VelobeAjopyoraGarminContinentalSorahiisiGiant
Sivu 81 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 71 79 80 81 82 83 91 131 181 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.401 - 2.430 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #2401
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.446
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Sehän tietysti toimii jokaiselle, että kokeilee millä varustuksella pärjää. Ja jos kylmettyy jo ekoilla kilometreillä kääntyy takaisin vaihtamaan pakkassaappaat
    Yleensä kylmä on just ekoilla kilsoilla ja sitten tulee lämmin kun veri alkaa kiertää. En kovin helmposti kääntyis takaisin.

  2. #2402
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Mää kyllä lämpenen ekassa mäessä l. 200m
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  3. #2403
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Voi käyttää säärystimiä.. femmalla saa varustelekasta.
    No niin. Ei mulla kai muuta

    (paitsi täytyy huomenna vielä käydä testaamassa että miten maiharit pelittää talvikelillä maastossa, kun sellaisetkin löytyivät kaapista)

  4. #2404
    mutanaama Guest
    Ne varustelekan vitosen säärystimet on turhan jäykkää kamaa, hankaa ilkeesti keskiöön. Mulla on ollu käytössä jotain partioaitan 35€ vehkeitä ja hyvin on pelittänyt.
    @Kugels. Säärystimet on ihan oikeasti aivan helevetin hyvät ja käytännölliset. Ei tuu enää mieleenkään vetää mitään saappaita jalkaan.

  5. #2405
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702

    Säärystimistä

    Onko sellaiset tiukat säärystimet parempia? Vai riittääkö pyöräilyyn noi hieman rypylläkin olevat mallit joissa kiristysnauhoja ( sisäpuolella).
    Varuste.net listoja katsellessa, että mitä niitä oikein on markkinoilla.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  6. #2406
    Mulla on ollut kolme vuotta käytössä Sea to Summit -merkkiset Alpine -säärystimet. Ostin ne joskus partioaitan alennusmyynnistä. Niitä on käytetty talvella ajaessa, syksyllä vaeltamassa ja metsästettäessä jne. Hyvin pelittävät vieläkin. Toimivat tosi hyvin sekä vaelluskenhän että talvipyöräilykenkien kanssa (Itsellä shimanon MT91 popot) kun nilkka-alueen kautta ei tule mitään läpi. Ne pysyvät myös hyvin paikoillaan eikä niitä tarvi paikoilleen saamisen jälkeen kiristellä. Ne eivät ainakaan vielä näytä vieläkään isompia kulumisen merkkejä. Kuvittelisin silti että vaativat edes pienen varren kengältä että toimivat parhaiten, muuten en voi kun suositella.

  7. #2407
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    hiekoitussepelin kylväminen pääkaupunkiseudun kevleille jo aloitettu?
    Vallikalliossa kylvivät perjantaina koulujen ympäristöt täyteen. Oi tätä ihanuutta.

  8. #2408
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tänään pääsin kanssa ihmettelemään, miten Leppävaarassa oli parissa paikassa ehditty käydä sorasingolla kylvämässä sepeliä muutamalle pyörätien ja jalkakäytävän pätkälle. Ehkä niillä oli jossakin vaiheessa vähän luntakin ollut, mutta tänään olivat kyllä ihan kuivat ja lumettomat.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  9. #2409
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    400
    Aika ripeitä tuntuvat olevan, heti ensilumen osuttua maahan lähti ensimmäiset raktorit matkaan. Keskittyisivät vaan siihen auraamiseen ja jättäisivät pidosta huolehtimisen asianosaisille eli tielläliikkujille.

  10. #2410
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    31
    Herttoniemessä oli kanssa kylvetty hiekkaa liikenneympyrän klv:lle. Ironista tässä touhussa on, että hiekka on vasta nyt levitelty lähes kuivaan maahan. Viime perjantaina, kun tie oli jäässä ei ollut tietoa hiekasta.

  11. #2411
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    296
    Nyt ois vaihtokiekot paikallaan, prkl plussa keli...

  12. #2412
    Vantaalla Tuusulan tien vierustan kelvillä ollut sepelit kohta viikon päivät. Kolme päivää kuukauden ikäiset marathonit kesti ennenkuin alkoi paukkumaan. Töihin menomatkalla meni eturengas, jota korjatessa meni molemmat sisurit. Jännitin sitten että missä vaiheessa joutuu jalkamieheksi kun ei ollut enää sisureita jäljellä. Takaisin tullessa meni takarengas 10km ennen kotia, prkle. Rengas onneksi piti sen verran että sai aina pari kilometriä pumppauksella ajettua. Siinä tuli sitten kaupanpäälle tehokasta vk-harjoitusta kun yritti ajaa mahdollisimman pitkälle jokaiselle pumppauksella. Täytyy kaivaa komeron pohjalta suosiolla pistosuojanauhat.

  13. #2413
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti
    Nyt ois vaihtokiekot paikallaan, prkl plussa keli...
    Kiva on juu ajella tuolla kaatosateessa nastat laulaen... Kunto kasvaa kun runttaa n. 30 kg painavaa rotiskoa eteenpäin
    Täysillä keskelle

  14. #2414
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    800
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sirkkusofia Katso viesti
    Kiva on juu ajella tuolla kaatosateessa nastat laulaen... Kunto kasvaa kun runttaa n. 30 kg painavaa rotiskoa eteenpäin
    Noiden nastojen saatanallisuus tuntuu tulevan lähinnä vierintävastuksesta, minkä vuoksi pyörä etenee kuin koomaan vajonnut etana. Ei se massa niinkään haittaa.

  15. #2415
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Noiden nastojen saatanallisuus tuntuu tulevan lähinnä vierintävastuksesta, minkä vuoksi pyörä etenee kuin koomaan vajonnut etana. Ei se massa niinkään haittaa.
    Etenkin, kun renkaat ovat (ainakin) 1200-grammaiset 2.1"-27,5" nokialaiset.

  16. #2416
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Noiden nastojen saatanallisuus tuntuu tulevan lähinnä vierintävastuksesta, minkä vuoksi pyörä etenee kuin koomaan vajonnut etana. Ei se massa niinkään haittaa.
    THNX tarkennuksesta. Putkelta täytyy runtata liikennevalolähdöt ja sitten kun saa rakkineen kiihdytettyä matkavauhtiin niin... seuraavat punaiset. Oujee.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnFr Katso viesti
    Etenkin, kun renkaat ovat (ainakin) 1200-grammaiset 2.1"-27,5" nokialaiset.
    Mulla on sitten varmaan "kevyet" noin 910g Schwalbet...
    Täysillä keskelle

  17. #2417
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Vantaalla Tuusulan tien vierustan kelvillä ollut sepelit kohta viikon päivät.
    Kiitos tiedosta, täytynee olla varovainen kun noille nurkille sattuu.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  18. #2418
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sirkkusofia Katso viesti
    Mulla on sitten varmaan "kevyet" noin 910g Schwalbet...
    Onhan noi kevyet ainakin sillä mittarilla, että ainoan nokialaisilla rullaavan fillarini kesäkumitkin on painavammat.

  19. #2419
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Eteläisen Tuusulan pyöräteillä oli aika reippaasti terävää sepeliä, vaikka lumesta ei ollut tietoakaan (paitsi Helsingissä yhden jäähallin takana).
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  20. #2420
    Terpake Guest
    Talvipyöräilyyn on siirrytty tällä viikolla. Tarkottaa siis työmatkojen taittamista vanhalla kunnon Ainottarella nastat rapisten. Etenee kuin juna kelissä kuin kelissä
    http://www.fillarnisti.blogspot.fi/2012/10/nasta-meininki-katso-kuva.html

  21. #2421
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.967
    Eilen tuli Helkama Jääkärin näkönen sotilaspyörä vastaa nastoilla ja vauhtia arviolta varmaan neljäkymppiä... pari viikkoo takaperin sama pyörä tuli ylämäkeen ohi jotain kolmeekymppiä ja jäin suoraan vetoon isopyörä maasturilla

    jäätä ei oo Tampereela väylällä mutta sepeli on ajettu sinne varmuuden vuoksi.....

  22. #2422
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    800
    Sutran etuhaarukkaan ei näemmä mahdu edes kapea nastarengas (W106) + lokari. Ihmetyttää, miksei noita haarukoita voi tehdä riittävän tilaviksi. No, sitten ajellaan talvi ilman etulokaria.

  23. #2423
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    239
    Vaihteet alkoivat käydä vähiin tänä aamuna. Saldo 10km ajon jälkeen:


  24. #2424
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikha Katso viesti
    Vaihteet alkoivat käydä vähiin tänä aamuna. Saldo 10km ajon jälkeen:
    Tuon kyseisen ilmiön vuoksi hankin Rohloffin työmatkahöylään, kun alkoi takapakan putsailu loskalumesta lenkin aikana tympimään. Koitin väkertää cyclocorssin etulokarin jatketta, mutta senkin kanssa tuli loskan kans omat ongelmansa. Pyörän sinkulointi ois tietty ollut toinen tie onneen

    Piti aikoinaan ihan motivaatioposteriki aiheesta vääntää piruillakseen:

  25. #2425
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Pyörän sinkulointi ois tietty ollut toinen tie onneen
    Joo, viimeiset 5kk olen tullut fiksillä duuniin. Ja nyt kun kerrankin otan maasturin alle, niin sitten kävi näin eli vaihteita ei siltikään ollut yhtä enempää tarjolla.

    Toisaalta yhden talven sinkulointia harrastaneena sanoisin että eipä sekään aina mitään ruusuilla tanssimista ole, kun ei huvittaisi joka aamu lumikerroksen koostumuksen ja paksuuden mukaan välityksiä vaihdella.

    Ehkäpä tuo Rohloff tai Alfine olisi toimivin ratkaisu. Mutta hintava sellainen.

    Taidanpa vaan jatkaa nykyisellä linjalla ja kasvattelen lehmän hermoja, joita tässä ilmastossa tarvitaan.

  26. #2426
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Kylläpä Oulussa oli kylvetty nii hyvin sepeliä, että leveämpi nappularengas ois pidon kannalta ollut paljon parempi verrattuna kapeampaan nastarenkaaseen...

  27. #2427
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.067

    Re: Talvipyöräily

    Joo, eikä mulla ole Oulussa ikinä noin vaihteet jäätyneet!

  28. #2428
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Silloin ku se eka lumi tuli viikko sitte mulle kävi just noin....

  29. #2429
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    20
    Mullakaan ei ole vaihteet Oulussa jäätyneet (Manenskyn konsti käytössä), mutta pyörässä on kyllä ollut n. 10 kiloa jäätä kyllä kiinni, viimeksi viime talvena.

    Jouduin kuitenkin tilaamaan Rohloffiin uudet vaijerinkuoret, kun puoliksi katkinainen vaijerinkuori kerää sisään vettä ja jäätyy niin että pitää ihan voimaa käyttää vaihteen vaihtoon. 6 vuodessa siis vaihteiden ylläpitoon mennyt jo kohta jo 100 euroa (mukaan luettuna ketjut.) Ylläpitokustannukset siis luokkaa 3 senttiä/km, suunnilleen samaa luokkaa kuin mitä menee jarrupaloihin.

    Uudet Nokian leveämmät 47/622 W106 nastikset tuntuu rullaavan asfaltilla selvästi kevyemmin kuin kapeampi versio (olikohan 35/622). Molemmissa sama paine, eli n. maksimi 4,5 bar, mutta epätieteellinen testi, eli molempien rullaavuutta verrattu kesäkumeihin.

  30. #2430
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Tänään Espoossa olisin niitä painavia nastarenkaan hirvityksiä kaivannut. Mustaa jäätä, ylämäissä takarengas lyö tyhjää ja alamäissä kieli keskellä suuta liu'utellen. Helsingin keskustassa oli sulaa, baana näköjään suolattu. Pakko tämä talven tulo on niellä ja vaihtaa lisää rapinaa alle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •