No voi pahus!
Odottelimme sinua tovin, poistuimme tuvalta 11:12. Reittimme vei Gesterbyn ja Kirkkonummen kautta Pikkalaan, josta mantis kiirehti kotiin. Jatkoimme Stepen kanssa Lohjalle kahville. Kotiin ponnistelimme sivu- ja vastatuulessa Nummelan, Otalammen, Lepsämän ja Velskolan kautta. Olin kotona hieman jälkeen 17:n.
Täytyypä olla vastaisuudessa aktiivisempi tällä palstalla, jotta tällainen epävarmuus lenkkiseurasta ei toistu.
Harmi. No mulla meni säätämisessä niin kauan että olisin myöhästynyt muutenkin. Ajelin Leppävaara-Bemböle-Siikajärvi-Veikkola-Kylmälä-Gesterby-Bemböle-Leppävaara lenkin. Reilu 90 tuli mittariin pienellä eksymällä. Välillä vastatuuli söi miestä ja keskari jäi vaatimattomaksi 26 km/h.
Lähdetäänkö huomenna kesäkauden lähtöajalla 10:00 ?
Enpä saanut niitä vahvempia renkaita hankittua Portugalista, oli liian kiireinen aikataulu.
Viimeviikonlopun viimeinen rengasrikko on vielä paikkaamatta ja pyörä pesemättä
täytyy painua talliin heti 21:00 jälkeen, kun vaimo tulee kotiin omista harrastuksistaan.
Uskaltaakohan noilla Open Corsilla lähteä vai laittasko nastat takaisin, no ehkä se auttaa,
jos jätetään Kehä III sepelipyörätiet väliin.
Käytiin IK-32 ja CCH:n ajureilla vahvistettuna ajamassa reilu satku, kauniissa ja lämpimässä kevätsäässä
Vauhti oli reipasta keskari vähän päälle 26km/h, kiitos Jarin vetotöiden.
Pyörittiin akselilla Sikajärvi-Veikkola-Palojärvi-Höytiönnummi-Nummela-Vihti kk- Siippoo-Haimoo-Lohjanharjuntien risteys -Selki- Lepsämä, josta käännyin kotiin.
Ps. Mihin Pertti ja Heikki olivat jääneet?
Eilen oli sen verran karu keli, että valitsin soololenkin ilman taukoja (on ne kahvitauot kylmässä kosteassa sen verran karmivia kokemuksia). Vauhti ei ollut päätä huimaava, mutta matkaa kertyi kuitenkin 200 km.
Tänään Vantaankosken lenkillä olikin sitten vauhtia tähän vuodenaikaan suhteutettuna ihan mukavasti (kioski-Jokela-kioski keskinop. yli 30 km/h 100 km matkalle)
Kioskilenkillähän on sitten menty ihan PK:ta koko matka.
Ps. Ei yhtään rengasrikkoa viikonloppuna, toivottavasti sama linja jatkuu.
Mulla oli lauantaina vuorossa lenkki äitiä helssaamaan. Tuo lenkki nyt tosin typistyi puoleen, kun kotimatka olisi pitänyt tehdä sateessa vastatuleen. Pehmeilin ja valitsin autokyydin.
Vai ettei rengasrikkoja. Multa rikkoutui takarengas sunnuntain Jokelan kierroksella. Tosin havaitsin sen vasta pari tuntia kotiintulon jälkeen. Onneksi joskus näinkin.
Ootteko tehnyt vertailevaa tutkimusta Edgen ja Polarin sykenäytöistä?
Mulla oli Sunnuntain lenkillä, niin alhaiset sykkeet, että ei ikinä?
Alkoi siis epäilyttämään, että Edge näyttää sykkeet alakanttiin, voihan se
toisaalta olla palautumattomuudenkin aiheuttamaa, mutta kun pyörä kulki
oikeastaan poikkeuksellisen kevyesti.
Onko lähtijöitä ensi Lauantaina 10:00, säätiedotus lupailee hyvää.
täällä vois olla yksi innokas polkija
Mukaan ainakin lähdetään. Katsotaan sitten, pysynkö teidän vauhdissa.
Onko lähtöpaikkana Bembölen kahvitupa?
FYI, HePo:n porukka lähtee samana päivänä klo 9:00 Maunulan Majalta (linkki: http://www.hepo.fi/index.php?mact=Ca...t01returnid=66); reitistä ei vielä tietoa.
Juu Bembölen Kahvituvalta lähdetään, reitti suunnitellaan 10:00-10:10 välillä huomenna
Ps. Ihan samaa sykettä näyttää Polar ja Edge, oli eilen molemmat mukana lenkillä, joskus
se syke vaan on laskuissa alle 90, vaikka mukamas ajaa reippaasti![]()
Taidan jättää huomennakin tupalenkin väliin. Pitää yrittää kaiken varalta ajaa huomenna sunnuntainkin kilometrit, jos sää vaikka muuttuu ennusteen mukaan epävakaisemmaksi.
Pertti; Sähän voi käydä heittää satkun pohjia, ja tulla sitten meidän kanssa ajelemaan toisen noin palautteluksi![]()
160km tuli mittariin ovelta-ovelle. Kiitos hyvästä seurasta ja vetoavusta. Vähän kyllä tuntu jaloissa ja selässä viime viikon hiihdot, mutta kyllä se tästä taas lähtee. Joutuu kyllä varmaan kaivamaan tuon maantiepyörän talvilevolta ens kerraks että pysyy mukana![]()
Tämän päivän lenkistä en tiedä, mutta aikaisempien lenkkien perusteella voisin ehdottaa, että vaihdat Salsaan seuraavalle lenkille nastarenkaat, niin muutkin pysyisivät mukana ilman kohtuuttomia ponnisteluja.
Tuo oma CC tuntuu kyllä kulkevan maantierenkailla aivan maantiepyörän vauhtia (johtuu varmaan siitä, että CC taitaa olla aavistuksen kevyempi kuin alumiininen kakkospyörä)
Paljos muuten stepe sait tänään kasaan?
Vanha taktiikka toimi tälläkin kertaa. Keulassa saa yleensä määrätä vauhdin!
Noista lenkin nousumetreistä. Stepe varmaan pitkäaikaisella kokemulsella Garmin'in tuloksista osaat tulkita, mitä nämä Garmin Training Center'in ja saman lenkin SportTracks'in kertomat tulokset nyt tarkoittaa:
Garmin TC: Total Ascent 1587m, Total Descent 1573m
SportTracks: Ascending +635,0m / Flat -136,9m / Descending -489,5m
Noissa lukemissa ei oikein tuntuisi olevan mitään yhteistä?
Heikki muokkasi tätä : 13.04.2008 at 11.35 Syy: en saanut kuvakaappauksia näkyviin viestissä
Tuosta taktiikasta on kyllä kokemuksia aikaisemmiltakin lenkeiltä (VesaP:kin muistelee kauhulla erästä Lohjanharjulta Espooseen päin ajettua etappia)
Garmin Edge 305 laskee (ja TC näyttää) jokaisen nousu- ja laskumetrin, mutta SportTracksin nousua (tai laskua) on riittävän jyrkkä ylä- tai alamäki (oletusraja taitaa olla 2%). Nuo Garminin nousulukemat ovat nykyisellä firmwarella hyvin lähellä Polarin mittaamia lukemia (Edgen ensimmäisillä versioilla nousumetrit olivat yleensä vähintään 30 % Polarin lukemia suurempia).
Tuo SportTracks'in käyttöliittymä on hieman vielä hämärä (ST 2.0.2976). Valinnassa Settings - Display - Analysis - Data Smoothing - Elevation näyttää olevan oletusarvoisesti lukemassa 30 (mitä ikinä se sitten tarkoittaakin!). Tuota Flat prosenttiarvon asetuksen säätöä en ole vielä löytänyt.
Select View -> Categories varmaan valaisee asiaa.
Tuota aikaisempaa kommenttia pitänee vielä korjata sen verran, ettei Edge ihan jokaista nousumetriä laske nousukertymään, vaan kertymää lasketaan vasta kun nousumetrejä on kertynyt riittävästi (taisi se kynnys olla 5 m, ainakin TdH-reitin nousukertymäksi Antti sai laskettua laskettua Garminin kanssa saman lukeman tuolla arvolla). Esim. minun eiliselle lenkille Garmin näytti nousukertymäksi 1999 m. Samasta aineistosta SportTracks laski 721 m ja CyclingPeaks WKO+ 2785 m.
Jos kerran Garmin TC'in on yleisesti todettu näyttävän noinkin tarkasti oikeita nousukertymäarvoja, eikö houkuttelevaa olisi löytää SportTracks'iin (ja myös tuohon kolmanteen) asettelut, jolla samasta aineistosta päästäisiin noihin samoihin lopputuloksiin?
Se ettei ihan jokaista hidastetöyssyä lasketa noususummaan on sikäli perusteltua, ettei niitä tarvitse ajaa ylös kun ne menee alkuvauhdilla. Riippuu tietty ihan ajovauhdista mihin kohtaan tällä perustelulla se laskettavan mäen raja laitetaan. Neljästäkympistä se viisi metriä nousee juuri ja juuri vauhdilla ylös. Kolmestakympistä ehkä kolme metriä, kahdestakympistä joku puolitoista. Ja tässä ei ole laskuvirhettä, tuosta ei tosiaan tule suoraa viivaa jos sitä ruutupaperille alkaa piirtää.
Huomenna olisi taas lauantai ja tupalenkin aika klo 10. Jokohan saisimme Stepe:nkin mukaan ajamaan alle 200km lenkkiä?![]()
Lupailee lämmintä keliä, minäkin palailen täältä Lapista perjantai iltana, joten Tuvalla nähdään.
Saadaanko kasaan kevään suurin ryhmä?
Kirjanmerkit