Keskiön kummallekin puolen asensin ohjeen mukaan spacerin. Ketjun ja renkaan (vakio VEE Rubber Snow Shoe "4.5") väliin jäi tilaa noin 11.8 mm, kun rengas oli ilmassa. Jos tilaatte saman setin, niin muistakaa tilata BB30-versio hammaskehästä, sillä se tulee 6 mm ulommaksi ja on lähempänä optimaalista ketjulinjaa. Ketjulinja muuten nähdäkseni asettui suoraksi viitosvaihteella.
Spessun polkimet ovat kalliit, mutta vaikuttavat hintansa arvoisilta, koska mahdollistavat polkemisen heti kampien vierestä, koko on sopivan iso 45-kokoisille kengille ja pitoa riittää. Ylipäätään kammet+polkimet tekivät todella gutaa, nyt polkemisfiilis on jotenkin luonnollisempi ja tuntuma lähempänä maantiepyörää kun q-factor pieneni. 30t eturatas oli myös onnistunut muutos jyrkkiä nousuja silmälläpitäen.
Porasin samalla kertaa myös 3.5 mm vedenpoistoreiän runkoon keskiön alapuolelle.
Negatiivista: stemmin 90 mm mitta saattaa olla jo liiankin pitkä tällaiselle 188 cm kuskille, ehkä 75 mm versio olisi riittänyt. Ketjulinjamuutoksesta tai todennäköisemmin ovaalista eturattaasta johtuen vaihteiden vaihdot eivät aina onnistu aivan yhtä nätisti kuin aiemmin.
Seuraava muutos lienee 4.8" Jumbo Jimit kun niitä niin kehutaan. Noiden Snowshoe-renkaiden pito on kuitenkin ollut lumella ihan riittävä, joten eipä tässä mitään kiirusta ole.
Kirjanmerkit