ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 11 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttius Katso viesti
    Kysytään nyt täältäkin "asiantuntijoiden" mielipidettä

Eli uudet kiekot olisi tarkoitus hommata, nykyään alla on Mavicin Ksyrre Equipit.

Budjetti olisi siinä 600e tietämissä, pari merkkiä on käynyt jo mielessä. Painoa kuskilla on alle 70kg.
    Mitä mieltä näistä:

- DT Swiss RR 1450
    - Easton EA90 SL
    - Fulcrum Racing 1
    - Mavic Ksyrium SL (VM. 2006)
    - American Classic CR 420

Noista lähinna huomaakin että aika kevyitä kiekkoja olen hakemassa.
    Tällä hetkellä nuo DT Swissit houkuttaisi enemmän mutta niistä ei hirveesti ole käyttökokemuksia, taitavat olla maastopuolella kovakin tekijä.
    Eastonit tai American Classicit. Eastonit on hyvät ja kestävät kiekot, American Classicit on tosta porukasta aeroimmat. Tai kaikki noista on ihan hyviä, mutta mä en ostais Fulcrumeita tai Maviceja ellen saisi tosi hyvää tarjousta.

Tsekkaa myös Reynoldsit Planet X:n kautta, ne on hyvät ja halvat kiekot.

Campela Guest
    Onko kenelläkään kokemuksia Spinergyn Stealth Full Carbon Clinchereistä?

http://www.spinergy.com/Bicycle/stealthFCC.html

Amerikkalaisten nettihöpinöiden perusteella nuo vaikuttaisivat aika hyvältä nopeuden ja ajomukavuuden kompromissilta, eivätkä myöskään yhtään hullumman näköiset. Horstit myisivät 1 250 eurolla, mikä sopisi juuri ja juuri budjettiini.

Itsellä kokemusta Spinergy Stealth PBO:sta (vastaava kuin kokohiilikuituinen, mutta jarrutuspinta alukehällä).

Mukavavimmat kiekot ajaa mitkä ovat olleet alla (kokemusta ZIPP 404, HED Jet 50/60/90, ZIPP 606, HED3). Ajoin myös muutaman temmon ja hyvin kulkivat. Pidempiaikaisesta kestävyydestä en tosin voi sanoa mitään.

Itte on tullut ajeltua melko monilla kiekoilla...
    Nyt alla Fulcrumin Racing Zerot ja niitä voi ainakin kehua, selvästi paremmat kuin Ksyriumit.
    Coriman kiekkoja kannattaa myös miettiä, hinnat ja toimitukset on hyviä kun tilaa suoraan tehtaan sivuilta.

Niin ja Lightweightit on tietysti ihan hyvät myös...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Campela Guest

Cosmic Carbonaaraa

Keskipitkällisen pohdinnan jälkeen olen taipumassa sille kannalle, että seuraava kiekkosetti olisi Mavicin Cosmic Carbone SL Premium. Päättelin, että nopeus ja kestävyys ovat tärkeämpiä ominaisuuksia kuin grammojen viilailu. Ja eihän täällä Etelä-Suomessa liiemmin ole Alppeja noustavaksi.

Olenko siis ihan dorka, jos maksan Horsteille tuhat eurosen 1 755 gramman avokiekoista? Siitähän ei pääse mihinkään, että jos ja kun vaihdan nyky-Euruksien tilalle Mavicit, niin fillari on yhtäkkiä 200 grammaa painavampi.

Hm,
    palionkohan nuista Mikkihiiristä joutuu nykyään köyhtymään? Koko lailla kevyet, perin kivat ajettavat eikä ihan heti tuu samanlaisia vastaan ellei Höpinälenkille™ eksy. PK seudulla onnistuu koeponnistus (normi ja aero Sihimano kasetilla) kun laittaa privaa ettei tarvii sokkona ostaa
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Mitkähän ois sopivat kiekot vajaa 0.1t painavalle kuskille? Haussa kestävät jämerät kiekot missä mahdollisimman paljon pinnoja. tai sama pinnojen määrälle kunhan kestävät ajoa.

fireman73 Guest
    Onko normaalia että ksyriumin elitet notkuu reippaasti, kun runttaa ylämäkeen kahnailee jarruihin vaikka palat suht kaukana? onkohan topikkikaan oikee?

Ei kyllä minulla Ksyrium Elitet notku yhtään mihinkään vaikka olen lähes satakiloinen... Jotain siis vialla?

On se normaalia. Paskat kiekot ne on.
    t. yhden eliteparin omistaja
    Kaar ittelles vaa

Ei ne elitet mihinkään notku. Tosin ei mulla voimakaan jaloissa pakota liiaksi. Vuodesta 2002 reenikiekkoina ollut ja yhdet laakerit vaihdettu. SUorana on pysynyt ja ajettu syksyt talvet kura/suolapaskassa. Nyt alkaa vapaaratas veteleen viimeisiä.
    -Janne-

Kiekkojen uusinta täälläkin mielessä. Fillari Bianchi ML3 ja alla Ambrosion valmiskiekot biachin omilla mahtavilla navoilla. Elopainoa n. 88kg ja kilometrejä tulee suht vähän, mutta kyllä sitä kunnon kiekoilla mielellään ajelisi. Budjetti n. 3-400€ ja vaihtoehtoja esim.
    Mavic Ksyrium Equipe (tai mahd. Elite)
    Fulcrum Racing 3
    Easton EA 50 ( tai EA 70)
    FSA RD400

Ajattelin tilata Bike24:stä, kun on toiminut niin hyvin ( liekö tilapäistä..). Löytyisikö kommentteja / parempia ehdotuksia? Preferenssit tosiaan 1. kestävyys ja luotettavuus 2. keveys 3. Ulkonäkö.

Edit:

CRC.ltä tosin löytyisi mm. FSA RD 600 400€:llä, tai Campan Neutronit 450€..
    Takamisakari muokkasi tätä : 01.08.2008 at 15.01

Itse tilasin Bike24:stä keväällä Fulcrumin kolmoset.
    Kiekot tulivat DPD:llä alle viikossa ja hyvät peruskiekot nuo on, ei moittimista kaupassa eikä kiekoissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    On se normaalia. Paskat kiekot ne on.
    t. yhden eliteparin omistaja
    Älä yleistä. Älä myöskään vaivaudu vastaamaan; olen lukenut jutun monta kertaa. Toisenlaisia kokemuksiakin on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Älä yleistä. Älä myöskään vaivaudu vastaamaan; olen lukenut jutun monta kertaa. Toisenlaisia kokemuksiakin on.
    Yleistän mitä huvittaa. Mulla on neljä kiekkoparia suurin piirtein samassa hintaluokassa; ksyrret on niistä ylivoimaisesti huonoimmat. Ja näkyy olevan samanlaisia kokemuksia jollain muullakin. Ja tiedän olevan muillakin.

Oikeasti se, että ne on samanhintaisista kiekoista paskimmat, johtuu siitä että olen pikkuhiljaa oppinut mistä kannattaa maksaa.
    Kaar ittelles vaa

fireman73 Guest
    Olen ajanut ksyrium elite kiekoilla noin 600km nyt jo kierot. Tais olla huono hankinta, ehkä ne vielä saa suoraks. Luulis tohonki hintaa saavan jo laatua. Kyrsii!

Asiaa huonosti tuntevalle ( minä) esim. Ksyriumit olilsivat suht helppo valita koska niillä kuitenkin taitaa olla jonkunlainen maine hyvinä kiekkoina. Jos nuo jättää pois listalta niin jäljellä on noita ns. pienempiä merkkejä, joista mikään ei oikein sano mitään noin suoralta kädeltä.

Kun etsii kiekkoja tällaselle isommalle juntturalle, niin pitäisikö rakenteessa etsiä jotain tiettyä juttua, esim. pinnojen lukumäärää tai rakennetta? Muuten valinta menee pelkästään hinnan mukaan ja siinä tosiaan menee helposti metsään. Itseä kiinnostaisi Neutronit, mutta kun Binchissa on jo Shimanon palikat ( pyhäinhäväistys!), niin Campan kiekot ei oiken sovi pakettiin noin imagollisesti.

Toisaalta taas 200€ hintaerolla johonkin perus Mavicceihin päivittää vaikka stongan kuituversioon, eli liikaakaan ei viittis maksaa..

No jos on painoa, (eikä kisakäyttö ole ensisijainen kriteeri) niin esim. D-A navat, DT comp pinnat 32/32 ja Mavic CPX33 vanteet. Siinä on pomminkestävät kiekot huippunavoilla, painoa suurin piirtein saman kuin elitessä (~1660g) ja hinta jää alle eliten. Eteen riittää 28:kin pinnaa, paino putoaa jotain 25g.

Ja jos tuollaiseen perussettiin tulee heittoa, niin sen oikominen käy aloittelijaltakin.
    Kaar ittelles vaa

Tällaiset minä voisin tilata, jos ryhtyisin harjoittelemaan: http://www.roseversand.de/output/con...0&detail2=5157. Pekka L:n suosittelema kaava, mutta hieman enemmän lujuutta ja edullisuutta keveyden kustannuksella.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Täytyy nyt vielä laittaa positiivista palautetta eliteistä. Olen käyttänyt cyclossakin (soratiet ja hyvät polut) ja painoa mulla kuitenkin 80 kg (eli likaa). Ei ole kieroon mennyt. Hintaansa nähden aivan OK kiekot. Kilsoja on tullut paljon noihin kiekkoihin. Ei tienkään mitkään kevyet kiekot ole.

Ite käytän huonon kelin kiekkoina elitejä. Paremmat kiekot on aurinkoisille keleillä. Suola vaan syö kiekot aika ikävän näköiseksi. Mulle on varmaan sattunut tiistaipäivän elite, kun ei ole tarvnnut edes rihtailla niitä.
    -Janne-

Ambrosio

Bianchin via nironessa 07 on nuo ambrosio kiekot, eikä niitä pahemmin voi kehua.. löystyy, taipuu, pinnanreiät huonosti hiottu jne..

Kysynkin että onko seuraavat "halpiskiekot" sen verran parempia että kannattaa oikeasti ruveta vaihtamaan.
    Seuraavassa budjettiin käypiä vaihtoehtoja... Ja toki on olemassa pbk ja tilaaminen..

http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=599

http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=361

http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=359

Eli siis alle 200e olis harkinnassa sijoittaa..
    Ville Ilves

Campela Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    Bianchin via nironessa 07 on nuo ambrosio kiekot, eikä niitä pahemmin voi kehua.. löystyy, taipuu, pinnanreiät huonosti hiottu jne..

Kysynkin että onko seuraavat "halpiskiekot" sen verran parempia että kannattaa oikeasti ruveta vaihtamaan.
    Seuraavassa budjettiin käypiä vaihtoehtoja... Ja toki on olemassa pbk ja tilaaminen..

Oletko harkinnut Fulcrum Racing vitosia? Niiden pitäisi mahtua tuohon parin sadan budjettiin ainakin ulkomailta tilattuna. Fulcrumin kiekkopari on sata grammaa kevyempi kuin mikään luettelemistasi ja ovatpa mokomat vielä siistin näköisetkin.

Itsellä on Ventot alla. Eipä valittamista. Päivitys kyllä tulossa. Isosta painon pudotuksesta kiekoissa joutuu maksamaan lisähintaa noin 700€, eli kannattaa tyytyä normikiekkoon, jos on normimies.
    Shimano 6600 Ultegra SL taitaa olla tämän hetken paras hinta/laatusuhteeltaan. Ja ne hiilarikiekothan on vaan aika-ajoon...ko?

Kävinpä zoomaamassa noita Fulcrumeja, onpa tosiaan kiinnostavia.
    Sama kuin kalakaupassa...vieheen ensimmäinen tehtävä on houkuttaa ostaja.

Täällä on ajety nyt noin 1,5 tonnia Aksiumeilla, jotka vaihdettiin Ambrosioiden tilalle. Jo heti alussa eroa tuntui olevan kuin yöllä ja päivällä, eikä Maviceista ole vieläkään mitään pahaa sanottavaa. Tukevat tuntuvat olevan ja rullaavatkin mainiosti. Tosin eipä mulla ole vertailupohjaa vielä parempiin/kalliimpiin kiekkoihin...

Ainakin omaan Via Nironeen (Sora) ovat Aksiumit olleet nappihankinta (paljoa kalliimpia ei tuohon mun filoon kannatakkaan laittaa)...
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Peukalo alas

Mää ostin nuo aksiumracet ja oon ollu tyytyväinen. jämerän oloset kiekot. noita ennen oli mavic cosmos kiekot. ihan hyvät nekin.

Noista minulla on kokemusta sekä Aksiumista (crossarissa nappularenkailla) ja
    Shimanon WH-R550:t ovat nastarenkailla.
    Kummissakaan ei ole valittamista, halvat peruskiekot joita ei tartte liikaa varoa eikä haittaa vaikka ne kyllästää tiesuolalla 67 kertaa telvessa.
    Minä kallistuisin Aksiumeihin.

Saksanmaalta saa tuohon rahaan hieman paremmat, esmes nämä joita joku edellä suosittelikin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnu 75 Katso viesti
    Saksanmaalta saa tuohon rahaan hieman paremmat, esmes nämä joita joku edellä suosittelikin.
    Suomestahan noita saa myös samalla rahalla.. Ehkä joissain paikoissa pitää vain pari viikkoa odotella, mutta jollei ole niin kiire..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jousi Katso viesti
    Täällä on ajety nyt noin 1,5 tonnia Aksiumeilla, jotka vaihdettiin Ambrosioiden tilalle. Jo heti alussa eroa tuntui olevan kuin yöllä ja päivällä, eikä Maviceista ole vieläkään mitään pahaa sanottavaa. Tukevat tuntuvat olevan ja rullaavatkin mainiosti. Tosin eipä mulla ole vertailupohjaa vielä parempiin/kalliimpiin kiekkoihin...

Ainakin omaan Via Nironeen (Sora) ovat Aksiumit olleet nappihankinta (paljoa kalliimpia ei tuohon mun filoon kannatakkaan laittaa)...
    Perheestämme löytyy Mavic AksiumRace-, Ksyrium Equipe- (2x), Shimano 550- (2x), Ultegra ja Dura-Ace Carbon/alumiini valmiskiekot sekä yhdet Mavicin kehillä ja Campan Chorus navoilla varustetut kiekot ja kyllä rullaavuudessa on kiekkojen välillä eroa. Mavicin kehillä ja Choruksen kiekoilla varustetut kiekot on rakennettu vähän raskastekoisemmiksi talvikäyttöön, eikä ole siten vertailtavissa muiden kanssa suoraan.

Kiekoista Aksiumit rullaavat selkeästi heikoiten. Shimano 550:t rullaavat yllättävän hyvin hintaisikseen.

Ylivoimaisesti parhaat kiekot, joilla olen ajanut on Dura-Ace Carbon/alumiini -kiekot - ei ehkä hinta/laatusuhteeltaan, mutta rullaavuudeltaan, jäykkyydeltään ja keveydeltään...

/ Panu.
    plehti muokkasi tätä : 07.08.2008 at 23.02

Puavo Guest
    Onko tosiaan niin, että nuo valmiskiekot ovat maantiepuolella hintansa väärtejä? Halpojen/keskihintaiste valmiiden sijaan vaikka Cxp33:set compeilla tai revoilla ultegran napoihin niin luulis pelaavan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •