ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 7 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Ja titaanit lähti tulemaan...
    Tai ainakin tilaus menemään

kauris muokkasi tätä : 05.03.2008 at 14.35

350€ kiekot

Ehdotelkaapa ~350€ customikiekkoja kevyelle kuskille. (65kg) Kehiksi olen ajatellut DT r1.1 ja pinnoiks DT revot, mutta mitkä navat? Campan Centaurit olis hinnan puolesta soivat, mutta jos sitä löytyis 28 reikäsenä eteen niin siinä olis passeli, mutta kun ei.. Ja Shimanoa on turha tyrkyttää. Tosin yhtenä vaihtoehtona saattais olla Campan Zondat...

Itte tein saman setin recordin 32-reikäisillä navoilla. Hintaa oli just toi 350e bike-components:lta tilattuna. Painoa kertyi joku 1450g muistaakseni. Hyvin on toistaiseksi kestäny mun 90kg elopainon ihan hyvin. Kerran olen joutunut oikasee takavanteen muutaman sadan kilsan jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti naukku Katso viesti
    Ehdotelkaapa ~350€ customikiekkoja kevyelle kuskille. (65kg) Kehiksi olen ajatellut DT r1.1 ja pinnoiks DT revot, mutta mitkä navat? Campan Centaurit olis hinnan puolesta soivat, mutta jos sitä löytyis 28 reikäsenä eteen niin siinä olis passeli, mutta kun ei.. Ja Shimanoa on turha tyrkyttää. Tosin yhtenä vaihtoehtona saattais olla Campan Zondat...
    Kehät on hyvät mutta pinnat/nippelit voisi noinkin kevyellä kuskilla olla Sapimin... mutta sitten joudut kyllä säästämään navoissa jos meinaat pitää budjetin 3½satkussa... pistä tommonen satku lisää niin alkaa kokonaisuus olemaan paremmin tasapainossa... ja massa menee jopa alle 1400gramman...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Tai sit ostaa jotkut Eastonin Vista SL (taitaa olla tälle kaudelle EA 50 SL) valmiskiekot, ajaa kehät loppuun ja siinä jää jäljelle hyvät urakuulanavat. Niihin kasaa sitten kevyet matalaprofiilikehät.

Ei se napojen paino niin merkityksellistä ole jos on siunattu tuollaisella elopainolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti naukku Katso viesti
    Kinlin XR-300/Niobium 30 vanne amerikan maalta 2 x 60$ (28 taakse ja 20 eteen) tai 19mm korkea versio 2 x 55$ (28-32 taakse ja 24-28 eteen) jos pitää tehdä mahdollisimman kevyt. Pinnoiksi vaikka revoa ja compia taakse pakan puolelle Starbikestä 31-54€ tai CX-Ray 85-117$. Navat onkin vähän kinkkisempi juttu kun napoihin olisi enää laittaa vähän reilu 200€ ja paremmat takanavat tuppaa maksamaan ton saman verran.

Hyvä valmiskiekko vaihtoehto ton Eastonin lisäksi on Reynolds Solitude. Mulla on Reynolds Alta Racet mitkä on samaa kamaa kuin Solitudet ja ne on hintaan nähden aivan loistavat kiekot.

Jappe Guest

Miten Shimanot

Jengi fiilistelee täällä kaikenlaisilla "katu-uskottavilla" ja eksoottisilla merkeillä, mutta kukaan ei ole kommentoinut meillä tavallisempia ja tunnetumpia esim. shimanoita.
    Miten olisi Shimanon uudet Ultegra SL:t. Tietääkseni aika moni menestynytkin maantieajaja on luottanut Shimanoihin.

Itse olen ajatellut investoivani uusiin Ultegran kiekkoihin ja takapakkaan. Ovat ilmeisen kestävät, ihan järkevän painoiset, varaosia ja huoltoa saa helposti, ja irtokuulat on helposti ja huokealla itse huollettavissa.

Aktiiviselle kuntoilijalle varma valinta, ja kai noilla uskaltaa kisoihinkin lähteä messiin...

~350€ Custom kiekot kevyelle kuskille. Kantsii tsekata tämä nettisivu ja varsinkin kauppa http://www.xx-light-bikes.de/ XXLight matala vanne (sama kuin American Classic 350) 49,90€/kpl ei ole lainkaan paha hinta ja tuolta saa myös noita Kinlin 30 vanteita.

Tosin jos American Classic kiinnostaa, niin kannattaa suunnata katse ihan kotimaahan ja www.pyoramaailma.fi osoitteeseen. AC 350 kiekot 340€ ja 420 kiekot 390€, eli ei taida mistään päin maailmaa saada noita yhtä hyvillä hinnoilla.

EDIT: Ai niin...Shimanot on hyvät ja lähestulkoon loistavat kun katsoo hinta-laatu suhdetta.

Ovatko AC 350 ja AC 420 -valmiskiekkojen navat mistään kotoisin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jappe Katso viesti
    Jengi fiilistelee täällä kaikenlaisilla "katu-uskottavilla" ja eksoottisilla merkeillä, ....

....Itse olen ajatellut investoivani uusiin Ultegran kiekkoihin ja takapakkaan. ...
    Aktiiviselle kuntoilijalle varma valinta, ja kai noilla uskaltaa kisoihinkin lähteä messiin...
    Ihan sama on käynyt mielessä, kun vanhat Mavic Ksyrium Elitet alkavat olla syrjiltään puhkikuluneet. Ultegra laatutaso on riittävä, jäykkyys hyvä, paino kohtuullinen ja hinta varsin kohtuullinen.
    ÖRM 2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    Ovatko AC 350 ja AC 420 -valmiskiekkojen navat mistään kotoisin?
    Etunapa on aika höttöä ja siihen joutuu melko varmasti vaihtamaan laakerit aika pikaisesti. Takanavasta oon saanu aika ristiriitaista tietoa kun jotkut valittaa (netissä) sen hajoavan, mutta työn parissa on tullu vastaan monta vuotta vanhoja kymppitonneja tietä nähneitä AC napoja mitkä toimii edelleenkin aivan loistavasti.

Kai noi ainakin jotenkin toimii.

Uudet kiekot täytyisi löytää Bianchiin, olisko nuo Ksyrium Elitet sitten hyvät ja CRC:n hinta kohdallaan?
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?modelID=23257

Vai sittenkin Shimanon Ultegrat, ei ainakaan hinnalla ole pilattu?
    http://www.probikekit.com/display.php?code=w1029

Päädyin sitten tilaamaan Bianchiin sakuista Fulcrum Racing 3:t.
    Nyt tarvii enää odotella pakettia

Mä sain tällaiset Shamalit ja reikäiset kiekkopussit Saldenilta (pari lisäkuvaa Salden-topicissa, kaupat osiossa):

hiilarifiilari Guest
    osta mavic ,ksyrium elite,sl tai cosmic.takuu varma kiekko

Help!

Tänään tuli Bike24.de:ltä Fulcrumin kiekot ja shimanon 10-pakka.
    Lähetteellä ne oli ihan oikein Fulcrumit "for Shimano HG10-speed" ja pakan (Shimano Ultegra CS-6600 Cassette 10 speed) pitäisi sopia siihen.
    Mutta kun ei sovi, rattaat saan paikoilleen mutta lukkorenkaan kierre on suurempi kuin kiekossa.
    Onko sitten käynyt niin että mulle on lähetetty Campagnolon pakalle sopiva takakiekko?? Eli onko ne pienemmällä kierteellä.

Kysyy epätietoinen vantaalta...

Täytyypä tutkia tarkemmin vielä.

EDIT: olihan siellä lukkorengas, täytyy kokeilla. Kiitos.

Mitäs mieltä olisitte tästä:

Fixin kiekot, ehkä yksi ratakisa kesässä eli avot.

-navat 32h, korkeat laipat ja urakuulalaakerit. Ontot putkiakselat. Hankittuna jo. Kaapista pilkistää 18h jyrsitty hiano kullitettu alumiininen ratas, vaatisi vastaavan tasoisen 48 rattaan. Tosi olisi törkeän hiano uusi 42 rampiton DH-ratas tuassa myäs. 42/16 pelaa mun käytössä ok, soon kovin kätevä, kisoihin vaan eteen D-A TT54....Siihen XT kammet tai yms. Toisaalta Campan Ultra Torgue kampiin olisi T&A Specialitisin 48h myäs hyllyssä. UT:t on "riittävän" tukevat torimullitteluun.
    -pualaus 2X+tinaus langalla. R-Tech by Koutsi laadun varmistamiseksi. Koutsi o Jumala ku kiakot pitää tehrä. 2X on mun päähänpinttymä, en pidä 3X pinnausta parempana ja pinnat on pidemmät. Kireys jonnekin 120 lähellä jos nipat siätää. Etupäässä satakin piisaa tolla pinna myärällä.
    -pinnat taakke DT Comp, eteen Revolution. Palanssi baarista palatessa o paree.
    -Nipat alumiinia. Ku noita kullitettuja o tuasa.

Epämääräisiä häröilyjä aiheuttaa lähinna kehät...

Open Pro CD vai DT RR 1.1? Ei kumpikaan varmaan huanot ole mutta koska mulla on maantiefilossa kisa-avoissa DT:t niin mulla on 32h RR1.1 aina varalla joten kätevää olisi tietty että kehä olisi sama. + inan sippoisempi, jonkun 50-60g/pari ja kyllä profiilikin viähättää enempi. Hinnanerolla ei väliä. Ja RR1.1 on ollut vallan oiva. Tosin Koutsin työllä on varmaan enempi merkitystä kuin kehän merkillä.

Mitään "aero" kehiä ja pinnaloita ei tule. Kiihtyvyys o-40km/h on tärkeämpi ja terassiuskottavuus, olis kovin noloa jos hippilät nauraisi jollekin 1080-kyläfixille.

Ku jaksaisi laskea viä pinnan mitat....

CXP 33 lienee todellisuudessa samoissa painoltaan kun open pro. Kuitenkin vähän jäykempi ja aerompi. Pystyy tekemään 12 millin nippeleilläkin, vaikka mavic suosittelee 14 millisiä. Itellä michen navoilla tuollaiset compeilla, tosin messinkinipat. Edessä radial ja takana 2x. On mulla toisetkin samanlaiset 36 puolaisena open pro CD:lla, niissä kehät oli parikyt grammaa noita kolmekakkosia cxp33:ia painavammat.

Mut kertokaas mikä V-jarrupala ei kerää alumiinia mavicin Open Prosta. Alkaa hermo mennä crossarin vanteiden sorvailuun, eikä huvittaisi kesken lenkin pysähtyä putsailemaan kuria vanteista. Kokeiltu on ShimaNo xt, Fibraxin punainen ja Swiss Stopin vihreä. Viimeinen noista paras, mutta sekin tuntuu kurassa ajaessa saavan itseensä metallia.
    Fixed-gear bikes are a gateway drug to all forms of cycling

Kertokaas kiekkotietäjät:

Kannattaako 70-kiloisen tikkureitisen miehen ottaa taakse Comppeja pakan puolelle vai pärjääkö pelkillä Revoilla, 32, 3-ristiin?

Eteen ajattelin ottaa 28 Revoa 2-ristiin. Paljon säästää painossa 32, 3-ristiin verrattuna?

Kehät olis Open Pro ja navat DT 240s, nippelit alu. Käyttö soratieajelua crossarilla.

Toi komppien laittaminen on ihan järkevää varman päälle pelaamista. Itsellä on samanlainen viritys takakiekossa. Tuon painon säästön voi tarkistaa dtswissin laskurilla.

Samu -> Koita Kinlin/Niobium vanteita. Ne on ainakin mulla toiminu hyvin ja monet muutkin niitä jaksaa kehua (tosin pääosassa on ne 30mm vanteet). Kun dollari on halpaa, niin noille ei jenkeistä ostettuna tule pahasti hintaa verojen kanssakaan. Matalat Niobium vanteet painaa alle 400g ja saa aeronipoillakin.

Edelleen kuumottaisi hankkia ne tuubikiekot. Tempo, maantie ja cyclokäyttöön
    Zipp 404 Pavé voisi olla ratkaisu? Etukiekko vajaa 50g ja koko setti noin 100g painavampi kuin maantieversio. Ei paha? Kestävyys saattaisi olla meikäläisen kokoluokassa parempi, jos silloin tällöin tösäyttelee Suomen huonopintaisten kisateiden monttuihin. Vai uskaltaisiko maantieversioilla ajaa sen pari cyclokisaa vuodessa? Renkaat on jo hankittu, kiekot vaan puuttuu.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Kertokaas kiekkotietäjät:

Kannattaako 70-kiloisen tikkureitisen miehen ottaa taakse Comppeja pakan puolelle vai pärjääkö pelkillä Revoilla, 32, 3-ristiin?

Eteen ajattelin ottaa 28 Revoa 2-ristiin. Paljon säästää painossa 32, 3-ristiin verrattuna?

Kehät olis Open Pro ja navat DT 240s, nippelit alu. Käyttö soratieajelua crossarilla.

Mulla on maantipyörässä nyt kiinni itse rakennetut kiekot joissa on open pro vanteet ja DT:n revolution pinnat 32 ja 3-ristiin. Nippelit on messinkiset. Ongelmia ei ole ilmennyt. Painan yleensä enimmillään noin 85 kiloa.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti

Pelkillä Revoilla pärjää takanakin, mutta kiekon sivuttaissuuntainen jäykkyys kärsii hieman. Kestävyyteen tuolla ei ole mitään vaikutusta ja painoa tietysti säästyy hieman. Takakiekossa on periaatteessa kyllä järkevää käyttää vähän järeämpiä pinnoja pakan puolella, koska takakiekko on aina sivusuunnassa joustavampi kuin etukiekko.

Edessä 28 pinnaa riittää kyllä mainiosti, mutta ei sillä säästä kuin karkeasti 20-25 grammaa. Lähtökohta on kuitenkin se, että jos takakiekossa riittää 32 pinnaa riittää symmetrisessä etukiekossa 28 pinnaa vähintään yhtä hyvin.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Nauraa

Mulle tulee tollaset, kai paan sit ne Akalle:

-Front and rear rims are Zipp 303=Zipp 285 ~570g
    -Red Tune 180+70 hubs 24 hole both 282g
    -Red alloy nipples ~14g
    -Black Sapim CX ray spokes 211g
    --------------------------------------------------
    ~1077g 470€

Ompahan sippoiset ja kivat ajaa. Kai ne voi kaupitella jos se haluaa ajaa avoilla. Tuskin, kommentit oli jo sitä rataa kun vaihdoin salaa kammet 170->172,5mm. Piru viä huomasi ja kommentit oli vaikutuksista jus niin kuin pitikin. Jos heitän alle joku 700g kevyemmän setin...

Tänään tuli Zipp:t jenkeistä. Oli kyllä esimerkillisesti pakattu. Paketti tuli Suomeen 3:n päivään ,tulli sit hauto sitä 8 päivää lisää.
    Puserra,puserra...

Fulcrum Racing Zero

Nämä menevät tilaukseen 790e Bike24.com, 1425g

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Nämä menevät tilaukseen 790e Bike24.com, 1425g]
    Bike Palastilla näyttäisi löytyvän Zerot hintaan 750e ja samaan hintaan tulee vielä Conti 4000S-pari sisärenkaineen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StePe Katso viesti
    Bike Palastilla näyttäisi löytyvän Zerot hintaan 750e ja samaan hintaan tulee vielä Conti 4000S-pari sisärenkaineen.
    Loistavaa. Mikähän siinä on että sakut ei tunne luottokorttia
    EU-maksun siirtäminen kestää ainakin viikon, ja sitten näillä näkyy olevan tuo Nachnahme.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •