Nostetaan vanhaa aihetta, kun talvi lähenee.

Ajattelin ostaa ensi talveksi erilliset maantietalvikengät. Olen ajanut kahden talven maantieajot Laken maastotalvikengillä, jotka toimivat maastossa vallan mainiosti, mutta tien päällä tulee helposti vilu, kun on muutama aste pakkasta. Luulen että tämä johtuu kahdesta asiasta. Ensinnäkin, maantiellä kenkä saisi olla numeroa suurempi, että saisi paksumman sukan mahtumaan puristamatta. Toiseksi, metallinen spd-klossi johtaa kylmää pohjan kautta. Ajattelin siis napata kaksi kärpästä yhdellä iskulla: vähän isommat kengät, joihin saa Lookin muoviklossin kiinni.

Laken CXZ-sarjan kengät olisivat varmaan ykkösvaihtoehto, mutta näitä ei oikein näytä olevan missään saatavilla, ainakaan minun koossani (48). Laken kohdalla ainakin luottaisin lämpimyyteen. Mutta muitakin merkkejä näkyy olevan, osa selvästi halvempia kuin Lake, mikä ei ollenkaan haittaisi.

Onko jollakin teistä kokemusta seuraavien lämpimyydestä Lakeen verrattuna:
- Sidi Hydro GTX
- Northwave Fahrenheit
- Gaerne Polar
- Gaerne Eskimo

Tai vaihtoehtoisesti: mistähän noita Lake CXZ:ia saisi, koko 48? Maastomallia näkyy olevan saatavilla monessakin paikassa, mutta maantiemallia ei.