Ostasin paremmat jos ois rahaa. Paljonko maksaa riittävillä lion akuilla noi therm- icit?
Ostasin paremmat jos ois rahaa. Paljonko maksaa riittävillä lion akuilla noi therm- icit?
I don't want to break these chains
Ne pohjalliset on sen viiskybää ja akut vajaat 200 eskoa ilman kaukosäädintä eli IC1200 akut. Hinnat näyttää olevan about samoja riippumatta ostopaikasta. Suht pieni hinta mielestäni kuitenkin jos vaihtoehtona on jalkojen paleltumat.
Edit: Tää suomen nopein pyöräliike vaikka vois ottaa ekana(?) oikeana pyöräliikkeenä nämä romut valikoimiinsa ja alkaa niitä myymään edes vähän halvemmalla mitä kaikki muut normiurheilukaupat tai partiokaupat. Kauppa kävisi kuin tyhjää vain! Vinkkiä saa käyttää vapaasti. Mutta muista antaa sit kunnon alet kun romuja kyselen...![]()
On samat pohjalliset kuin sinulla. Minun pohjallisissa ei tuo valkoinen lämpöelementti ollut sillä kohtaa johon se on piirretty, vaan ulompana. Pohjallisten liimaus irtosi itsestään parin lenkin jälkeen. Jouduin siis liima hommiin ja samalla siirsin elementin aivan pohjallisen kärkeen ja sisemmäksi. Jolloin sen pää on isovarpaan alla, joka minulla palelee helpoimmin. Voihan olla että eivät ole kovin tasalaatuisia, ainakin alkuperäinen liimaus on huono. Mutta kuten sanottu ovat hyvät jos vaan kestävät käyttöä.
TokNetissä vielä eilen, vaan eipä enää tänään. Joskin nyt lupaavat ilmaisen toimituksen ajalle 3.12. - 6.12.
Saatan vielä piipahtaa Tarjoustalossa, jos vaikka siellä olisi.
Pientä raporttia lämmityksestä....
Mitään ahaa elämystä ei tule. Ja kun korvasin pohjalliset pelkästään tällä sähköpohjallisella (VIRHE) niin lämpöä ei oikein piisannut aamulla -20 asteessa
Eli kenkiin pitäisi saada jätettyä omat pohjalliset + nämä sähköiset. Sitten niistä voi jotain hyötyä saada.
Huomenna uusilla kengillä sekä pohjallisillaHuomiseksi kyllä luvattu vain -5 astetta...
Jaahas, kävin hakemassa noi Tarjoustalosta. Kuulostellaan nyt sitten hetken, viitsinkö edes pakettiakaan ennen avata.
Lämpöelementti pakkaustekstien mukaan siinä päkiän alla.
Mulla pitäisi jossakin olla 4xAA kotelo + 2100 mAh NiMH akkujakin näyttäisi niin ikään löytyvän yksi iskemätön 4 kpl setti. Ei puutu kuin pohjalliseen sopiva jakki. Ja eiku varpaita käristämään. Vuoden takuun antoivat.
Motonetistä pohjalliset 39,90. Eilen oli -19 kun lähin lenkille ja kenkinä kesäkengät+Enduran neopreenit päällä. Kenkään pistin ohuesta huovasta lisäeristettä kun sähköpohjallinen on aika ohut. Varpakset oli kahen tunnin päästä jäässä.
Kotona mittasin pohjalliseen menevä virran. 310mA täpöllä, kertaa 3,7V = ~1W. Eli aivan surkeeta. Pitää varmaan alkaa värkkäämään noihin lisää tehua kun oikeesti tarviisin 2-3 tuntia lämmintä sen sijaan että saa 7 tuntia mitättömyyttä.
Therm-Ic IC1200 akuilla ja saman lafkan pohjallisilla speksien mukaan:
1-taso: 37 astetta ja 16-22 tuntia kesto
2-taso: 45 astetta ja 7-10 tuntia kesto
3-taso: 70 astetta ja 3-4 tuntia kesto
Omat akut tosin sen verran tuoreet vielä, että en voi antaa virallista totuutta oikeista kestoista. Mutta joo, lämmittää kyllä miten luvataankin, eli ei ole "haamulämpöä" vain.Sama homma hanskojen kanssa.
En kyllä itse uskaltaisi lähteä talviseen keliin MILLÄÄN lämmittimillä tms varustettuna kesäkengillä. Tsissös chraist sentään! Mitä jos lämmitin leviää kesken ajon jossain korvessa? Ziisus.
Mistä tuo lämpötila mitataan? Mielennäni haluaisin tietää tehon watteina, mikä kertoo paljon enemmän kuin lämpötila-arvot. Tosin hölmöille asiakkaille voi myydä mitä vain, kunhan lukemat ovat suuria. Esimerkiksi radiomankka, jolle luvataan tehoa 4300 mW on varmasti parempi kuin vain 4,3 W lukemilla ilmoitettu laite.
Jaa-a. Kerran ajeltiin kaverin kanssa ~4h maastossa talvella nollakelissä. Mulla kesäkengät + hyvät kengänsuojat, kaverilla varrelliset talvi-goretexit. Talvikenkien varresta pääsi lumi+vesi sisään, tiukista kengänsuojien suista ei.
Toinen meistä valitteli n. 3h kohdalla, että kintut on aivan jäässä. Se en ollut minä. Lämmittimiä ei ollut kummallakaan, tietenkään, tossa lämpötilassa.
Ei mulla edes oo talvikenkiä. Eilen -14 asteessa 2h lenkki maastossa, ei palellu kintut. Kertakäyttölämmittimet oli toki kyllä käytössä. Ne on satunnaiseen käyttöön aivan loistavia.
Mitä katselin nopeasti, niin Saksastahan nuo Thermicit kannattaa tilata. Suurin piirtein puoleen hintaan saa siitä, mitä nää partiopellet pitää hintaa.
Kaar ittelles vaa
Thermicin spekseissä näyttäis olevan Heating capacity max 2.2w, eli tuplasti enempi tehon kulutusta motonettiin nähden. IC1200 akun kapasiteetti on 1200mAh @ 7,4V. 2.2w teholla äkkiä laskien tulee ~300mA, joka riittää sen 4 tuntia.
En kyllä jaksa uskoa että tehon tuplaamalla jäiset varpaat muuttuu 70 asteisiksi näillä keleillä.
Jotenkin tuli mieleen pistää noihin motonetin pohjallisiin ledeille tarkotettu 700-1000mA regulaattori, jolloin akkukapa riittäs 2-3 tuntia 3-4W teholla. Moodien teko voip olla vähän hankalampaa mutta jos tulee hiki niin voihan ne sammuttaa.
http://dx.com/p/3-6v-9v-800ma-regula...ds-4-pack-3256
Hölmöistä asiakkaista tai lukemista en tiedä mutta kunhan laitteet toimii. Se riittää minulle. Näyttää lukevan samalla valmistajan sivulla mistä nuo lämpötilat otin että "Measured directly on the heating element under laboratory conditions".
Mulla on therm-ic sähköpohjalliset 950mAh akuilla. Wateista ei mitään hajua, mutta hyvin on lämpö riittänyt -10C pakkasessa parin tunnin lenkillä. Tehot tällöin 2:lla. Parissa tunnissa ei akut tuolla teholla vielä tyhjene, täysi teho olisi jo liikaa -10C pakkasessa. Vesa P puhuu asiaa, nämä vehkeet toimii!
Ai saa vai? Minä yritin joku viikko sitten katsoa pitemmän kaavankin kautta saksasta mutta empä löytänyt firmoja mitkä olis suomeen toimittaneet. Tai ne mitkä löysin oli suomen hinnoissa. Mistä noi kannattaa siis saksasta tilata? Kerro nyt ihmeessä linkkejä? Itse en tarvii enää mutta muita varmaan kiinnostaa!
Joo, minä haluaisin myös tietää.
Viva l'Italia liberata e riscattata!
No tossa ois 59,95€ paketti, Postikulut 9,90€, 150€ ylittyessä 0€. Suomessa 40+80€ =120€ Outdoorstoressa.
Se toki vaatii omat akut, mutta mulla ainakin on noita nurkissa ihan tarpeeks.
Ni-Mh häviää jännitteessä hiukan, mutta kapasiteettia on 2500mAh (ja enemmänkin).
Jos Li-akun jännite on 7,4V ja kapaa löytyy 1200mAh, tekee se energiamääräksi ~8,9Wh.
NiMh akuilla jännite jää ~5 volttiin, mutta 2500mAh kapasiteetilla energiamäärä onkin 12,5Wh.
Noh, noi saa käytännössä pohjallisten Suomi-hinnalla. Jos tuntuu että basic-akut ei pelitä riittävän hyvin, niin sitten vaan hommaamaan parempia.
Oliko vielä jotain?
Edit: suurpiirteisesti aiemmin heitin "suurin piirtein puoleen hintaan", mutta oli siis alle puoleen hintaan![]()
Kaar ittelles vaa
Juu tossa toinen suomalainen noteeraus, pisti merkille toi Saksan 19% ALV, ensivuonna kun se on suomessa jo 5% yksikköä korkeampi. Suuri on se Suomen tuki ulkomaisille nettifirmoille.
^^Hieno raportti, thx! Tuossa vilahtikin juurikin kaipaamani tieto, paljonko on "sopiva" teho varpaille.^^
Tutkailin tuossa omia patikkakenkä viritelmiä, joihin latasin siten Liiteristä hankitut lisäpohjalliset, saatoin jossakin mainita, jotta geeli tms. Ei ne ole, mitä lie foamia.
"Anatomical comfort, Air circulation, Comfortable arch SUPPORT shock.." tekstejä löytyi.
Mutta noi kun veti kenkään vakiopohjallisen päälle, niin avot! Altapäin hiipivä kylmä loppu siihen.
Pistin juuri merkille, että toi alkuperäinen pohjallinen vaikuttaa hengittävämmältä, ehkä laitan noi liiterein jutut alimmaksi? Täytyy ihmetellä. Oleellisinta tuossa oli kuitenkin se muutos. Nyt kenkien yläpinta on se josta kylmä hiipii sisään varsin nopeasti, suorassa suhteessa nopeuden neliöön
Tosin on vastoin, mitä olen kertonut paukkupakkasilla pyöräilyä ihmetelleille: "No, jos tulee kylmä, niin sitten lisätään vauhtia..." naureskelevat, eivätkä kysele enempää.
Jokin tuulelta suojaava systeemi kengän päälle siis olisi kova sana. Fillarikäyttöön tarkoitetut suojat taitavat jäädä pieniksi patikkakenkien päälle?
Oliskos muuden näittenkohdalla paikallan käsite "passivinen lämpöpohjallinen"?
Tässä toi mun viritelmä
![]()
Jopo Juoppo muokkasi tätä : 06.12.2012 at 09.21
Kokeilin tuossa hätäisesti noita Tarjoustalon pohjallisia.
Pistin lämmöt päälle paristoilla ja mittasin pintalämpöjä sellaisella laserosoittimella varustetulla mittarilla.
Lämmöt nousee hetkessä, maksimit parissa minuutissa ja huiput vielä hetken päästä.
Ympäristölämpö oli n. 22,4 astetta ja pohjallisen max piste nipin napin sen 50 astetta. Ton "hotspotin" ympärillä lämmöt sitten laskivatkin nopsaan. Jo n. 1 cm päässä saattoi olla lukemia 35..40 astetta jne.
Kun asetti paljaan jalan pohjallisen päälle, lämmön saattoi kyllä aistia. Se "kuumin" kohta oli jossakin n. 80 mm pohjallisen kärjestä, eli jos varpaille sitä lämpöä, niin kannattanee sieltä pohjallisen myös kärjestä nipsasta elementtiä vaurioittamatta.
Tutkiskelen enempi aihetta viikonvaihteessa, jos joutilasta aikaa siihen löytyy.
Mistähän löytyisi älykäs laturi D-kokoisille NiMH akuille? Sähköpohjallisten oma laturi on mallia "akunsurma" ja nyt pitäisi saada vähän kärsineet akut heräteltyä henkiin.
Pitääkö tilailla Kiinasta vai onko lähempänä kohtuuhinnalla jotakin?
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Useat ulkomaiset (myös saksalaiset) webbikaupat kyllä muuntaa ostoskorissa saksan alv:n tilalle suomalaisen alvin, eli tuosta halvemmasta alvista pääsee nauttimaan vain harvoissa ja valituissa kaupoissa. Kaikki kaupat mitkä ylittää (jonkun suht naurettavan pienen) vuosimyyntirajan suomeen, täytyy laskuttaa alvit suomen kaavan mukaisesti. Ainakin jos pelaavat sääntöjen mukaan. Esim Bike24.de:ssa on hinnat sen muutaman prosentin kalliimmat kun valitsee olevansa suomesta.
Ja tuo PekkaL:n Therm-Ic saksanversio minkä linkkasit ei nyt oikein vastannut kysymykseen. Jos haluaa ne Therm-Icin parhaat pohjalliset sekä Li-Ion akut. Kuka tässä nyt mistään paristohässäköistä puhuikaan. Toki tyhjää paremmat nuokin varmasti, mutta jos ei halua säätää minkään kanssa vaan haluaa valmiin paketin...
No, ihan sama. Itsellä on jo. Sain (pientä rahallista korvausta vastaan toki) Vantaan Jumbon Intersportista suoraan jalkoihin ja käsiin sopivat lämmittimet kätevästi kertakäynnillä. Siellä niitä on jos joku kaipailee, hanskojakin sovitettavaksi ettei tarvii ostaa sikaa säkissä.![]()
Joitain vuosia sitten ostin Clas Ohlsonilta Vanson-merkkisen laturin, joka lataa neljää NiCd- tai NiMH-kennoa erikseen. Siihen sopii AAA, AA, C ja D, ja lisäksi päällä on tyhmä latauspaikka 9 voltin akulle. Latausnäyttönä on vain kaksi lediä kullekin kennolle. On kai niitä hienompiakin latureita, joissa on ihan nestekidenäyttö.
Kiinasta en välttämättä uskaltaisi verkkovirtaan kytkettäviä laitteita tai akkujakaan ostaa. Muuta elektroniikkaa kyllä.
Samaan aikaan laturin kanssa ostin myös 8000 mAh:n Minamoto-merkkisiä D-akkuja. Nykyään ne taitavat olla C-kokoisia valepuvussa, jolloin kapasiteetti on huomattavasti vähemmän.
Pari kertaa vuosien mittaan laturi on jäänyt jumiin, mutta vika korjaantui irrottamalla ja kiinnittämällä virtajohto.
Joskus olen käyttänyt laturin purkutoimintoa, ja joskus olen käyttänyt akkua irti laturista, kun laturi ei ole sitä aluksi suostunut lataamaan. Jonkin ikälopun NiCd-akun laturi on tunnistanut rikkinäiseksi, vaikka kuinka monta kertaa olisin sitä käyttänyt irti.![]()
skela muokkasi tätä : 07.12.2012 at 12.20 Syy: sanajärjestys
Clasulla näytti olevan Cotech-merkkisenä tuollainen hienompi laturi, joka lataa neljää kennoa kerralla. Täytyy varmaan käydä sellainen ostamassa kun sähköpohjallisille olisi ollut jo tarvetta useammankin kerran. Nyt kun Hyvinkäälläkin on CO:n filiaali niin ei tarvitse enää pääkaupunkiseudulla pörrätä ankarissa ruuhkissa ja käydä hakemassa autonrämään lisää kolhuja ostoshelvetin parkkipaikalta.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Ostin nuo motonetin akulliset lämmittimet Laken sisään. Ekalla 2h lenkillä oli varpaat kohmeessa pelkillä sähköpohjallisilla. Ostin prismasta 4,9 e maksavat huopa/alumiini pohjalliset. Halkaisin motonetin pohjalliset, siirsin vastuksen ihan kärkeen ukkovarpaasta alkaen ja liimasin toisen puolikkaan vastuksen kanssa prismasta ostamiini lämpöpohjallisiin. Uuden pohjallisen paksuus on suurin piirtein laken oman pohjallisen paksuinen. Tällä toivottavasti pärjää. Jos ei pärjää, niin pitää kehitellä lisää virtaa noille vastuksille. Sitten ne joko lämpiää lisää tai palaa.
Motonetin pohjallisten ohjeläpyskässä puhutaan 4 tehosta. Itsellä vain 3 tehoa, punainen valo, oranssi valo ja vihreä valo. Muillakin näin? 4 "teholla" tarkoitetaan varmaan, ettei ole lämmöt päällä?Sarjassa tyhmät kysymykset...
Pitää varmaan nuo mätänetin pohjalliset käydä ostaan verrokiksi näille "tarjoustalon" pohjallisille![]()
Älähä ny hättäile, ettet vaan ostaisi samaa pökälettä eripaketissa.
Kannattaa ensi tehdä joitain kokeiluja Tarjoustalon pohjallisilla, mitä sanoo vaikka kahdesta sarja-litusta!
Jollen väärin muista, mulla jossakin säädettävä tasajännitelähde (nähnyt vuosiin, enkä sen jännitealuetta muista, yleismittarikin "jossain"), jos löydän ja saan sujuvasti koplattua, voin joitain testaillakin, ehkä rääkätäkin, jossain vaiheessa.
Kirjanmerkit