Musta ano poistettu:http://www.pinkbike.com/photo/1780833/
Todella vaiheessa ei ole edes keulaa eikä takaiskaria speksattu......
Oikein äärikeventelyä, kun anodisointikin pitää poistaa![]()
Tuoltahan se hiukan näyttää. Pyörä siitä tulee...
Vaan kuka hullu ny yli sadan kilsan lenkkejä päivästä toiseen ja viikosta toiseen täysillä ajaa? Eihän sitä kenenkään kuntokaan kestä.
Näin minulle on kerrottu monelta taholta useampaan otteeseen. Ja onhan mun kuntotasoni luhistunut sitten 2005 ihan jatkuvaa soittoa
kun 10km tempoa mittarina käytetään. Rauhallista pikkukivaa lenkkeilyä lähinnä jota ulkoiluksikin voisi sanoa.![]()
Ja siihenhän tämä ylläkuvattu projekti vallan hyvin sopiikin!!
..makes Jack a dull boy...
Tulipa päivänä eräänä Helmutilta paketti.
Mitähän siellä on?
Joku sinivalkoinen raami sieltä löytyi.
![]()
http://otc.kompassi.com
Ja luonnollisesti puolen päivän aikaan supercross jo ajossa![]()
Eikö vesa recordin kammet riittäneet?
Projekti etenee..Ensin hiontatyöt saumoille ja sitten tartuntaväriä pintaan.
Pikkuisen pintaväriäkin jo osassa runkoa.
![]()
Talviloman molemmin puolin tuli rakenneltua ajopeli alkavan kesän sadekeleille.![]()
Rungoksi löytyi Canyonin outletista viimevuotinen alurunko Ultimate Al 9.0:
http://www.canyon.com/flash/bike/ima.../wallpaper.jpg
Vertailuissakin pärjänneen alennusrungon hinta-painosuhde on ihan kohtuullinen, kokonaispaino (sis.haarukka, Velocen F99-kannatin, satulatolpan kaulus, spacerit, jne.) on aika tarkasti 2 kg.
Osasarjaksi laitoin pyörään Campan kohtuuhintaisen Velocen, alennusmyyntitavaraa sekin.
Putkiosia löytyi Ritcheylta (Carbon Pro -tolppa) sekä Dedalta (215-tanko). Kiekkoina pyörässä pyörivät aikaisemmin hankitut Campan 2006-malliset Sciroccot. Satula (Flite) ja pullotelineet (Tacx Tao) ovat myös vanhaa tavaraa.
Pyörän kokonaispainoksi tuli pullotelineineen, mittareineen jne. noin 8 kg. Paino ei ole paha, kun huomioidaan että projektin kokonaishinta jäi alennuslaarien hyödyntämisen johdosta kolminumeroiseksi. Kevyemmät kiekot ja paremman osasarjan vaihtamalla pyörän painosta on tarvittaessa melko helppoa pudottaa usampia satoja grammoja.
Kuvia tai ajokokemuksia ei uudesta pyörästä vielä ole, mutta ehkä myöhemmin lisäilen niitä tänne.
Rule #1: Obey The Rules
Projekti "1:n euron rungosta sinkula" etenee täällä: http://picasaweb.google.fi/speedkungen/LeJeuneProject
Hitaaaaaasti mutta varmasti..
Aihiona siis ranskalainen LeJeune jostain 70-luvulta, tai kiistäkää jos on parempaa tietoa.
Löydetty eurolla siis Malminkartanon Horisontti ry:n tiloissa toimivasta pyöräpajasta. Valitettavasti joku älyllisesti rajoittunut on pilannut hienon alkuperäisen metallisen oranssivärin jollain kermanvalkealla. Vinkkejä siitä mistä voisi saada edukkaasti vastaavaa väriä otetaan mielellään vastaan.
Onneksi kesään on vielä pitkä matka...
-pjt
Sirkkeli maalattu ja lakattu. Kohta pääsee kassaamaan...
![]()
Hieno! Kyllä mahtaa olla gutaa ajaa itse tehdyllä rungolla. Hmm... josko lähitulevaisuudessa ryhtyisi moiseen itsekkin.
"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
www.pellossalo.fi
Täältä on putket ja kilkkeet hankittu: http://www.ceeway.com
Ja tätä putkisarjaa on Sirkkelissä käytetty: http://www.ceeway.com/Spirit.htm
Suhteellisen kevyt teräs crossarin runko tuosta tuli. Tosin recordit jää hankkimatta, joten kyllä 10 kiloa lähenee kun kaikki on nipussa...
Tällä hetkellä rapala näyttää maalatulle ja lakatulle rungolle 1640gr
Nyt on Sirkkeli kasassa. Koeajo suoritettu ja naama messingillä...
![]()
Osaamisesta puheen ollen. On pakko laittaa toinen kuva samasta pyörästä.
Tällä kertaa osaaja on kyllä kuvaaja eikä rakentaja
![]()
Hieman esimakua tulevasta keitoksesta:
Valkoista:
lisää valkoista:
ja hieman punaista:
maustetaan tietenkin hiilikuidulla.
"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
www.pellossalo.fi
Projektin merkittävin osa ja vähän muutakin.
Loppusilauksen antaa Bora Ultrat.
"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
www.pellossalo.fi
Älkääs nyt innostuko. On se vanha 585 kehäraakki sentään kevyempi. Tuosta tulee sitten kulkupeli kisojen ulkopuolella tapahtuvalle kuntoilulle ja kilpailujen jälkeiselle eläkeajalle.Runko painoi 1165g katkaisemattomalla tolpalla ja haarukka 355g myöskin lyhentämättömänä. Eli tuollainen 150g tuli lisää vs 585.
Kevennys on OUT, lihotus IN.![]()
"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
www.pellossalo.fi
Kirjanmerkit