ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 26 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 76 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 2535

Aihe: Kuopion maantielenkit

Torstain lyhyessä tempossa n. 20 ajajaa. Tuulista, osin vastaista, mutta alussa jopa lämmin sää.

Sunnuntain lenkkinä hyväpintaisen länsirannan kierros. Vettä tuli yllättäen matkalla reippaasti. Munkkikahvit ja kevyt keskinopeus (33 km/h) piti kuitenkin mielen virkeänä. Ajajia 7.

KORPPARI Guest
    ou yeah miten kovia lenkkeja!!

KORPPARI Guest
    Niin jai sanomatta, onkohan kehittavaa ajaa pitkia lenkkeja 33 vauhdilla. Suomessa on paljon kilpailuja joissa voi ajaa maantieta vaikka sitten tosissaan 50 km:n ka vauhtia. tietenkin jos haluaa ajaa harj kilpailuita, sitten ehka voi ummartaa!!

KORPPARI Guest
    Nimim. saadinko satulan turhaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KORPPARI Katso viesti
    Niin jai sanomatta, onkohan kehittavaa ajaa pitkia lenkkeja 33 vauhdilla. Suomessa on paljon kilpailuja joissa voi ajaa maantieta vaikka sitten tosissaan 50 km:n ka vauhtia. tietenkin jos haluaa ajaa harj kilpailuita, sitten ehka voi ummartaa!!
    Minkäs takia 33 keskari ei olisi kehittävä? Jos kunto antaa periksi niin en ymmärrä miksi pitäisi ajaa hiljempaa? Ja eihän tuo 33 mikään mahdoton ole tuollaisella porukalla tuolle matkalle.
    Tervetuloa vaan foorumille!
    Terv. nimimerkki Annoinko tulta trollin liekkeihin?

Hyvässä porukassa ajellessa/rupatelleessa vauhti huomaamatta kiihtyy.
    Eiliselläkin lenkillä välillä vähän toppuuteltiin kokeneempien toimesta.
    Ryhmä pysyi kasassa vauhdista huolimatta, joten oliko liian kovaa?
    Tietysti ei varmaankaan kaikilla, itseni mukaanlukien, ei koko matkaa oltu päiväkahvi sykkeillä, kuten pitkillä lenkillä oppien täytyisi olla.

Oma tapa ajaa on se että mikä tuntuu lähes hyvältä niin sillä mennään.

nim. minä vaan ajelen
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Eilen oli ehkä "kevein" lenkki koko kesänä. Lauantaina ns. kisa-ajo Punkaharjulla ei sujunut läheskään yhtä hyvin. Lenkin nopeushan riippuu mukana olevista. Minä olen keskimäärin se "hitain" ja kärsivin, ja jos minä en valita, niin ei muilla hätää ole ollut. Jos sattuu (harvoin) minua hitaampi mukaan, niin me kyllä ajetaan suhteellisen rauhallisesti tai sitten jakaudutaan kahteen porukkaan suosiolla.

Lange58 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Eilen oli ehkä "kevein" lenkki koko kesänä. Lauantaina ns. kisa-ajo Punkaharjulla ei sujunut läheskään yhtä hyvin. Lenkin nopeushan riippuu mukana olevista. Minä olen keskimäärin se "hitain" ja kärsivin, ja jos minä en valita, niin ei muilla hätää ole ollut. Jos sattuu (harvoin) minua hitaampi mukaan, niin me kyllä ajetaan suhteellisen rauhallisesti tai sitten jakaudutaan kahteen porukkaan suosiolla.
    Vauhdista on aina hyvä keskustella ja em.siitä mitä on sovittu - meilläkin periaattessa vauhti on sovittu 30km/h - ja tietysti ketään ei jätetä matkalle.Pitkiä sunnutai lenkkejä ei tulisi ajaa sen mukaan miten kelläkin sattuu kulkemaan...jos vetovuorossa sykkeet pysyy PK alueella asia Ok.Epäilen ,että näin ei ollut ainakaan itselläni - keskisyke136 max 168 - ikä v.50 ja harrastus vuosi paljon. "Oli ihan hyvä lenkki"

KORPPARI Guest

Korporaattori

Taisin vahan sohaista. Kommentteja tuli puolesta ja vastaan. Entisena pyorailun maajoukkuevalmentajana 30 v kokemuksella olen sita mielta, etta kuntoilijoille sopiva lenkkivauhti pitkilla lenkeilla on n. 24/25 km. Elimaella seurasin aikoinaan erasta kuntoryhmaa, joka ajoi viikosta toiseen tappovauhtia lenkkejaan , heikoimmat roikkui kansipaikoilla lima poskella. Parin vuoden jalk. moni lopetti hienon harrastuksen, samalla loppui kaikenlainen muu liikunta. Lopulta kaverit vippaili kylalla mahat pystyssa ainut urheilu ollen mokilla katiskan kokeminen. Kuinkahan moni kuntoilija uskaltaa muuten myontaa kokevansa rytmihairiosta tappolenkkien jalkeen.Kommentteja????

Lange58 Guest

Peukalo ylös

Taisin vahan sohaista. Kommentteja tuli puolesta ja vastaan. Entisena pyorailun maajoukkuevalmentajana 30 v kokemuksella olen sita mielta, etta kuntoilijoille sopiva lenkkivauhti pitkilla lenkeilla on n. 24/25 km. Elimaella seurasin aikoinaan erasta kuntoryhmaa, joka ajoi viikosta toiseen tappovauhtia lenkkejaan , heikoimmat roikkui kansipaikoilla lima poskella. Parin vuoden jalk. moni lopetti hienon harrastuksen, samalla loppui kaikenlainen muu liikunta. Lopulta kaverit vippaili kylalla mahat pystyssa ainut urheilu ollen mokilla katiskan kokeminen. Kuinkahan moni kuntoilija uskaltaa muuten myontaa kokevansa rytmihairiosta tappolenkkien jalkeen.Kommentteja????
    Empä tiedä sohoisitko mitään - ajajia sunnuntain yhteislenkeille on riittänyt ihan vapaaehtoisesti.Meillä taitaa aika usealla olla vuosien tausta kestävyysharjoittelua eri lajeista takana ja nyt ajellaan sitten omaksi iloksi ei kiusaksi.Pyöräily on sinäänsä jo niin hieno laji, että kannataan kokeilla -yksin tai sitten porukassa - meidän 30km/h ei ole tappovauhti hyvällä tasavahvalla porukalla ja vuorovedolla

Kannattaa tulla käymään lenkillä mukana, niin tietää miten asiat on. Sehän on selvä, että välillä mennään lujaa ja liiankin. Mutta, jos suunsa aukaisee ja sanoo, että otetaanpa rauhallisemmin, niin nykyään kyllä vauhti rauhoittuu. Ongelma minusta on se, että jos "pitkä" yhteislenkki on viikon ainoa lenkki, eikä harrasta muuta liikuntaa, niin silloin se saattaa olla hyvinkin liian raskas jo sen pituuden takia. Satasen lenkkiä ei ihan sohvalta ajeta. Itse ajan kaksi, kolme kevyempää ja lyhyempää lenkkiä viikossa 23 km/h vauhteja ja yhteislenkki on se viikon pisin lenkki. Ja minä olen niin "ovela" etten juuri vetotöitä lenkillä tee, jos ei kulje. Siitäkään ei kukaan ole koskaan huomauttanut. Kuopiossa rasittavuutta lisää myös mäet ja meilläkin suurin osa ei ymmärrä olla ruoka-aikana kotona eivätkä paina "mitään". Tällaiselle yli 90-kiloiselle mäet tuottaa välillä tuskaa, mutta niihinkin tottuu ja ajan ne ihan täysin omaa hiljaista vauhtia. Kylläpä nuo "kaverit" jossain etumaastossa odottavat. Tästä yhteislenkkivauhdista keskustellaan kovasti ja yleensä keskustelijat eivät itse ole ajamassa niitä. Olemalla paikalla saa kyllä muutosta aikaiseksi, jos sitä tarvitaan.

Olen aivan samaa mieltä StantheMan:n kanssa yhteislenkeistä! Pitää uskaltaa aukaista suunsa, jos tarvetta ilmenee eli vauhti nousee liikaa. Kyllä minustakin siihen nykyisin voi vaikuttaa. Ainahan yli-innokkaitakin löytyy!
    Sano sunnuntain yhteislenkillä mukana ollut.
    Tärkeintä on muistaa, että ketään ei jätetä!
    The Race is not always to the swift!

KORPPARI Guest

lenkkivauhdit

Pyorailyvalmennuksessa mukana olleena uskallan sanoa, etta paras vaikutus pitkista lenkeista saadaan aareisverenkierrolle ja hiussuonistolle ajamalla lenkit omaan vapaaseen tahtiin. Ryhmassa ajossa on aina erikun toisia ja eri vireystilan omaavia kuskeja. Jollakin voi olla se poljan paiva. Ryhma ajossa on hyva varsinkin harjoittaa just ryhma ajoa ja tekniikkaa/ taktiikkaa. Valmennuksessani aikoinaan eras kuski ei malttanut sitten millaan keinoilla tehda lenkkeja riittavan hiljaa. Kaveri alkoi sitten yhteisesti sopien ottamaan ed. iltana ihan kunnon kaljakannit ja kuinka ollakaan pikku krapulassa lenkkivauhdit tippuivatkin sitten sopiviksi. Taito se on lasketella pyorillakin hiljaa kauniina kesailtoina jos on kylla niksinsa kaljoittelussakin urheilun ehdoilla. Pyorailu on tainnut vieda kuitenkin monta hyvaa juoppoa mukaansa.

Kovin on tämä nimimerkki huolestunut Kuopion lenkkivauhdista kun ei muuta ole aiemmin tarvinnut kommentoida.

Lange58:
    Nimim. saadinko satulan turhaan?
    Sisältyykö tuohon nimimerkkiin jokin vinkki?

Ai niin: hieno homma kun sikiää keskustelua, kun välillä ei ole kuin stanin raportteja.
    TimoT muokkasi tätä : 13.08.2008 at 06.58 Syy: muutin lausejärjestystä
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Komppaa Kopparia. Varsinkin näin rapakuntoisena.
    Lisäksi kiinnittäisin huomiota lenkin kestoon.
    Neljätuntia on kyllä aika maksimi kuntoilijalle.
    Kolme taitaisi olla sopivin.
    Kovaa ja kauan kaivaa haudan
    Nii ja onhan se miehekästä käydä vielä Uuhimäki päälle ja tosimies käväsee vielä Puijollakin:/
    Sevverran edittiä, että onhan yhteislenkeillä yleensä kivaa, jos ei ihan kieli vyönalla tarvi ajaa.
    Siksi niillä olen silloin ollut kun en ihan kivirekenä ole ollut ja vaikka olisinkin
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 12.08.2008 at 23.18
    Jos et aja et voi ottaa!

Tänään luvassa veret seisauttava YHTEISlenkki (eli normaalia hidasta vauhtia) 18.00 TB:ltä, kun näyttää tuota sadetta niin vähän olevan luvassa. Keskiviikkona käy aika vähän ajajia ja yksi syy on kuulemma se, kun ajetaan liian HILJAA.

Tänään luvassa veret seisauttava YHTEISlenkki (eli normaalia hidasta vauhtia) 18.00 TB:ltä, kun näyttää tuota sadetta niin vähän olevan luvassa. Keskiviikkona käy aika vähän ajajia ja yksi syy on kuulemma se, kun ajetaan liian HILJAA.
    Vähä myös vaikeuttaa se ettei oikein ehdi kun on töissä klo 18 asti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki L Katso viesti
    Vähä myös vaikeuttaa se ettei oikein ehdi kun on töissä klo 18 asti.
    Ja sinähän olet ajohommissa ammattilainen. Tämä keskiviikko on vähän tälläisille keräilyeräläisille tarkoitettu.

Keskiviikon lenkkinä Ritisenlahti. Kosteaa (jopa erittäin märkää) ja erittäin lämmintä. Ajajia 1. 23 km/h.

Keskiviikon lenkkinä Ritisenlahti. Kosteaa (jopa erittäin märkää) ja erittäin lämmintä. Ajajia 1. 23 km/h.
    Etpähän ajanut liian kovaa... ei tule foorumilla sanomista
    Minä yritän päästä ensi viikolla mukaan kunhan saan selän kuntoon. Työtapaturma -> loppuviikko saikkua

KORPPARI Guest
    Nyt vaikuttaa poikien lenkit oikean suuntaisilta. Valilla kannattaa myos antaa hanaa oikein kunnolla. Yks juttu muuten pyorailun taitoharjoittelusta.. tasapainoa kannattaa harjoitella pyoran paalla istuen pyoran ollessa paikallaan. Hyva suoritus on 1 min. satulan paalta tippumatta, taitavimmat pystyvat jopa lukemaan aamulehden pyoran paalla. kannattaa kokeilla!

Entäs kun mulle ei tule edes savon sanomia?

Onkohan Kuopion seudulla kiinnostuneita Myllyn pyöräilyyn lähtijöitä. Tämän kuun viimeinen viikkoloppuhan tuo tapahtuma on. Olen ehkä itse lähdössä ja mahdollisesti jo perjantaina (tai sopimuksen mukaan). Yöpymispaikka täytyy itse hommata. Lähtijöitä tällä hetkellä kaksi "epävarmaa" - mukaan mahtuu.

Lauantaille mietinnässä aikaisin aamusta 6.00 - 7.00 pitkä, n. 150 - 200 km lenkki suunnitteilla. Olisikohan lähtijöitä? Tällekin tällä hetkellä lähdössä kaksi ajajaa (ehkä).

KORPPARI Guest
    KORPPARI vetäytyy nyt forumilta. Korpparin nyt pakko tunnustaa, että kommenttieni tarkoituksena oli vähän show. Toivottavasti kukaan ei ottanut liian vakavasti metodejani, myöskään em. nimimerkki ei koskaan ole toiminut ammattivalmentajana. Hyviä syksyn pyörälenkkejä!!

KORPPARI vetäytyy nyt forumilta. Korpparin nyt pakko tunnustaa, että kommenttieni tarkoituksena oli vähän show. Toivottavasti kukaan ei ottanut liian vakavasti metodejani, myöskään em. nimimerkki ei koskaan ole toiminut ammattivalmentajana. Hyviä syksyn pyörälenkkejä!!

Pahus! Minäkö luulin saavani elämäni ensimmäisen ammattivalmentajan käyttööni.

Lauantaille mietinnässä aikaisin aamusta 6.00 - 7.00 pitkä, n. 150 - 200 km lenkki suunnitteilla. Olisikohan lähtijöitä? Tällekin tällä hetkellä lähdössä kaksi ajajaa (ehkä).

Jos ei keli mene ihan mahdottomaksi niin sunnuntaina voisin pitkän lenkin körötellä, mutta sopisiko lähtöajaksi vaikka klo 8.00. niin ei tarvitsisi ihan niin aikaisin herätä? Kotiinhan pääsisi sitten jo kuitenkin ennen iltaa.

Mylly taitaa jäädä tällä kertaa väliin vaikka tekisi vähän mieli taas lähteä. ( Ennenkin on tehnyt mieli lähteä,mutta en ole vielä tässä tapahtumassa ollut mukana).

Tänä iltana vielä etelä-puolella kevyttä ajelua.
    Parempi kulua kuin ruostua.

Minä en pääse sunnuntaina, siksi lauantai. Silloin on myös paremmat "kelit".

PS. TKT: sullakin näyttää tuo pieni kuva hoikentavan kivasti!

Minä en pääse sunnuntaina, siksi lauantai. Silloin on myös paremmat "kelit".

PS. TKT: sullakin näyttää tuo pieni kuva hoikentavan kivasti!
    Enpäs lukenut tarkasti. Lauantainahan sinä oletkin jo menossa. Se päivä käy huonommin, mutta kyllä minä perjantaina viimeistään tiedän, pistän vaikka tekstaria.

Muistatko muuten milloin se Sukevan tempo on?

ps. Vanha kuva ja raskaasti käsitelty
    Parempi kulua kuin ruostua.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •