HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 140

Aihe: Hydr. levyjarrujen säätäminen

  1. #61
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    HAHA
    --mun ajatusmali asian kanssa taisi olla ylitekninen-- mutta siis en ole insenjööri
    Ei tarkoitukseni ole kenenkään ajatusmaailmaa loukata/ arvostella, töissä joutuu välillä painimaan melko simppelien asioidenkin parissa pitkäänkin, kun ruetaan oikein urakalla kyseenalaistamaan !

    Mutta kyllähän se jarrujen ilmaaminen onnistuu kotikonsteinkin, kun noudattaa ohjeita ja pyrkii huolellisuuteen.
    Raportoithan sitten tänne kuinka sinun käy, menestystä.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  2. #62
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Kyllä toi menee huomenna mekaanikon huolenpitoon mutta itseäni kiinnostaa uudet mekaaniset asiat aina joten käytännössä opettelen asiat itsekin vaikka joku muu tekee työn

  3. #63
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Kannattaako tuohon ilmaukseen hankkia tuollainen valmis kitti missä on ruiskut ja letkunpätkät vlamiina, vai hakea tuosta apteekista vaan joku ja bauhausista letkua?
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  4. #64
    Liittynyt
    02/2009
    Viestit
    156
    Mulla on hayes carbonit mutta kahvan liike on tosi iso onko sitä mahdollista saada pienemmäksi ettei jarrupalat laahaa ? Ja onko mahdollista että männät menee sisään ajossa ?

  5. #65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kona28 Katso viesti
    Mulla on hayes carbonit mutta kahvan liike on tosi iso onko sitä mahdollista saada pienemmäksi ettei jarrupalat laahaa ? Ja onko mahdollista että männät menee sisään ajossa ?
    Mahtaisiko olla nesteet kenties vähissä jarruissa tai palat vain niin kuluneet jos kahvassa on paljonkin tyhjää ennen kun alkaa jarruttelemaan. Ilmaus taikka palojen vaihto tai kenties molemmat varmaan auttaa asiaan.

  6. #66
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.331
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Kannattaako tuohon ilmaukseen hankkia tuollainen valmis kitti missä on ruiskut ja letkunpätkät vlamiina, vai hakea tuosta apteekista vaan joku ja bauhausista letkua?
    Joissain jarruissa tarvitsee vielä lisäksi ne nipat joihin letku+ruisku kiinnitetään jarrusatulan päässä, muutenhan noissa osissa ei ole mitään ihmeellistä.

  7. #67
    Kun kerran ilmavaivoista väännetään asiaa niin jatketaan samalla linjalla.

    Onkohan nimeomaan ilmavaivasta kyse, kun omasta Avidin takajarrusta kuuluu kaffasta painellessa sellainen "kurlaava" ääni? Kyllä tuolla takarenkaan lukkoon vielä saa, eikä puihinkaan ole ajauduttu, joten toistaiseksi ongelma on ollut mentaalinen.

  8. #68
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    Ahaa ok, onkohan tuolla öljyllä tarkempaa määritettä kuin vain mineraaliöljy? ..ois kiva tietää tuokin asia, vaikka huolto sen varmastikkin tietää muttei heihinkään aina voi luottaa.

    edit, jaa että oikeen "Shimano genuine mineral oil"
    Litrahinta on sit "hieman" toinen kun siinä tarjoustalon 4l pöniköissä myytävässä mineraaliöljyssä. Mulla Shimanon etulevari alkoi ryttyilemaan juuri kuvatulla tavalla kun säilytin pyörää hetken vääriinpäin (huollon takia) jolloin öljy valui ilmeisesti säiliöihin ja kun pyörän keikautti takasin oikeinpäin niin letkuihin pääsi ilmaa. Ilmaus auttoi ja sen jälkeen jarrut otti kiinni taas napakasti. Ilmaukseen ei tarvinnu mitään erikoistyökaluja, eli pumppasin öljyä sen verran järjestelmän läpi että alapäässä ei ollu enää ilmakuplia. Pullon mukana tulee kirkas letku josta ilmattomuuden voi todeta.

    Ja hyvin jarrut pelitti viimetalvenakin. Tosin kun pakkanen meni reilusti 20 asteen pahemmalle puolelle niin fillari jäi kotiin, mutta 20 asteen pakkasessa ei vielä mitään ongelmia.

  9. #69
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Litrahinta on sit "hieman" toinen kun siinä tarjoustalon 4l pöniköissä myytävässä mineraaliöljyssä.
    Juu, pari kymppiä litran pullo + toimituskulut .. ei sinällään pahan hintasta kun aattelee kuinka vähän menee

  10. #70
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Meitsin Deoren M535 letkuissa kulkee vihreätä Motox LHM+ mineraaliöljyä. Motonetissä 6.90€/1l, 50ml ruisku apteekista ja letku etolasta.
    Still rides with 26er

  11. #71
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    Juu, pari kymppiä litran pullo + toimituskulut .. ei sinällään pahan hintasta kun aattelee kuinka vähän menee
    Näköjään sitä saa ulkomailta kanistereissakin. Itse maksoin melkein parikymppiä siitä puolen desin pullosta kun kävin nesteen paikallisesta kivijalkaliikkeestä hakemassa.

    Eli tämä setti: http://www.chainreactioncycles.com/M...px?ModelID=663

  12. #72
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Raportoithan sitten tänne kuinka sinun käy, menestystä.
    Noniin.. elikkä eipä jarrussa ollutkaan ilmaa eikä vikaa, ainoastaan satulan asento oli huoltomiehen mukaan pikkaisen huti (en kehdannut kysyä että miten asento oli väärin kun eilen keskitin sen levyyn nähden .. onko tuossa sitten vielä jokin kulma tms mitä en itse huomannut)

    Mutta nyt on siis hyvä tietää että kunnossa on, en vielä päässyt testaamaan tuon satulan asentomuutoksen vaikutusta jarrutukseen käytännössä .. mutta paikallaan kokeiltaessa muuttui kahvan tuntuma jonkin verran.

    .. piti katsokaan kiirehtiä äkkiä kotiin ruokkimaan koira jne (raportoimaan tänne) ja sitten vasta kerkeää koeajolenkille tuonne +27C paisteeseen

    /OT Jäi kyllä hyvä fiilis tästä kyseistä liikkeestä Janakkalassa.. seuraavaksikin sinne vaikkei ollut edes kotikaupungin liike mutta osaava jannu se mekaanikko. Hämeenlinnassa nuo liikkeet ovat lähinnä keskittyneet vain myymään uutta fikeä hyllystä ja eräässäkin suuressa urheiluliikkeessä missä olisin uskonut olevan mekaanikkojen kokeneita niin sielläpä vain mopopoika ruuvasi asiakkaiden pyöriä takahuoneessa ..toki mopopoikakin voi osata siinä missä vanhakin, muttei minua vakuuttanut. /OT

    -- EDIT joo kyllä nyt jarrut ovat täsmällisemmät, eli etujarru ei enää jojoile --
    jartsuli muokkasi tätä : 29.06.2010 at 19.23 Syy: lisää tietoa asiasta

  13. #73
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Vähän vanha ketju, mutta sopii aiheeseen kuitenkin. Tällä kertaa en saanutkaan enää säädettyä Avid Elixir CR -jarrua niin ettei se laahaisi. Olen lukenut 10+ keskustelua mikä voisi olla vikana, mutta en ymmärrä. Olen katsonut että männät eivät ole jumissa vaan ne liikkuvat samalla tavalla keskenään. Olen yrittänyt keskittää satulaa sen miljoona kertaa tuloksetta. Kahvatuntuma on täysin normaali ja napakka, ei siis yhtään löysä tai muutenkaan erikoinen. Näyttää siltä että palat ovat liian lähellä levyä, ihan sama mitä teki (kokeilin myös laittaa sinne jotain ohutta estettä väliin jos ne eivät sitten painuisi niin lähelle levyä, ei auttanut). En vaan ymmärrä kun viimeksi kun vaihdoin palat niin sain sen ihan asiallisesti keskitettyä ilman laahaamista mutta tällä kertaa ei onnistu, vaikka toistin täsmälleen samat vaiheet kuin viimeksikin.

  14. #74
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Olet siis vaihtanut uudet palat? Entäpä jos niissä onkin enemmän "pintaa" kuin kuuluisi olla? Valmistajien marginaaleissa voi olla eroa. Tähän kun lisää sen mahdollisuuden, että männät eivät palaa pesäänsä aivan kuten kuuluisi voi soppa olla valmis. Tässä voisi auttaa mäntien herkistely ja ohuen öljyn laittaminen männän reunoihin kitkan vähentämiseksi. Edessä voi olla myös koko satulan purkaminen ja uusien tiivisteiden asentaminen, mikä voi toisinaan tarkoittaa uusien jarrujen hankintaa.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  15. #75
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Tai hiot uusista paloista vähän pintaa pois.

  16. #76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tai hiot uusista paloista vähän pintaa pois.
    Ei kannattais tälläsiä vitsejä laukoa, kun joku nöösi saattaa oikeasti tehdä niin.

  17. #77
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Katsoin kuitenkin että männät myös palautuvat kahvan vapautuessa. Voi se toki silti olla että ne eivät palaudu tarpeeksi.

    Viimeisen yrityksen jälkeen ajelin kuitenkin tuolla ja tein sellaisen huomion että välillä jarru ei laahannut ja sitten välillä se taas otti kiinni. Tietysti sitä alkaa epäillä onko kiekko löysällä tai joku muu.

    Jostain syystä alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että seuraava levyjarru on mekaaninen Avid BB7...

  18. #78
    Onko shimanon nestelevyjarrujen kahvoissa jotain säätöä koska takajarrukahva painuu kiinni tankoon ja jarruvoima heikko. Kahvojen malli nro en tiedä mutta pyörä ridley x-trail ja osasarjana ultegra.

  19. #79
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Onki shimanon nestelevyjarruken kahvoissa jotain säätöä koska takajarruk kahva painuu kiinni tankoon ja jarruvoima heikko. Kahvojen malli nro en tiedä mutta pyörä ridley x-trail ja osasarjana ultegra.
    Kuulostaa siltä, että jarrut kaipaa ilmausta

  20. #80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtok77 Katso viesti
    Kuulostaa siltä, että jarrut kaipaa ilmausta
    Tyhmä kysymys, mutta mikä johtaa siihen että ilmenee yllämainittuja oireita ja jarrut kaipaavat ilmausta?

  21. #81
    Siitä se varmaan pitää lähteä. Jos jarruissa ilmaa niin pitäiskö kahvan painua hiljaa pohjaan? Auton jarruissahan poljin painuu pohjaan kun painaa tarpeeks kauan.

  22. #82
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tyhmä kysymys, mutta mikä johtaa siihen että ilmenee yllämainittuja oireita ja jarrut kaipaavat ilmausta?
    Pitkässä juoksussa jarrunestevuoto tai ihan vaan olosuhdevaikutukset. Lyhyessä ajassa tai uudella jarrulla huono edellinen ilmaus. Järjestelmään on jäänyt ilmaa jonnekin ja se on liikkunut kahvan pääsylinterin ja satulan työsylinterin väliin. Yleensä ilman pitäisi tietysti päätyä jarrunestesäiliöön (ja periaatteessa sieltä takaisin kiertoon jos pyörä on ylösalaisin tai kahvat satuloiden alapuolella), mutta kaikki on mahdollista.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #83
    ^ Vastaus pitää lukea myöhemmin vielä uudestaan ajatuksen kanssa ja jarrujen toimintakaavion ääressä.

    Kysymys lähti siitä että omassa cx/gg-pyörässä on Apex 1 x 11 hydr. jarrut ja vaihdettuani talven jälkeen takaisin normaalirenkaisiin huomasin etujarrussa sen että tuntuma ei ollut entisen napakka ja suuremman jarrutehon saamiseksi piti kahvaa painaa alemmas.

    Levyjarruihin ja läpiakseleihin tottumattomana olin laittanut pyörän katolleen, koska siten etenkin takakiekko tuntui menevän helpommin paikoilleen. (Tai myönnettäköön: olin alkutalvesta nastarenkaisiin vaihtaessani yrittänyt pitää pyörän oikeinpäin (kuten poikkeuksetta teen vannejarrullisten pyörieni kanssa), mutta ei hommasta tullut yhtään mitään.)

    Jotain muistin lukeneeni siitä ettei jarruja pidä painaa silloin kun levyä ei ole vastassa ja pidinkin sormeni visusti kaukana kahvoista. Toisaalta jos siitä huolimatta onnistuin tekemään jotain tyhmää, ihmetyttää hieman että sama toimintamalli ei edellisellä kerralla vaikuttanut jarruihin mitenkään.

    Mitään nestevuotoa en ole havainnut ja uutena (tai siis minulle uutena, koska hankin pyörän käytettynä) jarrujen teho oli etenkin itsesäätämiini cantijarruihin verrattuna lievästi sanoen ilmestys.

    No, ajetaan ja seurataan tilannetta, viedään huoltoon jos oireet pahenevat (tai viimeistään kun tulee huollon paikka noin yleisesti).

  24. #84
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Levyjarruihin ja läpiakseleihin tottumattomana olin laittanut pyörän katolleen, koska siten etenkin takakiekko tuntui menevän helpommin paikoilleen.
    There’s your problem right there. Vahvasti yksinkertaistaen hydraulisen jarrun voi ajatella yhdeksi järjestelmäksi, jossa on peräkkäin nestesäiliö, pääsylinteri mäntineen, letku sekä työsylinterit ja männät. Täydellisesti ilmatussa jarrussa järjestelmässä ei tietysti ole ollenkaan ilmaa. Kuitenkin koska polkupyörässä järjestelmän nestemäärä on pieni, pienikin ilmamäärä voi aiheuttaa ongelmia.

    Pääsylinterin oikeaan toimintaan kuuluu, että se ottaa tarvittaessa käyttöönsä lisää nestettä nestesäiliöstä. Ja kääntäen, toivon mukaan järjestelmä on asennettu siten että järjestelmässä oleva ilma päätyy ennen pitkää säiliöön ja korvautuu nesteellä. Jos pyörän kääntää ylösalaisin, painovoima yrittää huolehtia ilman väärään paikkaan.

    Miten korjataan? Kun oletetaan että järjestelmän nestemäärä on edelleen riittävä, riittää kun pumppailee sitä pääsylinteriä joka tasaa järjestelmän nestemäärän.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #85
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    There’s your problem right there. Vahvasti yksinkertaistaen hydraulisen jarrun voi ajatella yhdeksi järjestelmäksi, jossa on peräkkäin nestesäiliö, pääsylinteri mäntineen, letku sekä työsylinterit ja männät. Täydellisesti ilmatussa jarrussa järjestelmässä ei tietysti ole ollenkaan ilmaa. Kuitenkin koska polkupyörässä järjestelmän nestemäärä on pieni, pienikin ilmamäärä voi aiheuttaa ongelmia.

    Pääsylinterin oikeaan toimintaan kuuluu, että se ottaa tarvittaessa käyttöönsä lisää nestettä nestesäiliöstä. Ja kääntäen, toivon mukaan järjestelmä on asennettu siten että järjestelmässä oleva ilma päätyy ennen pitkää säiliöön ja korvautuu nesteellä. Jos pyörän kääntää ylösalaisin, painovoima yrittää huolehtia ilman väärään paikkaan.

    Miten korjataan? Kun oletetaan että järjestelmän nestemäärä on edelleen riittävä, riittää kun pumppailee sitä pääsylinteriä joka tasaa järjestelmän nestemäärän.
    Oletan levyjarrujen kanssa tuuskaavien (ainakin vanhemman polven) omaavan kokemusta
    automobiilien levyjarrujen kanssa puuhastelusta? Samat perusasiat pätevät edelleenkin, tosin
    pienemmässä mittakaavassa. Ei sitä kotteroakaan käännetä katolleen jarruremontissa?
    Fysiikan lakien mukaan vapaassa tilassa ilma nousee nesteen yläpuolelle, suljetussa systeemissä neste
    painaa ilman edeltään ulos paineen lisääntyessä; tätä varten jarrusatuloissa on ilmaruuvit.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  26. #86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Miten korjataan? Kun oletetaan että järjestelmän nestemäärä on edelleen riittävä, riittää kun pumppailee sitä pääsylinteriä joka tasaa järjestelmän nestemäärän.
    Oletan ja toivon tämän tarkoittavan että kunhan ajan ja jarrutan reippaasti ja ahkerasti ja kahvaa kunnolla pohjaan painaen, jarrutuntuma ja -teho palaavat hyvässä tapauksessa varsin piean entiselleen.

    Tapauksesta voinee vetää myös sen johtopäätöksen että täytyy perehtyä tämäntyyppisen pyörän renkaanvaihtoon tai siis kiekkojen paikoilleen laittoon liittyviin nikseihin ja myös opetella ne.

    PS Ad köfte: tätä voi ehkä olla vaikea käsittää tai uskoa, mutta on olemassa etenkin urbaaneissa olosuhteissa ikänsä eläneitä ihmisiä, joille autot ja niihin liittyvä tekniikka ovat jääneet täydellisen vieraiksi. (Automerkkejäkään en muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole kyennyt tunnistamaan sitten 1970-luvun puolivälin...)

  27. #87
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    ^ Ei. Ei ole vaikea käsittää/ymmärtää, vaikka olen elänyt urbaaneissa olosuhteissa
    koko ikäni (50+). Kiinnostuksen kohteet ja mahdollisuudet kun vaihtelevat
    Perusfysiikkaa kuitenkin tuo jarrurevohka siltikin; yläasteen oppeja 70-luvulta.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  28. #88
    Ad CamoN: kun ensin hain paikan jossa pystyin jarruttamaan voimakkaasti varomatta takaa tulijoita (tai mahdollista OTB:tä), vaikutuksen havaitsi miltei heti. Tätäkään en olisi itse äkännyt keksiä, joten kiitokset toimivasta neuvosta!


    Ad Köfte: uskallan arvella että yhtä vähän kuin nestelevyjarrut ja niiden toimintaperiáate ovat syynä siihen ettei autoa käännetä katolleen renkaidenvaihtoa varten tulee mikään koulun fysiikantunneilta opittu mieleen useimmillekaan fillaristeille jotka ovat ensi kertaa tekemisissä hydraulisten levyjarrujen kanssa ja ryhtyvät renkaanvaihtoon. Olkoonkin että itse fysikaalinen ilmiö onkin suhteellisen helposti käsitettävissä eikä mitään avaruustiedettä sellaisellekaan joka aikanaan mielummin katseli ikkunasta pihalle ja uneksi ja joka lukiossa valitsi kielilinjan

  29. #89
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    ^ Tunnustan itsekin valinneeni aikoinaan kieli-reaalipainotteisen linjan
    70-luvulla naapurikerrostalon tallitiloissa oli jenkkiautoilijoiden pesä,
    toisessa vastaavassa oli saabisteja ja pontikkaa. Rintamamiesalueen
    mummolan naapurissa sitten sai tutustua maantiefillareihin, noista veljeksistä
    saakin sitten kiitellä jostakin kipinän tyngästä. Nuorin noista kolmesta, ~ 10 v
    sitten eläköitynyt asuttaa nykyään lapsuudenkotiaan. Sain isäni siskolta (tätini)
    vinkin ja kävin taannoin isäni kuoltua kilkuttelemassa Eeron ovikelloa omistamani
    Guerciottin kanssa. Kahvia ja brandya meni ajan ja muistojen läsnäollessa.
    Toimin ehkä jonkinlaisena linkkinä sukupolvien välisen kuilun yli. Eepu,
    valitettavasti alkaa olla jo vähän heikossa hapessa fyysisesti. Järki
    on kylläkin vielä läsnä. Maratoonari pikkusysterin kanssa meillä on "kohteita"
    yhteisvierailuille ex. ultrajuoksija enomme luokse, kuten Eepullekin.

    Teekkareiden, humanistien, sairaanhoitajien, upseereiden, yrittäjien,
    urheilijoiden, raggareitten, muusikoiden ja muidenkin eri alojen edustajien
    hyväntahtoisessa ympäristössä lapsuutensa ja nuoruutensa viettänyt

    Ad Kuovipolku: "vähän" ehkä riistäytyi levyjarrujen säätämisen problema-
    tiikan ulkopuolelle, tulipahan luotua elämää tuon bittinickin taustalle.

    No hard feelings, no peans, no beans and forget your nostrils.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  30. #90
    Onko antaa hyviä vinkkejä ultegran levyjarrujen ilmaukseen?
    Hankin shimanon oman ilmaussarjan. Olen yrittänyt työntää nestettä ilmausruuvin kauttaa khavan suuntaan. Olen yrittäny vaan pumppaillaa ja pomputtaa pyörään säiliön ollessa kiinni kahvassa sekä yritin vielä ilmata jarrut kuten autoissa. Lopputuloksena en saanut jarruihin palautettua napakkaa tuntumaa vaan kahva painuu lähes tankoon kiinni.
    Eli onko antaa jotain vinkkejä mitä vielä pitäisi kokeilla? Kyseessä takajarru joten toistin kyseiset toimenpiteet myös niin että pyörä oli keulapystyssä jotta ilma hakeutuis ylöspäin kahvan suuntaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •