Sivu 7 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 286

Aihe: sähköpohjalliset

  1. #181
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    1.093
    Ostasin paremmat jos ois rahaa. Paljonko maksaa riittävillä lion akuilla noi therm- icit?
    I don't want to break these chains

  2. #182
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBVespa Katso viesti
    Ostasin paremmat jos ois rahaa. Paljonko maksaa riittävillä lion akuilla noi therm- icit?
    Ne pohjalliset on sen viiskybää ja akut vajaat 200 eskoa ilman kaukosäädintä eli IC1200 akut. Hinnat näyttää olevan about samoja riippumatta ostopaikasta. Suht pieni hinta mielestäni kuitenkin jos vaihtoehtona on jalkojen paleltumat.

    Edit: Tää suomen nopein pyöräliike vaikka vois ottaa ekana(?) oikeana pyöräliikkeenä nämä romut valikoimiinsa ja alkaa niitä myymään edes vähän halvemmalla mitä kaikki muut normiurheilukaupat tai partiokaupat. Kauppa kävisi kuin tyhjää vain! Vinkkiä saa käyttää vapaasti. Mutta muista antaa sit kunnon alet kun romuja kyselen...

  3. #183
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBVespa Katso viesti
    Hmm. Onkohan meillä erilaiset pohjalliset? Mie eilen omia moto ihmeitä rupesin sielt varpaiden päästä halkaisee, ja siel ihan kärjessä oli jtn johto/vastus hässäkkää. En sit repiny enempää auki, onko siel viel joku "lämpöelementti" taempana? http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...ry=pohjalliset mul tollaset jota leikataan kantapäästä Tuote
    54-2482
    On samat pohjalliset kuin sinulla. Minun pohjallisissa ei tuo valkoinen lämpöelementti ollut sillä kohtaa johon se on piirretty, vaan ulompana. Pohjallisten liimaus irtosi itsestään parin lenkin jälkeen. Jouduin siis liima hommiin ja samalla siirsin elementin aivan pohjallisen kärkeen ja sisemmäksi. Jolloin sen pää on isovarpaan alla, joka minulla palelee helpoimmin. Voihan olla että eivät ole kovin tasalaatuisia, ainakin alkuperäinen liimaus on huono. Mutta kuten sanottu ovat hyvät jos vaan kestävät käyttöä.

  4. #184
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Vaihtelee
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Madone 4.9 Katso viesti
    Nyt on 9,90€ tarjouksessa tarjoustalossa. Ei ole paha hinta. Kävin juuri ostamassa ja lähden tästä heittään lenkkiä pian. Niin voin sitten kertoa missä mennään näillä.

    Varusteena MTB kengät, pikkasen normaalia vahvemmat, sekä kevyet kengänsuojat.
    TokNetissä vielä eilen, vaan eipä enää tänään. Joskin nyt lupaavat ilmaisen toimituksen ajalle 3.12. - 6.12.
    Saatan vielä piipahtaa Tarjoustalossa, jos vaikka siellä olisi.
    Enään en ota... new life!

  5. #185
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    TokNetissä vielä eilen, vaan eipä enää tänään. Joskin nyt lupaavat ilmaisen toimituksen ajalle 3.12. - 6.12.
    Saatan vielä piipahtaa Tarjoustalossa, jos vaikka siellä olisi.

    Pientä raporttia lämmityksestä....

    Mitään ahaa elämystä ei tule. Ja kun korvasin pohjalliset pelkästään tällä sähköpohjallisella (VIRHE) niin lämpöä ei oikein piisannut aamulla -20 asteessa

    Eli kenkiin pitäisi saada jätettyä omat pohjalliset + nämä sähköiset. Sitten niistä voi jotain hyötyä saada.

    Huomenna uusilla kengillä sekä pohjallisilla Huomiseksi kyllä luvattu vain -5 astetta...

  6. #186
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Vaihtelee
    Viestit
    125
    Jaahas, kävin hakemassa noi Tarjoustalosta. Kuulostellaan nyt sitten hetken, viitsinkö edes pakettiakaan ennen avata.
    Lämpöelementti pakkaustekstien mukaan siinä päkiän alla.

    Mulla pitäisi jossakin olla 4xAA kotelo + 2100 mAh NiMH akkujakin näyttäisi niin ikään löytyvän yksi iskemätön 4 kpl setti. Ei puutu kuin pohjalliseen sopiva jakki. Ja eiku varpaita käristämään. Vuoden takuun antoivat.
    Enään en ota... new life!

  7. #187
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    28
    Motonetistä pohjalliset 39,90. Eilen oli -19 kun lähin lenkille ja kenkinä kesäkengät+Enduran neopreenit päällä. Kenkään pistin ohuesta huovasta lisäeristettä kun sähköpohjallinen on aika ohut. Varpakset oli kahen tunnin päästä jäässä.

    Kotona mittasin pohjalliseen menevä virran. 310mA täpöllä, kertaa 3,7V = ~1W. Eli aivan surkeeta. Pitää varmaan alkaa värkkäämään noihin lisää tehua kun oikeesti tarviisin 2-3 tuntia lämmintä sen sijaan että saa 7 tuntia mitättömyyttä.

  8. #188
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rikalar Katso viesti
    kun oikeesti tarviisin 2-3 tuntia lämmintä sen sijaan että saa 7 tuntia mitättömyyttä.
    Therm-Ic IC1200 akuilla ja saman lafkan pohjallisilla speksien mukaan:

    1-taso: 37 astetta ja 16-22 tuntia kesto
    2-taso: 45 astetta ja 7-10 tuntia kesto
    3-taso: 70 astetta ja 3-4 tuntia kesto

    Omat akut tosin sen verran tuoreet vielä, että en voi antaa virallista totuutta oikeista kestoista. Mutta joo, lämmittää kyllä miten luvataankin, eli ei ole "haamulämpöä" vain. Sama homma hanskojen kanssa.

    En kyllä itse uskaltaisi lähteä talviseen keliin MILLÄÄN lämmittimillä tms varustettuna kesäkengillä. Tsissös chraist sentään! Mitä jos lämmitin leviää kesken ajon jossain korvessa? Ziisus.

  9. #189
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere (Niemenranta)
    Viestit
    792
    Mistä tuo lämpötila mitataan? Mielennäni haluaisin tietää tehon watteina, mikä kertoo paljon enemmän kuin lämpötila-arvot. Tosin hölmöille asiakkaille voi myydä mitä vain, kunhan lukemat ovat suuria. Esimerkiksi radiomankka, jolle luvataan tehoa 4300 mW on varmasti parempi kuin vain 4,3 W lukemilla ilmoitettu laite.

  10. #190
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.803
    Jaa-a. Kerran ajeltiin kaverin kanssa ~4h maastossa talvella nollakelissä. Mulla kesäkengät + hyvät kengänsuojat, kaverilla varrelliset talvi-goretexit. Talvikenkien varresta pääsi lumi+vesi sisään, tiukista kengänsuojien suista ei.
    Toinen meistä valitteli n. 3h kohdalla, että kintut on aivan jäässä. Se en ollut minä. Lämmittimiä ei ollut kummallakaan, tietenkään, tossa lämpötilassa.
    Ei mulla edes oo talvikenkiä. Eilen -14 asteessa 2h lenkki maastossa, ei palellu kintut. Kertakäyttölämmittimet oli toki kyllä käytössä. Ne on satunnaiseen käyttöön aivan loistavia.

    Mitä katselin nopeasti, niin Saksastahan nuo Thermicit kannattaa tilata. Suurin piirtein puoleen hintaan saa siitä, mitä nää partiopellet pitää hintaa.
    Kaar ittelles vaa

  11. #191
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    28
    Thermicin spekseissä näyttäis olevan Heating capacity max 2.2w, eli tuplasti enempi tehon kulutusta motonettiin nähden. IC1200 akun kapasiteetti on 1200mAh @ 7,4V. 2.2w teholla äkkiä laskien tulee ~300mA, joka riittää sen 4 tuntia.

    En kyllä jaksa uskoa että tehon tuplaamalla jäiset varpaat muuttuu 70 asteisiksi näillä keleillä.

    Jotenkin tuli mieleen pistää noihin motonetin pohjallisiin ledeille tarkotettu 700-1000mA regulaattori, jolloin akkukapa riittäs 2-3 tuntia 3-4W teholla. Moodien teko voip olla vähän hankalampaa mutta jos tulee hiki niin voihan ne sammuttaa.

    http://dx.com/p/3-6v-9v-800ma-regula...ds-4-pack-3256

  12. #192
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11.475
    Hölmöistä asiakkaista tai lukemista en tiedä mutta kunhan laitteet toimii. Se riittää minulle. Näyttää lukevan samalla valmistajan sivulla mistä nuo lämpötilat otin että "Measured directly on the heating element under laboratory conditions".

  13. #193
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    3.154

    sähköpohjalliset

    Mulla on therm-ic sähköpohjalliset 950mAh akuilla. Wateista ei mitään hajua, mutta hyvin on lämpö riittänyt -10C pakkasessa parin tunnin lenkillä. Tehot tällöin 2:lla. Parissa tunnissa ei akut tuolla teholla vielä tyhjene, täysi teho olisi jo liikaa -10C pakkasessa. Vesa P puhuu asiaa, nämä vehkeet toimii!

  14. #194
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mitä katselin nopeasti, niin Saksastahan nuo Thermicit kannattaa tilata. Suurin piirtein puoleen hintaan saa siitä, mitä nää partiopellet pitää hintaa.
    Ai saa vai? Minä yritin joku viikko sitten katsoa pitemmän kaavankin kautta saksasta mutta empä löytänyt firmoja mitkä olis suomeen toimittaneet. Tai ne mitkä löysin oli suomen hinnoissa. Mistä noi kannattaa siis saksasta tilata? Kerro nyt ihmeessä linkkejä? Itse en tarvii enää mutta muita varmaan kiinnostaa!

  15. #195
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    17.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    ...muita varmaan kiinnostaa!
    Hep!

    .


    Maastossa on kivintä ja juurakointa

  16. #196
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    329
    Joo, minä haluaisin myös tietää.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  17. #197
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.803
    No tossa ois 59,95€ paketti, Postikulut 9,90€, 150€ ylittyessä 0€. Suomessa 40+80€ =120€ Outdoorstoressa.
    Se toki vaatii omat akut, mutta mulla ainakin on noita nurkissa ihan tarpeeks.
    Ni-Mh häviää jännitteessä hiukan, mutta kapasiteettia on 2500mAh (ja enemmänkin).
    Jos Li-akun jännite on 7,4V ja kapaa löytyy 1200mAh, tekee se energiamääräksi ~8,9Wh.
    NiMh akuilla jännite jää ~5 volttiin, mutta 2500mAh kapasiteetilla energiamäärä onkin 12,5Wh.

    Noh, noi saa käytännössä pohjallisten Suomi-hinnalla. Jos tuntuu että basic-akut ei pelitä riittävän hyvin, niin sitten vaan hommaamaan parempia.

    Oliko vielä jotain?

    Edit: suurpiirteisesti aiemmin heitin "suurin piirtein puoleen hintaan", mutta oli siis alle puoleen hintaan
    Kaar ittelles vaa

  18. #198
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Vaihtelee
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    No tossa ois 59,95€ paketti, Postikulut 9,90€, 150€ ylittyessä 0€. Suomessa 40+80€ =120€ Outdoorstoressa.
    Juu tossa toinen suomalainen noteeraus, pisti merkille toi Saksan 19% ALV, ensivuonna kun se on suomessa jo 5% yksikköä korkeampi. Suuri on se Suomen tuki ulkomaisille nettifirmoille.
    Enään en ota... new life!

  19. #199
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    380
    Tässä vanhat omat mittaukseni ja kokemukset Therm-ic pohjallisista ja mittaustuloksista. Pohjalliset ja paristopitimet toimii edelleen ja ovat saapaskäytössä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Itsellä on todella palelevat varpaat ja vaimo kyllästyi tilanteeseen ja hankki minulle Therm-ic muotoillut pohjalliset. Näiden kaverina on Therm-Ic Basix+ Powerpack eli neljää AA paristoa/akkua käyttävät paristopitimet. Näitä olen käyttänyt ulkoillessa, fillaroinut en ole talvella. Näissä on kolme tehoaluetta ja 1 teholla pohjalliset ottavat akuista (4.8V) 200mA virran. Tällä teholla ei käytännössä tee mitään eli joskus olen laittanut pohjalliset 1. teholle ja varpaat ei vät ole palelleet. Kotona olen huomannut, että vain toinen oli mennyt päälle ja en ollut huomannut mitään eroa jalkojen välillä vaikka vain toinen oli päällä eli lämmitysteho oli olematon. 2. teholla pohjalliset ottavat 400mA virran ja tällä teholla pärjää kylmässäkin (-25C) normaaleilla talvijalkineilla. 3. teho samoilla ulkojalkineilla saa jalat kuumottamaan eli ei kiva. 3. teholla pohjalliset ottavat noin 800mA virran ja tällä teholla pärjää jo huonoilla jalkineilla ulkona eli vaikka kumisaappailla, joissa karvasisäpinta.

    Pohjallisten tehot tällä paristopitimellä ovat siis 1. teho noin 1W, 2. teho 2W ja 3. teho 4W.
    scandinavianoutdoorstore:n sivujen mukaan akkujen kapasiteetit ovat seuraavat: NiMH 4.8V, 1600mAh eli 7.7Wh, toinen NiMH 4.8V, 1900mAh eli 9.1Wh ja Li-ion 7.4V, 950mAh eli 7.0Wh. LI-ion akkujen jännite on korkeampi, kuin muiden eli tehoportaat voivat olla vähän erit kuin NiMH akuilla (pohjallisethan ovat samat), mutta käytännössä varpaat kaipaa noin 2-4W lämmitystä. Jokaiselle akuille luvataan noin 2-2.5h toiminta-aika max. teholla mikä on kyllä linjassa em. arvojen kanssa.

    Itse olen käyttänyt GP:n ReCyKo LSD akkuja paristopitimissä. Näiden kapasiteetti on nimellisesti 4.8V, 2050mAh eli 8.2Wh ja em. mittausten perusteella laskennalliset toiminta-ajat ovat 2. teho 5h ja 3. teho 2.5h. Käytännössä ovat toimineet ainakin tämän ajan, kun akkujen jännitteen laskiessa (akkujen tyhjentyessä) myös pohjallisten teho laskee jonkin verran. Nämä irtokennojen pitimet ovat siinä mielessä hyvät, että kennojen uusinta maksaa Prisman hinnoilla 34e. Huonona puolena on se, että ainakin ReCyKo:t ovat tuskallisen piukat näihin eli paristojen irroitus on voimaa vaativaa, toisin ReCyKo:a on moitittu suurista ulkomitoista. Itse olen ladannut kennoja paristopitimissä paikallaaan eli sarjassa ulkoisella älylaturilla lyijyakuille tarkoitettuilla suurilla "hauenleuoilla", ja silloin tällöin irroittanut kennot ja ladannut ne kennokohtaisesti. Nämä hyvälaatuiset kennot tosin ovat hyvin pysyneet tasapainossa sarjassa ladattaessa. Enelooppeja on kehuttu, että kestävät paremmin kylmää ja ovat mitoiltaan pienempiä eli voisi olla parempi vaihtoehto, mutta itse olen pärjännyt näillä ReCyKo:lla. Molemmat ovat ns. hitaasti itsepurkaantuvia eli kestävät hyvin kesän yli säilytyksen kunhan ovat täyteen ladattuja keväällä.

    Paras toiminta-aika olisi irtoparistopitimella, jossa on normaalit NiMH kennot. Näiden kapasiteetit ovat 2500-2700mAh eli neljän kennon paketilla pääsisi jo noin 10Wh energiasisältöön. Nämä vaan tyhjenevät nopeasti eli päivittäisessä käytössä (lataus-purkaus) tarjoavat pidemmän toiminta-ajan, mutta jos akut on ladattu 2 vko ennen käyttöä niin LSD akut ovat ainakin yhtä hyvät ja nämä LSD:t eivät mene säilytyksessä yhtä helposti pilalle (virallisesti varauksesta on jäljellä 80% vuoden säilytyksen jälkeen).

    Tempokisu:n kysymykseen sanoisin, että Li-ion akut eivät tuo toiminta-ajassa selvää parannusta. Akut ovat kevyemmät ja muutenkin uudempaa tekniikkaa, mutta itse energiaa ne eivät sisällä enempää, kuin NiMH akut. NiMH akkujen huono kesto voi olla osaksi seurausta vaatimattomasta laturista. Itse olen pitänyt omastani eli paristopitimet, joissa AA kokoiset NiMH akut. Kesällä nämä akut ovat olleet muussa käytössä, kun akuilla on myös kalenteri-ikä eli puhutaan 500-1000 lataus-purkauskerrasta, mutta käytännössä pienakut kestävät 2-5 vuotta vaikka käyttäisi vain kerran kuukaudessa. Pahinta akuille on pitkä käyttämättömyys ja varsinkin jos ovat tyhjät (NiMH:t menettävät osan kapasiteetistaan, Li-ion:t menevät kokonaan pilalle).

  20. #200
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Vaihtelee
    Viestit
    125
    ^^Hieno raportti, thx! Tuossa vilahtikin juurikin kaipaamani tieto, paljonko on "sopiva" teho varpaille.^^

    Tutkailin tuossa omia patikkakenkä viritelmiä, joihin latasin siten Liiteristä hankitut lisäpohjalliset, saatoin jossakin mainita, jotta geeli tms. Ei ne ole, mitä lie foamia.
    "Anatomical comfort, Air circulation, Comfortable arch SUPPORT shock.." tekstejä löytyi.
    Mutta noi kun veti kenkään vakiopohjallisen päälle, niin avot! Altapäin hiipivä kylmä loppu siihen.

    Pistin juuri merkille, että toi alkuperäinen pohjallinen vaikuttaa hengittävämmältä, ehkä laitan noi liiterein jutut alimmaksi? Täytyy ihmetellä. Oleellisinta tuossa oli kuitenkin se muutos. Nyt kenkien yläpinta on se josta kylmä hiipii sisään varsin nopeasti, suorassa suhteessa nopeuden neliöön

    Tosin on vastoin, mitä olen kertonut paukkupakkasilla pyöräilyä ihmetelleille: "No, jos tulee kylmä, niin sitten lisätään vauhtia..." naureskelevat, eivätkä kysele enempää.

    Jokin tuulelta suojaava systeemi kengän päälle siis olisi kova sana. Fillarikäyttöön tarkoitetut suojat taitavat jäädä pieniksi patikkakenkien päälle?

    Oliskos muuden näittenkohdalla paikallan käsite "passivinen lämpöpohjallinen"?

    Tässä toi mun viritelmä


    Jopo Juoppo muokkasi tätä : 06.12.2012 at 09.21
    Enään en ota... new life!

  21. #201
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Vaihtelee
    Viestit
    125
    Kokeilin tuossa hätäisesti noita Tarjoustalon pohjallisia.
    Pistin lämmöt päälle paristoilla ja mittasin pintalämpöjä sellaisella laserosoittimella varustetulla mittarilla.
    Lämmöt nousee hetkessä, maksimit parissa minuutissa ja huiput vielä hetken päästä.
    Ympäristölämpö oli n. 22,4 astetta ja pohjallisen max piste nipin napin sen 50 astetta. Ton "hotspotin" ympärillä lämmöt sitten laskivatkin nopsaan. Jo n. 1 cm päässä saattoi olla lukemia 35..40 astetta jne.
    Kun asetti paljaan jalan pohjallisen päälle, lämmön saattoi kyllä aistia. Se "kuumin" kohta oli jossakin n. 80 mm pohjallisen kärjestä, eli jos varpaille sitä lämpöä, niin kannattanee sieltä pohjallisen myös kärjestä nipsasta elementtiä vaurioittamatta.
    Tutkiskelen enempi aihetta viikonvaihteessa, jos joutilasta aikaa siihen löytyy.
    Enään en ota... new life!

  22. #202
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    5.216
    Mistähän löytyisi älykäs laturi D-kokoisille NiMH akuille? Sähköpohjallisten oma laturi on mallia "akunsurma" ja nyt pitäisi saada vähän kärsineet akut heräteltyä henkiin.

    Pitääkö tilailla Kiinasta vai onko lähempänä kohtuuhinnalla jotakin?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  23. #203
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    pisti merkille toi Saksan 19% ALV, ensivuonna kun se on suomessa jo 5% yksikköä korkeampi. Suuri on se Suomen tuki ulkomaisille nettifirmoille.
    Useat ulkomaiset (myös saksalaiset) webbikaupat kyllä muuntaa ostoskorissa saksan alv:n tilalle suomalaisen alvin, eli tuosta halvemmasta alvista pääsee nauttimaan vain harvoissa ja valituissa kaupoissa. Kaikki kaupat mitkä ylittää (jonkun suht naurettavan pienen) vuosimyyntirajan suomeen, täytyy laskuttaa alvit suomen kaavan mukaisesti. Ainakin jos pelaavat sääntöjen mukaan. Esim Bike24.de:ssa on hinnat sen muutaman prosentin kalliimmat kun valitsee olevansa suomesta.

    Ja tuo PekkaL:n Therm-Ic saksanversio minkä linkkasit ei nyt oikein vastannut kysymykseen. Jos haluaa ne Therm-Icin parhaat pohjalliset sekä Li-Ion akut. Kuka tässä nyt mistään paristohässäköistä puhuikaan. Toki tyhjää paremmat nuokin varmasti, mutta jos ei halua säätää minkään kanssa vaan haluaa valmiin paketin...

    No, ihan sama. Itsellä on jo. Sain (pientä rahallista korvausta vastaan toki) Vantaan Jumbon Intersportista suoraan jalkoihin ja käsiin sopivat lämmittimet kätevästi kertakäynnillä. Siellä niitä on jos joku kaipailee, hanskojakin sovitettavaksi ettei tarvii ostaa sikaa säkissä.

  24. #204
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Mistähän löytyisi älykäs laturi D-kokoisille NiMH akuille? Sähköpohjallisten oma laturi on mallia "akunsurma" ja nyt pitäisi saada vähän kärsineet akut heräteltyä henkiin.
    Joitain vuosia sitten ostin Clas Ohlsonilta Vanson-merkkisen laturin, joka lataa neljää NiCd- tai NiMH-kennoa erikseen. Siihen sopii AAA, AA, C ja D, ja lisäksi päällä on tyhmä latauspaikka 9 voltin akulle. Latausnäyttönä on vain kaksi lediä kullekin kennolle. On kai niitä hienompiakin latureita, joissa on ihan nestekidenäyttö.

    Kiinasta en välttämättä uskaltaisi verkkovirtaan kytkettäviä laitteita tai akkujakaan ostaa. Muuta elektroniikkaa kyllä.

    Samaan aikaan laturin kanssa ostin myös 8000 mAh:n Minamoto-merkkisiä D-akkuja. Nykyään ne taitavat olla C-kokoisia valepuvussa, jolloin kapasiteetti on huomattavasti vähemmän.
    Pari kertaa vuosien mittaan laturi on jäänyt jumiin, mutta vika korjaantui irrottamalla ja kiinnittämällä virtajohto.
    Joskus olen käyttänyt laturin purkutoimintoa, ja joskus olen käyttänyt akkua irti laturista, kun laturi ei ole sitä aluksi suostunut lataamaan. Jonkin ikälopun NiCd-akun laturi on tunnistanut rikkinäiseksi, vaikka kuinka monta kertaa olisin sitä käyttänyt irti.
    skela muokkasi tätä : 07.12.2012 at 12.20 Syy: sanajärjestys

  25. #205
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    5.216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skela Katso viesti
    Joitain vuosia sitten ostin Clas Ohlsonilta Vanson-merkkisen laturin, joka lataa neljää NiCd- tai NiMH-kennoa erikseen. Siihen sopii AAA, AA, C ja D, ja lisäksi päällä on tyhmä latauspaikka 9 voltin akulle. Latausnäyttönä on vain kaksi lediä kullekin kennolle. On kai niitä hienompiakin latureita, joissa on ihan nestekidenäyttö.
    Clasulla näytti olevan Cotech-merkkisenä tuollainen hienompi laturi, joka lataa neljää kennoa kerralla. Täytyy varmaan käydä sellainen ostamassa kun sähköpohjallisille olisi ollut jo tarvetta useammankin kerran. Nyt kun Hyvinkäälläkin on CO:n filiaali niin ei tarvitse enää pääkaupunkiseudulla pörrätä ankarissa ruuhkissa ja käydä hakemassa autonrämään lisää kolhuja ostoshelvetin parkkipaikalta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  26. #206
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    239
    Ostin nuo motonetin akulliset lämmittimet Laken sisään. Ekalla 2h lenkillä oli varpaat kohmeessa pelkillä sähköpohjallisilla. Ostin prismasta 4,9 e maksavat huopa/alumiini pohjalliset. Halkaisin motonetin pohjalliset, siirsin vastuksen ihan kärkeen ukkovarpaasta alkaen ja liimasin toisen puolikkaan vastuksen kanssa prismasta ostamiini lämpöpohjallisiin. Uuden pohjallisen paksuus on suurin piirtein laken oman pohjallisen paksuinen. Tällä toivottavasti pärjää. Jos ei pärjää, niin pitää kehitellä lisää virtaa noille vastuksille. Sitten ne joko lämpiää lisää tai palaa.

  27. #207
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    71
    Motonetin pohjallisten ohjeläpyskässä puhutaan 4 tehosta. Itsellä vain 3 tehoa, punainen valo, oranssi valo ja vihreä valo. Muillakin näin? 4 "teholla" tarkoitetaan varmaan, ettei ole lämmöt päällä? Sarjassa tyhmät kysymykset...

  28. #208
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    266
    Pitää varmaan nuo mätänetin pohjalliset käydä ostaan verrokiksi näille "tarjoustalon" pohjallisille

  29. #209
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopexi Katso viesti
    Motonetin pohjallisten ohjeläpyskässä puhutaan 4 tehosta. Itsellä vain 3 tehoa, punainen valo, oranssi valo ja vihreä valo. Muillakin näin? 4 "teholla" tarkoitetaan varmaan, ettei ole lämmöt päällä? Sarjassa tyhmät kysymykset...
    Joo kolme tehoa niissä on. Se selviää siitä pikku ohjekirjasestakin. Laskupää ei heillä ole paras mahdollinen

  30. #210
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Vaihtelee
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Madone 4.9 Katso viesti
    Pitää varmaan nuo mätänetin pohjalliset käydä ostaan verrokiksi näille "tarjoustalon" pohjallisille
    Älähä ny hättäile, ettet vaan ostaisi samaa pökälettä eripaketissa.
    Kannattaa ensi tehdä joitain kokeiluja Tarjoustalon pohjallisilla, mitä sanoo vaikka kahdesta sarja-litusta!

    Jollen väärin muista, mulla jossakin säädettävä tasajännitelähde (nähnyt vuosiin, enkä sen jännitealuetta muista, yleismittarikin "jossain"), jos löydän ja saan sujuvasti koplattua, voin joitain testaillakin, ehkä rääkätäkin, jossain vaiheessa.
    Enään en ota... new life!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •