Alkujaan tämän lähetti
Oatmeal Stout
Minä hain ratkaisua, jossa linssipinnat vähentyisivät, 4 märkää pintaa hämärässä/pimeässä kukkii kauniimmin vastaan tulevien autojen valoissa kuin kaksi. Toisaalta voi aina kyseenalaistaa hämärässä/pimeässä sateeessa tapahtuvan maantiepylöräilyn

Hyvä pointti tuokin. Olen noilla laseilla ajanut syksyn, talven ja kevään (-13 - +20 astetta, räntäsadetta, auringonpaistetta ja kaikkea siltä väliltä) ja kylmällä tai märällä ilmalla lasit huurtuvat ainoastaan kun pysähtyy. Lasit ovat aika tiiviisti naamassa kiinni, eikä vesi / räntä ole pahemmin päässyt kastelemaan adapteria. (Talvella on lisäksi tuo vaahtomuovitiiviste kiinni, joka tuntuu ihoa vasten aina lämpimältä ja tiivistää entisestään lasit naamaan eikä sateet tai lumet tule sisäpuolelle.)
Optikko perusteli vaihdettavien linssien ja adapterin-kombinaatiota sillä, että jos näkö heikentyy, voi tilata vain uuden adapterin ja taas jos haluaa vaihtaa linssejä (joita löytyy aikamoinen valikoima), niin niitä saa tilattua erikseen.
Muutenkin lasien kaikki osat voidaan korvata varaosilla ja optikko väitti että häneltä löytyy suurin osa varastosta ja loput saadaan tilattua maahantuojalta.
Lasit toimitettiin minulle alle viikossa, joten toimitus ainakin pelaa.
Itse olen ainakin ollut hyvin tyytyväinen valintaan 
EDIT: piilarit varmasti olisi ihan hyvä vaihtoehto, mutta en koskaan tykännyt käyttää niitä ja piilarikokeilu jäi yhteen tai kahteen pariin, jonka jälkeen en ole niitä kaivannut... pysyn rillipöllönä
p.s. pyöräily sateessa on asenne- ja varustelukysymys
Jazman muokkasi tätä : 10.06.2010 at 23.39
"When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin
Kirjanmerkit