Jooh, hyvin mullakin tuli täältä parit renkaat ja sisäkumit reilusti alle viikossa, kotiovelle.
Ei valittamista.
Jooh, hyvin mullakin tuli täältä parit renkaat ja sisäkumit reilusti alle viikossa, kotiovelle.
Ei valittamista.
Oma 24-pakettini lähti 13.6. (perjantai) klo 17:57 liikkeelle ja saapui Vantaan jakeluterminaaliin 18.6. klo 02:54. Seuranta loppui siihen ja seuraava elonmerkki oli Matkahuollon lipuke, joka tuli eilen, 25.6. Piti lainata autoa, että sai haettua paketin naapurikaupunginosan Siwasta. Asun Espoossa. Matkahuollon terminaalikin olisi ollut lähempänä kuin tuo Siwa. (Siwan palvelu oli sitten oikein mallikasta ja ripeää, siitä kiitokset)
Väli Saksa-Vantaa kesti siis hiukan yli 4 vuorokautta. Väli Vantaa-Espoo 7 vuorokautta.
Huomio 1: Tuon paketin ollessa jo Vantaalla tilasin postin välityksellä toisenkin paketin Saksasta, Roselta. Se paketti saapui päivää aikaisemmin suoraan kotiovelle.
Huomio 2, DPD:stä: Soitin ja kysyin tilannetta, mutta asiakaspalvelija ei tiennyt tästä matkahuoltosysteemistä mitään, vaan otti yhteystiedot ja lupasi ottaa yhteyttä. Ei ole kuulunut mitään. Pitää alkaa valita kauppa sen mukaan, miten paketit lähettävät.
Asialliselta sivustolta tuo näyttää. Tutustuin päällisin puolin. Miten tuo maksujärjestely hoituu? Voiko käyttää vain verkkopankkia vai miten se menee?
Hienosti meni taas. Viikonloppuna tilasin, tiistaina tuli vahvistus, että on lähetetty.
Noin kolme tuntia sitten tuli tähän työpaikalle.
Maksuvälineenä olen aina käyttänyt luottokorttia. Muista metodeista ei oo tietoa.
Nopeaa on toiminta saksanmaalla. Maanantaina laitoin tilauksen menemään aamuyöstä ja tänään oli kello 17.30 lähtenyt bikeltä eteenpäin.
Saatanan Matkahuolto. Lähin Posti ja Siwa vajaan kilsan päässä ja kamat jätetään aivan toiseen kaupuginosaan. Ruodailin tolkutonta pakettia tunnin himaan kun kädet hapotti sadan metrin välein. Ei hommat toimi.
tilasin velocen osasarjan 29.5. soitin ja varmistin että varmasti löytyy kun oli kerran hoppu niiiden kanssa. piti olla varastossa ja nopeasti mulla.
6 viikkoa ja viisi sähköpostia myöhemmin tuli viimein paketti, arvatkaa olisiko tehnyt mieli palauttaa ja tilata ihan kostoksi muualta.
suurin hämminki taisi olla kun velocen napoja ei ole ja kysyivät haluanko maksaa lisähintaa centaurin navoista. asiallista, mutta saatanan hidasta sähköposteilua. keskimääräinen vastausaika oli noin 4 arkipäivää.
Toukokuun alussa toimi hyvin. Muuta kokemusta minulla ei ole. Hyvin pian kun rahat olivat perillä (tilisiirto), ilmoittivat (7.5) että paketti on lähetetty. Ja niin myös oli.
Qty Product Price Item Total
------------------------------------------------------------------------------
1 Brooks B17 Standard Bend Leather Saddle 57,82 EUR 57,82 EUR
1 Shimano PD-A530 SPD-Pedal 41,00 EUR 41,00 EUR
1 Brooks Proofide Original Leather Dressing 6,36 EUR 6,36 EUR
1 Shipping and Handling 15,00 EUR 15,00 EUR
------------------------------------------------------------------------------
Total sum: 120,18 EUR
Incl. VAT 22%: 21,67 EUR
Vähän kangerteleva kokemus täältäkin:
- 22.6. minä: tilaus sisään
- 23.6. bike24: ajohousuja ei löydy, mutta pitäisi tulla seuraavassa lastissa tukkurilta
- 7.7. bike24: housut tulivat, mutta puhdistusspraytä ei löydy
- 7.7. minä: vaihdetaan spray toiseen tuotteeseen
- 7.7. bike24: oho, nyt ei löydy satulaa
- 8.7. minä: vaihdetaan satula toiseen
- 9.7. bike24: paketti laitettu matkaan
- 14.7. dhl: olisi paketti, oletko paikalla
Eli selkein viive tuli housujen odottelusta, joka oli osittain ymmärrettävää. Se mitä en oikein tajua, on ettei kaikkien tavaroiden saatavuutta voi tarkistaa kerralla vaan jokainen käsitellään erikseen. Ilmeisesti tilauslistaa edettiin järjestyksessä ja aina tuotteen puuttuessa pysähdyttiin siihen.
jobec
Ilmeisesti tilausta ei oltu kerätty valmiiksi niiltä osin kun tavaraa olisi varastossa, vaan lista menee keräilyyn vasta kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Kun housut tulivat, spray loppui, kun spray tuli, penkit loppuivat.
Holokki auki ku H. Moilane.
Tilasin kiekkosetin viime viikon keskiviikkona ja tänään hain sen Siwasta eli n. viikossa tuli perille. Toimitustapa oli siis DPD-Matkahuolto-Siwa ja ihan hyvin tuo taas siis pelasi.
I'm a cowboy on a steel horse I ride.
No niin.
su 10.8 Tilasin kamaa
ti 12.8 Laukkua ei ole, pahoittelemme viivästystä
to 14.8 Paketti lähtenyt matkaan. Näkyy DPD:n seurannassa
pe 15.8 paketti Unnassa HUB scan
ma 18.8 paketti Tanskassa HUB scan
ke 20.8 01:33 paketti Vantaalla
ke 20.8 05:39 paketti siirtynyt Matkahuollolle
ke 20.8 16:18 paketti ei näy Matkahuollolla. Soitan DPD:lle ja he näkevät, että paketti on huomenna 21.7 Siwassa
Eli huomenna töitten jälkeen haen paketin. Jos en olis soittanut, niin milloinkohan olisivat Matkahuollosta ilmoittaneet paketin saapuneen? Odottelen mielenkiinnolla saanko ilmoitusta ennen paketin hakua, viikon paketin haun jälkeen, vai en koskaan.
Bike24 voitti ensimmäisen pyöräkaman tilauksen hyvällä valikoimalla. Hajauttamalla isomman tilauksen (8 objektia / 350e) kolmeen eri kauppaan olisi säästänyt pari kymppiä. Palvelu oli hyvä, ilmoitukset puuttuvasta kamasta tuli nopeasti, ja se hankittiin nopeasti.
Vääräjalka muokkasi tätä : 21.08.2008 at 20.11 Syy: Päivämäärät oikein
Kyllähän tuo DPD+Matkahuolto toimii suunnilleen siedettävästi kunhan itse on aktiivinen. Minulla meni viimeisimmässä tosin kolme työpäivää (ja viikonloppu) paketin kulkiessa Vantaalta Helsinkiin, tuossa kyllä on jo pari päivää liikaa.
Ihan viime päivinä bike24:n sivuille on muuten ilmestynyt tuotteille jonkinlainen saatavuusindikaattorikin.
Uudet kumit tilattu. Kesti viikon. DHL:n poika soitti ja oltiinkin kaupungilla saman kadun varressa sattumalta. Sain paketin siis ihan kirjaimellisesti käteen toimitettuna. Ei siis mitään negatiivista palautetta. Mitään paketin seurantaa en jaksanut harrastaa.
Jatko edelliseen viestiini
to 21.8 15:45 Matkahuollon seuranta ei tiedä paketista mitään
to 21.8 16:51 tekstari matkahuollosta, että paketti noudettavissa
to 21.8 n19:00 olen koneella ja matkahuolto ilmoittaa seuraavaa
Tapahtumatiedot Vastaanotettu Matkalla 21.08.2008 08:38 Määräpaikalla 21.08.2008 16:06 Luovutettu
Jakelussa/Jaettu
eli matkahuolto ei ole koskaan pakettia vastaanottanut, ja se löytyy järjestelmästä vasta tultuaan jakelupaikkaan (Siwa jossain metsässä).
Ei ihme että tieto paketin saapumisesta kestää, jos kauppa ei ole puhelinnumeroa vaivautunut päälle kirjoittamaan.
Mutta. Kaikki tilattu kama oli pakattu nätisti pahvilaatikkoon ja oli ehjää. Eli Bike24 toiminta erinomaista, kuljetuksessa puutteita.
Taas tuli yksi paketti Bike24:sta eikä mitään ongelmia ja tavarakin oli sitä mitä piti.
Sama meininki on aina meilläkin
Itsellä myös tuolta tilaus 18.8. Nyt 22.8 eikä ole vielä tullut tietoa, että olis edes lähetetty. Kuusi eri tavaraa tuli kyllä tilattua. Katsotaan miten etenee...
Päivitystä: Kaikkia kamoja ei ollut varastossa, joten hommassa kesti. 5.9. tuli sitten kaikki kamat. Yritys vastasi 1-2 päivän viiveellä sähköposteihin ja itsekin tiedotti myöhemmin yhdellä postilla. Luotettava kuva jäi yrityksestä. Voin suositella.
J_V muokkasi tätä : 07.09.2008 at 20.48
Tilaus tehty 22.8. ja tänään 29.8. DHL kiikutti paketin kotiin. Kaikki oli mitä tilasin. Oli mulle eka tilaus kys. liikkeestä ja homma toimii näemmä hyvin, joten voin tilata toisenkin kerran.
www.kaupinkanuunat.net
Saatavuusmittari on näköjään silkkaa huuhaata. Tilasin kiekot, jotka "tavanomaisesti lähetetään 1-2 työpäivässä". Kiekot loppu, lisää tulee kahden viikon päästä. Saatavuusmittari näyttää kuitenkin edelleen vihreää.
Tilasin viime viikolla ekaa kertaa Bike24:stä. Viikossa tuli tilaus himaan ja paketissa oli kaikki mitä pitikin. Arvostan tuolta ostamisen helppoutta, toimituksen nopeutta ja edullisia kuljetuskustannuksia. Valikoimaakin näytti olevan aika mukavasti. Tuo yllämainittu saatavuusmittarin toimivuus kuulostaa toki ongelmalliselta. Itsellä vaan toimi nyt niin jouhevasti, että varmasti tilaan tuolta jatkossakin.
https://raeven.fi
Varmaan muutkin ovat huomanneet, mutta paketit tulevat työpakalle toimitettuna paljon nopeammin. Edellisen tilauksen DPD toimitti samana päivänä työpaikalleni kun paketti oli saapunut maahan. 28.8. lähetetty paketti oli 3.9. minulla. Varsin siedettävä toimitusaika.
Oletteko tilatessanne laittaneet ä-kirjaimet a:na ja ö:t o:na?
Tilasin harjoitusvastuksen,rullat ja renkaita ja tuossa tilauksen vahvistuksessa oli nuo äät muuttuneet yyksi.
Ja tarkoitin siis osoitteessa olevia kirjaimia.
Kirjanmerkit