above_forum

Collapse

Garmin Edge 500

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • TetedeCourse

Olen ajanut Edge 500:lla runsaat kymmenen lenkkiä ja vain kerran se jumittui 15 km:n jälkeen, kun oli antanut kierrosajan (jonka se mulla tekee 5 km:n välein)

Buuttasin uudelleen käyntiin ja kotona reittitietoja katsoessa tuota jähmettymistä ei datasta olisi voinut arvata...

Garminin keskustelupalstan perusteella tuota tapahtuu, muttei kaikille ja satunnaisesti.

Mulla on käytössä kadenssi-/nopeusanturi, autostoppia käytän jos vauhti on alle 2km/h ja väliajat 5 km:n välein.

Olen ollut tyytyväinen toistaiseksi laitteeseen ...ainostaan nappulat laitteessa voisivat olla isommat, muttei niitä tule paljoakaan räplättyä - vain lenkin alussa ja lopussa.

Comment

• alvinhammer

Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
      Olen ajanut Edge 500:lla runsaat kymmenen lenkkiä ja vain kerran se jumittui 15 km:n jälkeen, kun oli antanut kierrosajan (jonka se mulla tekee 5 km:n välein)

Buuttasin uudelleen käyntiin ja kotona reittitietoja katsoessa tuota jähmettymistä ei datasta olisi voinut arvata...

Garminin keskustelupalstan perusteella tuota tapahtuu, muttei kaikille ja satunnaisesti.

Mulla on käytössä kadenssi-/nopeusanturi, autostoppia käytän jos vauhti on alle 2km/h ja väliajat 5 km:n välein.

Olen ollut tyytyväinen toistaiseksi laitteeseen ...ainostaan nappulat laitteessa voisivat olla isommat, muttei niitä tule paljoakaan räplättyä - vain lenkin alussa ja lopussa.
      Joo mulla jymähti neljäntunnin kohdalla. Kuulemma uudessa tulevassa firmwaressa korjattu toi buki.

Comment

• Nappulakenka
        Positiivinen palstavarhaiskeski-ikäinen
        • 07/2008
        • 2136

Alkujaan tämän lähetti Stags Katso viesti
        Onkohan taas tullut yks laite liian aikaisin markkinoille.Oma Edge meni jo eka lenkillä ensin täysin jumiin lopulta sain muut toimimaan ,mutta matkaa ei suostunut mittaamaan.
        Oletko asentanut uusimman firmware? Yleisesti uusissa softissa on lapsuksia, joita sitten korjaillaan julkaisun jälkeen
        Still rides with 26er

Comment

• TetedeCourse

Mulla on: "Your version: 2.29"

Comment

• Nappulakenka
            Positiivinen palstavarhaiskeski-ikäinen
            • 07/2008
            • 2136

Uusin versio on 2.30
            Still rides with 26er

Comment

• TetedeCourse

Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
              Uusin versio on 2.30
              Joo näin olen huomannut - täytyypä päivitellä !

Comment

• chris
                Nöösi
                • 04/2002
                • 17

Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
                Joo näin olen huomannut - täytyypä päivitellä !
                Garmin on aika aktiivinen päivittämään vanhempienkin laitteiden softia, joten kannattaa silloin tällöin käydä vilkaisemassa josko päivitys olisi saatavilla.

Comment

• Antti Salonen
                  Aktiivijäsen
                  • 07/2002
                  • 2052

Pari lenkkiä on nyt takana Edge 500:lla, tuolla mustavalkoisella, eikä pahaa sanottavaa ole. Softaversio oli jo valmiiksi tuo uusin 2.30.

Edge 500 tuli ainakin mulle Polar S725:n korvaajaksi eikä navigointityökaluksi. Polar näytti mulle yhdestä näytöstä aika hyvin kaiken, minkä pyörän päällä haluan nähdä, mutta Polarissa oli omat ongelmansa. Karttaa en tarvitse, joten pieni ja siro Garminin malli passasi vallan mainiosti. Se, että GPS-jäljen saa lenkin jälkeen tietokoneelle on kiva pikku lisä, mutta ei sen enempää mulle.

GPS-pohjaisesta ratkaisusta on se ilo, että kun laite on käytössä kolmessa pyörässä ei jokaiseen pidä kiinnitellä nopeusantureita. Kadenssin mittaamista en tajua (tiedän paljonko se on mittaamattakin), joten Garminin yhdistetty nopeus/kadenssianturi ei ole hankintalistalla. PowerTap sen sijaan voisi ollakin hankintalistalla, ja siinä oli yksi syy lisää vaihtaa vanha Polar Garminiin. Lisäksi S725:n häiriöherkkyyttä ei tule ikävä.
                  Last edited by Antti Salonen; 03.06.2010, 23.44.
                  Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Comment

• TetedeCourse

Alkujaan tämän lähetti chris Katso viesti
                    Garmin on aika aktiivinen päivittämään vanhempienkin laitteiden softia, joten kannattaa silloin tällöin käydä vilkaisemassa josko päivitys olisi saatavilla.
                    Hassua, koetin päivittää tuota uutta mustaa Edge 500:sta, mutta se sanoi, että on jo viimeisin versio mittarissa - onko siis 2.29 = 2.3 ??

Comment

• rhubarb

Eip. 2.3 < 2.29 < 2.30.

Comment

• tsingpao

Nyt 500:lla tehty 5 lenkkiä ja moitteetta on pelittänyt. Versioni on bundle eli sykyvyöllä varustettu. Sykkeeseen perustuva kalorien kulutus on selvästi alempi kuin Polarsin CS100 ja 200:n antamat lukemat. Kumpi lie luotettavampi? Edgen akviivisuusmääritys ja elopainon muuttaminen eivät juuri näytä vaikuttavan kulutuslukemiin. Kokemuksia ja ideoita kellään?

Comment

• ar
                          Vakiovieras
                          • 09/1999
                          • 327

Onko kukaan kokeillut, paljonko tulee matka- ja nopeusdataan eroa erillisen nopeusmittarin kanssa ja ilman.

Käsittääkseni 500:llakin voi latailla laitteeseen reittejä ja (yrittää) seurata niitä. Ainoastaan karttapohja puuttuu 705:een verrattuna. Tämä feature kiinnostaa enemmän kuin kartan perusteella suunnistaminen. Puhelimesta löytyy kartat, jos sattuu eksymään.

Comment

• Ohiampuja
                            Suurtietäjä
                            • 05/2005
                            • 7709

Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
                            Edge 500 tuli ainakin mulle Polar S725:n korvaajaksi eikä navigointityökaluksi...
                            Samat olisi tavoitteet. Minkälainen tuo Garminin cadenssi/nopeusanturi oikein on? Kestäisiköhän se maastopyörässä, eikös se tule kiinni johonkin siihen keskiön taakse chain staysiin? Kuinkahan se saa kiinni erilaisiin täpärimalleihin?

XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Comment

• rhubarb

Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
                              Samat olisi tavoitteet. Minkälainen tuo Garminin cadenssi/nopeusanturi oikein on? Kestäisiköhän se maastopyörässä, eikös se tule kiinni johonkin siihen keskiön taakse chain staysiin? Kuinkahan se saa kiinni erilaisiin täpärimalleihin?

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=1266
                              Sinnehän se tulee jotta saa polkimesta kadenssin. Kuten näkyy, kadenssianturia voi myös liikuttaa sopivaan kulmaan. Ongelmana joustopyörässä lienee kiinnityksen sijaan lähinnä se että polkimen magneetin ja anturin tulee osua kohdilleen joka kierroksella että saa luotettavan lukeman. Oletan että joissain malleissa tuo onnistuu, kaikissa ehkä ei. Nopeusanturin kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmaa ja jos metsässä ajaa, se saattaa itseasiassa olla ihan hyvä hankinta vain senkin takia - maantiellä pärjää ihan sillä GPS:llä.

Comment

• leecher
                                Aktiivijäsen
                                • 04/2009
                                • 1105

Laite saapui vihdoin Chainreactionista. Tuliko muilla nopeusanturi pinnaan mukana? Minulle ei tullut ko. anturia, jos edes kuuluu. Ilmeisesti nopeus pelkästään GPS:n avulla? Vai onko tuo mukana tullut anturi sittenkin pinnaan, mutta miten kadenssi sitten mitataan?

Comment

Working...