Tuskin ovat UV-valossa maanneet. Jos nyt yhtään lohduttaa niin varastoihan se armstrongin mekaanikko niitä tuubeja vuosikaupalla ennen käyttöä ;)

alli
23.09.2009, 13.46
Tekevät varmaan sarjan kerrallaan ja muulloin muuta. Tuskin ovat UV-valossa maanneet. Jos nyt yhtään lohduttaa niin varastoihan se armstrongin mekaanikko niitä tuubeja vuosikaupalla ennen käyttöä ;)

Tuskinpa saavat kovin paljon UV-säteilyä jatkossakaan :). Tuo Lance-herja meni multa ohi, ku en seuraa kilpapyöräilyä.

defeat
24.09.2009, 19.01
Minulla on kohtalaisen negatiivisia kokemuksia b-c.de:stä. Tavaran saaminen kesti aivan liian pitkään ja sitten kun se saapui perille, niin osa tuotteista oli rikki. Muitakin ongelmia oli:

Tilaamistani tuotteista suuri osa oli in stock, mutta osan kohdalla saatavuusajaksi oli laitettu '2-7 days'.
Sain helposti haluami tavarat ostoskoriin. Sen jälkeen yritin checkouttia, jota ennen rekisteröidyin sivuille. Maksoin tuotteet luottokortilla (jolla maksaminen maksoi 5 euroa lisää), mutta harmikseni maksutapahtuma jäi siihen vaiheeseen, että luottokorttiani veloitettiin, mutta jäin siihen uskoon että tieto ei välittynyt kauppiaalle (kolmannen osapuolen maksusivusto käytössä, josta piti maksun jälkeen siirtyä takaisin b-c.de-sivuille. Jostain kumman syystä continue-nappi ei minulla toiminut. Johtuisiko käyttämästäni Opera-selaimesta?). En tässä vaiheessa vielä saanut minkäänlaista vahvistusta tilaukselleni.No tämän tapauksen jälkeen laitoin välittömästi sähköpostia ko. firmaan. Kun seuraavana päivänä ei vastausta kuulunut sähköpostiin, niin soitin kyseiseen lafkaan. Puhelimitse sain varmistuksen, että tilaukseni on mennyt perille ja myyjä lupasi lähettää myöhemmin vahvistuksen, kuten hän myös hetken päästä lähettikin.

Kun mitään ei firmasta kuulunut pariin viikkoon, niin tiedustelin tilaukseni statusta. Parissa päivässä sain vastausken, että kiekkoja edelleen odotellaan. Sama juttu toistui taas parin viikon päästä.

Vihdoin reilu kk tilaukseni tekemisestä sain vahvistuksen, että tuotteet ovat lähteneet kohti Suomea. Lähetyksen saapuminen kesti vielä viikon ja tavarat otin vastaan töissä, koska toimitus tapahtui keskellä päivää.

Vihdoin kun olin saanut paketin ja tutkin sisältöä, niin huomasin, että osa (2/4) takapakan välikappaleista (muovisia 'spacereita') oli rikkinäisiä. Otin samantien kuvat koko takapakasta ja rikkinäisistä osista. Laitoin postia taas b-c.de:hen (mukaan linkki, jossa kuvat rikkinäisistä osista). Vastaus seurasi taas parin vuorokauden viiveellä. Lupasivat lähettää korvaavat osat kunhan saavat ne maahantuojalta/toimittajalta. Pari viikkoa tästä niin osat lähtivät postiin; noin viikko tästä eteenpäin ja osat olivat minulla.

Koska ensi vaiheessa tilaukseni ei mennyt normaalia reittiä perille, en missään vaiheessa päässyt tarkistamaan tilaukseni statusta. Vielä tänäkään päivänä en näe b-c.de-sivuilla tekemääni tilausta, vaikka olen loggautuneena tunnuksellani sisälle.

Yhteenvetona: Maksu tökki. Lähetys tökki. Palvelu kohtalaista - parin päivän viiveellä sähköpostiin vastattiin. Puhelimessa palvelu oli englanniksi ystävällistä ja asiallista.

En voi suositella. Tuskin enää tulee tilattua tavaraa tuolta.

Jonttaxtr
24.09.2009, 22.04
Toissaviikon sunnuntaina pistin tilaukseen in stock-roinaa, viimeviikon perjantaina oli rahtari-rane käynyt oven taakse lappusen jättämässä jotta huono toimittaa ku ei olla kotona. Tiistaina sain sitte paketin. :)

zelecta
27.09.2009, 09.53
Viikko sitten keskiviikkona tilasin muutamat nastarenkaat sekä lukon kyseisestä puljusta. Kaikki tuotteet olivat varastossa. Maanantaina olikin sitten jo lähetti käynyt ovella. En itse ollut paikalla ennen perjantaita, mutta uusi toimitusaika olikin helppo järjestää perjantaiksi. Tavarat olivat oikeat ja hyvässä kunnossa. Kaikenkaikkiaan siis nopeaa toimintaa ja hyvin pelaa :)
Vähän myös ihmetyttää että varsin suurenkin paketin saa Saksasta asti kotiovelle kympillä, toimituskulut jostain suomalaisesta puljusta tilattuna olisivat olleet enemmän.
Jos jotain miinusta pitäisi keksiä, niin mailissa tulleet ohjeet pankkisiirron suorittamiseksi olivat saksaksi eivätkä täten kovinkaan havainnollisia saksaa puhumattomalle.

mikkox
27.09.2009, 14.45
Saapas nähdä missä mun tavarat on menossa. Tuli mailia 18.9. että ovat lähettäneet tavarat. Mailissa oli mukana seuranta koodi, mikä ei tähän päivään mennessä ole toiminut. Laitoin perjantaina 25.9. maililla kysymystä, että missäköhän mun tavarat on menossa. Normaalisti tavarat tulleet viikossa, vaikka koodi ei aina ole toiminutkaan. Nyt ei voi odotella kuin maanantaita, että vastaavat tuolta. Jospa tulis jotain selvyyttä tilaukseen.

Darcaluz
27.09.2009, 22.33
Tilasin ensimmäistä kertaa tavaraa tuolta 24.9 luottokortilla. 25.9 päivä tuli tilausvahvistus ja viesti, että paketti on lähetty ja mukana oli seurantakoodi, joka toimiikin DHL:n sivuilla. Sää nähdä milloin on paketti perillä. Odottavan aika on pitkä...

rhubarb
28.09.2009, 14.22
Lokarit tilasin 24.09, samana päivänä tilausvahvistus ja tänään kävi DHL:n setä tuomassa laatikon eli ihan hienosti. Toinen lokari oli pikkuisen vääntynyt laatikon mittasuhteissa, mutta lämmöllä suoristui helposti.

_dogi_
28.09.2009, 19.06
Tilasin paketin to 17.9 iltapäivällä, pe 18.9 tuli maksuohjeet. Makselin samantien toisesta kotimaisesta pankista. Ma 21.9 tuli sähköposti ettei maksu ole vielä tullut, ti 22.9 kuittaus siitä että kaikki ok, paketti lähtee, ja romut oli ovella 25.9.

Ei mitään moitittavaa.

Darcaluz
29.09.2009, 12.07
Seurannan mukaan oma paketti on nyt ollut DHL:llä 25.9 saakka, eikä ole sen jälkeen liikkunut mihinkään. Ihme seuranta, kun ei päivity, tai sitten se paketti todellakin on edelleen jossain logistiikkakeskuksessa. No, jos se sieltä tulis tällä viikolla. Pääsisi asentamaan uuden keulan :)

MatkaMies
29.09.2009, 13.39
Laita seurantakoodi Suomen DHL:n sivulle niin löytyy enemmän tietoa. Jostain syystä Saksan sivuilla seuranta päättyy, kun paketti lähtee maasta.

Darcaluz
29.09.2009, 18.03
No pitää ensi kerralla kokeilla tuota, kun paketti tuli tänään UPS:n kyydillä 16:30 kotipihalle :)

ArtoS
30.09.2009, 14.48
Tilaus sisään 15.9, 29.9 tuli kamat perille. Ei mikään maailman nopein toimitus kun kaikkien kamojen piti olla "in stock", mutta en mää ton nopeampaa kyllä odottanutkaan. Itse asiassa olen positiivisesti yllättynyt että kaikki pikkutilpehööri lopulta löytyi (mm. varaosia Sigman lamppuihin).

mikkox
30.09.2009, 15.31
Saapas nähdä missä mun tavarat on menossa. Tuli mailia 18.9. että ovat lähettäneet tavarat. Mailissa oli mukana seuranta koodi, mikä ei tähän päivään mennessä ole toiminut. Laitoin perjantaina 25.9. maililla kysymystä, että missäköhän mun tavarat on menossa. Normaalisti tavarat tulleet viikossa, vaikka koodi ei aina ole toiminutkaan. Nyt ei voi odotella kuin maanantaita, että vastaavat tuolta. Jospa tulis jotain selvyyttä tilaukseen.

Tavarat tuli eilen. Koodi ei koskaan suostunut toimimaan minkään kuriiri firman seurannoissa. BC ehti kyllä reagoida ja laittaa kyselyä DHL:lle, kun ehdin kysellä perään. Plussaa tästä. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Pegxi
30.09.2009, 15.41
Tasan kaksi viikkoa meni tilauksesta paketin tuloon, ja paketissa oli kuitenkin vanteet ja parikymmentä yksikköä muuta tilpehööriä. Osaa tuotteista ei edes ollut varastossa, joten olen varsin positiivisesti yllättynyt toimituksen nopeudesta.

Olin jo valmistautunut perumaan osan tuotteista, jos toimitus olisi pahasti alkanut roikkumaan, mutta enpäs kerinnyt =)

skela
05.10.2009, 16.05
Olin tällä kertaa iloisesti yllättynyt siitä, että „2–7 Tage“ ei ollut pahasti väärässä. Muutamaa edellistä tilausta olen joutunut odottelemaan parikin kuukautta, mutta tämänkertainen tilaus toimitettiin noin kolmessa viikossa, vaikka suurta osaa tavarasta ei ollut varastossa. Tosin tällä kertaa tilauksen arvo oli vain parinsadan euron luokkaa, kun aiemmin se on ollut yli viisisataa.

jiiteeteepee
05.10.2009, 18.33
tuleekos tuota bulky goods lisää jos tilaa neljä talvirengasta (marathon winter)?

alli
05.10.2009, 21.36
tuleekos tuota bulky goods lisää jos tilaa neljä talvirengasta (marathon winter)?

En tietty varmaksi tiedä, mutta tuskin. Itse tilasin kaksi, ja ne oli teipattu kahdeksikoksi. Kaksi lisää ei varmaan tekisi laatikosta tosi paljon isompaa. (Huomasithan tuolta aikaisemmin, etteivät taida olla ihan suoraan uunista otettuja nämä Winterit)

jiiteeteepee
06.10.2009, 07.01
Joo kyllä,mutta kaupan sivuilla lukee että modell 2010. Mutta voiko ne silti olla kauan säilytetyt?

skela
07.10.2009, 13.32
En tässä vaiheessa vielä saanut minkäänlaista vahvistusta tilaukselleni.
Mahdoitkohan lukea puljun yleiset liiketoimintaehdot (Allgemeine Geschäftsbedingungen, AGB)? Siellä sanotaan, että luottokorttia veloitetaan heti ja että tilauksen vastaanottokuittaus (Auftragsbestätigung, Auftragseingang) ei ole tilausvahvistus vaan että heillä on oikeus ottaa tilaus käsittelyyn, jos siltä tuntuu. Vasta tavaran lähettäminen (Paketausgang) on tilausvahvistus. Vastaanottokuittaus ei tule saman tien vaan ilmeisesti vasta sitten, kun joku on sen hyväksynyt.

No tämän tapauksen jälkeen laitoin välittömästi sähköpostia ko. firmaan. Kun seuraavana päivänä ei vastausta kuulunut sähköpostiin, niin soitin kyseiseen lafkaan. Puhelimitse sain varmistuksen, että tilaukseni on mennyt perille ja myyjä lupasi lähettää myöhemmin vahvistuksen, kuten hän myös hetken päästä lähettikin.

Kun mitään ei firmasta kuulunut pariin viikkoon, niin tiedustelin tilaukseni statusta. Parissa päivässä sain vastausken, että kiekkoja edelleen odotellaan. Sama juttu toistui taas parin viikon päästä.
Kuulostaa tutulta. Siitä huolimatta jatkan puljussa asiointia, koska heillä on laajempi valikoima (olkoonkin, että toimitusaika voi venyä jopa kuukausiin) ja usein edullisemmat hinnat kuin kilpailijoilla.

Toisaalta kilpailijat eivät vaadi maksua etukäteen eivätkä luottokorttilisämaksua, ja toimituskin on usein nopeampi. Minulla on erittäin hyviä kokemuksia Rose-Versandista (http://www.rose.de) (maksoivat postikulut molempiin suuntiin, kun korjautin Jeantex-sadetakkini vetoketjun), ja kerran olen tilannut myös bike24.de (http://www.bike24.de/):stä.

hannupulkkinen
07.10.2009, 15.05
No eipä löydy DHL:n trakkauksesta mtn:(
Lähetys on sen mukaan ollut Hannoverissa jo neljä päivää.

jiiteeteepee
08.10.2009, 21.29
mihinkähän kohtaan tuolla suomen dhl sivuilla se numerosarja tulee syöttää että pääsee näkeen tilauksen kulkua?? kaikissa kohdissa näyttää ettei löydä mitään numerolla mikä tuli s-postiin..

Patrik
08.10.2009, 21.34
Hmmh, kyselin kaupalta josko voisin lisätä polkimet toista viikkoa prosessoivaan tilaukseeni. Vastaus oli vapaasti suomennettuna: "Tilauksesi ei ole vielä valmis. Odotamme puuttuvan osan saapuvan 2-5 päivässä."
Tekstin alla lueteltiin hyllystä löytyvät osat sekä osa jota vielä odotetaan. Polkimia ei mainittu lainkaan... Eli eivät edes jaksaneet avata mailia, vaan kattoivat vain otsikosta tilausnumeron ja pistivät vakiovastauksen.
No, onpahan halpaa, ja onneks sain ehjän vispilän muualta.
Saa nähä kumpi tulee ekana; DX:n tilaus vai tämä.

alli
08.10.2009, 21.48
mihinkähän kohtaan tuolla suomen dhl sivuilla se numerosarja tulee syöttää että pääsee näkeen tilauksen kulkua?? kaikissa kohdissa näyttää ettei löydä mitään numerolla mikä tuli s-postiin..

Mulle ainakin tuli tietoja kohdasta maantiekuljetukset/kollitunnus.

MatkaMies
08.10.2009, 22.44

Kookkaat paketit lähetetään eri kuriirifirmalla kuin pikkupaketit. Jos DHL:n sivuilta ei löydy mitään, kannattaa kokeilla DPD:n seurantaa http://www.dpd.com/fi/

skela
09.10.2009, 00.23
Hmmh, kyselin kaupalta josko voisin lisätä polkimet toista viikkoa prosessoivaan tilaukseeni. Vastaus oli vapaasti suomennettuna: "Tilauksesi ei ole vielä valmis. Odotamme puuttuvan osan saapuvan 2-5 päivässä."
Tekstin alla lueteltiin hyllystä löytyvät osat sekä osa jota vielä odotetaan. Polkimia ei mainittu lainkaan... Eli eivät edes jaksaneet avata mailia, vaan kattoivat vain otsikosta tilausnumeron ja pistivät vakiovastauksen.
Kyllä ne minun tilaukseeni jaksoivat lisätä kammet, kun kysyin, sopivatko ne tavallista hieman leveämpään akseliini ja ehtisivätkö ne vielä mukaan tilaukseeni xb…. Sillä hetkellä odoteltiin enää yhtä puuttuvaa osaa. Siirsin lisähinnan tilille, eikä siitä tullut yhtään lisäviivettä. Jos sillä on jotakin merkitystä, niin kirjoitin saksaksi web-kaupan lomakkeeseen „Frage zu diesem Artikel“.

Toisaalta nurinaani siitä, ettei 2–7 päivän arvio usein päde, vastattiin, että soita, niin katsotaan vastaavia tuotteita. Mieluummin asioisin kirjallisesti, kun se on täsmällisempää ja minulle helpompaa kuin vieraan kielen puhuminen.

lansive
09.10.2009, 12.40
Toisaalta nurinaani siitä, ettei 2–7 päivän arvio usein päde, vastattiin, että soita, niin katsotaan vastaavia tuotteita. Mieluummin asioisin kirjallisesti, kun se on täsmällisempää ja minulle helpompaa kuin vieraan kielen puhuminen.

Kyllä sinne kannattaa soittaa. Jotenkin kirjallisessa viestinnässä menee hirveästi aikaa kun siihen mailiin ei ehdi vastaamaan. Kun saa ihmisen langan päähän, niin se joutuu hoitamaan homman heti, eikä voi lykätä.

Ja suullinen kielitaito paranee vain puhumalla.

Patrik
09.10.2009, 14.53
Kyllä ne minun tilaukseeni jaksoivat lisätä kammet, kun kysyin, sopivatko ne tavallista hieman leveämpään akseliini ja ehtisivätkö ne vielä mukaan tilaukseeni xb…. Sillä hetkellä odoteltiin enää yhtä puuttuvaa osaa. Siirsin lisähinnan tilille, eikä siitä tullut yhtään lisäviivettä. Jos sillä on jotakin merkitystä, niin kirjoitin saksaksi web-kaupan lomakkeeseen „Frage zu diesem Artikel“.

Tuli sieltä vielä perään sitten maili jossa luvattiin lisätä polkimet pakettiin. Ja hetkeä myöhemmin ilmotettiin että ei pysty lisäämään, kun oon maksanu Visalla. Pyydettiin tekemään uus tilaus ja laittamaan lisätietoihin että lisäävät polkimet tuohon vanhaan tilaukseen.

John McCurve
14.10.2009, 11.41
Hyvä kokemus. Tilaus sisään 7.10 ja paketti liikkeelle 8.10. Puoli tuntia sitten DPD:n kuriiri toi kamat työpaikalle. Koko prosessi hoidettu hienosti viikossa.

JPironi
20.10.2009, 16.05
Nopeasti toimi täälläkin. Maksu tilille 13.10 ja tänään paketti työhuoneessa. Kaikki tavara oli tilattaessa B-C:llä hyllyssä.

Hulk
20.10.2009, 16.42
No nyt löytyi nopea pulju :) Tilaus ja maksu 16.10 ja tänään tuli paketti kotiin. Löi jopa nopeana pitämäni britit :D

Patrik
26.10.2009, 17.40
No nyt löytyi nopea pulju :) Tilaus ja maksu 16.10 ja tänään tuli paketti kotiin. Löi jopa nopeana pitämäni britit :D

Nojoo, kunhan ei oleta että aina tulee noin nopeeta.
28.9 tein tilauksen ja äsken DHL:n kuski toi paketin. Tosin se oli yhdestä "available in 2-7 days" -osasta kiinni jota odoteltiin kolme viikkoa, eli aika normi suoritus.

EePee
26.10.2009, 18.22
Sama soitto täälläkin.. Ilmoittelevat kuitenkin parin päivän välein, mikä on hyvä.

Dein Auftrag ist leider noch nicht versandfertig.
Wir erwarten die fehlenden Teile in ca. 2-5 Tagen.
Nach Ankunft der Artikel wird deine Bestellung umgehend verschickt.

drop
28.10.2009, 20.22
Paljonkos nuo veloittavat nykyisin kiekkojen postituksesta?

jeeves
02.11.2009, 13.41
Tein tilauksen viikko sitten. Tuli tilausvahvistus ja maksoin tilaukseni firman Nordean tilille. Sen koommin ei sitten olekaan mitään kuulunut. Osa tilaamistani tuotteista on edelleen "available in 2-7 days", ja tilauksen tila on "processing". Mitään eivät kuitenkaan ilmoittele.

John McCurve
02.11.2009, 14.25
Paljonkos nuo veloittavat nykyisin kiekkojen postituksesta?

29,95€ ainakin viimeksi.

JarkoH
02.11.2009, 16.28
Tein tilauksen viikko sitten. Tuli tilausvahvistus ja maksoin tilaukseni firman Nordean tilille. Sen koommin ei sitten olekaan mitään kuulunut. Osa tilaamistani tuotteista on edelleen "available in 2-7 days", ja tilauksen tila on "processing". Mitään eivät kuitenkaan ilmoittele.

Tilasin joku aika sitten rompetta tuolta.
Vaikkei tuo välttis olekaan IBAN-siirto, niin kyllä se maksuprosessi muistaakseni itelläkin kesti viikon verran.

PaH
03.11.2009, 08.18
Taitaa olla Bike-Components.de:llä normaalikäytäntö että kun tilaus on tehty ja tilausvahvistus on lähetty, makaa tilaus "processing"- tilassa maailman tappiin. Kun tavara lähtee sieltä, laittavat siitä s-postilla ilmoituksen, "Paketausgang bei BIKE-COMPONENTS.DE" jossa näkyy paitsi tilausnumero niin myös lähetysnumero "Die Paket-Nummer lautet ..."

Tuolla lähetysnumerolla voi sitten seurata DPD:n sivujen kautta missä lähetys seikkailee. Vaikka tavara olis jo vastaanottajalla, ei B-C:n sivuilla tilauksen status mihinkään muutu.

Brunberg
03.11.2009, 10.04
Mulla kesti edellinen tilaus varmaan neljä viikkoa, yhtä tuotetta ei ollut hyllyssä ja sen takia kesti. Lopulta muutetiin tilausta ja sitten se tulikin alle viikossa, koin saaneeni silti ihan hyvää palvelua.

Antti Salonen
07.11.2009, 16.47
Tilattiin kimppatilauksena juuri iso määrä vähemmän kiireellistä rompetta Bike-Componentsista - yhteensä 67 tuotetta. Veikkailtiin, että ehkä se jouluksi ehtii, mutta firma yllätti kyllä hyvin positiivisesti.

Kahden viikon jälkeen kauppa odotteli vielä noin kymmentä tuotetta. Reilun kolmen viikon jälkeen sovittiin, että yhä puuttuvat kolme tuotetta (joille ei pystytty lupaamaan toimituspäivää) tiputetaan pois tilauksesta. Kamat tulivat postissa Matkahuoltoon Helsinkiin vain kolmessa päivässä ja 64 tuotteesta 63 oli aivan oikein. Yksi SRAM-ketjulukko jäi uupumaan. Kauppa palautti tilauksesta tiputetuista tuotteista rahat vajaassa viikossa.

t.j.k
10.11.2009, 13.11
Ensimmäinen tilaus ko. putiikista. Tavarat tulivat perille n. 1,5 viikossa, eli ihan ok, yksi tuote oli tilausvaiheessa "available in 2-7 days" -tilassa. Lähetysvahvistuksen yhteydessä annettu seurantakoodi ei kylläkään toiminut missään vaiheessa.

Monsieur Rautaperse
10.11.2009, 13.24
Laitoin tilauksen nastarenkaista viime perjantaina ja maksoin sunnuntaina. Tilatessani tuote oli tilausvaiheessa "available in 2-7 days" ja nyt "in 10 days". Veikkaan että menee ainakin kaksi viikkoa ennen kuin edes lähettävät. Melkein voisin ostaa tuotteet Suomesta vaikka maksavatkin lähes tuplasti enemmän jos saan ne heti.

greenman
10.11.2009, 14.06
Elämä on valintoja.

Tuo 2-7 days on aika venyvä käsite ks. puljussa.
10 days tarkoittanee suomeksi, että saatavuudesta ei ole tietoa.

StePe
10.11.2009, 14.28
Elämä on valintoja.

Tuo 2-7 days on aika venyvä käsite ks. puljussa.
10 days tarkoittanee suomeksi, että saatavuudesta ei ole tietoa.Mitähän se "available in 20 days or later" sitten tarkoittaa?

PHI
10.11.2009, 15.09
Mitähän se "available in 20 days or later" sitten tarkoittaa?

Ehkä saa, ehkä ei.

Antti Salonen
10.11.2009, 15.43
Mitähän se "available in 20 days or later" sitten tarkoittaa?
Mun kokemuksien mukaan toi tarkoittaa käytännössä sitä, että kamaa ei ole kenelläkään varastossa (edes valmistajalla), ja toimitusaika voi olla yhtä hyvin 20 viikkoa.

hartsu
10.11.2009, 17.37
Sama juttu täälläkin. Tilaus 15.10, ensiksi oli nettisivuilla tilausta tehtäessä 2-7 päivää saatavuus, Sitten parin viikon päästä tuli ilmoitus sähköpostilla että menee vielä 4-6 päivää ennen kuin tavaraa tulee varastoon. Nyt tänään tuli sähköposti että 14 päivää menee vielä ennen kuin saavat tavaraa.
Aika outoa kun tuo toimitusaika vaan pitenee mitä kauemmin odottaa.

Ari
10.11.2009, 17.39
Menin jo toisen kerran samaan lankaan tän firman kanssa, eli tilasin kamaa, joka CRC:sta oli hetkellisesti loppu: Toimitusaika tavaroilla oli max. 2-7 pvää. Noh, 2 vkon päästä soittelin et mikä on kun mitään ei kuulu, lupasivat lähettää samana iltana. Iltapäivällä tuli sitten ilmo että hansikkaat olivat heiltä saamatta toimittajalta, ja vastasin heti että jätetään pois tilauksesta ja lähetetään loput. Ei vastausta, seur pvänä maili -kysely --> vastaus että lähtevät illalla. Kahden pvän päästä soitto, kaveri lupaa henk koht varmistaa lähetyksen samana pvänä, ja kohta tulee maili, että vielä joku komponentti puuttuu, "lagerfehler". CRC:hen oli tällä välillä tullut haluamiani osia, joten peruin koko tilauksen ja tilasin CRC:sta --> lähetys samana päivänä. Ei homma toimi componentsissa niin kuin pitäis, viivästyksen vielä jotenkin ymmärtäisi, mutta ei noita yllättäviä "lagerfehler" -ilmoja, kun on jo moneen kertaan puhelimessa varmistettu että kaikki on ok..

Brunberg
10.11.2009, 18.32
Joo kyllä se niin on, että jos on "kiire" niin tilaa CRCstä, jos taas on KIIRE niin hakee paikallisesta kivijalkakaupasta. Harvemmin tietysti löytyy ainakin pääkaupunkiseudun ulkopuolella mutta niinku periaatteessa.

Atze09
10.11.2009, 20.24
Sama soitto täälläkin.. Ilmoittelevat kuitenkin parin päivän välein, mikä on hyvä.

1. Dein Auftrag ist leider noch nicht versandfertig.
2. Wir erwarten die fehlenden Teile in ca. 2-5 Tagen.
3. Nach Ankunft der Artikel wird deine Bestellung umgehend verschickt.

Minä voin teille ehkä autaa, eli 1. Sinun tilaus ei ole vielä lähtövalmis
2. Meille saapuu puutuvia osia noin 2-5 päivän sisälle ja 3. Heti kun tavarat on meille saapunut lähetään välittömästi tilauksen eteenpäin ...
Eli kannata vaan odota :rolleyes:

A R:nen
10.11.2009, 20.37
Ei tuossa varmaan muuta epäselvää tainnut olla kuin noiden numeroiden tulkkaaminen bikecomponentsista SI-järjestelmään. 2–7 vrk taitaa oikeastaan tarkoittaa "tilataan/tilauksessa tukkurilta", 10 vrk "tukkuri tilaa jostain" ja yli 20 vrk "inshallah".

equilibrium
10.11.2009, 20.41
Tilailin tuolta varastossa olevan Aspiden satulan, josta ei ollut kuvaa saatavilla, mutta arvelin sen olevan takapuolelleni sopivaa vanhempaa mallia kevyempänä. Nopeasti tuli tilaus ja juuri oikea tavara löysi perille.

mehukatti
11.11.2009, 16.46
Ei mistään nettikaupasta kannata tilata tavaraa, jota ei ole myyjän varastossa. Ellei sitten halua ottaa tietoista riskiä ja odottaa kuukausikaupalla. Siinä mielessä ihmetyttää, että täällä valitetaan tällaisista "perusasioista".

Itse olen kerran tilannut bike-components.de:stä ja tilaus tuli perille nopeasti ilman ongelmia.

Antti Salonen
11.11.2009, 18.10
Olen tilannut Bike-Componentsista karkeasti pari-kolmekymmentä kertaa ja tulen tilaamaan jatkossakin. Summaa en viitsi ruveta edes laskemaan, koska siitä voisi tulla aika paha mieli.

Laaja valikoima ja halvat hinnat ovat aika mukava yhdistelmä. Pääsääntöisesti kaikki tilattu kama on tullut asiallisesti perille vaikka joskus siinä on kyllä saattanut kestää. Toisaalta sen luulisi olevan itsestään selvää, että jos kaupan sivuilla on listattu kaikki tukkureiden kataloogeista löytyvä tavara ei kauppa mitenkään voi taata varmoja toimitusaikoja tavaralle, jota ei omasta hyllystä löydy.

Ajan vain laadukkailla ja kestävillä pyörillä, joista pidetään hyvää huolta, ja käytössä kuluvia tai yleisesti hajoavia osia on aina valmiina varastossa. Tästä seuraa automaattisesti se tosiasia, että aika harvoin tulee tarvetta saada yhtään mitään erityisen lyhyellä varoitusajalla. Näihin tarpeisiin Bike-Components on toistaiseksi ollut se paras kauppa.

Pekka L
11.11.2009, 18.59
Ei mistään nettikaupasta kannata tilata tavaraa, jota ei ole myyjän varastossa. Ellei sitten halua ottaa tietoista riskiä ja odottaa kuukausikaupalla. Siinä mielessä ihmetyttää, että täällä valitetaan tällaisista "perusasioista".

Niin. On se helppoa kun osaa ja on rahaa.

Itse kävin paikallisessa liikkeessä kysymässä paria osaa. Ei heilläkään ollut varastossa. Ottivat tiedot ylös, lupasi selvittää hinnat ja saatavuuden ja soittaa. Pari viikkoa on mennyt, ei vielä ole soittanut.

Eli nettiin mars.

Jos säästän pienehkössä tilauksessa kymppejä sillä että olen valmis vähän odottamaankin jos niikseen tulee, niin sehän ei kerro mitään muuta kuin että mää olen köyhä...

Tänään on rahat siirtynyt B-C.n tilille Nordeaan, kattellaan... parin osan status 2-7 päivää, loput varastossa.

t.j.k
11.11.2009, 20.21

Hmm, valitetaan "perusasioista". Eiköhän valittaminen tule aiheelliseksi siinä vaiheessa, jos kauppa ilmoittaa tuotteen olevan "available in 2-7 days" eikä asiakas kuitenkaan saa tuotetta 1-2 kuukauteen. Toinen asia sitten on, miten kauppa informoi asiakasta jos tuote myöhästyykin luvatusta. Vai informoiko lainkaan. No, kerran tilannut tästä putiikista, homma toimi ja hinnat hyvät. Tilaan varmasti uudestaankin.

Pekka L
12.11.2009, 20.35
Tänään on rahat siirtynyt B-C.n tilille Nordeaan, kattellaan... parin osan status 2-7 päivää, loput varastossa.

...ja tänään lähtenyt:)

Tää oli nyt kahdeksas tilaus tuonne. Kerran odottelin pari viikkoa tilauksesta ennen kuin saapui (ei ollut kiire), kerran ilmoittivat ettei yhtä tilattua tavaraa saa lainkaan, se vaihdettiin sitten toiseen. Eli 75% tilauksista täysin moitteetta.

E: Päivitetään tähän. Tänään saapui tilaus, 8 päivää tilauksen tekemisestä. Tilauksesta seuraavana päivänä tuli lasku, päivän kestää siirtyä raha OP:sta Nordeaan. Eli toimitus 6pv siitä kun rahat oli heidän tilillään, kahden osan status tilaushetkellä oli 2-7pv saatavuus. Ei moitittavaa.

TuplaO
18.11.2009, 18.31
Laitoin krääsätilauksen menemään pari viikkoa sitten. Pari päivää sitten sain meiliä, että luottokortin kanssa on häikkää ja ongelma on työn alla. Ajattelin, että vanhentumista lähestyvä kortti (1/10) voisi olla syynä. Tänään sain soiton Leolta, joka kertoi että kortiltani saatiin irti vain 108 € :seko:. Koko tilaus taas oli 232 €. Verkkopankin mukaan kortilla limitti ei ollut vielä lähimaillakaan:seko:. Sovimme, että Leo laittaa speksit Nordea-tilille maksamisesta ja toi 108 € hyvitetään kortille. Asialliselta vaikutti. Pitänee kyykyttää Nordeaa "toimivasta" MasterCardista...:rolleyes:

EePee
19.11.2009, 00.06
Minä voin teille ehkä autaa, eli 1. Sinun tilaus ei ole vielä lähtövalmis
2. Meille saapuu puutuvia osia noin 2-5 päivän sisälle ja 3. Heti kun tavarat on meille saapunut lähetään välittömästi tilauksen eteenpäin ...
Eli kannata vaan odota :rolleyes:

Tänks, jotain tuollaista parikymmentä vuotta rauhassa ollut koulusaksanikin sanoi. Viime viikolla 12.11. sitten viimein luovuttivat ja myönsivät, että "odoteltua" männävuotista takanapaa ei sitten olekaan toimittaa. Tarjottiin uudempaa ja kympin kalliimpaa tilalle samaan hintaan. Imoitin, että sehän vaan passaa, vaikka nyt tuleekin sitten hieman eriparia kiekkopari, mutta käyttöönhän ne tulee.. Samalla kun juttuihin päästiin, tiedustelin, että vieläköhän olisi mahdollista saada lisää rojua samaan laatikkoon. Neuvottiin tekemään uusi tilaus ja pyytämään lisätiedoissa tilausten yhdistämistä. Näin teinkin. Aluksi oltiin perimässä lähetyskuluja, mutta jo vahvistusmailissa oli kaikki kikkulat yhdessä jonossa ja vain yhdet kulut. En ole tarkastanut, mitä visalaskulla lukee. Tänään tuli ilmoitus, että olisivat lähteneet matkaan sekä seurantaumero. Nyt vaan odotellaan postilaatikon kolahdusta..

Jos näin näyttää menevän, niin ihan ookoo kokemus. Hieman on loivaliikkeisempi kaikkein ripeämpiin saksalaisliikkeisiin verrattuna. Varaston tyhjyyden myöntämiseen meni melkein kuukausi. (tilaus 15.10.) Toisaalta pidän siitä, että otetaan yhteyttä. Ainakin bikediscountti poistaa surutta ja enempiä kyselemättä tilauksesta ne, jota ei just sillä hetkellä hyllystä löydy. Voi olla aika ärsyttävää, jos tilauksessa on jotain, joka käy turhaksi muutoksen johdosta..

Visalaskua ovat kärkkäitä veloittamaan, vaikka tavarat vielä odottelevat. Olinkin jo henkisesti valmistautunut reklamoimaan pankkia, siihenhän on jo tullut rutinia.. Nyt näyttäisi, että lähetys ehtii perille ennen korttilaskun eräpäivää..

hartsu
20.11.2009, 19.04
Nyt tuli keskiviikkona 15.10 tilatut osat joissa oli 2-7 pv. saatavuus. Tai ei olisi vielä tullut jollen olisi tiputtanut yhtä osaa pois tilauksesta.
Yksi moka oli silti lähetyksessä kun tilasin canecreekin s8 laakerin niin sieltä tuli s3 . Tosin tämä oli varmaan jo valmistajalla pakattu väärin kun paketissa oli s8 tarrat ja tiedot päällä.
Eli tässä tuli noin 15€ tappiota mutta en ala reklamoimaan kun tarvin ohjainlaakeria nyt enkä viitsi taas vartoa kuukautta oikeaa osaa.
Huvittavaa asiassa on se että minun piti alunperinkin tilata tuo s3 mutta kun sitä ei ollut varastossa niin tilasin s8:n jota oli saatavilla. Eli sain juuri sen osan mitä halusinkin mutta kovemmalla hinnalla..
( onko niissä muuten mitään eroa?)

lansive
20.11.2009, 19.54
Yksi moka oli silti lähetyksessä kun tilasin canecreekin s8 laakerin niin sieltä tuli s3 . Tosin tämä oli varmaan jo valmistajalla pakattu väärin kun paketissa oli s8 tarrat ja tiedot päällä.

Kyllä niillä on itsellä tarrat mennyt sekaisin. Laitat kuvan kera sinne reklamaation ja sanot, että palauttavat erotuksen, niin ei tarvitse lähettää laakeria mihinkään.

hartsu
20.11.2009, 20.11
Kyllä se oli valmistaja jo laittanut väärän lapun.
Eli siinä on valmistajan pieni tarra ja sitten B-C:n tarra ja molemmissa lukee S8 1 1/8".
Laitan silti palautetta kuvan kera jos saisi vaikka hyvitystä.
Mutta takaisin en ala lähettämään, enkä oikein voisikaan kun puristin pesät jo putkeen kiinni.

Googletin sen verran että selvisi laakereiden ero, ovat muuten identtiset mitoiltaan ja painoltaan mutta S8:ssa on ruostumattomat laakerit.

lansive
20.11.2009, 20.57
Kyllä se oli valmistaja jo laittanut väärän lapun.
Eli siinä on valmistajan pieni tarra ja sitten B-C:n tarra ja molemmissa lukee S8 1 1/8".

Selvä - joskus näinkin.

Itselle on tuolta tullut parikin kertaa varastossa väärin laputettua tavaraa. Kyseessä oli niin pieni tuote, ettei tarvinnut edes väärää palauttaa, vaan sain pitää molemmat.

Monsieur Rautaperse
23.11.2009, 13.44
Tilasin nastarenkaat muutama viikko sitten ja tilatessani tuote oli 2-7 päivässä saatavana myymälässä. Oletin tilaukseni kestävän ainakin pari viikkoa, mutta onnekseni sain renkaat alle 2 viikossa :).
Nyt sitten odottelen lunta ja jäätä Helsingin ankaraan talveen.

EePee
23.11.2009, 13.53
Tänään toi lähetti laatikon työpaikalle. Kaikki oli niinkuin piti.

asb
23.11.2009, 13.56
Kun en kerrasta oppinut, niin kesällä Tahkon jälkeen tilasin kasan tavaraa, joissa oli tuo 2-7 päivän toimitusaika. Halpojen hintojen perässä sorruin taas bike-components.de:hen. 666€ tilaus jäi saksaan odottelemaan yksiä kenkiä, enkä jaksanut niiden perään soitella, kun tavaroille ei mikään kiire ollut ja kesälomatkin tulivat siihen väliin. Reilun kahden kuukauden jälkeen tuli sitten mieleen, että olisihan noita tavaroita kiva kokeilla ennen talvikautta, joten pyysin laittamaan tavarat eteenpäin ja lähettämään kengät sitten jälkitoimituksena.

Että ne toimitusajat on sattumankauppaa ja laatu maksaa myös tuolla palvelupuolella. Seuraava tilaus lähti viime viikolla toiseen kauppaan.

Eikä niitä kenkiä ikinä tullutkaan. Kuukausi muiden tavaroiden toimituksen jälkeen tuli ilmoitus, ettei näitä kenkiä saakaan enää ja rahat palautettiin.

tcn
27.11.2009, 08.56
Hyvinhän bike-components.de näyttää toimivan. Torstaina 19.11. tilaus sisään, perjantaina sähköpostiin tuli maksutiedot, ja maksu Nordean tilille (Sammosta, joten maksu meni ilmeisesti maanantaina perille) ja tänään postinkantaja pimpotteli ovikelloa ja löi satulan kouraan. :) Eipä tuo paketin seuranta missään vaiheessa kyllä toiminut mutta tulipahan perille...

Sakkeri91
29.11.2009, 21.01
Etteksteviittittekste... :seko:
Auttaa toweria hädässä!

http://www.bike-components.de/products/info/p22721_Saint-BR-M810-Disc-6-Loch-Set-v-h-Scheibenbremse.html

Tommoset hidastimet pitäs laittaa mäkipyörään, olemattomalla Saksankielen taidollani en kuitenkaan saa selvää esittelytekstistä, tuleeko jarrut ilmattuina, vai ihan osina?

SuperD
29.11.2009, 21.09
tuleeko jarrut ilmattuina, vai ihan osina?

kumpainenkaan (jarrut tai saksankieli) ei kuulu mun vahvuuksiin joten pyysin apuja yhdeltä tutulta (http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.bike-components.de%2Fproducts%2Finfo%2Fp22721_Saint-BR-M810-Disc-6-Loch-Set-v-h-Scheibenbremse.html&sl=de&tl=en).
Hänen mukaansa "filled and vented"

Sakkeri91
29.11.2009, 21.12
No voi viulu.
Tästä taas viisaampana, arvostan! :)

Tema
10.12.2009, 14.42
Tilasin viime viikolla tavaraa Bike-Componentsista ja hieman jäi kaivelemaan toimitustapa. Checkoutissa lukee Deutsche Post, mutta paketti tulee näköjään DHL:llä. Jos tuon olisin tiennyt niin olisin laittanut osoitteeksi työpaikan, koska DHL:n palvelu on mielestäni heikkoa. Eivät ilmoita saapuvasta paketista etukäteen, toimitukset päättyvät klo 16, toimitusosoitteen muutos on maksullista ja noutopistekin on vain Helsinki-Vantaalla (ennen oli myös keskustassa). Onneksi huomenna on perjantai niin voi hyvillä mielin lähteä puoli kolmelta kotiin..

J-M
10.12.2009, 15.01
Tilasin kaksi kierrosta Schwalbe Marathon Wintereitä ja yhden kierroksen Ice Spiker Prota Bike-componentsistä, kun Hibike ei saanut parin viikonkaan jälkeen edes tilannetta selville.

Tilaus sisään 30.11., tavarat kotona 7.12.

Hauska detalji on, että nyt on 10.12., ja DHL:n seuranta väittää, ettei paketti ole vielä saapunut...

janneko
10.12.2009, 15.50
Tilasin viime viikolla tavaraa Bike-Componentsista ja hieman jäi kaivelemaan toimitustapa. Checkoutissa lukee Deutsche Post, mutta paketti tulee näköjään DHL:llä. Jos tuon olisin tiennyt niin olisin laittanut osoitteeksi työpaikan, koska DHL:n palvelu on mielestäni heikkoa. Eivät ilmoita saapuvasta paketista etukäteen, toimitukset päättyvät klo 16, toimitusosoitteen muutos on maksullista ja noutopistekin on vain Helsinki-Vantaalla (ennen oli myös keskustassa). Onneksi huomenna on perjantai niin voi hyvillä mielin lähteä puoli kolmelta kotiin..
Ettei vaan olis kyse Deutsche Post DHL:stä?

pööräilijä
10.12.2009, 18.54
9.12. tilattiin tavaraa tuolta. Saa nähä koska tulee kun mukana oli 2-7 päivää etuvaihtaja. No jos ennen uutta vuotta tulee..:D

ykkössepepeli
11.12.2009, 09.29

Deutsche Post ja DHL = samaa konsernia, siinä syy!

supertele
12.12.2009, 21.27
Onhan kyseisessä kaupassa edelleen mahdollista maksaa tilisiirrolla? Itseltäni kun sitä visaa ei löydy.

Ja hieman off-topic:
mitä muita kauppoja löytyy, missä maksu ilman luottokortteja onnistuu? ..suomalainen tili tietysti vielä plussaa.

StantheMan
12.12.2009, 21.58
Muistaakseni Cyclecomponent:siin voi maksaa Nordean tilille.

Tema
12.12.2009, 22.54
Onhan kyseisessä kaupassa edelleen mahdollista maksaa tilisiirrolla? Itseltäni kun sitä visaa ei löydy.
On mahdollista maksaa tilisiirrolla ja vieläpä suomalaiselle tilille. Itse asiassa luottokorttimaksusta perivät 5e lisämaksun.

tienlaita
13.12.2009, 18.13
Eikö nämä todellakaan myy jarrukahvoja? En minä ainakaan löydä!
https://bike-components.de/shop/cat/c688_Brakes.html

elasto
13.12.2009, 18.25
Bremshebel = jarrukahva.

Löytyy esim. täältä: https://bike-components.de/shop/cat/c348_Rim-Brake-MTB.html

tienlaita
13.12.2009, 18.54
Tattista, johan alkoi löytymään. Olin jo ihan ihmeissäni kun haullakaan ei löytynyt, mutta minähän englanniksi koitin. :D

paakolli
21.12.2009, 12.34
Perhana, toistamiseen kävi niin että tilaushetkellä kaikki kamat ovat varastossa mutta tilauksen jälkeen joku muuttuu tilaan "2-7 days". Ekalla kerralla piti perua tilaus kahden viikon jälkeen kun ei riittänyt aika odottamiseen.. Nyt on kyllä aikaa mutta ei silti nappaisi odotella ties kuinka kauan aikaa, tuo 2-7 days kun voi olla ihan mitä vain. Noh, halvalla kuitenkin pääsin.

TimppaKoo
21.12.2009, 20.46
Jep....

Tilasin "halvat" nastarenkaat ja vähän muutakin tuolta,kaik muu tuli paitsi ne nastarenkaat.Eihän niitä talvella tarvitsekkaan.

No odottelin ja odottelin kunnes tuolta tuli meiliä että menee tuo maaginen 2-7 päivää, kun se oli menny kyselin uudelleen ja sitten se olikin jo 14 päivää ja ehkä tulee ehkä ei....

No tänään tuli meili että kyseisiä renkaita ei saa mutta tilalle pro versiot reiluilla alennuksilla.Eli kaikki kai kuitenki hyvin,en olis vaan raaskinu noita pro versioita ostaa kun ovatten niin pirun kalliita.Mutta sama tuo,kunhan saa renkaat.JA nyt noi prot on sit hyvän hintaiset.

Sorruin jo välissä yrittämään jopa kahdesti samanlaisia tuolta myyntipalstan kautta mutta ekat oli menny jo heti ku ilmoitus tuli koneelle eli nopeat elävät ja seuraavissa olikin hinta noussu perusteella että etelään tuli talvi...reilua meininkiä.Jäi sitte muutki tavarat ostamatta tuolta kauppiaalta =(.

pööräilijä
28.12.2009, 14.08
Aivan loistava putiikki. Ostin osia ja vaihtaja oli 2-7 päivää. No lukeneena ymmärsin että aikaa voi mennä ja annoin aikaa. 9.12. tilasin ja 23.12 tuli osa hyllyyn ja 3. päivän postilla tuli tänään.Kyllä piristi!:). Tilaan kyllä jatkossakin.

thaimonen
28.12.2009, 14.35
itelle ei ole tullut tilauksen maksun jälkeen mitään postia =( 23.12 maksoin. Eivätkö sähköposteihin ole mitään vastanneet.

Leewi
28.12.2009, 14.52
itelle ei ole tullut tilauksen maksun jälkeen mitään postia =( 23.12 maksoin. Eivätkö sähköposteihin ole mitään vastanneet.

Etusivulla sanotaan verkkokaupan lähettämön olevan sulki 23.12-4.1.

thaimonen
28.12.2009, 19.55
Joo, tuota en huomannut =) No ne laittoivat viestiä toivottavasti lähtisi sit

Hi Juuso,

we got your payment. Your order will probably leave us january the fourth, because we are taking stock right now.

Best Regards

TimppaKoo
29.12.2009, 17.51
Jepulis jee!

Pitkään odotetut renkaat saapuivat sitte vihdoin tänään,tai no olivat eilen yrittäneet tuoda mut oltiin lasten kans luikkaamassa joten hain ne tänään DHL tä.

Paketissa kaikki ookoo plus että oikein kirjallisesti pahoittelivat että kesti...=).

Luulin itse kanssa että menee tuonne vuoden vaihteen toiselle puolelle mutta olivat laittaneet postiin illalla ennen lähtöään lomille ilmeisesti,hieno homma ja hyvä palvelu.

Joo nyt alla pro mallin renkaat kun eivät noita perus spiikkereitä kyenneet toimittamaan joten sain noi prot tosi hyvällä alennuksella.Ja eräille tiedoksi,nastat riittää mulle.....

Joten voinen suositella ainaki mun kokemuksen perusteella.

tienlaita
29.12.2009, 21.21
Etusivulla sanotaan verkkokaupan lähettämön olevan sulki 23.12-4.1.

Nyt siellä lukee näin:
HAPPY NEW YEAR!
Our order hotline stays closed on the 31st of December and also on the first of January. The first package will be sent again on the 4th of January. Our store will be closed until the 4th of January.

Tilauksen jätin 16.12.
24.12 ilmoitettiin: Dein Auftrag ist leider noch nicht versandfertig.
Wir erwarten die fehlenden Teile in ca. 2-5 Tagen.
Nach Ankunft der Artikel wird deine Bestellung umgehend verschickt.

Eli suomeksi 2-5 päivän päästä arvioivat tilauksen olevan lähetysvalmis, ja että lähettävät sen välittömästi sitten. (Se mikä viivästyttää on kiekot, joita eivät saaneet koottua ihan siinä ajassa mitä tilaushetkellä saatavuudesta luki.)

A R:nen
29.12.2009, 21.31
Noita samoja "2-5" "päivän" viestejä tulee sitten luokkaa viikon välein siihen saakka että paketti oikeasti lähtee, eli tuo aikamääre on ilman juhlapyhiäkin varsin viitteellinen.

ErkkiM
30.12.2009, 17.24
Jepulis jee!
...
Joo nyt alla pro mallin renkaat kun eivät noita perus spiikkereitä kyenneet toimittamaan joten sain noi prot tosi hyvällä alennuksella....

Joten voinen suositella ainaki mun kokemuksen perusteella.
Moi!
Tein tässä ajankuluksi vertailua ja tämä putiikki löi kaikki hinnallaan - siis ne kamat joita tarttten. En vielä tilannut, mutta näitä halajan:
Ice Spiker 2010 34,95€ / kpl
Sram X.9 lang takavaihtaja 2009 34,95 €
Ketjut
Ketjulukkoja
Ehkä vaijereita
Ketjutyökalu

Osaa kamoista pitää vielä sivuilta "etsiä" kun tuo saksankieli aika vieras...

Mutta jo noista listatuista hinnoista näkee, että edullinen paikka, varsinkin tuo takavaihtaja; HIBIKElla 59,90, CRC:llä 56,33 (vm 2008) / 67,58 (vm 2010). Alkoi hieman epäilyttämään olenko tilaamassa nyt samaa/oikeaa takavaihtajaa...

Renkaista - ilmeisesti TimppaKoo oli tilannut normaalit Ice Spikerit, ja sai sitte "edukkaasti" Prot... kokeillaan samaa... tosin mulle kyllä kelpaa nuo edulliset perua Spikeritkin...

Illemmalla tekemään tilaus - onko jotain joka pitäisi huomioida tilausta tehdessä?
-E
P.S. Kyllä minä tuon vaihtajan toki olisin halunnut heti Suomesta ostaa mutat kun on Sramien saatavuus todella heikkoa! Pärjäisin pelkällä uudella häkilläkin, mutta eihän sitäkään mistään löydä - ja toisaalta - ero kokonaan uuteen vaihtajaan olisi todella pieni...

alli
30.12.2009, 19.33
Moi!

Illemmalla tekemään tilaus - onko jotain joka pitäisi huomioida tilausta tehdessä?

Jos et päivystä kotona 8-16 niin on varminta tilata työosoitteeseen.

ErkkiM
30.12.2009, 19.47
Jos et päivystä kotona 8-16 niin on varminta tilata työosoitteeseen.
Ahas, en ole tutkinut toimitusmenettelyä loppuun - eli tulevatko kuriirin kautta?
Olen nyt sinne rekisteröitynyt omalla nimelläni ja kotiosoitteella. Onko tilauksen/toimituksen yhteydessä mahdollista määritellä toinen toimitusosoite? Duuniin olisi tosiaankin hyvä tilata - saisi paketin suoraan omalle pöydälle hemaisevan konttoristin kantamana - ja vielä hymyn kera... :)
-E

alli
30.12.2009, 20.14
Ko. kauppa käyttää ainakin pienemmissä tilauksissa DHL:lää ja työosoite on mahdolista tilausvaiheessa laittaa toimitustavaksi, en muista mistä kohtaa se merkitään mutta helppoa on. Jos vaihdat osoitteen vasta DHL:n kanssa asioidessa kun paketti on Suomessa niin se maksaa erikseen.

TimppaKoo
30.12.2009, 20.46
Ahas, en ole tutkinut toimitusmenettelyä loppuun - eli tulevatko kuriirin kautta?
Olen nyt sinne rekisteröitynyt omalla nimelläni ja kotiosoitteella. Onko tilauksen/toimituksen yhteydessä mahdollista määritellä toinen toimitusosoite? Duuniin olisi tosiaankin hyvä tilata - saisi paketin suoraan omalle pöydälle hemaisevan konttoristin kantamana - ja vielä hymyn kera... :)
-E

Joo voi laittaa tosiaan sen osoitteen mihin haluat että tuo DHL paketin toimittaa.Itse hain sen paketin loppuviimein vantaan keskuksesta kun en jaksanu odottaa paketin tuontia seuraavaan päivään.Mulle ne nimittäin yrittivät toimittaa kotiin sitä viiden jälkeen iltapäivällä.....

Ja muistathan että tuo kauppa on nyt kiinni tuonne 4 päivään tammikuuta asti että sieltä ei varmaan ennen sitä tule mitään kommenttia.
Tuossa mun paketissa oli tosiaan vielä joku lisälappu missä kaikki alkuvuoden lomapäivät merkitty fiksusti ylös.

-timo-

thaimonen
31.12.2009, 00.48
Sähköpostilla vastaus tulee aika nopeasti ja vieläpä samana päivänä, äsken tuli viestiä että oma paketti on liikkeelle lähtenyt ja seuranta tunnuksen kera. Elikkä tähän mennessä toiminnalle +++++.

paakolli
31.12.2009, 19.58
Eivät sitten lähettäneet oikeita kiekkoja. Tilasin Mavicin Aksiumien 2010-mallin mutta saamani kiekot on joko 2008 tai 2009. Eli 2010 malli näyttää tuolta: http://www.wiggle.co.uk/images/mavic-aksium-2010-zoom.jpg ja saamani kiekot näyttävät tuolta: http://www.starbike.com/images/Mavic/2008/hires/aksium_black.jpg

Onhan noissa jo painoeroakin 140g niin ei kai auta muu kuin alkaa lähettämään takaisin.. Tovin jo ihmettelin, että sujuipa kaupat yllättävän helposti. Onneksi ajokauteen on vielä aikaa mutta ylimääräinen säätäminen silti risoo.

thaimonen
05.01.2010, 08.36
Elikkä mulla ois tilaus tässä vaiheessa, mitenkähän kauan menee kun ovat täällä kuopiossa päin =)

Date/Time Status Description 30.12.09 00:00 Electronic shipment advise received Electronic shipment advise received 30.12.09 19:41 Parcel centre of dispatch Shipment to abroad was processed at the outbound hub 31.12.09 03:00 International Parcel Station Shipment to abroad was processed at the International Parcel Station (IPS) 31.12.09 03:05 Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin

Subdog
05.01.2010, 10.21
Pakko vuodattaa, kun alkaa mennä hermot. Ja ennen kuin kukaan alkaa pätemään, kyllä, olin varustaunut hieman pidempään odotusaikaan. Nyt 2,5 kuukauden jälkeen alkaa mennä jo hermot. HErrrrmOTT!

On tapahtunut seuraavaa:
1) Bongasin lokakuussa halvalla hyvän pyörän rungon.
2) Ennen tilausta otin nettisivuilla löytyvän keskusteluyhteyden auki myyjän kanssa ja varmistin, delivery status pitää paikkaansa (2-7 päevee)
3) Menee aikaa ja jossain vaiheessa paljastuu, ettei kyseistä runkoa ole vuoden 2010 mallistossa, (vaihtoa toiseen, tarkoitukseen epäsopivaan tuotteeseen ehdotetaan), oma-aloitteisesti kysyn, voinko vain vaihtaa rungon väriä mallin pysyessä samana. -> tilausta muutettiin
4) Menee aikaa ja jossain vaiheessa paljastuu, ettei tätäkään väriä ole eikä tule. Eri väri kuitenkin taas tarjolla -> tilausta muutetaan
5) Menee aikaa ja odotellaan. Kyselyyni vastataan, että menee aikaa jesjes. Sitten oma-aloitteisesti bongaan sivuilta alkuperäisen tilaukseni, mutta vuoden 2009 mallina. Toimitusaika 2-7 päivää. Pienen postittelun jälkeen selviää, että sitä on toimittajalla varastossa. Tuntui voitolta! Tilaukseen! Siitä on nyt kolmisen viikkoa ja tänään tuli jo tutuksi tullut sähköposti 14 päivän odottelusta.

Alkaa riipiä. Ymmärrän, että varastosta puuttuvia tuotteita saattaa joutua odottelemaan. Kärsivällisesti olenkin odotellut. Mitäs sitten lupaillaan ja muuta prkl. Pistin tänään ensimmäisen kunnollisen itkuviestin menemään liikkeeseen päin. Katsotaan mitä vastaavat.

tienlaita
07.01.2010, 13.32
Noita samoja "2-5" "päivän" viestejä tulee sitten luokkaa viikon välein siihen saakka että paketti oikeasti lähtee, eli tuo aikamääre on ilman juhlapyhiäkin varsin viitteellinen.

Vaihtoivat hitaampaan ilmoitustahtiin! Nyt kertovat odottavansa tilaamiani kiekkoja heille ehkä parin viikon sisään. Konekäännös saksasta:

Your order is not yet ready for dispatch unfortunately despite all efforts.
The missing parts were ordered additionally with the manufacturer,
could not be supplied however until today. We count on a supply
within the coming 14 days. After arrival of the articles your
order is immediately sent away.

Ilmeisesti kuukausi ei tule riittämään tilauksesta, jonka tein 13.12. Kiva kun lähetyksessä odotan myös vanteita toisiin kiekkoihin, niin en pääse niitäkään kasaamaan. Valmiskiekoille luvattiin noin viikon saatavuusaikaa...

ErkkiM
07.01.2010, 13.40
Missäs vaiheessa heiltä tulee ilmoituksia jos paketti tulee viipymään?
Itse tein tilaukseni 30.12. illalla - tietoisena vuodenvaihteen viiveistä.
Maanantaina 4.1.2010 s-postiin putkahti saksankielinen "vahvistus", jossa siis vaan kuitataan tilaukseni vastaanotetuksi.
Kirjauduin silloin sitten "tiliini", josta tilaukseni löytyy. Siellä se oli silloin statuksella "Processing" - ja on edelleen.
Noh, itse tiedän, että kaikkea tilaamaani tavaraa ei ole varastossa - Ice Spikereitten kohdalla lukee edelleen "available in about 20 days". Näin on lukenut jo viikon.
Eli - ilmoittavatko he, että viivettä piisaa, vain pitääkö olla itse sinne päin aktiivinen, jos vaikkapa haluaa muut kamat ASAP, ja nuo renkaat sitten "joskus"?
-E

lansive
07.01.2010, 13.54
Kirjauduin silloin sitten "tiliini", josta tilaukseni löytyy. Siellä se oli silloin statuksella "Processing" - ja on edelleen.

Minun kaikki tilaukseni ovat tilassa processing. Kaikki on jo aikapäiviä sitten toimitettu kotiin asti.

Noh, itse tiedän, että kaikkea tilaamaani tavaraa ei ole varastossa - Ice Spikereitten kohdalla lukee edelleen "available in about 20 days". Näin on lukenut jo viikon.

Tuo tarkoittaa ettei edes tukkurilla ole varastossa = Ei tänä talvena.

Eli - ilmoittavatko he, että viivettä piisaa, vain pitääkö olla itse sinne päin aktiivinen, jos vaikkapa haluaa muut kamat ASAP, ja nuo renkaat sitten "joskus"?

Kyllä sieltä ilmoitusta tulee, mutta aktiivisuus tietyin väliajoin on joskus kannattavaa.

Terwis
07.01.2010, 13.55
Tuolla nastarengas keskustelussakin tuli ilmi että tämän kaupan pakkaamo/lähettämö oli lomalla 4.1. asti.

Itse laitoin 5.1. IceSpiker Prot tilaukseen ja parin tunnin päästä putkahti vahvistus.

ErkkiM
07.01.2010, 14.11
Minun kaikki tilaukseni ovat tilassa processing. Kaikki on jo aikapäiviä sitten toimitettu kotiin asti.

Tuo tarkoittaa ettei edes tukkurilla ole varastossa = Ei tänä talvena.

Kyllä sieltä ilmoitusta tulee, mutta aktiivisuus tietyin väliajoin on joskus kannattavaa.

Tilanne elää - juuri kun kirjoitin edelisen viestini niin johan sieltä Leo lähetteli viestiä. Mutta siinäpä ei puhuttukaan mitään Ice Spikereista vaan kerrottiin, että 2009 X.9 takavaihtaja on myyty loppuun. Tarjoavat tilalle 2010 mallia hintaan 44,95€. Vastasin, että kyllä käy, mutta ilmoitin, että en tehnyt uutta tilausta koska heidän ohjeissaan ei kerrottu missä vaiheessa uusi tilaus korjataan oikealle hinnalle - eli pelkkä erotus (15€) edellisen tilauksen vastaavaan tuotteeseen...

Päivitän tähän lisätietoja kun ovat vastanneet...

---------------------------------------------------
Edit 07/01/10 20:58: Torstaina, siis samana päivän, klo 1614 tuli viesti, jossa antoivat täsmäohjeet miten uuden tilauksen kautta tilaukseen vaihdettiin tuo 2010 vuosimallin X.9 -takavaihtaja siten, että Visalle ilmestyy vain 15€ lisämaksu. Eivät vastanneet mitään kun edellisessä viestissäni heille myös kyselin Ice Spikereitten toimitusajan suhteen. Saas nähdä tuleeko perjantaina lisää viestiä/kuittauksia.

----------------------------------------------------
Edit 08/01/10 12:10: Maksoin eilen klo klo 22:00 tilaukseen vaihdetun takavaihtajan. Tänään perjantaina klo 09:40 tuli uusi tilausvahvistus jossa takavaihtaja oli muutettu vuoden 2010 malliksi ja hintakin oli se mikä sovittu, eli alempi. Eli ainakin tämä tilauksen sisällön muutos sujui "kuin elokuvissa".

-E

PureTrauma
07.01.2010, 14.54
Näihin saksalaisiin puljuihin näyttää pätevän kaikkiin sama sääntö: Tilaa vain "in stock" tavaraa, äläkä sitäkään jos on kiire.

Ilmeisesti ovat kuitenkin bike-componentsilla palanneet uudenvuoden juhlista, koska oma 21.12 tehty tilaukseni on postitettu 5.1

thaimonen
07.01.2010, 17.24
Joo oman tilauksen tein 22.12 vai 23.12 ja 30.12 oli sit lähtenyt liikkeelle, toivottavasti nyt ois ensiviikolla täällä.

thaimonen
08.01.2010, 07.35
elikkä just äsken paketti tuli kotiin =) kaikki oli niin kun piti elikkä nopeaa toimintaa.

tienlaita
08.01.2010, 17.09
Vaihtoivat hitaampaan ilmoitustahtiin! Nyt kertovat odottavansa tilaamiani kiekkoja heille ehkä parin viikon sisään. Konekäännös saksasta:

Your order is not yet ready for dispatch unfortunately despite all efforts.
The missing parts were ordered additionally with the manufacturer,
could not be supplied however until today. We count on a supply
within the coming 14 days. After arrival of the articles your
order is immediately sent away.

Ilmeisesti kuukausi ei tule riittämään tilauksesta, jonka tein 13.12. Kiva kun lähetyksessä odotan myös vanteita toisiin kiekkoihin, niin en pääse niitäkään kasaamaan. Valmiskiekoille luvattiin noin viikon saatavuusaikaa...

Yllättivät sitten jo tänään. :) Paketti on lähetetty!

Deine Bestellung xb336xxxx ging heute in den Versand.

Die Paket-Nummer lautet:
%004557004xxxxxxxxxx

Die Lieferung erfolgt bei Paketen normaler Größe per DHL (Deutsche Post)

ErkkiM
12.01.2010, 19.43
Olikos tämän ilmoituksen suomennos jo täällä aiemmin? En löytänyt - mitäs tää meinaa - kaikki hyvin, paketti lähetetty?

Deine Bestellung xb339230x ging heute in den Versand.
Die Paket-Nummer lautet: 00340433958123088249
Die Lieferung erfolgt bei Paketen normaler Größe per DHL (Deutsche Post)

Über den folgenden Direktlink kannst Du ca 12 Stunden nach Erhalt dieser E-Mail den Versandstatus einsehen:
http://tracknet.dpwn.com/migtrack/servlet/ShpSearch?Language=2&from=IS&IcodeType=I&icodelist=00340433958123088249 (http://tracknet.dpwn.com/migtrack/servlet/ShpSearch?Language=2&from=IS&IcodeType=I&icodelist=00340433958123088249)
Sperrgutpakete werden mit DPD geliefert.(die Paket Nummer fängt dann mit 141 an)
Den Versandstatus kannst du auf www.dpd.de (http://www.dpd.de) einsehen.
Bei Versand innerhalb Deutschlands wird Deine Lieferung innerhalb von 3 Tagen ankommen.
Wir bedanken uns für deinen Auftrag und wünschen dir viel Spass mit den erworbenen Artikeln.

Jos ovat lähettäneet, ja jos paketissa kaikki tilattu kama - myös Ice Spikerit, niin olen äärimmäisen postiivisesti yllättynyt semminkin kun netissä seisoo että kamaa ei ole jne...
-E

supertele
12.01.2010, 22.35
http://babelfish.yahoo.com/ auttaa jos lontoo tai joku muu vieras kieli taipuu paremmin kuin saksa.

ErkkiM
12.01.2010, 22.57
http://babelfish.yahoo.com/ auttaa jos lontoo tai joku muu vieras kieli taipuu paremmin kuin saksa.
Juups... tulos heikohko ... mutta hymyilyttävä ...

Deine Bestellung xb339230x went heute in pine Versand. Those Paket-Nummer lautet: 00340433958123088249 Those Lieferung erfolgt bey package food more normal Größe by DHL (Deutsche Post)
Über pine folgenden direct link kannst Du approx. 12 Stunden nach Erhalt those serum e-mail pine Versandstatus einsehen: ...jne.

Mutta, ei ongelmaa, sanakirjan kanssa pääkohdat selvinneet - tilaus matkalla, hämmentävää!
-E

Terwis
13.01.2010, 07.48
5.1. Laitoin tilauksen IceSpiker Pro gummeista ja eilen iltapäivällä tuli ilmoitus mailiin että paketti on lähetetty.
Tilatessani nuo oli kyllä sivujen mukaan hyllyssä, mutta pari päivää tilauksen jälkeen nuo siirtyi "toimitetaan 2-7 päivässä" tilaan.
Noh, tuo 7 päivää siinä menikin.
DPD:n, DHL:n eikä deutsche postin seurannassa ei näy sitten jälkeäkaan.

Hri
13.01.2010, 09.13
Juups... tulos heikohko ... mutta hymyilyttävä ...
-E

Google auttaa paremmin:

http://translate.google.com/

ErkkiM
15.01.2010, 11.25
No niin, DHL kiikutti juuri äsken paketin.
Tilauksenhan tein 31.12.2009 ja sitten oli viivettä (pyhät), eli ensimmäinen vahvistus tuli 4.1.2010.
Seuraavaksi säädettiin viikko tilauksen sisältöä, kun Sram X.9 takavaihtaja vm -09 oli loppu. Sain edukkaasti vm 2010 vastaavan.
Ja kas, Ice Spikeritkin (4 kpl) oli mukana lähetyksessä, vaikka nettisivuilla oli jo 31.12. ilmoitus, että saatavuus yli 20 päivää! Hieno homma!
-E

tienlaita
15.01.2010, 21.45
No niin, DHL kiikutti juuri äsken paketin.

Sama. Tänään. Kaik tuli. Kyselit edellä suomennosta, ja siinä se oli pääpiirteissään käännettynä omassa viestissäni - ja siis tasan ennen kysymystäsi! :)

Ei kuukausi aivan riittänyt. Saapuivat 15.1. Valmiskiekot (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1324299#post1324299).

VauhtiSusi
19.01.2010, 19.46
Mitä tämä tarkoittaa?

anbei senden wir Dir mit dieser E-Mail die aktuellsten Informationen zu den

vorraussichtlichen Lieferzeiten der nicht lagernden Artikel:

21488-2-17 - Empire Pro Sattelstütze 400 mm - 31,6 mm - schwarz - NC-17 wird die Sattelstütze erst Anfang März wieder ausliefern können. Alternative:

Die angegebenen Lieferzeiten basieren auf Informationen der Hersteller / Importeure und sind nicht garantiert.

Kiitos, jos joku selventää:D

mk
19.01.2010, 19.51
toimitus maaliskuun alussa?

Here we send the latest information about the factory out sichtlichen delivery times of not storage item you use this email:

21488-2-17-Empire Pro 400 mm - 31.6 mm - black - NC - 17 saddle pillar can deliver the saddle support only the beginning of March again. Alternative:

The specified delivery times are based on information the manufacturers / importers and are not guaranteed.

Mitä tämä tarkoittaa?

21488-2-17 - Empire Pro Sattelstütze 400 mm - 31,6 mm - schwarz - NC-17 wird die Sattelstütze erst Anfang März wieder ausliefern können. Alternative:

Die angegebenen Lieferzeiten basieren auf Informationen der Hersteller / Importeure und sind nicht garantiert.

dILETANTTI
19.01.2010, 19.52
Mitä tämä tarkoittaa?

Google translate tekee näköjään englanniksi (melkein) selvää:

Enclosed we send you this e-mail with the latest information on the

estimated delivery time is not store items:

21488-2-17 - Empire Pro Seatpost 400 mm - 31.6 mm - black - NC-17, the seat until the beginning of March will again be able to deliver. Alternative:

The delivery times indicated are based on information from the manufacturers / importers and are not guaranteed.

Piti vain kokeilla Googlea ihan huvikseen, kun en saksaa ymmärrä.

EDIT: Jaa'a, olin hidas!

Juha_H
19.01.2010, 19.54
8.1 tilattu kiekot ja nippu sälää ja automaattisen tilausvahvistuksen lisäksi ei ole kuulunu 11 päivään mitään.

Edit: Otetaas purnaukset takas kun tuli vilkastua gmailin roskapostilaatikko ja bike-componentsin lähetysilmoitus oli luokiteltu spammiksi ja osat on ilmeisesti jo suomessa :)

VauhtiSusi
19.01.2010, 19.55
Kiitos erittäin nopeasta palvelusta. Pitää testata kuukkelia seuraavalla kerralla!!:D:D

VauhtiSusi
27.01.2010, 14.24
Saksasta über nopea lähetys. Tilattu reilusti tavaraa. Yksi tuote pois. Tilattu 17 pvä, luovutus 26 pvä. Ja oli jonkin verran tavaraa 2-7 tagen meiningillä. Taas hyvällä mielellä seuraavakin tilaus, kunnes jotain tarvii..

keljukossi
21.02.2010, 19.24
Itse tuli tilattua 16. päivä Tacx-harjoitusvastus ja muuta sälää. Kaikilla taisi olla 2-7 pv toimitusaika. Nyt kuitenkin tuohon harjoitusvastukseen on ilmestynyt 10 pv toimitusaika. Saa nähdä kuinka äijän käy!

Mitä mieltä olette, kannattaako nyt tulevalla viikolla olla jo yhteydessä, että miten tilaus etenee? Kyllähän sitä malttamaton voi olla muutoinkin, kuin kesäaikaan
:)

No niin. Tuli sitten hyödynnettyä foorumia sen verta, että jollain toisellakin oli mennyt postia roskapostin puolelle, niin minullakin. Oli heti informoitu tuosta 10 pv toimitusajasta. Ihan ok!

Kuntoilija
21.02.2010, 19.43
Tuo 10 pv voi sitten tarkoittaa ihan mitä vaan. Mulla meni hermo 1 ½ kk
kuukauden odottelun kanssa ja ja peruin sen osan. Tilasin se sitten muualta ja sain kahdessa päivässä. Kyseessä niinkin eksoottinen osa
Velocen takavaihtaja.

heccu
22.02.2010, 15.41
to 18.2. n klo 9.35 laitoin rahat BCn Nordean tilille edellisiltana tekemästäni tilauksesta. tänään klo 12 paketti toimitettiin perille.

paketissa oli 2 kpl Ice Spiker Prota 2-7 pvää ja pikkusälää, jotka olivat varastossa.

olen tilannut ko liikkeestä vuosien varrella jotain 20-30 kertaa.
edellinen "ennätys" oli tasan viikko, jolloin kaikki kamat oli in stock.

yleensä tavaran tulo on kestänyt puolestatoista kolmeen viikkoon.

joskus tavaraa ei ole ollut, vaikka on luvattu esim 2-7 pvää. silloin valmiina olevat tavarat on pyydettäessä lähetetty heti ja myöhässä oleva tavara veloituksetta myöhemmin (ellen ole vaihtanut sitä johonkin toiseen vastaavaan).

Hri
12.03.2010, 12.40
Huh! Nyt tuli tilaus ihan sopivalla vauhdilla. Tilaus maanantain ja tiistain välisenä yönä, parit Ice Spiker Pro:t lähtivät matkaan tiistaina ja nyt ne komeilevat tuossa työpöydällä. :)

Aina olen kyllä tavarat saanut pikaisesti, mutta tämä oli kyllä nopein tähän mennessä.

juseh
12.03.2010, 14.46
Huh! Nyt tuli tilaus ihan sopivalla vauhdilla. Tilaus maanantain ja tiistain välisenä yönä, parit Ice Spiker Pro:t lähtivät matkaan tiistaina ja nyt ne komeilevat tuossa työpöydällä. :)

Aina olen kyllä tavarat saanut pikaisesti, mutta tämä oli kyllä nopein tähän mennessä.
Mitäs kautta tavarat sulle tuli? Itse tilasin viikko sitten torstai-iltana, romppeet lähti liikenteeseen DHL:llä perjantaina, mutta eipä ole näkynyt täällä. Oisko joku ahtaaja ahtanut ne jonnekin tai jättänyt ahtaamatta :seko:

Hri
12.03.2010, 15.13
Mitäs kautta tavarat sulle tuli? Itse tilasin viikko sitten torstai-iltana, romppeet lähti liikenteeseen DHL:llä perjantaina, mutta eipä ole näkynyt täällä. Oisko joku ahtaaja ahtanut ne jonnekin tai jättänyt ahtaamatta :seko:

Ihan normaalina DHL -pakettina saapuivat. Seurasin lähetystä Suomen DHL sivujen kautta koko matkan kun pelkäsin juurikin noita ahtaajien jekkuiluja. Vaikka tuskin olisin voinut asiaan vaikuttaa, muuta kuin kiroilemalla ja tuskailemalla kotona, mutta olisin ainakin nähnyt missä tavarat jumittavat...

Oliko sinulla kaikki tilauksessa olevat tavarat In Stock, vai pitikö odotella muutama päivä jotain? Se on ainakin keskustelujen perusteella saattanut venäyttää toimitusaikaa.

juseh
12.03.2010, 16.26
Ihan on-stock kampetta oli ja matkalla ovat jossakin Saksan ja Suomen välillä. DHL kuljetellut alun matkasta ja Itella kuulemma jakelee kotiin. Nyt kukaan vaan ei tiedä, missä puketti on :)

hartsu
12.03.2010, 17.09
1.2 laitettu tilaus. Yhdessä osassa 2-7pv. toimitus, muut varastossa.
Parin viikon kuluttua ilmoitus että toimitusaika onkin 20pv tai enemmän. Tällä viikolla ilmoitus että sen yhden nippelin toimitusaika on taas 20pv tai enemmän.
Se on poljinkierrosanturi Sigman mittariin jota eivät näköjään mistään saa hommattua.
Että on tällä kertaa 2-7pv jo venähtänyt kuuteen viikkoon.

mc7263
12.03.2010, 17.54
Joo...kiekot tilattu tiistaina2.3.Tän viikon tiistaina tuli ilmoitus,että tilaus käsitelty kuljetus seuranta koodeineen,jipii-jipii!Torstaina ne rupeeki kyseleen,et tuliko kiekot campan vai shimpan kasetille?No sehän lukee siinä s....nan tilaus vahvistuksessa!

Johan Moraal
12.03.2010, 22.11
Ihan on-stock kampetta oli ja matkalla ovat jossakin Saksan ja Suomen välillä. DHL kuljetellut alun matkasta ja Itella kuulemma jakelee kotiin. Nyt kukaan vaan ei tiedä, missä puketti on :)

Joo vähän sama tilanne täällä. Jo viime viikon torstaina ilmoitus että paketti lähtenyt, eipä ole erillä vieläkään. Seurantakoodilla tulee vaan nolla tulos. No, kuhan ne lumet sulaa,ehtii se suomen postikin mukaan.

juseh
12.03.2010, 23.20
Kokeiles tosta: http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/report_popup.jsp?lang=en

Johan Moraal
12.03.2010, 23.30
Kiitos:)
Nyt selvisi. Lähti 5.3 ja eioo suomessa vielä:eek:

elasto
13.03.2010, 02.32

Kiitos:)
Nyt selvisi. Lähti 5.3 ja eioo suomessa vielä:eek:

Vantaalla ovat.

Ahtaajien lakko hieman hidastanut tota logistiikkaa.

T. Postimies

juseh
13.03.2010, 20.44
Vantaalla ovat.

Ahtaajien lakko hieman hidastanut tota logistiikkaa.

T. Postimies
Potki ohikulkiessasi niitä componentsin laatikoita sinne jonon alkupäähän ;)

Hri
15.03.2010, 15.45
Harmillisen paljon huonoja kokemuksia näyttää monilla olevan. Ehkä olen tilaillut liian vähän tavaraa, kun kaikki on tähän mennessä toiminut kuten pitääkin.
Tämän sanottuani seuraava tilaus seikkailee epäilemättä jossakin Fidžin laitamilla parisen kuukautta ennen kuin päätyy minulle asti. Parempi koputtaa puuta ja toivoa parasta jatkossakin.

Johan Moraal
16.03.2010, 15.37
Kiitos elastolle. Potku osui ja paketti tuli perille tänään.:)

bere
16.03.2010, 16.04
Mites teillä on noi vahvistukset tullu? Tilasin kiekot rekisteröimättä, heitti ulkopuoliselle maksusivulle... Josta sitten lens takas noitten sivulle jossa ei tullut minkäänlaista "kiitos tilausestasi" sivua. Emailissakaan ei mitään tilausvahvistusta vielä näy?

Johan Moraal
16.03.2010, 16.13
Viimeksi meni iltayöllä 1.3 tilaus sisään ja seuraava aamu klo 9:30 eli 2.3, tuli sähköpötsitse tilausvahvistus (auftragseingang). Olen kyllä rekisteröitynyt asiakas

bere
16.03.2010, 16.41
Joo no ootellaan...

bere
16.03.2010, 18.31
Oho oho, erittäin hieno palvelu. Pistin pari tuntii sit kyselyy että menikö aamulla tehty tilaus läpi, nyt tuli jo vastaus:

Hi Joel,

your order has been placed and allready paked.
we will ship it today.
Hope thats good news?

Best regards

Tim

mc7263
16.03.2010, 20.48
Joo...kiekot tilattu tiistaina2.3.Tän viikon tiistaina tuli ilmoitus,että tilaus käsitelty kuljetus seuranta koodeineen,jipii-jipii!Torstaina ne rupeeki kyseleen,et tuliko kiekot campan vai shimpan kasetille?No sehän lukee siinä s....nan tilaus vahvistuksessa!

Täytyy antaa synnin päästöä.Tavarat tuli tänään ja ne oli lähetetty silloin tiistaina niin ku pitiki.Kuljetus vaan kesti,eli ei myyjän vika.

juseh
16.03.2010, 23.32
Kiitos elastolle. Potku osui ja paketti tuli perille tänään.:)
sama

bere
22.03.2010, 10.06
Joopa joo. Perjantaina DHL yritti mun paketin toimitusta, siellä oli väärät kamat. Tänään ne nyt sit jo ehdotteli et jos mä ottaisin myyjäliikkeeseen yhteyttä et ne lähettäis uudet. Hyvä meno. On kuulemma vaikea löytää tollaisia paketteja. Odottelen nyt viel ainakin huomiseen, jos sattuis löytymään.

elasto
22.03.2010, 10.41
Siis DHL on sekottanut sun paketin jonkun muun kanssa vai Bike-Components on pakannut väärää tavaraa sun pakettiin?

bere
22.03.2010, 11.01
Tuskinpa bike-components on pakannut mulle vahingossa neljä paria mummojen terveyssandaaleita kuitenkaan? En ottanut pakettia DHL:tä vastaan sillon perjantaina. Olivat kuitenkin liimannut sandaaliboksiin labelin päälle mis mun nimi ja osoite.

Ilmeisesti ne relabeloidaan suomen päässä. Tai sit paketit on mennyt sekaisin jo saksassa.

paavo
24.03.2010, 19.47
Jos tilaan componentilta pyöränosia visalla, paljonko ne velottaa kortilla maksusta ja postikuluja? Koitin katsoa noita tietoja ja sain ite yli 30e!! Oonkohan ymmyrtäny ihan oikein :/?? Kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen :)!

plösöpötsi
24.03.2010, 20.05
Jos tilaan componentilta pyöränosia visalla, paljonko ne velottaa kortilla maksusta ja postikuluja? Koitin katsoa noita tietoja ja sain ite yli 30e!! Oonkohan ymmyrtäny ihan oikein :/?? Kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen :)!

minä maksaisin suoraan niiden Nordean tilille verkkopankissa

viller
24.03.2010, 20.15
- Normaalit postikulut 9,95e
- Jos isokokoista tavaraa, esim. kiekot, niin 29,95e.

Lisäksi:
- Jos tilaus alle 50e niin postikuluihin tulee +3e
- Visalla maksaminen +5e

paavo
24.03.2010, 21.38
:rolleyes: Kiitos!:)

bere
25.03.2010, 17.18
Joopa joo. Perjantaina DHL yritti mun paketin toimitusta, siellä oli väärät kamat. Tänään ne nyt sit jo ehdotteli et jos mä ottaisin myyjäliikkeeseen yhteyttä et ne lähettäis uudet. Hyvä meno. On kuulemma vaikea löytää tollaisia paketteja. Odottelen nyt viel ainakin huomiseen, jos sattuis löytymään.

Pännii kyllä, nyt viimein tänään DHL suostui myöntämään bike-componentsille et paketti on kuin onkin hukattu. Nyt vielä sitten ootellaan joskos b-c lähettäis joskus toiset kiekot mulle.

Puhunut DHL:n kanssa ainakin neljästi ja b-c:nkin kanssa kolmasti ainakin tän säädön tiimoilta. Alkaa huumori loppumaan.

Positiivisena asiana mainittakoon silti b-c:n sivuilla oleva online consultant jotka vastaa nopeasti chattiin ja puhuvat sujuvaa englantia.

Manninej
25.03.2010, 19.21
Itelle tupsahti tänään paketti tuolta, tilattu joskus ja odotteli hyvän tovin oikeanvärisiä jarruvaijerinkuoria. Kuljetus tällä kertaa hoitui ilman ongelmia.

Paketissa lukee kyllä isolla Bikecomponents.de, joten jos tulee taas sandaalia tai muuta niin voi lykätä samantien paketin takasin kuskille. Aikas älytön toi DHL:n puljaus kyllä! Toivottavasti tulee Berelle uudet kiekot sassiin.

bere
26.03.2010, 14.46
No nyt. B-C ilmoitti shippaavansa uudet kiekot tänään. Toivottavasti DHL:än kesäesat ei tarvii enempää kiekkoja, ja toimittaisivat noi mulle ihan kotiin asti.

bere
29.03.2010, 13.31
Ei tosin vieläkään ole jaksaneet shipata niitä. Odotellaan lisää. Helvetti.

haksu
16.04.2010, 11.00
Oma tilaus lähti viime torstaina 8. päivä, heti seuraavana päivänä tilauksen laitosta. Jo maanantaina 12. päivä olivat yrittäneet toimittaa pakettia Suomen päässä, enpä ollut kotona, mutta tänään paketti saapui kun DHL:n kanssa sovin uuden ajan.

Eli hyvin toimi B-C:n palvelu - lisäksi heidän sivustonsa online-chatin palvelu pelitti suht hyvin, eli sain melko hyvän kuvan B-C:sta :)
Toivottavasti Berekin on saanut jo oikean pakettinsa.

bere
16.04.2010, 11.18
Joo bere sai paketin kyllä lopulta. B-C:n palvelusta ei valittamista, se online palvelu on tosi jees. Paketin sisältö jo käytössäkin:

http://is.pinkbike.com/p4pb4882881/p4pb4882881.jpg

Hri
16.04.2010, 13.22
Täältä myös ääni B-C:n Online palvelulle. Hyvin ovat neuvoneet jos epäselvyyksiä tai edes pelkkiä kysymyksiä on heidän tuotteistaan ollut.

Hieno tuli beren pyörästä. Taitaa kulkea poluillakin ihan mainiosti.

H.Å
16.04.2010, 15.45
Ähh.. Löysin alelaarista xt:n vaihtajapumput "halvalla". No ei muuta kuin tilaus vetämään. Viikonpäivät ne kerkes kotona pussissa huilaamaan kunnes päätin niitä asennella. Hoppoijaa, ei ollutkaan etu- ja takavaihtajaan vaan kaksi (2) takavaihtajalle. No pitääpä reklamoida. Kyllä noilla LX:n pumpuilla pärjää pitkään vielä.

Hoss
24.04.2010, 14.24
Tilasin tästä kaupasta nyt ensimmäisen kerran ja tulen jatkossakin niin tekemään.
Tavarat tilattu 18.4. Sähköpostiin tuli 19.4 aamupäivällä tilausvahvistus ja illalla olivat jo lähteneet matkaan. Tavarat tuli perille 23.4. Todella nopeaa palvelua. Tietenkin jos tavaraa ei olisi hyllyssä niin toimitusaika venyisi.

Yhtäkaikki tämän suorituksen jälkeen kauppaa voi suositella.

Jaquel´s
27.04.2010, 16.11
6 Päivää tilauksen jättämisestä niin tavarat tuli toimistolle. Jälleen tyytyväinen toimituksen nopeuteen. Viesteihin vastaaminen onkin sitten hiukan hitaampaa touhua.

IncBuff
27.04.2010, 17.36
Vajaa pari viikkoa sitten tehty tilaus tuli tänään. Hyvin toimii ja pitää näköjään paikkaansa nuo 2-7 päivää arviot. Eli aika tarkkaan viikko meni tilauksesta kun paketti lähti matkaan ja vastasivat illalla lähetettyyn sähköpostiin heti seuraavana aamuna kun tiedustelin yhden tuotteen saatavuutta. Uskaltaa tilata vastakin.

supertele
27.04.2010, 21.05
Vajaa pari viikkoa sitten tehty tilaus tuli tänään. Hyvin toimii ja pitää näköjään paikkaansa nuo 2-7 päivää arviot. Eli aika tarkkaan viikko meni tilauksesta kun paketti lähti matkaan....

Mulla ei tällä kertaa pitänyt tuo arvio. 6. päivänä tuli pahoittelu, että eivät ole vielä saaneet pakettia kasaan. No, hetki odotellaan vielä, ennen kun alkaa ärsyttämään hidastelu.

Mc_Mursu
28.04.2010, 22.52
Onko muilla toiminut tuo sivusto viimeaikoina moitteetta? Alotin eilen keräämään tavaraa koriin ja näköjään joutuu vielä huomennakin jatkamaan. Firefox odottaa sivuston vastausta ikuisuuden ja muutenkin tökkii... :mad:
Kerpele!

supertele
28.04.2010, 23.14
Sillon tällöin tökkii - välillä toimii paremmin.

Mc_Mursu
14.05.2010, 13.13
+Valikoima
+Hinnat
+Toimitus alle viikossa kotiovelle

-Hankala sivusto
-Vain murto-osa käännetty englanniksi saksasta
-Ajoittain tökkivä sivuston lataus
-Suurin osa tuotteista loppu
-5 euron lisämaksu luottokorttimaksusta
-Lähettivät väärän tuotteen (XT 3-shifteri, vaikka tilasin 9:n)
-Online chatissa saa odottaa puolituntia palvelua ja toiset puoltuntia vastausta.

Katotaan miten homma etenee... :mad:

koog
03.06.2010, 20.09
Mitenkäs, pitääkö käyttää viitenumeroa, kun maksaa Nordean tilille.. Tilausvahvistus sen verran sekava, ettei saa selvää..

mk
03.06.2010, 20.14
Mitenkäs, pitääkö käyttää viitenumeroa, kun maksaa Nordean tilille.. Tilausvahvistus sen verran sekava, ettei saa selvää..

tilausnumeroa olen käyttänyt ohjeen mukaan ..
"Please use IN ANY CASE your order number as reference: "

iban ja swift tiedot maksupohjassa, kun tuolla tuntuu aika usein kaikkee tarpeellista olevan :)

Teppo
03.06.2010, 20.28

Maksoin tuossa toissapäivänä tuonne Nordean tilille. Suoraan viitenumeroksihan tuo tilausnumero ei käy, joten laitoin sen viestikenttään. Tuleeko tuolta vielä jokin lähetysilmoitus seurantakoodeineen, vai ilmestyykö paketti vain joskus ovelle?

mk
03.06.2010, 20.32
Maksoin tuossa toissapäivänä tuonne Nordean tilille. Suoraan viitenumeroksihan tuo tilausnumero ei käy, joten laitoin sen viestikenttään. Tuleeko tuolta vielä jokin lähetysilmoitus seurantakoodeineen, vai ilmestyykö paketti vain joskus ovelle?

tulee yleensä postia otsikolla "Paketausgang bei BIKE-COMPONENTS.DE" ,jossa seurantakoodi, joka toimii suomen postin lähetyksenseurantaan.. Näin ainakin viimeisessä tilauksessakin toimi. Viestissä ilmoitus paketin lähtemisestä saksan postitukseen " Die Lieferung erfolgt bei Paketen normaler Größe per DHL (Deutsche Post)"

Thundermand
12.06.2010, 19.02
Tuli tänään maksettua tilaus ja sanoivat että 4-7 päivässä tulisi. Toivotaan että tosiaankin ensi viikolla saapuisi.

Junnu 75
12.06.2010, 19.54
Tuli tänään maksettua tilaus ja sanoivat että 4-7 päivässä tulisi. Toivotaan että tosiaankin ensi viikolla saapuisi.

Mulle on tullut joka kerralla tasan seitsemässä päivässä kamat dpd:llä kotiovelle.

Raikku
12.06.2010, 21.02
Tilasin tuolta 2 rengasta ja rasvaa. Tuleeko postiin vai miten?

elasto
12.06.2010, 21.49
Tilasin tuolta 2 rengasta ja rasvaa. Tuleeko postiin vai miten?

Tulee DHL:n omalla kuriirilla ovelle.

Raikku
13.06.2010, 01.34
Mitenkäs DHL:n kanssa käytännössä menee kun normaali ihminenhän ei voi olla kotona duuniaikaan?

alli
13.06.2010, 01.43
Mitenkäs DHL:n kanssa käytännössä menee kun normaali ihminenhän ei voi olla kotona duuniaikaan?

Pitäis tilata suoraan duunin osoitteeseen. Nykyään kuulemma uudelleenohjaus toiseen osoitteeseen on maksullinen tai sitten pitää hakea DHL:n terminaalilta paketti.

Jaquel´s
14.06.2010, 10.28
Tilaus sisään 10.6 illalla ja tavarat kourassa 14.6 klo. 09:05. Ei kauan nokka tuhissu DHL:n kuriireilla.

Thundermand
14.06.2010, 12.27
Tilaus sisään 10.6 illalla ja tavarat kourassa 14.6 klo. 09:05. Ei kauan nokka tuhissu DHL:n kuriireilla.Ohhoh, tuo onkin jo nopeaa toimintaa.

Thundermand
16.06.2010, 11.38
Hmm, ei ole vieläkään tullut minkäänlaista vahvistusta. Pitäisiköhän niitä muistutella :D

E: Näköjään oli loppunut Tiaga 11-25T takapakka, tulisi niille lisää ensi viikolla, mutta vaihdoin sitten 12-25T ettei tarvitse enää hirveästi odotella.

Thundermand
18.06.2010, 22.14
Tänään saivat sitten postitettua, saa nähdä milloin tulee :)

Nakili
19.06.2010, 18.08
Onhan tämä vaihtajapari tän hintanen?? vai sittenki yksittäinen epeli?
http://www.bike-components.de/products/info/p14583_XTR-Schaltgriff-SL-M970-3--9-fach-Modell-2010.html

pettier
19.06.2010, 18.25
Onhan tämä vaihtajapari tän hintanen?? vai sittenki yksittäinen epeli?
http://www.bike-components.de/products/info/p14583_XTR-Schaltgriff-SL-M970-3--9-fach-Modell-2010.html

Näyttäis olevan pari:

Delivery: 1 set (right + left shifter including internal features)

MacGyver
23.06.2010, 21.20
Pe 18.5. aamupäivällä tilaus sisään. Maanantaina kattelin, että yksi tuote oli vaihtunut tilaan "20 days or later", no tsättäilemällä kysyin onko paketti kasassa. Vastaus kuului että on ja että maanantaina myös lähtee. No tänään aamulla kyselin, että missäs tracking code luuhaa. Vastaus oli, ettei paketti olekaan vielä jostain syystä lähtenyt mutta että se lähtee tänään. No nyt on tuli seurantakoodi, eli paketti onpi matkalla. Hyvä niin mutta pientä säätöä on havaittavissa.

J_K
23.06.2010, 21.53
Hyvin toimi tämäkin, tilaus sisään 17.6 ja paketti kotona 22.6.
Ainut miinus siitä, että periivät 5€ luottokorilla maksamisesta.

Oses
29.06.2010, 09.42
Rahat tilille 24.6 ja paketti duuniin 28.6. Tilausta tuli sorvattua pariin otteeseen mutta kun olin sen saanut vihdoin valmiiksi niin paketti tuli nopeasti.

Grim
01.07.2010, 18.06
7.6. tilaus, kamat sain 29.6. Ilmoittivat, että kahdesta tilaamastani Abuksen kaapelista toinen viivästyy. Sain sovittua, että jätetään se pois tilauksesta. Rahat tulivat takaisin tilille parissa päivässä. Ihan hyvin tuolla homma toimi, vähän toki kesti. Ei tosin haitannut, kun pyörä tuli Evanssilta päivää aikaisemmin :) Lisäksi sain Contin 4seasoneista alennusta, kun tein hintavertailun.

zander
01.07.2010, 22.09
Torstaina 24.6. tilaus sisään ja viikon päästä torstai-aamuna paketti kotiovella. Hyvältä siis näytti. No, kaksi viidestä tilatusta tuotteesta oli rikki. Giron kypärässä kohtuu paha halkeama ja Sigman mittarista puuttuu muutama pikseli.

Saas nähä tarviiko palautella vai laittavatko uutta tulemaan. Lähetin juuri mailia kuvien kera. En jaksanut tavata tätä ketjua, mutta onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia. Miten takuut on toiminu?

ljgda
12.07.2010, 14.41
Tilaus sisään keskiviikkona 7.7. klo 14 ja maanantaina 12.7. klo 13 oli DHL:n paketti kotiovella.

drop
12.07.2010, 16.21
Tilaus sisään 2.7. Tavaroiden joukossa oli ohjaustanko josta mainittuna 2-7pv toimitusajaksi. Saapui tänään 12.7.

Jasu
12.07.2010, 21.32
Toimiva kauppa. Hintatakuutakin tuli testattua, ja kaikki kamppeet lähti vähintään siihen hintaan mihin halvimmasta paikasta olisi saanut. Osasta jopa pistivät hieman paremman tarjouksen. DHL kuskasi kamat perille viikossa.

Pumas
06.08.2010, 14.49
Olipa nopea toimitus. Paketti lähetetty 3.8. ja tänään 6.8. oli paketti jätetty ovelle... Eipä ole koskaan mikään paketti tullut Saksasta yhtä nopeasti.

J-M
06.08.2010, 15.03
Minullepa lähti paketti Saksasta 3.8 ja tuli jo eilen 5.8.! Aika reipas vauhti.

syklopaatti
15.08.2010, 13.12
Tuli tilattua tommonen.
http://www.bike-components.de/products/info/p22465_32-F120-RL-Open-Bath-Gabel-Disc-only-Modell-2010---Auslaufmodell.html
Perjantaina tilaus sisään. Nyt jännittää ,että tulisko jo ens viikolla.

Jaquel´s
16.08.2010, 00.04
Hyvä palvelu jatkuu edelleen. 10.08:tta tilaus sisään kamoista jotka näytti toimitusajaksi 20 päivää ja enemmän. Torstaina 13.8:tta tuli meili että kamat lähteneet ja nyt näyttäs olevan aamulla jaossa. Ei voi moittia.

snowfake
27.08.2010, 15.03
Nopeastihan sieltä tulee. Perjantaina tilaus, maanantaina lähti postiin, keskiviikkona saapui Suomeen ja torstaina lähetti toi paketin.

zander
27.08.2010, 18.17
Torstaina 24.6. tilaus sisään ja viikon päästä torstai-aamuna paketti kotiovella. Hyvältä siis näytti. No, kaksi viidestä tilatusta tuotteesta oli rikki. Giron kypärässä kohtuu paha halkeama ja Sigman mittarista puuttuu muutama pikseli.

Saas nähä tarviiko palautella vai laittavatko uutta tulemaan. Lähetin juuri mailia kuvien kera. En jaksanut tavata tätä ketjua, mutta onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia. Miten takuut on toiminu?
Kerrotaas tarina takuuvaihdosta. Laitoin siis mailia ja kuvia rikki olleista osista ja pyysivät vielä pari tarkentavaa kuvaa lisää, minkä jälkeen kehottivat lähettämään tavarat takaisin. Lupasivat hyvittää postikulut jos tuotteet menee takuuseen.

Tein työtä käskettynä ja muutaman päivän päästä mailiin kolahti ilmoitus hyvityslaskusta, joka oli loppusummaltaan rahtien verran negatiivinen. Tovin aikaa meni eikä pakettia alkanut kuulua, ilmeisesti odottivat tavaraa tulevaksi. Tuli tarvetta parille muullekin tavaralle ja kysyin josko voisivat laittaa mukaan pakettiin. Sehän onnistui ja postikuluja ei näistä tullut. Takuutuotteet mukanaan pari lisä artikkelia tuli aikanaan ja valtakunnassa kaikki hyvin. Kaikenkaikkiaan asiallista toimintaa vaikka aikaa tietenkin meni eestaas lähetellessä.

Traccia bianca
27.08.2010, 18.50
Pulju on petrannut selvästi;kaikki tilaukset on tulleet melkolailla neljän päivän sisällä.
CRC on jäänyt mulla pois listalta,tuolta tulee nykyään kaikki sälä tilattua.

tiger
01.09.2010, 10.28
Sekalaisen sälä-paketin tilasin tuolta. Nopeasti tosiaankin tuli kotiovelle asti. Erikoinen ja toimiva tuo heidän maksukäytäntönsä: heillä on Suomessa Nordean tili jonne maksetaan lasku.

teepu
01.09.2010, 17.21
Sekalaisen sälä-paketin tilasin tuolta. Nopeasti tosiaankin tuli kotiovelle asti. Erikoinen ja toimiva tuo heidän maksukäytäntönsä: heillä on Suomessa Nordean tili jonne maksetaan lasku.

Samanlaiset kokemukset (tai paremminkin yksi). Maksu maanantaina Nordean tilille, lähetys tiistaina, Suomessa perjantaina, seuraavana maanantaina kotiovella. Tosin DHL ei itse pitänyt meteliä itsestään: Jos en olisi sattunut maanantai-aamuna katsomaan lähetysseurannasta, että paketti oli lähtenyt jakoon, en olisi ollut kotona kun kuriiri soitti ovikelloa. Olisihan se toisaalta kiva, että soittaisivat puhelimella ennen jakoa, mutta kaikkeahan ei voi saada... Tavara oli sitä mitä pitikin, joten voin suositella ko. kauppapaikkaa.

Hri
03.09.2010, 14.24
Pakko taas kehua kauppaa. Tilaus sisään maanantai-iltana, tavarat lähtivät kohti Suomea tiistaina ja äsken toi lähetti paketin työpaikalle.
Tavarat oli mitä piti ja toimitus paljon nopeampaa kuin esim. CRC:stä.
Lisäksi omien tilausten sisältö on aina ollut halvin kyseisestä kaupasta tilattuna.

dILETANTTI
05.10.2010, 15.55
Toimii edelleenkin. 19.9. tilaus, jossa kaikki (5) tuotteet 2-7 päivän toimitusajalla. Maksu 20.9. Ja tänään 5.10. tavarat täällä. 11 arkipäivää tilauksesta. Ei mielestäni paha.

elasto
09.10.2010, 12.31
Mulla on ruvennut tökkimään kyllä nää tilaukset tämän firman kanssa. Lauantaina tilaus sisään "in stock" -kamasta. Maanantaina maksu Nordean tilille ja perjantaina ei vieläkään kuulu mitään, joten laitan kyselyä tilauksesta. Vastauksena perus "paketti lähtee tänään". Eipä lähtenyt. Tää on jo toinen kerta kun käy näin. Viikon päästä lähden loppukuuksi pois Suomesta, joten olisi kiva saada paketti ennen sitä. Muutenhan se lähtee takaisin. Taidan alkaa keskittää ostoksia nykyään enempi Bike-Discountiin, koska ne on parantanut toimintaansa huomattavasti. Siellä homma pelaa nykyään ihan kiitettävästi.

xx851z
09.10.2010, 23.39
Mulla on ruvennut tökkimään kyllä nää tilaukset tämän firman kanssa. Lauantaina tilaus sisään "in stock" -kamasta. Maanantaina maksu Nordean tilille ja perjantaina ei vieläkään kuulu mitään, joten laitan kyselyä tilauksesta. Vastauksena perus "paketti lähtee tänään". Eipä lähtenyt. Tää on jo toinen kerta kun käy näin. Viikon päästä lähden loppukuuksi pois Suomesta, joten olisi kiva saada paketti ennen sitä. Muutenhan se lähtee takaisin. Taidan alkaa keskittää ostoksia nykyään enempi Bike-Discountiin, koska ne on parantanut toimintaansa huomattavasti. Siellä homma pelaa nykyään ihan kiitettävästi.

Samanlaisia kokemuksia täälläkin, tilaus 21.9. neljästä artikkelista, joita kaikkia oli varastossa. Maksu 22.9 Nordeaan, viikon päästä 29.9 kyselin, että miksei tavaroista kuulu mitään. Sain vastauksen, että rahat on tulleet, kamat lähtee heti kun mahdollista. Tavara lähti liikkeelle 30.9, saapui työpaikalle 5.10. Tilaus kesti kauan ja 29 euron toimituskulu kiekkoparista on kohtuuton. Tuolla rahalla saa hirmuisen nipun auton- tai moottoripyörän renkaita kuljetettua Saksasta tai vaikka Espanjasta. Taisi olla minun toka ja vika tilaus tuosta lafkasta. Seuraavaksi kokeilen vaikka Roseversandia tai esim Cycle-Basaria.

alli
10.10.2010, 10.50
Ihmettelinpä minäkin, kun maksoin tavarat Nordean tilille samasta pankista viikko sitten lauantaina, eikä lähetyksestä kuulunut mitään. Pari kertaa ennen tilatessani tavara on lähtenyt heti seuraavana arkipäivänä ja nytkin oli kyse 24 h -toimitusajan kamasta.

Ajattelin loppuviikosta laittaa kyselyä, mutta sitten jo tulikin sähköpostiin lähetyksen seurantakoodi ja nyt paketti on eilen ollut Hannoverissa tulossa. Ei onneksi ollut kiire tällä kertaa, joten jos oikeat tuotteet on paketissa, niin ookoo.

elasto
10.10.2010, 12.53
Ihmettelinpä minäkin, kun maksoin tavarat Nordean tilille samasta pankista viikko sitten lauantaina, eikä lähetyksestä kuulunut mitään. Pari kertaa ennen tilatessani tavara on lähtenyt heti seuraavana arkipäivänä ja nytkin oli kyse 24 h -toimitusajan kamasta.

Ajattelin loppuviikosta laittaa kyselyä, mutta sitten jo tulikin sähköpostiin lähetyksen seurantakoodi ja nyt paketti on eilen ollut Hannoverissa tulossa. Ei onneksi ollut kiire tällä kertaa, joten jos oikeat tuotteet on paketissa, niin ookoo.

Se on ilmeisesti aika turha laittaa mitään kyselyä edes, koska sieltä tulee aina vastaus, että "paketti lähtee tänään" vaikka ei lähtisikään. Näköjään on pakko tilata luottokortilla ja maksaa siitä enempi jos haluaa tavaransa nopeammin. Taitavat olla etusijalla tilauksia käsitellessä...

alli
10.10.2010, 13.45
Se on ilmeisesti aika turha laittaa mitään kyselyä edes, koska sieltä tulee aina vastaus, että "paketti lähtee tänään" vaikka ei lähtisikään. Näköjään on pakko tilata luottokortilla ja maksaa siitä enempi jos haluaa tavaransa nopeammin. Taitavat olla etusijalla tilauksia käsitellessä...

En itsekään ole joutavien kyselyjen kannalla eikä nyt ollut kiire.

Koska kuitenkin aikaisemmat kokemukset oli sellaisia, että tavara lähtee nopeasti, niin ajattelin että ehkä tässä on tapahtunut joku sekaannus maksun ohjautumisessa tms. Virheitä sattuu maailmassa. Jos ei olis tullut viikossa mitään tietoa tavaran lähdöstä, niin olisin varmuuden vuoksi tiedustellut, missä mennään.

Huono homma, jos kyselyihin vastataan noin ylimalkaisesti.

alli
12.10.2010, 11.55
Välistä taisi hävitä viestejä, joissa kerrottiin Visalla maksamisen toimivan nopeammin.

Itsellä meni nyt näin: tilaus myöhään perjantaina, lauantaina sain maksutiedot + maksoin Nordeaan. Paketin lähetystiedot tulivat seuraavan viikon torstaina ja paketti lähti matkaan perjantaina. Puolentoista viikon kuluttua tilauksesta eli tänään paketti työpaikalle.

juseh
14.10.2010, 08.35
Taas tökkii. Laitoin tilauksen sisään 29.9 ja muutamien kamppeiden status oli 2-7 päivää. Seuraavana päivänä tuli viestiä, että housua saa vasta 22.10 ja eilen sain infoa, että kenkää on saatavana vasta 12.11. uittu.

juseh
14.10.2010, 12.40
kunnon säätöö, nyt muuttui 12.11->18.10. pysys nyt ees siinä.

greenman
14.10.2010, 13.13
Taas tökkii. Laitoin tilauksen sisään 29.9 ja muutamien kamppeiden status oli 2-7 päivää. Seuraavana päivänä tuli viestiä, että housua saa vasta 22.10 ja eilen sain infoa, että kenkää on saatavana vasta 12.11. uittu.

In Stock = Saattaa olla varastossa
2-7 days = Syksymmällä
+20 days = En ole koskaan uskaltanut kokeila

kanttiinin tollo
14.10.2010, 13.54
In Stock = Saattaa olla varastossa
2-7 days = Syksymmällä
+20 days = En ole koskaan uskaltanut kokeila

Kerran olen jotain +20 kamaa ottanut (joku satula kenties?). Paketti lähti yllätykseksi seuraavalla viikolla liikkeelle. Moukan tuuria kait kun pari kertaa 2-7 päivää on kestänyt huomattavasti kauemmin. Tosin loppupeleissä mulle on ihan sama kuinka kauan Saintin keskiöt kestää tuolta tulla kunhan vaan joskus tulee... on se niin halpaa.

PSL
15.10.2010, 12.30
Hidasta meinaa kyllä olla toimittaminen, taitaa ensimmäinen kerta jäädä viimeiseksi. Tilasin pelkästään varastossa olevaa tavaraa sunnuntaina 3.10. Maksoin nordean tilille toisesta pankista maanantaina 4.10, mutta tavarat lähtivät vasta torstaina 7.10 matkaan. Paketti löysi itsensä perille tiistaina 12.10.
Olisin muuten maksanut luottokortilla, mutta 5e lisähinnan pyytäminen siitä huvista on mielestäni aivan liikaa.

Hri
15.10.2010, 12.58
Näköjään katosi noita aiempia raapustuksia, mutta viimeksi (ja itseasiassa useimmilla muillakin kerroilla) homma meni näin:

Tilaus keskiviikkoiltana, maksu visalla, tavarat lähti torstaina ja olivat perillä työpöydällä maanantaiaamuna. Ei siis mitään valittamista.

Ainoat ongelmat sekä viivästykset kaupan kanssa tulivat joskus muinoin, kun erehdyin maksamaan tilauksen tilisiirtona.

Jos postimaksut ovat sen 10 euroa ja luottokorttilisä sen 5 euroa, niin eikös se ole vielä aivan normaali hinnoissa oleva postimaksu maailmalta tänne?
Vertailun vuoksi esim Actionsports (http://www.actionsports.de) taitaa veloittaa 20 euroa postimaksuja tilauksesta.

lansive
15.10.2010, 13.40
Olisin muuten maksanut luottokortilla, mutta 5e lisähinnan pyytäminen siitä huvista on mielestäni aivan liikaa.

Kukin tyylillään.

Itse maksan iloisesti tuon vitosen siitä hyvästä, että ongelmatilanteissa luottoyhtiö hoitaa asioita minun puolestani. Jos vielä hyväksyisivät PayPalin niin olisi vielä yksi asioiden hoitamista jouduttava instanssi.

Johan Moraal
15.10.2010, 13.46
Hidasta meinaa kyllä olla toimittaminen, taitaa ensimmäinen kerta jäädä viimeiseksi. Tilasin pelkästään varastossa olevaa tavaraa sunnuntaina 3.10. Maksoin nordean tilille toisesta pankista maanantaina 4.10, mutta tavarat lähtivät vasta torstaina 7.10 matkaan. Paketti löysi itsensä perille tiistaina 12.10.

Ja milloin se raha saapui nordean tilille? Itse joskus siirrän rahoja omalta tililtä toiselle tililleni ja ylättävän paljon aikaa ne suomen pankit jaksaa munia niitä miun vähäisiä rahoja:seko:

m e r k s
15.10.2010, 14.27
Ja milloin se raha saapui nordean tilille? Itse joskus siirrän rahoja omalta tililtä toiselle tililleni ja ylättävän paljon aikaa ne suomen pankit jaksaa munia niitä miun vähäisiä rahoja:seko:

Eikös se kaksi arkipäivää ollut eri pankkien välillä.

elasto
16.10.2010, 00.13

Yllättävän nopeasti sait. Itse tilasin "in stock" -kamaa ja maksoin Nordeasta sinne Nordean tilille. Maksusta meni yli viikko ennen kuin tilaamani kiekot lähti edes liikkeelle. Siinä välissä ehdin niiden perään jo kysellä kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla niiden luvattiin lähtevän "tänään", vaan eivät lähteneet. Nyt on kiekot onnellisesti kotona, mutta tämä liike lähti kyllä boikottiin. Bike-Discount on parantanut toimintaansa viime aikoina sen verta hyvin vanhoista tämän tapaisista mokailuista, että siirryn kyllä takaisin heidän asiakkaaksi.

PSL
16.10.2010, 10.30

Sitä en osaa sanoa tarkasti. Tiistaina lähetin mailia että ovatko rahat tulleet/tuotteet varastossa, mutta vastauksen sain vasta torstaina. Mikään ei rasita enempää, kuin sähköposteihin vastaaminen päivän tai kahden viiveellä.

elasto
16.10.2010, 10.38
Mä oon ainakin laittanut kyselyä sieltä sivujen kautta omasta asiakastilistä kun selaa niitä tehtyjä tilauksia. Tulee sähköpostiin vastaus muutaman tunnin sisällä jos pulju on auki sillä hetkellä.

Beetle Bailey
16.10.2010, 10.50
Kukin tyylillään.

Itse maksan iloisesti tuon vitosen siitä hyvästä, että ongelmatilanteissa luottoyhtiö hoitaa asioita minun puolestani. Jos vielä hyväksyisivät PayPalin niin olisi vielä yksi asioiden hoitamista jouduttava instanssi.

Pelolla markkinointi on päivän sana. Maksa viiskymppiä niin saat pesukoneeseen kolme vuotta lisätakuuta.
Ns. terve järki kertoo kyllä minne voi maksaa etukäteen ja minne ei. On hienoa että toiset firmat hyvittää käteisasikkaille luottokunnan provikan jopa kokonaan (esim. Starbike hyvittää koko summasta -2%) tai ainakin postikuluista osa pois.

Johan Moraal
16.10.2010, 23.21
Sitä en osaa sanoa tarkasti. Tiistaina lähetin mailia että ovatko rahat tulleet/tuotteet varastossa, mutta vastauksen sain vasta torstaina. Mikään ei rasita enempää, kuin sähköposteihin vastaaminen päivän tai kahden viiveellä.

Luultavasti tuo kahden päivän viive on heidän tapa kertoa sinulle että mitään ei ole niin rasittava kuin turhiin sähköposteihin vastaaminen;)

PSL
17.10.2010, 01.17
Niinpä niin. Nettipuljunhan ei kannata yrittää pitää asiakkaitaan mahdollisimman tyytyväisinä, jotta tilaisivat uudestaankin. Oli kyse sitten toimitusajoista tai kommunikoinnin nopeudesta. Tässäkin tapauksessa asiakkaan säilyttämiseen olisi tarvinut käyttää ehkä jopa minuutti sähköpostin kirjoittamiseen. Tämän tilauskokemuksen perusteella en ole jatkossa tuolta mitään ostamassa.

Onneksi vaihtoehtoja on ja voin jatkossakin tilata liikkeistä joissa maileihin vastataan alle puolessa päivässä, eikä luottokorttimaksusta tule ylimääräisiä kuluja. Tämä paikka on kymmenistä käyttämistäni nettikaupoista ensimmäinen, jossa luottokorttimaksusta peritään lisähintaa.

Johan Moraal
17.10.2010, 02.47
Jaa, asiakas on aina oikeassa diedennii. Mutta jos raha tulee tilille keskiviikko ja tavara lähtee torstaina niin aika hyvä vastaus se on. Vai mitä heidän olisi pitänyt vastata. Että onko tavara varastossa? No sehan luki jo sivuilla. Ja onko raha tullut perille? Halloo gutentag. Siis tiistaina. Kun maanantaina maksetaan, sehan olisi jo pikapano:). Mitä he voivat sille, että sinä et voi luottaa oman maan pankkiisi? ;)

Beetle Bailey
17.10.2010, 09.11
Bike-Componentsin suuruusluokka versus Bike-Discount, mulla ei ole varsinaista tietoa, mutta kun ensimmäisen hinnoittelu on yleisesti ottaen ns. kunnossa, oletan että kauppa myös käy. Siitä jälkimmäisestä tiedän että lähettävät ~500000 (viisisataatuhatta) pakettia vuodessa. Sellaisella tasaisen vauhdin taktiikalla tekee vajaa parituhatta lootaa per arkipäivä.

Emmä nyt ihan verisesti loukkaantuisi jos tavarat lähtee 1-2 päivässä maksun perillemenosta, eikä juuri siltä istumalta vastata meiliin.

Ai niin, Bike-Discount(kin) ottaa luottokorttikaupasta isommat lähetyskulut.

Jos tavaralla on ns. tulipalokiire, sitä ei tilata pankkisiirrolla Saksasta?

alli
17.10.2010, 12.10
Onneksi vaihtoehtoja on ja voin jatkossakin tilata liikkeistä joissa maileihin vastataan alle puolessa päivässä, eikä luottokorttimaksusta tule ylimääräisiä kuluja. Tämä paikka on kymmenistä käyttämistäni nettikaupoista ensimmäinen, jossa luottokorttimaksusta peritään lisähintaa.

Itse törmäsin viimeksi maanantaina luottokorttimaksuun Finnairin verkkokaupassa, lisäkustannus 7,50/lippu enemmän jos maksaa Visalla eikä tililtä.

Mäkin tykkään, että hyvä kun on vaihtoehtoja. Itse arvoin tilannekohtaisesti, voinko kantaa riskin vai maksanko mielummin lisämaksun ja luottokortilla. Jos Finski menee tässä välissä konkkaan niin se on voi, oma moka. Kerran olen saanut käteismaksun takaisin, vaikka lentoyhtiön toiminta loppui yllättäen, kun siinä välissä oli matkatoimisto.

lansive
17.10.2010, 23.43
Pelolla markkinointi on päivän sana. Maksa viiskymppiä niin saat pesukoneeseen kolme vuotta lisätakuuta.
Ns. terve järki kertoo kyllä minne voi maksaa etukäteen ja minne ei. On hienoa että toiset firmat hyvittää käteisasikkaille luottokunnan provikan jopa kokonaan (esim. Starbike hyvittää koko summasta -2%) tai ainakin postikuluista osa pois.

Bike-Components ei enää kuulu niihin paikkoihin joihin lähetän rahaa etukäteen. Sen verran paljon on tullut tuon paikan kanssa tahkottua tilausten virheistä ja saapumattomuudesta sähköpostia, ettei enää huvita itse hermoilla jos homma ei toimi.

Viime aikoina ovat ulkomaantilaukset suuntautuneet ihan muihin kauppoihin, mutta nyt pitäisi taas tilata Campan 9-ketjuja ja tuolla on pitkään ollut reilusti muuta maailmaa halvemmat hinnat, vaikka olisikin se vitosen näkyvä lisä korttimaksussa.

PS. Myykö Starbike ilmaista lounasta?:rolleyes:

MRa
25.10.2010, 20.01
Kyllä mulla homma on toiminu Bike-Components:n kanssa niin hyvin kuin minkä tahansa muunkin kanssa. Sähköpostien lähettämistä olen välttänyt, mutta kun niitä on tullut lähetettyä, on vastaus tullut yleensä samana päivänä.

Mun mielestä hyvä ominaisuus on se, että ostoskorin saa pysymään tallessa login:n takana. Toki muuallakin tää on mahdollista, muttei kaikkialla.

Tavallaan ymmärrän tuon lisämaksun luottokorteilla, koska kauppiashan joutuu maksamaan noista ostoista provisiota korttifirmalle. Tosin voisi kuvitella, ettei tilienkään seuraaminen ihan ilmaista ole kun varsinkin kun käytetään vapaamuotoista kuvaustekstiä tilauksen tallentamiseen.

Myös tuo "price alert" toimii, eli hinnat saa tingittyä jos löytää muualta halvemmalla.

Matsuma
26.10.2010, 21.00
Tilasin talvirenkaat perjantaina ja paketti saapui tänään tiistaina. Loistavaa!

xtrainer80
29.10.2010, 16.05
22.10 perjantaina tilaus, tuotiin kotiovelle tänään 29.10. Tasan viikko, ei paha. Kaikki oli paketissa mitä pitikin.

qwozo
17.11.2010, 14.06
Tilaus 2 vkoa sitten torstaina - maksu Nordean tilille perjantaina - viikon odotus - paketti matkaan viikko sitten torstaina - hain paketin postista tänään keskiviikkona. Kokonaisuutena hyvä suoritus. Kaikki tilatut tavarat oli mukana ja parin viikon toimitusaika "2-7 days" -statuksella oleville tuotteille ihan hyvä. Varsinkaan kun mitään kiirettä ei ollut.

Beetle Bailey
18.11.2010, 07.39
Pitkästä aikaa tilaus tuolta tulopäällä. Yksi tuote ei ollut varastossa, 2-7pv toimitusajalla.
Tilausvahvistuksessa luki joka tavaran kohdalla milloin saatavana. Muissa oli sama päivä kuin vahvistuksen päivämäärä 9.11., tuossa yhdessä 14.11. (=su?) ja ma 15.11 lähti.
Toimii.

Raijkaard
01.12.2010, 01.24
Iso satsi, kiekot, rasvaöljymällit, forcen osasarja, työkaluja jne. Maanantaina 22.11. tilasin. Osan tuotteista luvattiin lähtevän vasta 29. päivänä ("2-7 days" tilaushetkellä) tilausvahvistuksen mukaan. Edellisenä perjantaina 26. päivä kuitenkin jo lähettivät ja kamat oli kädessä tiistaiaamuna. Kaikki oli kuten piti, edullista ja todella nopea toimitus. Erinomaista.

Tumbelo
12.12.2010, 13.25
Marraskuun puolivälissä tuolta tilattiin talvirenkaita, jarrupaloja, vaijeria ja polkimia. Viikonloppuna tilaus sisään Visalla maksaen ja torstaina oli paketti Oulussa. Ei voi kuin kehua. Ensimmäinen tilaus liikkeestä, eikä jääne viimeiseksi. Varsinkin kun hinnat näyttävät kestävän tarkemmankin vertailun.

Tmh
12.12.2010, 19.28
Pari pakettia tullut tuolta nyt lyhyen ajan sisällä ja ei voi kun kehua toimintaa. Paketeissa oli paljon tavaraa niin kallista isoa kuin pientä halpaa sälää lähes yhden kokonaisen fillarin verran. Homma toimi hienosti ja nopeasti. Myös kyselyihin vastattiin nopeasti ja tilauksen muuttaminen onnistui lennosta ja sekin meni kerralla oikein. Eikä hinnoissakaan ollut valittamista.

Raijkaard
13.12.2010, 20.41
Loput fillarinosat kotiin, taas kesti sen viikon ja kaikki oli niinkuin pitikin. Edelleen pelkkää hyvää sanottavaa ja hinnat on kohillansa.

Jasu
17.12.2010, 09.48
Viime torstaina bike-componentsista lähtenyt roipekasa saapui tiistaina perille kotiovelle toimitettuna. Jälleen kerran nopea toimitus ja kaikki tilatut roippeet löytyivät paketista.

Raikku
02.01.2011, 02.29
Mitä kuriiria nämä nyt käyttävät?