GarminElectrobikeGiant
Sivu 3 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 272

Aihe: Vanhemmat maantiepyörät, osa2

  1. #61
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933

    Hienoja pyöriä

    On teillä hienoja pyöriä kaikkine campoineen ja muffirunkoputkineen. Minun MBK on hyvin keskinkertainen kokonaisuus, mutta onpa tarkalleen Heikki Kuvan suosituskoon mukainen! Ja on hyvä ajaa, kulkee ohjaamatta ja kääntyy vasta, kun käsketään tangosta tai kallistamalla. Sunnuntailenkki on kuin olisi käynyt hieromalaitoksella, on kertynyt jäykistymiä hartia/niska-alueelle suoratankoisella ajosta. H. Kuva kirjoitteli pari-kolmekkymmentä vuotta sitten kirjoja pyöräilystä ja 1988 satavuotis-historiikin Suomen pyöristä. Keskittyy enemmänkin valmistukseen ja kauppaan, mutta on mukavaa luettavaa pyöristä kiinnostuneelle. Itse olen lukenut kaiken mitä suomeksi pyöristä on löytynyt, osan ostanut omaan hyllyynikin.
    TERU muokkasi tätä : 24.06.2008 at 18.45

  2. #62
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Retkipyörä on verraton väline. Koskahan ne tulevat taas muotiin? Jonkinlaista merkkiä siitä ilmassa kai on jo. (Ehkä sekin että edullisempiakin retkipyöriä taas on markkinoilla: "The Revolution Country is our 21st Century take on a style of bicycle that’s proven itself over the past 100 years - the touring bike." http://www.edinburghbicycle.com/ebwP...c003155c002912 Ja toisaalta mukavien ja kestävien teräsrunkoisten elämä uudempien materiaalien rinnalla. http://www.konaworld.com/08_sutra_w.htm )

    Itse olen aikoinaan lukenut Heikki Kuvan Retkeilypyöräkirjaa hyvin paljon (enkä muuta kirjallisuutta lainkaan) ja siitä sai varsin pitkälle tähänkin päivään perusteet pyöräilyyn.

    Olisi kiva nähdä tässä vanhemman varsinaisen retkipyöränkin kuva ja mittasuhteet ym. Maantiepyöriinhän se kuuluu.
    tienlaita muokkasi tätä : 24.06.2008 at 18.12

  3. #63
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tienlaita Katso viesti
    Huomaa alkuperäinen Campagnolon pumppu...
    Onko koko pumppu Campan vai pelkästään pumpun pää? Joskus Silca teki pumput ja Silcan pään tilalle vaihtoivat Campan pumpun pään.
    Suomen suomalainen

  4. #64
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yedi Katso viesti
    Onko koko pumppu Campan vai pelkästään pumpun pää? Joskus Silca teki pumput ja Silcan pään tilalle vaihtoivat Campan pumpun pään.
    Kappas vaan! Suuttimen puolella vain lukee Campagnolo. Silca lukee pumpun putkessa. Ja Silca -logohan se onkin kädensijassa. Korjataan siis: alkuperäinen pyörän pumppu!

    Ostotilanteessa mainittiin Campagnolon pumppu, enkä sen koommin katsellut. Kunhan pumppasin!

  5. #65
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tienlaita Katso viesti
    Kappas vaan! Suuttimen puolella vain lukee Campagnolo. Silca lukee pumpun putkessa. Ja Silca -logohan se onkin kädensijassa. Korjataan siis: alkuperäinen pyörän pumppu!

    Ostotilanteessa mainittiin Campagnolon pumppu, enkä sen koommin katsellut. Kunhan pumppasin!
    Ei kannata masentua, tuo on aivan kulttiyhdistelmä tuolta ajalta. Parempaa pyörässä kulkevaa pumppua ei ollut olemassa. Pumpunpää taitaa olla metallia, eli se hienompi versio. Toinen oli vähän toisen mallinen ja tehty muovista.

    Jos pumppu on vielä metallinen, eikä kromattua muovia niin ei kun paranee...
    Suomen suomalainen

  6. #66
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    15
    Huuto netissä näyttää olevan kuningaskulkuri myytävänä. Kiva peli maantielle ja retkeilyyn. Huono kuva, mutta vaikuttaisi kohtalaisen alkuperäiseltä satulaa lukuunottamatta.

  7. #67
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yedi Katso viesti
    Ei kannata masentua, tuo on aivan kulttiyhdistelmä tuolta ajalta. Parempaa pyörässä kulkevaa pumppua ei ollut olemassa. Pumpunpää taitaa olla metallia, eli se hienompi versio. Toinen oli vähän toisen mallinen ja tehty muovista.

    Jos pumppu on vielä metallinen, eikä kromattua muovia niin ei kun paranee...
    Campagnolon reilun 10 cm pitkä kiiltävä osa on metallia ohuella kromauksella sen pienistä kolhuistakin päätellen, mutta Silcan puoli, pumpun putki ja kahva, himmeän metallin väriseksi päällystettyä muovia. (Vihreä muovi paljastuu alta missä kahva on hangannut.)






    Huutonetissä on tällainenkin.. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80756972

    Ja tuon omistaja voi tulla tänne sanomaan kaikille ettei teidän pyörän mitään vanhoja ole.. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=81005370
    tienlaita muokkasi tätä : 25.06.2008 at 00.49

  8. #68
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Tuossa pumpussa on se ventiiliin kiinnittyvä suutin Campalta ja loput on Silcan pumppua, myös se metallinen holkki/kahva suuttimen päässä. Jos kierrät suutinta ja pidät pumpun varresta kiinni saat suuttimen irti pumpusta. Älä kuitenkaan pidä kiinni siitä metallisesta holkista, koska siinä on suuttimen kiinnityspintaan sopiva neliö, joka estää suuttimen ja metalli holkin/kahvan kiertymisen eri aikaan/suuntaan.
    Suomen suomalainen

  9. #69
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Uskottava se on! Näytti kiiltävä holkki aivan kiinteältä suuttimeen vain. Erinomaista osa-aiheeseen sukellusta. Kiitos.


  10. #70
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tienlaita Katso viesti
    Uskottava se on! Näytti kiiltävä holkki aivan kiinteältä suuttimeen vain. Erinomaista osa-aiheeseen sukellusta. Kiitos.
    Täällä ei valehdella, tosin joskus horistaan tietämättömyyttään pehmeitä . Tuosta suuttimen toisesta jalasta taitaa puuttua pehmuste. Kannatta laittaa jotakin kumiletkua siihen, ettei se kolistele rungosta maalia rikki. Ennen noita kumejakin sai varaosina. Nyt niitä näkee ainakin ebay:ssä, jos haluaa alkuperäisiä.
    Suomen suomalainen

  11. #71
    Pyöräprojekti* Guest
    Nyt alkoi sitten tuntumaan siltä, että ainut olennainen tekijä, jossa projektipyöräni jää modernista, on vaihdevivut (rungossa, indeksoimattomat). Siispä, taidan päivittää runkovaihtajan Xenon-kahvavaihtajiksi - 9-pykäläinen sellainen taitaa toimia sen Shimanon 9-pakan kanssa, joka tuli tilatuksi.

    Olenko ymmärtänyt oikein, että Campan kahvojen mukana tulee runkovaihtajien paikalle asennettavat vaijeristopparit? Eli muuta ei muutokseen tarvita kuin Xenon-kahvasetti ja uusi tankoteippi?
    Pyöräprojekti* muokkasi tätä : 26.06.2008 at 00.58

  12. #72
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    54

    Tolppa

    >Kyllä se vain on harmillisesti numeroa pieni minulle! Satulan olen
    >nostanut yli ylärajan merkin.

    ### EI SAA NOSTAA. ###

    Joko runko tai tolppa voi murtua. Ihan oikeasti. Olet nyt varoitettu aiheesta.

    T -.-

  13. #73
    Pyöräprojekti* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräprojekti* Katso viesti
    Olenko ymmärtänyt oikein, että Campan kahvojen mukana tulee runkovaihtajien paikalle asennettavat vaijeristopparit?
    Vastaan itse itselleni, kun löysin tiedon: ennen on tullut, mutta ei tule enää. Esim. eBaysta löytyi sellaiset: Linkki

  14. #74
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tle88 Katso viesti
    >Kyllä se vain on harmillisesti numeroa pieni minulle! Satulan olen
    >nostanut yli ylärajan merkin.

    ### EI SAA NOSTAA. ###

    Joko runko tai tolppa voi murtua. Ihan oikeasti. Olet nyt varoitettu aiheesta.

    T -.-
    Ihan hyvä varoitus tähän kohtaan (jos joku ottaa vaikka mallia). Itse olen kuitenkin tästä täysin tietoinen ja harkinta oli tässä mukana huomioiden ylittävän noston määrän ja kevyen painoni.

    Ajoasento on huono, mikä panee vauhtia toisen isomman rungon ajokuntoon saattamiseen.

  15. #75
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Hyvin kelpasi edellä mainittu Kuningaskulkuri. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80754176

    Cressun omistaja ei tainnut olla niin hyvällä myyntituulella. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80756972

  16. #76
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Löysin kirpparilta vanhoja TM:ä ja seuloin joukosta kaikki joista löytyi fillariasiaa. Vuonna 1982 Kuningas Kulkuri voitti TM:n urheilupyörätestin joten ei tuo ole huono sijoitus .

    Cressusta noilla osilla 170 e on jo aika reiluhinta, joka voi olla jo liikaa tuollaisesta. Omistaja on kai kuvitellut parempaakin hintaa.
    Suomen suomalainen

  17. #77

    80-luvun? Biachi-maatiefillari

    Kirpparilla Lahden lähellä oli myynnissä punainen ilmeisesti 80-luvun Bianchi-maantiepyörä. Näytti aika alkuperäisen näköiseltä. 80 e pyynti. Otin muutamia kuvia, jos joku on kiinnostunut, laittakoon vaikka yv:tä.

  18. #78
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    15
    Aika hyvään hintaan nousi kuningaskulkuri. Tosin vastaavanlaisesta uudesta pyörästä joutuu pulittamaan jo kunnon rahan.

    Olen jo pitkään kuolannut näitä mercianin audax/retkipyöriä, mutta ajetaan nyt toistaiseksi helkamalla. Jo pelkkä runko keventäisi lompakkoa aika lailla (Reynoldsin 631......£405.00 + VAT). Viimeistely ja muhviliitokset on hiukan eri luokkaa kun helkamassa ja onhan nuo putketkin varmaan kehittynyt vuosien saatossa.

    http://www.merciancycles.com/frame_i...ecial_vl_1.jpg

    Olisiko retkipyörät palaamassa taas muotiin

  19. #79
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tepy Katso viesti
    Aika hyvään hintaan nousi kuningaskulkuri. Tosin vastaavanlaisesta uudesta pyörästä joutuu pulittamaan jo kunnon rahan.
    Kyllä tuo kaksisataa on aikalailla maksimi mitä 25 v. vanhasta käytetystä harjoittelutason fillarista kannattaa maksaa. Itse en olisi varmaankaan tuolla hintaa ostanut. Tietenkin jos pyörä on vähän ajettu ja hyvin säilytetty jolloin osia ei tarvitse uusia niin hinta on ok.

    Vastaavan tasoisia harjoitusfillareita saa nykyään varmaan jo tonnin pintaan tai vähän alle. Uudella pyörällä pääsee aika huolettomasti muutaman vuoden.

    Tietenki KK on osa Suomalaista pyörähistoriaa ja sitä tietysti kannattaa ehdottomasti säilyttää. Itse löysin eilen uuden käyttämättömän KK:n rungon ja etuhaarukan. Siitä varmaan pitää ensi talven aikana rakentaa fillaria. Alkuperäinen käyttämätön jarrusarja on jo tullut hankittua ja muita osia pitää alkaa metsästämään.
    Suomen suomalainen

  20. #80
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    15
    Kyllä kelpaa päästellä, sitten kun on UUSI kuningaskulkuri alla

    Kertyy sillekkin hiukan hintaa, jos meinaat kerätä kaikki "new old stock" tasoa olevat 600ex osat. Osia (uusiakin) on yllättävän hyvin vielä ebayn kautta tarjolla, mutta ,mistä löysit vielä uuden rungon?

    Vastaavan tasoisen tosiaan saa helposti tonnilla, mutta vastaavanlaisia on ainakin suomessa aika heikosti tarjolla tällä hetkellä. Ajoasento selkeästi pystympi, kun kilpureissa ja tilaa leveämmille renkaille ja kiinnikkeet kunnon lokareille ja tarkalle. Sopii loistavasti myös kevyillä tavaroilla retkeilyyn.

  21. #81
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    En tiedä onko se niin järkyttävän hieno, mutta ainakin hauska peli siitä varmaan tulee eikä enää montaa samanlaista tule vastaan lenkillä.

    Rungon löysin yhdeltä kauppiaalta, jolle runko oli jäänyt vuosiksi varastoon pölyttymään.

    Joo, osia vielä löytyy ainakin ebay:stä eikä ne näytä kauhean kalliita olevan verrattuna esim. Campan osiin. 600-sarjan takapakkakin(kierre ja kasetti versio) löytyi omista varastoista, joten voimansiirto ja navat pitäisi vielä löytää. Hintaa varmaan koko pyörälle lopulta tulee 350-450 e.

    Entisöintiä vähän helpottaa löytämäni pari Tekniikan Maailmaa vuosilta 1980 ja 1982, jossa kk:ta on koeajettu ja vertailtu muihin vastaaviin. Sitä on tosiaan ollut myös lokasuojilla ja tavatatelineellä, joten niidenkään kiinnittäminen ei tuota ongelmia.

    Runko on aika mielenkiintoinen isokolmio on Reynolds:n 531 putkea. Takahaarukka on Rautaruukin putkea ja etutaakukka on Tangen. Runko on kasattu hitsaamalla, joka tuolloin oli vähän poikkeuksellinen tapa, koska yleensä rungot muhvijuotettiin tuohon aikaan. Keskiömuhvin liitoksissa on sisäpuoliset vahvikkeet, emäputken liitoksissa on ulkopuoliset vahvikerenkaat. Myös pystyputken yläpäässä on ulkopuolinen vahvikerengas. TM:n artikkelin mukaan Reynolds olisi hyväksynyt rungon hitsaamisen ainakin ilman noita sisäpuolisia vahvistuksia.
    Suomen suomalainen

  22. #82
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933

    Kuningaskulkuri

    Sopiiko runkoon nelikantti-kasettikeskiö, jos semmoisen haluaisi laittaa? Sellaista kun saa monen mittaisella akselilla. Jos vanhanmallisia osia saa, niin eipä sitten yhteensopimisongelmia. Oulun Special Bikestä saa kahvaparin 5 e hintaan. Heillä on myös jotain muuta käyttämätöntä tavaraa vanhoihin pyöriin.

    Lisäys
    Tähän MBK/Peugeot/Kk-pyörään taitaa sopia nykyinen kasettikeskiökin, kun rungon alaosassa on tarra: BS 6102:1. Rungon vaakaputkessa on tarra: Hi-tensile 707 Tubing. Tästä näyttää löytyvän kaikki aikansa tarrat. Tietenkin valmistusmaatarra: Made in France. Ja MBK-tarroja siellä täältä. Tästä taitaakin tulla pitkäaikainen sunnuntailenkkipyörä!
    TERU muokkasi tätä : 09.07.2008 at 19.59 Syy: Lisäys

  23. #83
    Pyöräprojekti* Guest

    Cool

    Minun projektini alkaa olla valmis. Täällä jokunen kuva.

    Yleiskuva:
    http://www.aijaa.com/v.php?i=2340524.jpg

    Detaljeja:
    http://www.aijaa.com/v.php?i=2340531.jpg
    http://www.aijaa.com/v.php?i=2340536.jpg
    http://www.aijaa.com/v.php?i=2340542.jpg
    http://www.aijaa.com/v.php?i=2340544.jpg
    http://www.aijaa.com/v.php?i=2340561.jpg

    Uusittua:
    - valmiskiekot (avokiekot tuubikiekkojen tilalle) ja näihin Schwalben Stelvio Plussat renkaiksi
    - polkimet vanhojen Lookien tilalle
    - satula vanhan kuluneen tilalle
    - pakka ja ketju (9 rattaalle)
    - runkovaihdevipujen tilalle Velocen vaihde-/jarrukahvat + uudet vaijerit kuorineen + korkkipitoiset tankoteipit

    Rahaa meni reilut 300 euroa. Painoa keijukaisella polkimineen tasan 10 kiloa.

    Vanha Campan yläosastaan litteä satulatolppakin löytyi, harmi kyllä en voi sitä käyttää sillä säätövara ei riitä - kuten kuvista näkyy, runko on minulle hieman iso. Stemmi on siksi joskus vaihdettu 9-senttiseksi.

    Kommentit mahdollisista asennusmokista otetaan mieluusti vastaan.

  24. #84
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Hieno runko, eikä välttämättä kovin pahasti väärän kokoinenkaan. Rungot ovat maantiellä pienentyneet vuosien saatossa, ja stemmit samalla pidentyneet ja tangot siirtyneet alemmaksi. Toi on ihan tasapainoisen näköinen paketti.

    Ainoa mikä tuossa pistää silmään ovat mustat valmiskiekot. Eivät ne rumat ole, enkä laatuun ota kantaa, mutta tuon ikäisen rungon jatkoksi sopisi mielestäni paremmin ihan vaan 32-puolaiset perinteiset kiekot esim. Open Pro -vanteilla, ohennetuilla pinnoilla ja tietysti hyvin kasattuna.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  25. #85
    Pyöräprojekti* Guest
    Tiedän, että mitenkään tyylipuhdas kokonaisuus tuo ei ole - sekoittelin myös aika surutta eri valmistajien osia. Mm. Shimanon 9-pakka ja Campan 10-vivut... Kyseisissä valmiskiekoissa houkutteli ennen kaikkea 90 euron hinta. Jarrukahvat sentään löysin metallin värisinä, ilman sitä ihmeellistä hiilikuitukuosia, jota jostain syystä nykyään suositaan - ei istu vanhaan runkoon, ei sitten millään!

    Mutta tavoite oli saada pyörästä toimiva, vahvat kumit alle ja sitten vielä modernimmat vaihdevivut. Ja tämä kaikki mahdollisimman edullisesti - alkuperäinen arvio pyörän käytöstä nimittäin oli, että jospa sitä tulee muutama lenkki kesässä heitettyä. Jos innostun isommin ajelemaan, niin on se kumma jos ei pyöräkin jossain vaiheessa päivity ihan kokonaan

  26. #86
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräprojekti* Katso viesti
    Minun projektini alkaa olla valmis. Täällä jokunen kuva.

    Kommentit mahdollisista asennusmokista otetaan mieluusti vastaan.
    Tuohan on todella hieno!

    Puna-musta-valko -väritys sopii fillariin hienosti. Eikä nuo uudenajan kiekotkaan ainakaan minusta heikennä kokonaisuutta ollenkaan. Kromi rungossa, varsinkin muhveissa, on upeaa katsottavaa.
    Suomen suomalainen

  27. #87
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933

    Botteghia

    Hieno kokonaisuus! Ensikertaa katsoessani hieman särähti silmään kiekkojen pinnat, mutta useamman katsomisen jälkeen nekin sopivat kokonaisuuteen. Hienot ovat muhvitkin, miten ovatkaan säilyneet noin hyvin.

    Iloisia ajomatkoja ja paljon kilometrejä!

  28. #88
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Hienot ovat muhvitkin, miten ovatkaan säilyneet noin hyvin.
    Yleensä noissa hyvissä rungoissa kromaukset säilyvät todella hyvin jos säilytys paikka ei ole aivan räystään alla. Kromaus on yleensä myös riittävän paksu, joten se kestää myös kiillotusaineen käytön tarvittaessa.

    Ennen rungot tehtiin huolella niin ne kestää siistinä pitkään.
    Suomen suomalainen

  29. #89
    Pyöräprojekti* Guest
    Olen aikoinaan ostanut pyörän jonkin verran käytettynä. Ajelin sillä itse ehkä kolmisen vuotta ja säilytin sisätiloissa. Sen jälkeen se on ollut lämpimässä kellarissa yli kymmenen vuotta täysin ajamattomana. Rungon rei'istä on valunut ulos hitusen ruostetta, mutta päältä runko on varsin virheetön, kaikki tarratkin ehjiä. Lähinnä yläputkessa on jokunen klommo maalissa, mutta pintaruostetta ei missään, ilmeisesti juuri sen kromauksen ansiosta. Haarukoissa näyttäisi olevan kromauksen päällä jonkinlainen väritön lakka (?), josta suuri osa on lohkeillut pois.

    Kiekoista puheenollen, en ole koskaan nähnyt pyörän alkuperäisiä kiekkoja, ostin sen ilman niitä. Käytin pyörää Mavicin tuubivanteilla ja Mavicin navoilla.

    Onko jollakulla kokemusta tuon ajan Chorus-osasarjasta (linkki)? Lähinnä kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta tietää, mitä tasoa se on toiminnaltaan verrattuna moderneihin sarjoihin.

  30. #90
    Pyöräprojekti* Guest
    Damn...tulipa taas uusi pulma vastaan: takavaihtajien ja vipujen yhteensopivuus. Olen tuskaillut takavaihtajan säätöjen kanssa kun se hyppii yksittäisiä rattaita yli, ja nyt törmäsin sellaiseen tietoon, että Campan vaihtajien toimintalogiikassa on tapahtunut muutos vuoden 2001 paikkeilla (erittäin hyvä lähde). Uudet Ergo-kahvat ja vanha takavaihtaja tuottavat jännän yhdistelmän ketjun sivuttaisliikettä (3,97 mm) - sellaisen, joka ei sovi erityisen hyvin yhteen tuon Shimanon 9-pakan kanssa (rattaiden väli 4,35 mm). En ole varma, johtuvatko ongelmat tuosta erosta, mutta ei se kuitenkaan hyvältä kuulosta kun jo ~0,2 millin erosta saa lukea valituksia (kun sotketaan uusia Campan ja Shimanon osia keskenään).

    Kaikkein hauskinta asiassa on, että Shimanon 10-pakkaan tuo "vanha+uusi Campa"-yhdistelmä näyttäisi sopivan melkein täydellisesti (3,95 mm)!

    Nyt sitten tiukka valinnan paikka - pakan ja ketjun päivitys 10-pykäläisiksi vai takavaihtajan vaihto uuteen? Pakan vaihto tuottaisi tarkemman vaihtamistuloksen (uudella vaihtajalla ketjusiirtymä olisi 4,15 mm) ja pakan laatukin paranisi (Tiagra -> Ultegra), mutta onko vaihtajien laadussa tapahtunut niin suurta kehitystä, että kannattaisi päivittää mielummin vaihtaja (vanha Chorus -> uusi Veloce)? Ja onko vanhoilla vaihtajilla tapana laukeilla itsekseen vai ovatko ne "ikuisia"?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •