Jalostamon lenkki vaikuttaa hyvältä. Sääennusteen mukaan emme kastu. Sade on tulossa vasta iltapäivällä.
Jalostamon lenkki vaikuttaa hyvältä. Sääennusteen mukaan emme kastu. Sade on tulossa vasta iltapäivällä.
Pysähtykää siellä Immersbyn kesäkahvilassa noin kannatusmielessä.
SU Vkoskelta klo 10. Alun perin espoon lenkeissä ollut keskimittainen siirretty tänne, kun Porvoon seutu kesäinen. Noin 8h kahdella Porvoon tauolla ja VPR ja minä voidaan vetää koko kiekura eli kansipaikkoja vapaana. Toki saa vetää. Ajellaan rauhallisesti PK1 tasoa jotain 30km/h. Katsotaan noi niemien kärjet ja lautat sitten paikan päällä miltä tuntuu.
https://ridewithgps.com/routes/10366366
joo, jotain >10.35
Jarin kyytiin. Huomasin vasta äskem eli kiire tulee
Onko normaalilenkille lähtijöitä?
Tänään klo 11 lähdössä oli 16 kuskia. Perustettiin yksi ryhmä (28) ja 80km. Muutama vesipisara tuli heti lähdön jälkeen. Tauon jälkeen alkoi aurinkokin paistamaan ja keli oli mitä mainioin. Hieman kävi sääliksi hybridikuskia joka ei pysynyt loppuun asti ryhmän mukana vaan jättäytyi pois ilmeisesti n.15-20km ennen koskea ? Toivottavasti pääsi turvallisesti kotiin asti. Keskari 28,9. Kiitos ajoseurasta.
Kysyin juuri Teemulta: Ajetaanko tiistaina TeemuF:n ei-niin-kiva lenkki, jota on kyselty. Jos Teemulle ei sovi, ideoita saa laukoa! Jotain luvassa kuitenkin...
#fillarifoorumi @ IRCNet
Ti 17.5. klo18:00 Vantaankoski
https://ridewithgps.com/routes/13766095
Vaihe 1:
0. Sektori 7,5km Tapolan mäki, 500m, reippaasti ylös mutta ei täysiä
1. Sektori 16km Metsäkyläntie 3,5km
2. Sektori 24km Siippoontie, 3km
3. Sektori 29km Hynnänkorventie, 4,5km
1-3. Sektorit ajetaan omana tempoajona.
Sektorin jälkeen ei pysähdytä vaan rullailaan rauhallista tahtia seuraavaa koitosta kohti.
3. sektorin jälkeen hetki rauhassa, jonka jälkeen matkavauhti päälle kohti vaihetta 2.
Vaihe 2:
Hämeenlinnantie 43-65km
Kuuluisa "joku" iskee pääjoukosta irti, pääjoukko antaa 50m etumatkaa ja ajaa kiinni.
Toistetaan loppusektorin alkuun asti. Mahdollisimman epätasaista vetotyötä.
65-68,5km loppuveto/kiri sektori
Helsingin Polkupyöräilijät
Olipas hepokasta, kiitos TeemuF, lenkkipoppoo ja grupetto. Tavoitekin toteutui, molemmat pohkeet kramppasivat lopuksi !
Iso kypärän nosto Teemulle! Hyvin suunniteltu lenkki, josta tuli kärsimys-nauttimaan 18 polkijaa. Ei teknisiä tai muitakaan ongelmia ja kaikin puolon siististi meni. Odotetusti porukka meni vaiheessa 2 ihan päreiksi.
Itsellä NP 240W, keskiteho 179W, keskisyke 133 ja max 165. Lisää dataa linkin takaa: https://connect.garmin.com/modern/activity/1172654996
Keskiviikkolenkin vapaassa vauhdissa oli iso ryhmä tänään. Päitä en laskenut, mutta vetivät liian kovaa ja jalkoihin sattui. Lenkkipätkän keskinopeus 41km/h ja kukaan ei viihtynyt.
Keskiviikkolenkin 32km/h ryhmä ajoi 6 kuskin voimin tasan 32km/h. Näinkin näköjään voi hepo lenkillä käydä että sovittu keskari pitää. Ehkä yksi biotekninen himmailu uudella porvoontien osuudella auttoi asiaa. Ei teknisiä ongelmia. Kiitokset mukana ajaneille, oli siistiä ja kohtuu tasatehoista ajoa.
Juha Kemppainen muokkasi tätä : 19.05.2016 at 10.19
Keskiviikkolenkin 28 ryhmä alitti hieman speksin välillä Kuninkaanmäki-Kuninkaanmäki. Reissun kuormitus oli aika jännä, Immersbyn mäkiin saakka hissuteltiin ja loppumatka mentiin reippaammin. Ryhmää yritettiin jakaa pariin otteeseen kahtia koska se oli aivan liian suuri mutta huonolla menestyksellä.
Meno oli pääosin oikein siistiä mutta välillä joku ajoi vaarallisesti edessäajavan vieressä. Siitä pitäisi jotenkin päästä eroon, ehdotuksia?
Teimme 7 miehen 35-B ryhmän. Yhdessä sovimme, että tavoitteena on ajaa oikeasti noin speksissä. Lähdössä sovittiin ajotavaksi nopea telaketju ja lupasin pitää mekkalaa, jos sille on tarve.
Telaketjun käynistäminen vähän tökki, kun mukana oli ensi kertaa moista ajavia ja en tajunnut neuvoa kunnolla. Vaan alkuvaikeuksien jälkeen homma toimi mallikaasti ja oli mukava ajaa selkeällä ja tehokkaalla systeemillä. Ennen Immersbytä pidettii mäkitehotkin melko maltillisina.
Olo oli myös paljon turvallisempi kuin joskus Kuninkaanmäen lenkeillä.
Hyvin piti speksi. Jonkun mittarin mukaan keskari oli 34.5 Immersbyn mäkien jälkeen. Minulla anturi pätki ja se näytti vain 34.
Minusta nykyisen lähtötavan ongelma on, että ryhmille ei luonnollisesti muodostu vetäjää.
Olisi varmaan (kenties vapaata vauhtia lukuun ottamatta) ihan hyvä sopia ajotavasta (esim. hidas telaketju) ja että joku voisi toimia vetäjänä. Ainakin sen verran, että ajotavasta sopimisen lisäksi hän pyytää porukan jonoon esim. Öljytiellä ja laittaa porukan takaisin parijonoon. Ehkä vetäjä voisi jopa pitää ääntä tolkuttoman kovista mäkitehoista tms. Tai jos ajotavassa on neuvottavaa.
Mukana myös b35 porukassa. Kuten yllä todetaan ajo oli siistiä ja turvallista. Nopea telaketju toimi alkukilometrien harjoittelun jälkeen mainiosti. Tykkään itse tuosta ajotavasta koska menoon ja omiin vetovuoroihin tulee hyvä rytmi. Kovemmissa vauhdeissa hitaan telaketjun ongelma on yleensä epätasainen vetomiesten kierto. Pidemmillä lenkeillä se ei niinkään haittaa, kukin vetäköön sen mikä haluaa/jaksaa. Kannatan myös ajatusta nimetystä kapteenista. Mukavin kunkun lenkki tällä kaudella.
Uudella Porvoontiellä ym. 35B-ryhmä ajoi meikäläisen kiinni ja lyöttäydyin porukkaan mukaan. Tuli opittua nopea telaketju sitten lennosta ja ihan hyvin pysyin mukana vaikka kerran olin jo 35+-ryhmästä (37+ todellisuudessa) tippunutkin. Ihan hyvä ajotapa tuollaiseen vähän vikkelämpään ryhmään.
Hitaammissa ryhmissä on korostunut vähän tuo vetäjän tai kapteenin puuttuminen, nopeammissa osaa jengi itseorganisoidusta ehkä vähän paremmin ajaa fiksusti, turvallisesti ja tiettyjen speksien mukaan.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Eilen keskiviikkolenkillä 25-26 ryhmään jäi 4 henkeä. Muutaman kilometrin jälkeen päätimme ottaa 28 ryhmän kiinni olettaen että, se jakaantuisi kahteen. Näin ei kuitenkaan käynnyt. Isoksi ryhmäksi 28 meni kuitenkin mukavasti, eikä perässä ollut pahempaa haitariliikettä.
Käyn merkkaamassa lähtöpaikan asfalttiin ryhmien kokoontumispaikat, jotta porukat voivat paremmin sopia ajotavoista ennen lähtöä. EHDOTTAKAA MERKATTAVAT NOPEUSRYHMÄT. Myös ryhmän koko hahmottuisi paremmin.
Torstain lenkki ajettiin neljän miehen voimin Rusutjärvelle noin 36 km/h keskinopeudella. Oma jalka oli vähän huono eilisen rääkin jäljiltä, mutta onneksi kaverit jaksoivat vetää.
Oisko huomenna Porvoon lenkki? Tauko Porvoon torilla ja paluu Hinthaaran kautta. Pidempi versio Monninkylän kautta?
Hakunilasta 10.30 Lähtömme aikaan siellä on vielä tilaa, mutta paluun aikaan on ahdasta http://www.extremerun.fi/vantaa/ . Jos tulee lähtöpaikalle autolla se on parempi jättää Hevoshaan koulun parkkipaikalle Hevoshaantie 17. Sieltä pääsee sujuvammin pois.
Tarkoitatko tätä https://ridewithgps.com/routes/13125825 ?
Voisin lähteä mukaan.
Kirjanmerkit