Minkä kokoinen tää rengas on 80mm vanteella, vai kannattaako sitä niin kapealle laittaa. Eli leveys ja kokonaishalkaisija? Pahoittelen kyselyä, jos vastaus löytyy ketjusta, mutta ei oo satunnaisotannalla sattunu kohdalle.
nih..
Minkä kokoinen tää rengas on 80mm vanteella, vai kannattaako sitä niin kapealle laittaa. Eli leveys ja kokonaishalkaisija? Pahoittelen kyselyä, jos vastaus löytyy ketjusta, mutta ei oo satunnaisotannalla sattunu kohdalle.
nih..
Miten niin tyhmä kysymys??
Viimeisillä sivuilla lie keskusteltu, brilleauxilla on Polessa 80mm vanteella. Tais olla 125mm leveä.
Käytettiin tänään lbs:ssä 80mm Mulefutilla, eikä se niin paha sisurilla ollu mitä oletin. M-kokoiseen Farley 5:een sovitettiin, yllätyin. Kännyräpsyjä tuonnempana..
Sent from my E5823 using Tapatalk
Mondraker Panzer
nih..
Miten niin tyhmä kysymys??
Sitä että yllätyin kuinka hyvin melkein sopi..
Loput kuvat täällä
Ketju mahtui yllättävän hyvin kun oli edessä ja takana isoimmalla. Etuvaihtajaan otti kiinni, mutta 1x-setupin kanssa voisi ehkä sopia. Ehkä vaijerin kiinnikkeen joutuisi raapaseen pois.
Ei siis vakioon sopinut, ei testattu enempää kun ei sopinut pyöriin. Melko lähellä chainstayta nappulat joten mahdollisesti joutuisi leikkomaan. Kuiturunkoon voisi sopia paremmin?
Eteen ei koitettu.. En osaa oikein muutenkaan arvioida kun itse ei ole noin ahtailla välyksillä ajanut eikä ole muista ahtamiskokeiluista kokemusta.
Kyllä eilisen fiilistely/kokeilut tais vakuuttaa lopullisesti. On se vaan niin jeesuksen mukava gummi.
Pito pintalumisessa juurakossa ja kivikossa on jotain ällistyttävää.
Kuva ei kerro totuutta jyrkkyydestä, mutta tossa ylämäessä oli lumen alla kallio+juurakkoa. Kesällä hiukankin märkää niin useimmat kummit suttaa.
Tämä ei sutannu nyt kertaakaan, vaikka en edes poljinvoimaa himaillu. Senkun ajoi ylös. Ei siinä sen ihmeempiä.
Ja myös toi halkaisijan kasvaminen selkeästi edesauttaa etenemistä vaikeammassa maastossa.
Ja onhan se kivan muhku, pehmentää menoakin kivasti.
Edit: tänä aamuna laiskana miehenä en laskenu takaa paineita pois maastoon mennessä(oli siirtymää edessä). Peräpää oli "kovahko", kelvipaineet. Mitä nyt pakkanen laski painetta jonkunverran. Jos mukavuudesta tinkii niin tolla voi ajaa yllättävän kovanakin metässä; pitoa piisas takana silti aivan riittämiin.
brilleaux muokkasi tätä : 08.11.2016 at 07.11
Nyt on testattu rengasta lumessa; n.5-10cm tuoretta lunta, umpinaiset polut ja pakkasta lienee 13-14astetta.
Paineiden kanssa en vielä hirveästi kikkaillu, takana selkeästi vielä liikaa. Ihan kivasti noi etenee, vetopitoa oisin odottanut kyllä olevan enemmänkin ylämäkeen.
Vaikuttanee em. paineet. Ja eihän tuolla pöperössä mikään pidä.
Etupään sivuttaispito on ilmeisen hyvä, ei tullu kuin muutama lipsahdus.
Lähes koko 2,5h fiilistelyn sain ajaa, tunkkausta tuli aika vähän. Ilmeisen kelpo renkaat siis myös umpihangessa.
Hieman keräävät lunta itseensä, siitä miinus. Esim. Bud on mulla pysyny aina puhtaana.
Kyllä kun noille oppii hakemaan optimaali paineet hankeen, niin luulen että pärjätään.
![]()
Olisko jollain pääkaupunkiseudulla 2xl:ää 80mm kiekoilla joissa 150 ja 197mm läpiakselinavat?
Kiinnostaisi sovitella kuituiseen Farleyhyn, että miten sopii. (voin tuoda sovituskaljat)
Äkkiseltään mittasin tuon vakio Hodagin (27.5x3.8") 96mm leveäksi ja sen sekä ketjun väliin pienimmällä vaihteella jäi n. 17mm tilaa. Teoreettisesti siis ketjulinjan perusteella menis 130mm leveä kumi, mutta chaynstayn muoto saattaa laittaa vastaan.
Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/
Löytys pelkkä kumi ilman kiakkoo. Mut äkkiäkös sen selvität ainakin seat tuben osalta kun laitat akselin paikoilleen ja sihtaat 400 mm säteellä sitä kohti, siihen se ehkä ekaks ottaa.
Fatter is better
missäpäin kävit kurvaamassa?
Mites näitten hirmukumien pyörimissuunta? samoin päin eteen ja taakse sen nuolen mukaan? Samantyylisen Lou:n kuvion kanssahan saatto kikkailla eteen "cornering" ja taakse "propulsion" moodiin... vai liekkö näillä väliä?
Itellä ollu kumpikin "cornering", siinä toivossa että vähän ees rullais kelvillä..![]()
En uskalla edes kuvitella jos takasen laittais "väärinpäin". Saiskohan pyörää liikkeelle edes?
Sent from my iPhone using Tapatalk
No kokeillaan siis eteen cornering ja taakse propulsion.
Kokemuksia tästä odotellaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko kukaan koittanut laittaa silikonisprayta kumeen, auttaisko pitämään lumen paremmin irti...
Itellä ei oo PSC:ssä ollu kyl erityisemmin tarttumisongelmaa..![]()
En mäkään nyt ongelmaksi sentään tuota kutsuisi. Vähän siihen lunta jää, that's it.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lumi tarttuu hyvin lumeen... eli renkaaseen tarttuneesta lumesta saa kitkaa eli pitoja. Kuulemma tarkoituksellinen ominaisuus, jossain jenkkifoorumilla näin selostettiin.
Askartelin paskartelin uudet tubeless teippaukset fixman teipillä ja ai että tuli hieno. Nyt tallille poksauttaa kompuralla kumit vanteelle, on kyllä 2xl niin nätisti tossa vanteella että vois alkaa nousta isolla tornipumpullakin tai ainakin napsauttimella. Iltapäivästä sit testiä miten nää menee hangessa, verrokkina fätiäisen minimirenkaat bud ja lou. :-)
Mulla nous napsauttimella niin helposti et ois varmaan noussu pumpullakin. Helpoin nosto ikinä.
Mielenkiinnolla odotan testiraporttia.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/
Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/
Kirjanmerkit