GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 33 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

arctic biker Guest

suojalasi

Ehdotuksia suojalasiksi? Jotain ohutta, kirkasta ja optisesti oivaa muovia? Lasia
    ja piti olla pyöreä 50-millinen? oon kyllä vastannut jo...
    jos tasolasia niin kameran uv-suodin, niitähän on vakiokokoja ja jos ei käy niiin lähin optikkoliike jolla on vielä vanahan ajan paja, hiovat sen passeliin kokoon, jos muovia ,niin suotimia saa kai vielä muovista,en ny tähän hätään muista enää merkkiä, mutta kierrettiin semmoinen adapteri objektiiviin ja suotimia sai siihen latoa ,olivat neliskanttisia. Materiaalia en myöskään muista mutta kun polycarbonaatiksi mainitsee niin ei optikkoriepu ala väärällä kivellä hiomaan.Silmälasilinssiä saa myös planona eli nollavahvuudella,sekä lasia että muovia, on kyllä kaareva joka ei ny mitään merkkaa tässä yhteydessä, ja heijastuksien estokäsittelyllä tai ilman

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oopee Katso viesti
    Täältä löytyy:
    http://www.esto-connectors.de/oxid.p...nder_serie_620

Itsekin ajattelin tilata liittimet tuolta. Kimppatilauskin voidaan tehdä, jos kiinnostuneita ilmenee.

P.s Myyvät näemmä ainostaan firmoille, joten selvitellään mahdollisuuksia.
    Joop, toi oli ainoa minkä löysin. Katoitko toimituskuluja Suomeen? Mä katoin ja siksi en ole tuolta tilaamassa

Arpominen jatkuu.. valan kohta prkl ite sikaflexistä..

Jopo Juoppo Guest
    Voe hyvä ihme!

http://www.edison-opto.com.tw/datash...egory=1&cno=97

Toki voi vaatia tuhdimman akun, mutta kehitys näyttäisi etenevän, oliskos joku ehdottamaan optiikkaa tohon?

Mutta,
    Oliskos tosta 5W LED MR16 6500K ja 10 astetta kytkettynä suoraan Biltsun 12V/4,5Ah akkuun? Käyttö mulla se työväli 10..15 min sivu. Muuten, tuli vaan mieleen, meneekö liian kirkkaaksi, siis vastaantulijoille? Entä oliskos sittenkin 3W vastaava parempi (ymmärrättehän, en halua pyöräteiden kauhukakaraksi (tai no hmm...) ? Nyt pyöräilen kuitenkin Biltsun 2,4 W napadynamolla, joka oli huikea parannus patterivalaisimeen (etenkin hirmupakkasissa).

http://www.edison-opto.com.tw/materi...2_Eng_v1.0.pdf

Oliskos paikallaan saada oma lokero tämän aiheen keskusteluille?

Nauraa Voe voe...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    Voe hyvä ihme!

http://www.edison-opto.com.tw/datash...egory=1&cno=97

Toki voi vaatia tuhdimman akun, mutta kehitys näyttäisi etenevän, oliskos joku ehdottamaan optiikkaa tohon?
    Optiikkaa en ehdota, koskapa ainakin P4/XR-E/Rebel -ledeissä käytettävän tyylisen optiikan paino mitattaisiin todennäköisesti kiloissa ja hintakin olisi aika tolkuton. Sen sijaan ehdottaisin peiliheijastinta, jonka halkaisija on vähintään viisitoista senttiä.

Jokainen voi tietysti määritellä itse mitä se kehitys on, mutta minun mielestäni tätä sen ei ainakaan pitäisi olla. Suhteellisen huono energiatehokkuus ja niin suuri valaiseva pinta-ala, että valon tarkka suuntaaminen vaatii - sanoisinko - epäkäytännöllisen kokoisia ratkaisuja. Täysin huomiotta ei kannattane jättää myöskään valmistajan suosittelemaa 17 senttiä leveää erikoisrakenteista jäähdytyssiiliä, jossa siinäkin on tosin hieman vähemmän pinta-alaa, kuin mitä speksien mukaan olisi suotavaa olla.

Sellanen DH freeride versio. Akku kestää 5min ja painolla ei ole niin väliä.

Koko mäki loistaa kun ukko tulee alas se ämpärin kokonen valo nokalla

Kaikelle on paikkansa ja ehkä tarkotuksensakin. Mutta meikäläisen projektilistalle moiset hirmuledit ei taida päästä.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Matti Pesonen Guest
    Pitääkö tuo vielä suunnatakin johonkin?

Pyöräkaistapää Guest
    Tein quick and dirty lisävalosarjan...laitoin kolmen sarjassa olevan ledin rinnalle toisen kolmen ledin sarjan. Buck vaihtui 700mA -> 1000mA eli ledejä ajetaan 500mA:n virralla. Illalla testaamaan näkyykö mitään! Ruma on ku perkele. Ja kuumaliimaakin meni monta pötköä. Tehoa otti akusta noin 10W.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH_ Katso viesti
    Omat kokemukset liittimistä on että vedonpoisto on tärkein ominaisuus :-). Hyväkään liitin ei auta jos johto on irti liittimestä ja jo kolmesti olen vähään aikaan saanut johtimet irtoamaan Molex liittimestä.
    J-jep! Tästä syystä en myöskään ymmärrä sitä, miksi jotkut speksailevat erilaisia "lukkittuvia" liittimiä lamppuihinsa. Mielummin liitin irti liittimestä kuin johto irti liittimestä.

Myöskin kaikenmaailman RCA- ja muut piensignaaliliittimet ovat mielestäni kelvottomia virtaliittimeksi, lähinnä koska niitä ei ole siihen tarkoitettu. Vaikka toki se on jokaisen oma valinta haluaako sillä mukana kannettavalla akkusähköllä lämmittää liittimiä vai tehä valkeutta synkkään metsään

Omaan lampettiin on nyt alustavasti kolvattu kullitetut 2mm banskuliittimet, ne on ihan semi-ok n. 10A asti. Saattaa olla että vaihdan ne vielä kontronikin liittimiin, konronikissa resisitanssi liittimen yli on vielä pienempi.

Mikko
    go play chicken with your lactate threshold
    Mun Youtube
    https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

JH_ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti missile Katso viesti
    J-jep! Tästä syystä en myöskään ymmärrä sitä, miksi jotkut speksailevat erilaisia "lukkittuvia" liittimiä lamppuihinsa. Mielummin liitin irti liittimestä kuin johto irti liittimestä.

Myöskin kaikenmaailman RCA- ja muut piensignaaliliittimet ovat mielestäni kelvottomia virtaliittimeksi, lähinnä koska niitä ei ole siihen tarkoitettu. Vaikka toki se on jokaisen oma valinta haluaako sillä mukana kannettavalla akkusähköllä lämmittää liittimiä vai tehä valkeutta synkkään metsään

Omaan lampettiin on nyt alustavasti kolvattu kullitetut 2mm banskuliittimet, ne on ihan semi-ok n. 10A asti. Saattaa olla että vaihdan ne vielä kontronikin liittimiin, konronikissa resisitanssi liittimen yli on vielä pienempi.

Mikko
    2 A menee ihan hyvin aika pienellä jännitehäviöllä piensingnaaliliittimilläkin, jos kontakti on kunnossa. Mutta sekään ei ole aina ihan selviö. Moni liitin löystyy ja alkaa lämmittää vanhetessaan.

Mä kaipaan sellaista liitintä ja johtosettiä joka on lujasti kiinni ja kunnon vedonpoistolla. Suunnistaessa ja ryteikössä ajellessa ja kamojen kanssa kisassa sulkeisia pitäessä se johto aina välillä jumittaa tai kypärää roikotetaan lamppujohdoista yms... Nykyisen pyöräily kypärälampun johto on aikalailla hyvin kestänyt pahoinpitelyä. Tasker c820 nailon suojasukan sisällä (OK 1 A virralla). Liitin on repussa jolloin se pahoinpitely on pahiten iskenyt siihen johtoon eikä liittimeen.

Vastaavasti suunnistuslampun liitin on pahimmilleen keskellä johtoa ja siinä Molex liitin ja lamppuhohto on ohan surkeaksi osoittautunut kombinaatio. Kolme kertaa on irti lähtenyt liitoksesta.

Toi Deans Ultra liitin olis mulle passeli jos siihen saisi kunnon vedonpoiston. Se on melkoisen napakasti kiinni ja kestää virtaa hyvin. Voiskohan sen vedonpoiston tehdä jotenkin kikka kutosella erikseen? Tankovalossa toi vedonpoisto ei taida olla niin tärkeää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Katoitko toimituskuluja Suomeen? Mä katoin ja siksi en ole tuolta tilaamassa
    Katoin ja siksi olisikin ehdottanut kauppaa Saksan kautta (alk. 50e ilm. kotiin). Toimarit Suomeen olis kirjeen luokkaa täältä. Homman vaan estää Saksan VAT numero, jota mulla ei ole (vaimolla olis, mutta toimiala väärä).

Pyöräkaistapää Guest

Liittimeksi

Suojattu amp, superseal 1.5:
    http://fi.farnell.com/jsp/search/bro...superseal&Ntx=
    Tycon sivulta:
    http://catalog.tycoelectronics.com/T...=956&LG=1&I=13

Halpa liitin, tosin työkalu maksaa 300 euroa.

Ite kuitenkin jatkan RCA-liittimen lämmittämistä sähkövirralla (nyt käytössä väliaikaisratkaisuna AMP:n liitin). Ihmetellytkin miten ne RCA:t kuumenee niin perkeleesti, mutta se onkin se ylimenoresistanssi! Voi hyvää päivää.

Taidan tilata tuon bFlexin kun vaikuttaa hyvältä ja siitä löytyy noi säädöt.

Se ketä omistaa tuon regulaattorin niin voisitko kertoa fyysisen koon siitä, lähetin kyllä jo asiasta mailia, mutta varmistetaan nyt vielä..

Onko tuo taskled.com ainoa paikka mistä noita saa, ja jos on niin kuitenkin luotettava pulju? Jos joku muukin tarvitsee niin voin heittää samaan tilaukseen..Ja semmosta vielä jos joku omistaa yhden ylimääräisen ledin esim. seoul p4 ja sille sopivan noin 6-10 asteisen linssi, niin olen halukas ostamaan ne.

Mä kaipaan sellaista liitintä ja johtosettiä joka on lujasti kiinni ja kunnon vedonpoistolla. Suunnistaessa ja ryteikössä ajellessa ja kamojen kanssa kisassa sulkeisia pitäessä se johto aina välillä jumittaa tai kypärää roikotetaan lamppujohdoista yms... Nykyisen pyöräily kypärälampun johto on aikalailla hyvin kestänyt pahoinpitelyä. Tasker c820 nailon suojasukan sisällä (OK 1 A virralla). Liitin on repussa jolloin se pahoinpitely on pahiten iskenyt siihen johtoon eikä liittimeen.

Vastaavasti suunnistuslampun liitin on pahimmilleen keskellä johtoa ja siinä Molex liitin ja lamppuhohto on ohan surkeaksi osoittautunut kombinaatio. Kolme kertaa on irti lähtenyt liitoksesta.
    Mulla on ollut tankovalon liittimenä XLR-liitin, vedonpoisto löytyy ja virtaakin taitaa läpästä tarpeeksi. Edullisia on ja saa monesta paikasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräkaistapää Katso viesti
    Ite kuitenkin jatkan RCA-liittimen lämmittämistä sähkövirralla (nyt käytössä väliaikaisratkaisuna AMP:n liitin). Ihmetellytkin miten ne RCA:t kuumenee niin perkeleesti, mutta se onkin se ylimenoresistanssi! Voi hyvää päivää.
    Neutrik:in Profi RCA pitäisi olla aika hyvä:
    Rated current per contact: 16 A rms continuous

Linkki speksihin:
    http://www.neutrik.com/Secure30/getM...pplication/pdf

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9358

Olenko ymmärtänyt oikein? Tämän paketin voi siis suoraan yhdistää 3.6-9V akkuun. Niin ja onko väliä kumpi on + ja kumpi - napa?
    Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maitorahka Katso viesti
    Taidan tilata tuon bFlexin kun vaikuttaa hyvältä ja siitä löytyy noi säädöt.

Se ketä omistaa tuon regulaattorin niin voisitko kertoa fyysisen koon siitä, lähetin kyllä jo asiasta mailia, mutta varmistetaan nyt vielä..

Onko tuo taskled.com ainoa paikka mistä noita saa, ja jos on niin kuitenkin luotettava pulju? Jos joku muukin tarvitsee niin voin heittää samaan tilaukseen..Ja semmosta vielä jos joku omistaa yhden ylimääräisen ledin esim. seoul p4 ja sille sopivan noin 6-10 asteisen linssi, niin olen halukas ostamaan ne.
    Taskled lie ainoa paikka koskapa bFlex on heidän oma itse suunnittelema tuotteensa. Tilasin ite sieltä kaks, maksu peipällillä. Tulivat hyvin pakattuna kirjekuoressa kotiin.

Se fyysinen koko kyllä kerrotaan jossain siellä taskledin saitilla. Äkkiseltään en muista tarkalleen, mutta 20-25mm halkasijaltaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräkaistapää Katso viesti
    Suojattu amp, superseal 1.5:
    http://fi.farnell.com/jsp/search/bro...superseal&Ntx=
    Tycon sivulta:
    http://catalog.tycoelectronics.com/T...=956&LG=1&I=13

Halpa liitin, tosin työkalu maksaa 300 euroa.
    Tuota.. miten toi eroaa normaalista SuperHylkeestä? Niitä saa vaikka heti motonetistä, hintaa tais olla pari eypoa kpl (pinneineen). Sieltä taannoin omani ostin.

Ei noihi mitä mulla on mitään työkalua kyllä tarvihe..

Ööh? Ja edittiä: kas.. joo
    Janu muokkasi tätä : 30.11.2007 at 17.04 Syy: Luin, näin ja koin

Toi Deans Ultra liitin olis mulle passeli jos siihen saisi kunnon vedonpoiston. Se on melkoisen napakasti kiinni ja kestää virtaa hyvin. Voiskohan sen vedonpoiston tehdä jotenkin kikka kutosella erikseen? Tankovalossa toi vedonpoisto ei taida olla niin tärkeää?
    Laita liimautuvaa kutistesukkaa?

Taskled lie ainoa paikka koskapa bFlex on heidän oma itse suunnittelema tuotteensa. Tilasin ite sieltä kaks, maksu peipällillä. Tulivat hyvin pakattuna kirjekuoressa kotiin.

Se fyysinen koko kyllä kerrotaan jossain siellä taskledin saitilla. Äkkiseltään en muista tarkalleen, mutta 20-25mm halkasijaltaan.
    Jeps, sieltä sitten tilaamaan. Lämpeneekö tuo muuten paljonkin, meinasin vaan sen vapaasti laittaa tuohon lampun runkoon sisälle kellumaan ja kutistesukkaa päälle, että ei ota maihin. Tuo koko on kyllä juuri passeli mun projetkiin, sillä mulla on tuossa noin 35mm ulkohalkaisiljalta olevaa alutankoa, siitä sitten koneistetaan sopivat aihiot.

Pyöräkaistapää Guest
    Tossa vähän vertailua irc halo 20W vs. 6 kpl Edison 3W led ajettuna 500mA (ottaa akusta 10W). http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/lamppu/ Ledeissä 5 kpl 25 ja 1kpl 10 asteen linssejä.

Parin tunnin maastopyörittelyn jälkeen:
    - eteen pitää saada leveämpi keila kuin noilla 25 asteen linsseillä tulee
    - lampun liitin vaihdettava välittömästi rca:han. pannutin kunnolla, teipillä ja kuumaliimalla rakennuttu lamppu oli palasina johdon repiessä sisuskaluja ulos. Wanha kunnon rca olisi vain irronnut, kun amp piti kiinni ja rikko lampun. Onneksi teippi piti vielä ja sain lampun läjään

Kokeilen seuraavaksi paria 40 asteen linssiä mitä ne tekee keilalla. Toinen mahdollisuus olis taivuttaa lampun runkoa.

muoks. Hienosti tuli maantiesiirtymillä risteyksissä huomatuksi. Autot jäivät odottelemaan vaikka mulla oli vielä 500 metriä risteykseen Pitänee varmaan laittaa se säätöpotikka paikalle, että saa himmennettyä valoa tarvittaessa.
    Pyöräkaistapää muokkasi tätä : 30.11.2007 at 19.58

Millä jännitteellä tuota Halogeenia on poltettu tuossa. Ilmeisesti ylijännite saa aikaan melkoisesti lisää valoa. Ajattelin maantiepyörään tehdä kevääksi halogeenin, tosin 35mm polttimolla, kun sopivaa alumiiniputkea on sille saatavissa.

Pyöräkaistapää Guest
    Halogeenia ajettiin täydellä 10 kennon NiMH-akulla ~14 Volttia. Kyseessä paljon kehuttu IRC lamppu...

JH_ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Mulla on ollut tankovalon liittimenä XLR-liitin, vedonpoisto löytyy ja virtaakin taitaa läpästä tarpeeksi. Edullisia on ja saa monesta paikasta.
    Toi on törkeen hyviä liittin, mutta aivan naurettavan iso. Jos samat ominaisuudet saisi miniatyyrikokoiseen liittimeen niin mikäs olisi hienompaa. Itse juurkin hakailen mielessäni miniatyyri XLR liitintä, mutta ei taida sellaista olla olemassakaan. No okei. Neutrikin nano, mutta on sekin aika pitkä liitin ja se on tehty tosi ohuille langoille, jolloin se johdin on jo heikko kohta.

Laita liimautuvaa kutistesukkaa?
    Niin se on varmaan tehtävä. Se on vaan silti aika lyhyt se pätkä mihin se kutistesukkakaan saa kontaktia, joten pitää tehdä tarkkaa työtä ja käyttää hyviä kutistesukkia. Voi tätä vänkkeröinnin määrää...

Jos joku on tilaamassa Hobbycitystä jotain niin laittakaa ihmeesä noita halpis Deaneja mukaan tilaukseen vaikka, ette edes tarvii. Ne on miltei ilmaisia.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=2116

Oma lamppuni on tällä hetkeää uskomaton kätös. Kannettavan koneen prosessorin Heat Pipe jäähy kiinnitettynä nippusiteellä 3 Cree Q5 taakse. Siinä on jotain todellista rumuuden eksotiikkaa yhdistettynä keveyteen ja tehokkaaseen jäähdytykseen. Pieksee jäähdytystehossa mennen tullen alumiinista koneistetun yber hienoilla ilmakanavilla varustetun hifikotelon... Tavallaan aika masentavaa... Ei tollasen jälkeen mitään alumiinimöhköä päähänsä halua.

Tällä hetkellä virta vanhasta porakoneen akusta ja ohjauselektroniikka on lamppujohto + 3 ohmin vastus. Kaikki tämä on kiinitetty ilmastointiteipillä vanhan suunnistushalogeenin päälle. Liittimet on ihan pro tasoa. Eli kuoritut johdon päät on tökätty akun napoihin. Akun tyhjennyttyä ruuvataan akku auki ja katkaistaan ennen latausta muutama vedonpoistajana oleva nippuside niin taas homma etenee.

Hauskinta hommassa on että toi lamppu on kevyt kuin mikä ja antaa valoa aika reilusti. Aika simppeliä puuhaa tämä lamppujen teko, mutta ongelmana on etä tuosta on vaikea enää kunniallisesti parantaa. Hienomman saa tehtyä, mutta en millään keksi miten saan kevyemmän. Ja takapakkia on turhauttava ottaa... Eli jos näette kaverin jolla on fotoneja sylkevä antenni päässä niin se olen minä...
    JH_ muokkasi tätä : 30.11.2007 at 23.44

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Sellanen DH freeride versio. Akku kestää 5min ja painolla ei ole niin väliä.

Koko mäki loistaa kun ukko tulee alas se ämpärin kokonen valo nokalla

Kaikelle on paikkansa ja ehkä tarkotuksensakin. Mutta meikäläisen projektilistalle moiset hirmuledit ei taida päästä.
    Tosiaan. ei tarvitse paljon suuntaamisia miettiä, jos tarkoituksena on valaista vain "ihan kaikki"

Tuossa ledissä siis valaisevan alueen koko oli muhkeat 2,3cm kanttiinsa, kun se noissa 3W-ledeissä on ehkä 2mm. Valoa luvattiin reilut 60 lm/W, kun Cree juuri saavutti 100 lm/W:n rajan.
    Esko muokkasi tätä : 01.12.2007 at 03.43

Deaneihin ei välttämättä mitään murtosuojaa tarvita. Kun niihin juottaa riittävän tukevan johdon, niin kyllä se kestää. Liittimen metallikontakti ei ihan helpolla irti lähde. Kutistemuovia vaan eristykseksi.

Matti Pesonen Guest
    Mielenkiintoa kyllä olisi, mutta eihän se aika riitä tutkimaan ja opiskelemaan kaikkea, joten muutama asiantunteva vastaus olisi tarpeen. Tarkoitus olisi nyt rakennella muutama kappale alumiinihökötyksiä, joihin pitäisi istuttaa 3 x P4 tuikkua. Eri omistajille kun tulevat, niin kaikilla on eri akut tietysti omasta takaa.

1. Onko niin, että käytännössä tuo bFlex on Se palikka, joka panee tripla P4:n hymyilemään akusta riippumatta? Vai onko muita suosituksia?

2. Tarviiko akun ja P4 triplan väliin bFlexin lisäksi muuta kuin katkaisija ja sulake?

3. bFlex tulee ilmeisesti ilman painiketta, jolla voi vaihdella mA-tasoa. Jos sen nupikan haluaa kolvuuttaa johonkin etäpisteeseen, niin minkämoisen painimen siihen laittaisi?

(nojoo. oli muutakin asiaa kai, mutta myöhemmin lisää)

1. bflex on paras, mutta ei ainoa. Drivereita löytyy tästä topicista muitakin. Driverin valintaa vaikuttaa myös käytettävissä oleva akkujännite. Taskledin Fatman soveltuu alle 12v setupeille missä ajetaan 3:a lediä.

Lisätietoja:
    http://www.taskled.com/fatman.html
    bFlexin speksi:
    http://www.taskled.com/leds/bflexuib2_v1.00.pdf

2. Ei

3. Ks. bflexin speksi. Painonappi paras, koska nappylällä ohjataan "menua".

anakonda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Koivisto Katso viesti
    Budjettiluokan valonrakentamista alla.. eli Halpakaupasta lanppu á 2,90e. alkuperäiset 8 normilediä mäkeen ja P4star+optiikka tilalle piitahnan ja pikaepoksin avulla. Laite toimii kolmella AAA patterilla. Virta tulee suoraan pattereilta eikä vastuksia kytkennässä ole. Kolme lenkkiä olen tuolla nyt mennyt, optiikka vois olla tiukempikin (nykyään 15°). Patterit kestää (valo pysyy suht kirkkaana) n.2h. Valotehossa tuo reilun kympin maksava kötöstys pesee LedLenserin mennen tullen ja vielä palatessakin. Miksi ei virtaa rajoittavaa vastusta? kolme AAA patteria ei pysty tuottamaan niin hurjia virtamääriä että tuon ledin saisi käryämään, varsinkin kun huomioidaan sisäiset vastukset... Korjatkaa te sähkön suurlähettiläät jos olen väärässä..
    Minkäs kokoinen sisähalkaisija lampussa tulisi olla?

Pyöräkaistapää Guest
    Lisäsin uusimman linssikokeilun: http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/lamppu/ (joku perhanan luonnonilmiö vähän haittasi kuvaamista)

Johtopäätös (kuten Knikke Knattertonkin sanoisi), pelkillä linsseillä ei saa tarpeeksi leveää tasalaatuista valokeilaa minun tarpeisiini (kannon kiertoon metsässä). Suoraan eteenpäin valoa tuntuu riittävän sama mitä linssiä siihen eteen tyrkkää, mutta aina tuntuu muodostuvan "kirkaspiste" keskelle ja liian vähän hajavaloa.

Seuraava testi-versio on jo melkein toteutusta vaille valmin. Siinä ledit 6kpl laitetaan loivaan kaareen. Linsseinä Partcon 25 asteen linssit, hyvä laatu ja halpa hinta. Lisäksi niillä saa ledit näppärästi kiinni jäähdytyslevyyn (poraa muoviin reiän ja ruuvaa kiinni). Eristeenä anodisointi, joka toimii mainiosti jo nykyisessäkin protossa.

Ja sitten mennään ja ostetaan kaupasta wilma.

Hmm ... hammerstar:ssa ala rivi osoittaa inasen alaspäin ehkä jonkun 3-6 astetta. Hajavaloo tuottaa tarpeeksi 15 asteinen.

Huhujen mukaan akkuyksikkö suostuu pitämään savut sisällään joten testikuvaa ja rapparia vois yrittää väkästää esim itseppäisyyden kunniaksi, troh, onko ohjelmaa to iltana?
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •