GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 1 / 15 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 421

Aihe: Hyväksi todettu jalkapumppu

Hyväksi todettu jalkapumppu

Siis jalallinen, käsillä pumpattava isompi pumppu. Huomasin että Suomen liikkeissä nuo maksavat n. 50-60 euroa, mitä merkkiä/mallia suositellaan maantiepyörän kanssa käytettäväksi?
    Jani R. muokkasi tätä : 24.09.2009 at 14.46 Syy: Täsmennys otsikolle

Ei kai noilta kotona olevilta kummia vaadita.
    Billtumasta lähtee tämmönen 7 ekellä

Tosin mun mielestä tämä 20€.n käsimalli on parempi.
    http://ultraroadrunner.blogspot.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti roadrunner Katso viesti
    Tosin mun mielestä tämä 20€.n käsimalli on parempi.
    Olet harvinaisen oikeassa jos valinta rajoittuu näihin kahteen (toivottavasti ei..) Tuo ylempi vempula ei ole 8 barin painetta nähnytkään. Minä sain poljettua sen aivan tuusan paskaksi jo maastopyörän kumia täyttäessä. Vältä sitä.

Comments on this Post
    eipäs haukuta bilteemaa
    pidetään ne kommentit omana tietona
    random5 muokkasi tätä : 24.09.2009 at 22.28
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Mulla on ollut hankaluuksia Blackburn-jalkapumppuni suukappaleen kanssa. Ensimmäinen kesti napakasti venttiilissä vuoden pumppaukset, mutta sitten rupesi vuotamaan. Löysin onneksi varakappaleen. Se ei kestänyt kuitenkaan kuin pari kuukautta - nyt täytyy pitää toisella kädellä sitä tiukasti venttiiliä vasten, ja yrittää pumpata yhdellä kädellä painaen.
    10k-kerhon jäsen

Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    Olet harvinaisen oikeassa jos valinta rajoittuu näihin kahteen (toivottavasti ei..) Tuo ylempi vempula ei ole 8 barin painetta nähnytkään. Minä sain poljettua sen aivan tuusan paskaksi jo maastopyörän kumia täyttäessä. Vältä sitä.
    Komppaan. Meillä tua ei kestänyt kun 5v tyttö yritti pumpata ilmaa fillarin renkaaseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Forza64 Katso viesti
    Tämä on toiminut hyvin, ainakin 9 baria menee helposti.
    Tarjouksessa 14,9 €, Normi jossain 25€ kieppeillä..

Mulla toi vuosi heti uutena niin ettei ilmaa saanut renkaaseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    Joo. Mä olen aika rajoittunut henkilö !
    No mulla itsellä on toi 20€ maksanut ja hyvin on ainakin tämä yksilö toiminut, ollut myös kovassa käytössä. MTB käytöstä ei kokemusta.
    http://ultraroadrunner.blogspot.com/

brewster Guest
    Onhan tästä jo eri otteisiin keskusteltu. Suosittelen Bilteman kalleinta lattialla seisovaa mallia. Itsellä ollut jo monia vuosia melko vilkkaassa käytössä. SItä suukappaletta saa aina välillä vähän 'trimmata' motta se on jokatapauksessa kuluva osa. Uusia osia en ole vielä tarvinnut eikä edes näytä uhkaavan siltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brewster Katso viesti
    Onhan tästä jo eri otteisiin keskusteltu.
    Anteeksi, löytyisiköhän linkki vanhempaan keskusteluun?

Ajattelin aluksi kokeilla LIDL:n kompuralla täyttää renkaita ja sitten Pocket Rocketilla loput tarvittaessa lenkkien aikana:
    http://www.topeak.com/products/Mini-...PocketRocketDX

Jalkapumppu pitää jossakin välissä hankkia.

Blackburnin TP4 pelittänyt hyvin ja sinänsä hyvin suunniteltu, sillä presta- ja schrader-suuttimien kumit ovat identtiset, kääntö ympäri ja toimii, kun tuo presta puoli kuluu vuosien mittaan nopeammin. Varaosina saa tiivistesarjaa ja muuta pientä ja halpaa. Ikää taitaa olla kohta kymppi ja kestänyt jopa seuratovereiden käyttöä
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Blackburnin TP4
    Pienellä hakusanalinkillä löytyi se aiempikin keskustelu: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s....php?p=1225624

SKS:n Airbase on pelittänyt ~10 vuotta. Suukappaleen tjsp. olen joutunut kerran vaihtamaan.
    Peikkomainen flaksi

juhake Guest
    Edelleenkin, Biltemassa myytävä 20e jalkapumppu.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri....&kategoria=172

2 liitintä pumpussa, presta ja schrader.
    Ei ole Bilteman valmistama, vaan oikea laatupumppu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Mulla on ollut hankaluuksia Blackburn-jalkapumppuni suukappaleen kanssa. Ensimmäinen kesti napakasti venttiilissä vuoden pumppaukset, mutta sitten rupesi vuotamaan. Löysin onneksi varakappaleen. Se ei kestänyt kuitenkaan kuin pari kuukautta - nyt täytyy pitää toisella kädellä sitä tiukasti venttiiliä vasten, ja yrittää pumpata yhdellä kädellä painaen.
    Blackburneihin saa tosiaan uusia tiivisteitä varaosina - tai ainakin sai Urheiluaitasta kun se vielä oli olemassa.

Lisäksi ainakin omassa TP-3:ssa suukappaleen Presta- ja Schrader-tiivisteet ovat itseasiassa identtisiä mutta suukappaleeseen eri päin asennettuna. Eli jos Blackburnissasi on samanlainen suukappale, kokeile vaihtaa tiivisteet päittäin. (Edit: tämä näköjään tulikin jo sanottua)

Ja Bilteman 20 euron jalkapumpusta ei mullakaan ole toistaiseksi pahaa sanottavaa. Kestävyyteen en uskalla ottaa kantaa koska se on vähäisessä käytössä maakuntaan hajasijoitettuna, mutta konstruktioltaan se on ihan vakuuttava, suukappale toimii hyvin jne.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclosaurus Katso viesti
    SKS:n Airbase on pelittänyt ~10 vuotta. Suukappaleen tjsp. olen joutunut kerran vaihtamaan.
    Samoin, -98 ostettuSKS:n Airbase on vielä käytössä. kaksi kertaa olen vaihtanut suukappaleeseen vaihtanut tiivistekumit. SKS lähetti nuo tiivisteet Saksasta kun kiltisti pyysi.
    Vartioharjun Voigt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Forza64 Katso viesti
    Tämä on toiminut hyvin, ainakin 9 baria menee helposti.
    Tarjouksessa 14,9 €, Normi jossain 25€ kieppeillä..

Mulla kans sama vehje, ja suunnilleen saman hinnan maksoin. Tuota myydään eri merkeillä jopa yli kahdenkympin hinnalla. Muuten hyvä, mutta suutin on mielestäni anuksesta. Ainakin itse onnistun saamaan siitä näpeilleni melkein joka kerta löysäysvaiheessa. - Hintansa väärti.
    -Italialainen käsityö kunniaan!-

Ääni tuolle SKS Rennkompressorille. Maksoi hiukan enemmän mutta on kyllä tuote mistä on hyvä mieli siitä että tuli ostettua.

On kestävä, saa varaosia, laadukas ja se E.V.A suukappale joka mukana tulee on kyllä idioottivarma, käy joka venttiilityyppiin ilman kääntelyjä ja vääntelyjä, ei vuoda ja helposti saa paineet (kovatkin) renkaaseen.

Lisäksi ainakin tuossa minun yksilössä luki made in germany, itse ostan nykyään mieluummin sellaisia tuotteita jotka ovat valmistettu jossain sellaisessa maassa missä niiden tekijät saavat työstään edes jollain lailla asiallisen palkan, pyrin jättämään kiinalaiset tuotteet kaupan hyllylle.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

<- Wasa Natural Born Riders ->

Team Biltema 27503 jäsen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sunnuntaipyorailija Katso viesti
    Pienellä hakusanalinkillä löytyi se aiempikin keskustelu: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s....php?p=1225624

Nyt minulla on kaksi kompuraa (12V) (tosin silloinkin oli myös kaksi autoa)
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Täältä kanssa ääni Rennkompressorille. Aikaisempi Blackburni oli pulassa kun paineet lähestyivät 8 baria... Kompressori ei petä koskaan.

Lisäksi mainittu pumppu on niin uljaan näköinen, että tekisi mieli ottaa se lenkille mukaan minipumpun sijaan...

Kotona ja pitemmällä matkalla hotelissa mukana on Giyjo:n (kevyt) jalkapunputin ja lenkillä Tupiikin 250g painava järkäle Mountain Morph.
    Offaria?
    Kun kerta maantiepööräilystä puhutaan niin kyllä etu- ja takarenkaalle pitää oma punppunsa olla.

No menen menen.......

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GrafZeppelin Katso viesti
    Täältä kanssa ääni Rennkompressorille. Aikaisempi Blackburni oli pulassa kun paineet lähestyivät 8 baria... Kompressori ei petä koskaan.

Lisäksi mainittu pumppu on niin uljaan näköinen, että tekisi mieli ottaa se lenkille mukaan minipumpun sijaan...
    Katsoin SKS:n sivuilta, että PPtukku myy niitä. Ei kuitenkaan ollut Vantaanportin myymälässä Rennkompressoria.
    10k-kerhon jäsen

WHL82 Guest
    Mulla on käytössä Topeakin JoeBlow Sport, joka itellä toiminut moitteetta. Laadukkaan tuntuinen, mutta aika raskas kun on metallia.

http://www.topeak.com/products/Floor-Pumps/JoeBlowSport

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Katsoin SKS:n sivuilta, että PPtukku myy niitä. Ei kuitenkaan ollut Vantaanportin myymälässä Rennkompressoria.
    En tiedä löytyykö näitä kotimaasta mistään, itse jouduin kääntymään taannoin güntherin puoleen:

http://www.bike24.com/1.php?content=...0;mid=56;pgc=0

Ääni Bilteman parinkympin pumpulle. Ainoana kunnon pumppuna seitsemän aktiivipyörän perheessä jo yli neljä vuotta. Ei minkäänlaisia ongelmia edes suukappaleen kanssa ja maantiepaineetkin syntyy ilman ongelmia. Kunnon pumppu on kyllä harrastajalle tärkeimpiä varusteita heti lukkopolkimien jälkeen..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

Toisesta ketjusta:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Campela Katso viesti
    Nyt ollaan asian ytimessä! Eihän siitä pääse mihinkään, että SKS Rennkompressor saa kaikki muut lattiapumput tuntumaan muovisilta leluilta. Kun saksalaiskompressorin viisari värisee vastustamattomasti kohti luvattua 16 barin maksimipainetta syntyy väistämättä sellainen tutina, että kautta Harmaakallon linnan, minulla on VOIMA!
    Tuohon voi kyllä varauksemattomasti yhtyä.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Toisesta ketjusta:

Tuohon voi kyllä varauksemattomasti yhtyä.
    +1 SKS:lle
    Meillä on niitä pari ja toisen yli ajettiin autollakin. Ei haittaa edelleen toimii, toimii, toimii....
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    Ääni Bilteman parinkympin pumpulle. Ainoana kunnon pumppuna seitsemän aktiivipyörän perheessä jo yli neljä vuotta. Ei minkäänlaisia ongelmia edes suukappaleen kanssa ja maantiepaineetkin syntyy ilman ongelmia. Kunnon pumppu on kyllä harrastajalle tärkeimpiä varusteita heti lukkopolkimien jälkeen..
    Hommasin tuon Bilteman pumpun. Onko kellään kokemuksia sen painemittarin paikkansapitävyydestä?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •