ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 29 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

Pyöräkaistapää Guest
    Piirilevy tuli valmiina joo ja oli paska. Ite pitäs kaikki tehä

Tota laser-valokuvapaperi-systeemiä olen muutaman kerran testannut ja sillä tuli tosi hyvää jälkeä. Tosin ekalla kerralla oli väärän merkkistä paperia ja se ei tahtonut "sulaa" vedellä pois. Joutu tekeen töitä. Toka kerta oikealla paperilla menikö heittämällä. En jaksa muistaa mitä se hyvin toiminut paperi oli Muistaakseni joku HP:n papru.

Käytiin äsken Einon kanssa testilenkillä ja 3*25-asteen systeemi toimi maastossa huomattavasti paremmin kuin 3*10. Optimi voisi olla semmonen viritys missä ledit rivissä keskellä 10 astetta ja reunoilla 25-asteiset. Vieläkö taivuttas lievästi kaarelle koko rivin. Tommosta vois seuraavaksi alkaa rakennella, tosin ledejä vois samalla laittaa enemmän.

Itekö tekee saa semmosen kuin siitä tulee!

Heh, alkaa kaistapäällekkin aueta miksi Hammerstar sarjassa on 6 lediä ...
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Jopo Juoppo Guest

Oho!

Johan pomppas, tuollahan on vaikka mitä!
    Varmaankin teille tuttu, laitoin ton linkin tohon Nöösejä varten.

http://ledstorm.co.uk/new_flash/LED%20Storm%20(Revision%20-%20P_).swf

S.M. Guest
    Jotkut kertoivat tilailleensa ebaysta akkuja, siis kai kiinan suunnalta? Onko akkuja vielä näkynyt ja jos on, miltä akut ovat vaikuttaneet?

Kun jos tässä rakentelemaan alkaa, sieltä saisi kyllä edullisesti akut... mietin vain uskaltaako sieltä tilata ja mitä sieltä tulee jos tulee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    ...lienee tehdä ne tätä linkkiä klikkaamalla. En ole itse testannut, mutta luultavasti se testataan (tai ainakin pajan "löytänyt" kaveri testaa) juuri näiden lamppuprojektien puitteissa joskus lähitulevaisuudessa.
    Minulla on tarkoitus siirtyä jonkin tällaisen protopajan asiakkaaksi heti, kun olen päättänyt mikä kytkennöistä on paras. Yksittäistä koelevyä en viitsi tilata, koska se nyt vaan on nopeampaa tehdä koko homma itse ja levyn koko asettuu yleensä noin 3cm x 3cm kokoluokkaan. Mutta kun jotain kytkentää sitten päättää monistaa, protopalvelun 10x16cm levylle mahtuu jo aika monta pikkulevyä copy-pastella vierekkäin sijoiteltuna. Protopalvelun karu tyyli; ei läpikuparointeja, ei silkkipainoa, eikä ylihintaa, soveltuu hyvin näihin projekteihin.

Minkäslaista kytkentää Esko aikoo käyttää?

Pyöräkaistapää Guest

Piirilevy tulostamalla

Pyöräkaistapää muokkasi tätä : 12.11.2007 at 10.48

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.M. Katso viesti
    Jotkut kertoivat tilailleensa ebaysta akkuja, siis kai kiinan suunnalta? Onko akkuja vielä näkynyt ja jos on, miltä akut ovat vaikuttaneet?

Kun jos tässä rakentelemaan alkaa, sieltä saisi kyllä edullisesti akut... mietin vain uskaltaako sieltä tilata ja mitä sieltä tulee jos tulee?
    Hong Kongista tuli pari 14,8V/4Ah akkua. Just tsekkasin postin seurantasysteemistä nii laturi on maannu lähipostissa torstaista asti, eivät vaan oo mulle kertoneet.

En ole vielä akkuja kokeillut kun ei ole tuota laturia ollut. Mutta noin päällisinpuolin vaikuttavat olevan OK, piuhatkin paksut ja notkeat silikonieristeiset.

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Minkäslaista kytkentää Esko aikoo käyttää?
    Mää olen näissä ihan bulvaanipohjalta... Kun elektroniikkasuunnittelutaidot ovat kevyet ellei olemattomat ja kaverin suunnitelmat taas ovat kuulostaneet itsellekin sopivilta, olen jäänyt odottelemaan mitä siltä suunnalta loppujen lopuksi putkahtaa. En ole ihan varma vielä. Aika varmasti olen siinä kuitenkin mukana, muttei näiden netissä näkyneiden ohjeiden ja kaavioiden hyödyntäminen tai bflexinkään hankkiminen täysin poissa laskuista ole. Kun toisaalta voi olla, että lamppuja tulee lopulta tehtyä useampi. Sen sijaan oma suunnittelu alusta asti ei ole ollut vaihtoehtonakaan.

Kaveri saanee sitten itse kertoa paremmin jos/kun haluaa.

Itse en ole koskaan tehnyt piirilevyä, en tiedä koska seuraavan kerran olisi tarvetta ja nurkkiin on kertynyt jo nytkin riittävästi erilaisia enemmän tai vähemmän täysiä kemikaalipurkkeja. Joten minulle järkevimmät vaihtoehdot lienevät teettäminen tai sitten jonkun hommia harrastavan kaverin kera touhuaminen. Jälkimmäinen on tietenkin mielenkiintoisempi vaihtoehto, mutta kun tälle linjalle kun lähdetään, niin kaikkea mielenkiintoista kokeiltavaa löytyy vaikka huru mycket, täysipäiväiseksi työksi asti. Teen nyt niin kuin kaveri päättää asian ratkaista ja rupean sitten tekemään ihan itse, jos enemmän tulee tarvetta.

Mitä noihin Kiinan halpisakkuihin tulee, niin - sikäli kun asiat oikein olen ymmärtänyt - niiden hyvyydestä pääsee lopullisesti selville vasta ajan kanssa. Voi hyvin olla, että toimivat uutena yhtä hyvin kuin merkkiakut (tai tulevat vaikka samasta tehtaastakin). Mutta käsittääkseni niiden akkujen ikä riippuu paitsi käyttötavoista myös siitä, miten hyvistä raaka-aineista ja miten puhtaissa oloissa ne on tehty. Akun sisälle jääneet epäpuhtaudet alkavat hajottaa akkua jo tehtaan varastossa ennen kuin sitä on otettu edes käyttöön.

Eikä litiumakkua kannata säilyttää pidempiä aikoja täytenä, vaan mieluummin mahdollisimman tyhjänä. Mutta kuitenkin sen verran ladattuna, ettei jännite ainakaan pääse putoamaan liian alas itsepurkautumisen takia, siis esim. 1/3 -latauksessa. Ja tietenkin kylmässä. Siis kutakuinkin juuri toisin, kuin esimerkiksi tätä viestiä kirjoittaessani käyttämän, verkkolaitteessa kiinni olevan läppärin lämpimänä muhiva akku.

Joku muu varmaan korjaa jos olen väärän informaation uhri.
    Esko muokkasi tätä : 12.11.2007 at 17.00

Jopo Juoppo Guest

Mites olis tommonen?

Jopo Juoppo muokkasi tätä : 12.11.2007 at 19.21

S.M. Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Hong Kongista tuli pari 14,8V/4Ah akkua. Just tsekkasin postin seurantasysteemistä nii laturi on maannu lähipostissa torstaista asti, eivät vaan oo mulle kertoneet.

En ole vielä akkuja kokeillut kun ei ole tuota laturia ollut. Mutta noin päällisinpuolin vaikuttavat olevan OK, piuhatkin paksut ja notkeat silikonieristeiset.
    Kiva kuulla, nyt saattaa jopa uskaltautua tilailemaan.
    RC Megashopistako tilasit, vai? Milloin lähti tilaus? Hieman kun tuo 6 - 39 vrk (tms.) toimitus mietityttää, mieluusti tietenkin mahdollisimman nopeasti haluaisi paketin perille.

Kiva kuulla, nyt saattaa jopa uskaltautua tilailemaan.
    RC Megashopistako tilasit, vai? Milloin lähti tilaus? Hieman kun tuo 6 - 39 vrk (tms.) toimitus mietityttää, mieluusti tietenkin mahdollisimman nopeasti haluaisi paketin perille.
    Juu, sieltäpä juur. Tilaus lähti.. öö.. joskus pari viikkoa sitten. Nopeasti ne sieltä Hong Kongista tänne tulee, neljässä päivässä. Muutama päivä meni ennenkuin saivat akut matkaan ja sitten tässä päässä posti hidastaa hommaa. Laturikin oli ollut postissa jo viime torstaina, mutta vasta tänään sain saapumisilmoituksen.

Mitä noihin Kiinan halpisakkuihin tulee, niin - sikäli kun asiat oikein olen ymmärtänyt - niiden hyvyydestä pääsee lopullisesti selville vasta ajan kanssa. Voi hyvin olla, että toimivat uutena yhtä hyvin kuin merkkiakut (tai tulevat vaikka samasta tehtaastakin). Mutta käsittääkseni niiden akkujen ikä riippuu paitsi käyttötavoista myös siitä, miten hyvistä raaka-aineista ja miten puhtaissa oloissa ne on tehty. Akun sisälle jääneet epäpuhtaudet alkavat hajottaa akkua jo tehtaan varastossa ennen kuin sitä on otettu edes käyttöön.
    Näin olen ymmärtänyt minäkin. Jää nähtäväksi kuinka nuo tilaamani akut kestää käytössä. 25 EUR/kpl ne on kyllä niin halpoja, että ei ihan mahdottomasti harmita jos ei ne nyt aivan huippulaatuisia olekaan. Mun 12V/4Ah NiMH -akkuunkin maksoi kennot aikanaan paaaljon enemmän.

Eikä litiumakkua kannata säilyttää pidempiä aikoja täytenä, vaan mieluummin mahdollisimman tyhjänä. Mutta kuitenkin sen verran ladattuna, ettei jännite ainakaan pääse putoamaan liian alas itsepurkautumisen takia, siis esim. 1/3 -latauksessa. Ja tietenkin kylmässä. Siis kutakuinkin juuri toisin, kuin esimerkiksi tätä viestiä kirjoittaessani käyttämän, verkkolaitteessa kiinni olevan läppärin lämpimänä muhiva akku.

Joku muu varmaan korjaa jos olen väärän informaation uhri.
    Nykypäivän läppäreissä käsittääkseni on litium-akku myös. Vai oliko tämä läppäriin viittaus sitä, että sitäkin akkua pitäisi säilyttää toisin?
    Emmä nyt ainakaan sinne lähe

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keppi Katso viesti
    Nykypäivän läppäreissä käsittääkseni on litium-akku myös. Vai oliko tämä läppäriin viittaus sitä, että sitäkin akkua pitäisi säilyttää toisin?
    Ehkä jotain siihen suuntaan, että normaalit käyttöolosuhteet läppäriakuilla ovat kuin optimoidut lyhyttä käyttöikää ajatellen.

Tinailin eilen illalla joutessani hieman ja nyt on bFlexiäkin kokeiltu. Hyvin toimii

Vaan tuota.. SSC P4 @ 1A (en mitannu, bFlexin spekseistä) ja 6 asteen optiikalla ei oo sen kirkkaampi ku mun Led Lenserin fikkarikaan. Seoulin pitäis olla kuitenni +3W (en mitannu) ja Led Lenser mainitsee tuossa fikkarissa olevan 1,25W ledi. Mikä mättää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Koivisto Katso viesti
    Saman olen huomannut minäkin. Kaikkien P4 kytkentöjen verrokkina Led Lenser on ollut vielä inasen kirkkaampi, näin silmämääräisesti tarkasteltuna. Onkohan Led Lenserin optiikka jotenkin parempaa? Olen käyttänyt Carclon optiikkaa.
    Jos Seoul P4 on himmeämpi, niin miten on valokuvion leveys? Entäs se toteutunut virta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Jos Seoul P4 on himmeämpi, niin miten on valokuvion leveys? Entäs se toteutunut virta?
    Kuten Mikallakin on mulla Carclon optiikat. Led Lenserin kuvio on kieltämättä hieman "terävämpi", noilla Carcloilla kuvion reunat on epäterävämmät selkeästi.

Pitänee illalla mitata se virta. Jännitteen mittasin kyllä; näytti yhdelle P4:lle karvan yli 3,5V. Speksien mukaan pitäis olla lähempänä 3,8V yhdellä ampeerilla. Hmm hmm...

Viesti

Carlclon optiikoilla hyötysuhde on siellä jossain 80% pinnassa. Mutta ei se muillakaan merkittävästi parempi ole.

Vertailkaapa vaikka 6- ja 15-asteisten carclon linssien käppyröitä, joissa on kuvattuna miten paljon candeloita per lumen linsseillä saa aikaan. Ero tuntuu on ainakin paperilla aika reilulta (silmähän taitaa toimia enemmänkin logaritmisesti). Kuusiasteisessa keskeltä keilaa huippu reilut 16 cd/lm, 15-asteisessa alle 3,5 cd/lm. Ja se kuusi astettakin on tosiaan aika häilyvä määritelmä. Jos keilan leveys ilmoitettaisiin esimerkiksi sen mukaan missä valaisuteho putoaa puoleen huipusta, arvo olisi luokkaa 12 astetta.

Njoo. Jos nyt kuitenkin oletetaan, että tuo P4 hehkuttaa +3 watilla niin luulisi sen olevan Led Lenserin 1,25 wattista selkeästi kirkkaampi hieman leveämpikeilaisella optiikallakin. Etenkin kun vertailuetäisyys mulla oli < 2m.

Tietääkö joku mistä Ledil:n optiikoita saa ostaa? Lähetin kyllä juur mailia suoraan pahuudenpesäänkin..

Viesti

Joo, luulisi tietysti. Volttien perusteella voisi epäillä, ettei piiri anna niin paljon virtaa kuin luvataan. Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla sekin, että teräväreunainen keila vain hämää ja näyttää kirkkaammalta. Tuntuvatko lamput yhtä tehokkailta vielä siinäkin tapauksessa, että suuntaat ne läheltä päin valkoista seinää ja katsot, miten hyvin ne koko huonetta valaisevat?

Mutta toisaalta, jos nyt vertailtaisiin pelkästään sen keskipisteen kirkkautta, niin 50 lumenin ledillä ja 6 asteen Carclolla saisi saman arvon kuin 250 lumenin ledillä ja 15 asteen Carclolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Koivisto Katso viesti
    Onko normaalia että 3xP4 setti lämpiää niin pirusti että ei kestä kädellä koskea koteloon..? ajan tuota konluxilla 1000mA virralla.
    Kyllä sisällä, huoneenlämmössä (ainakin mulla myös). Mutta heti kun menee ulos, niin ajossa on hädintuskin lämmin +5 asteessa. Valotehohan kärsii oleellisesti, kun ledi kuumenee. Muistaakseni jo jossain 25-30'C kieppeiltä lähtien muutos on jyrkkä.

Eli siis.. Käytössä ei lämpiä mutta sisällä kun näyttää kavereille niin lämpiää.

Joo, luulisi tietysti. Volttien perusteella voisi epäillä, ettei piiri anna niin paljon virtaa kuin luvataan.
    Juup. Mittailen illalla.

Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla sekin, että teräväreunainen keila vain hämää ja näyttää kirkkaammalta. Tuntuvatko lamput yhtä tehokkailta vielä siinäkin tapauksessa, että suuntaat ne läheltä päin valkoista seinää ja katsot, miten hyvin ne koko huonetta valaisevat?

Mutta toisaalta, jos nyt vertailtaisiin pelkästään sen keskipisteen kirkkautta, niin 50 lumenin ledillä ja 6 asteen Carclolla saisi saman arvon kuin 250 lumenin ledillä ja 15 asteen Carclolla.
    Suoritin vertailun valaisemalla valkoista kattoa vajaan 2 metrin päästä. Vertailu on helppo tehdä osoittamalla keilat päällekkäin ja katsomalla kumpi on kirkkaampi.

S.M. Guest
    Noita linssejä ja niiden astelukuja olen pohdiskellut jonkin verran. Se Tmh:n Fraen 10 asteen optiikalla toteutettu lamppu oli kyllä kirkas, mutta ehkä kaipaan hieman leveämpää valokeilaa, siis maastossa ainakin. Joku suositteli 6*25 ja kaksi 6 asteen linssiä, näin saisi kirkasta keskelle, mutta myös leveämpää.

Nyt siis mietin mikä olisi paras. Fraeninlta seuraava leveämpi olisi jo 30 astetta, joka tuntuu aika leveältä, mutta onko se sitten liian leveä? Noista Carclon linsseistä on nyt käyty vähän keskustelua, eikä ainakaan heti tullut ainakaan kehuttavaa vaikutelmaa (tosin tutkimuksethan ovat kesken, voi johtua aivan muusta kuin linssistä). Silti olen pohtinut esimerkiksi 6*25 ja lisäksi esim. 11 tai 15 asteisia, jotta kirkkaan valon alue olisi isompi. 11 ja 15 asteiset linssit ovat kuvassa sameat, toisin kuin 6 astetta täysin kirkas; onko tämä valotehoon (himmennykseen) vaikuttava tekijä eli onko leveämmät huonoja fillariin vai onko kenties merkityksetön asia?

Noita linssejä ja niiden astelukuja olen pohdiskellut jonkin verran. Se Tmh:n Fraen 10 asteen optiikalla toteutettu lamppu oli kyllä kirkas, mutta ehkä kaipaan hieman leveämpää valokeilaa, siis maastossa ainakin. Joku suositteli 6*25 ja kaksi 6 asteen linssiä, näin saisi kirkasta keskelle, mutta myös leveämpää.
    Kyllä 25 asteinen pitäisi riittää. 6x25 kannattaa laittaa "pystyyn", niin saa siihen etupyörän eteen valoa. Muut linssit voi sitten olla jotain väliltä 6-25 astetta. 6 asteisella saa kaukovalon, jota usein tarvitaan demo-tarkoituksiin; kuten edellisistä viesteistä ilmenee.

Carlon linssit on vähän pienempiä, kuin Fraenin. Varmaan sillä jotain vaikutusta on hyötysuhteeseenkin. Se, että LedLenser tuottaa kirkkaamman keilan, saattaa johtua kapeammasta keilasta, tai oletetusta poikkeavasta virrasta. Lukekaa nuo Eskon kommentit vielä kertaalleen, jos linssit vaikuttaa kuralta.

Karppaaja Guest

Nauraa

Omat "Hilimat" rupee jo pikkuhiljaa näyttämään valomerkkejä. Ledit pistin liimalla levyyn kiinni. Vielä pitää tilata yksi Konlux toiselle valosetille ja Carlon optiikoille linssin pitimiä, kun tilasin vahingossa tämmöset
    http://www.led-tech.de/en/High-Power...7_106_107.html , mitkä ei kyllä istu ollenkaan emitteri ledien kanssa (voi kyllä muotoilla hieman ja saa ehkä käymään). On tarkoitettu Starin kanssa käytettäväksi.
    Näitä pitää tilata vielä muutama niin saa optiikat tukevasti kiinni http://www.led-tech.de/en/High-Power...9_106_107.html (jos jollain ylimääräisiä niin voisin ostaa 3 kpl niin pääsis nopeemmin kokeilemaan valoja).

Optiikka vaihtoehtoja on tällä hetkellä 6, 11 ja 15 asteisina, mutta taidanpa täältä luetun perusteella tilata vielä näitä 6x25.
    Huomenna ehkä saadaan sorvattua alumiinikopat valoille.

Akkupaketti/ohjauskeskus volttimittarilla

1 ledi tulilla ilman optiikoita

3 lediä ilman optiikoita (vieläkin näkyy valopilkut silmissä)

Konlux syötti iloisesti 1000 mA ledeille ja kesti katkoo virtaa ledien ja Konluxin välistä ainakin vähän aikaa kun kokeilin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karppaaja Katso viesti
    Vielä pitää tilata yksi Konlux toiselle valosetille ja Carlon optiikoille linssin pitimiä, kun tilasin vahingossa tämmöset
    http://www.led-tech.de/en/High-Power...7_106_107.html , mitkä ei kyllä istu ollenkaan emitteri ledien kanssa (voi kyllä muotoilla hieman ja saa ehkä käymään). On tarkoitettu Starin kanssa käytettäväksi.
    Njoo, mulla on tuosta se 46mm versio ja en heti keksi miten se istuu star:ien kanssa kun ne on juotettu sarjaan, tai siis miten pitäisi juottaa jotta tuo istuisi nätisti niiden päälle. Eilen illalla asiaa pohdiskelin hetken eikä oikein sytyttänyt. Hieman tuota pidintä vuolemalla saanee homman kyllä onnistumaan.

Nyt tässä asiaa arvottuani taidan todeta, että nuo carclot eivät lopulliseen kyhäelmään päädy. Mm. vesitiiviys vaatisi turhia kikkailuja. Millä/miten Karppaaja meinasit sen hoitaa?

Karppaaja Guest
    Njoo, mulla on tuosta se 46mm versio ja en heti keksi miten se istuu star:ien kanssa kun ne on juotettu sarjaan, tai siis miten pitäisi juottaa jotta tuo istuisi nätisti niiden päälle. Eilen illalla asiaa pohdiskelin hetken eikä oikein sytyttänyt. Hieman tuota pidintä vuolemalla saanee homman kyllä onnistumaan.

Nyt tässä asiaa arvottuani taidan todeta, että nuo carclot eivät lopulliseen kyhäelmään päädy. Mm. vesitiiviys vaatisi turhia kikkailuja. Millä/miten Karppaaja meinasit sen hoitaa?
    Starit on tarkoitettu tuossa systeemissä asennettavaksi ihan vaan jollekin levylle/jäähylle. Ei istu tuon asennuslevyn kanssa http://www.led-tech.de/en/High-Power...3_106_111.html , ellei kairaa koko pohjaosaa pois ja on muutenkin niin ohutta muovia että vaikee saada hyvä tosta systeemistä. Siksi laitankin itselle vaan nuo linssin pitimet http://www.led-tech.de/gallery.php?id=663&imgnr=4 .

Vesitiiveys hoidetaan laittamalla alumiinikoppaan lasilevy/o-rengas optiikoiden eteen.
    Saa nähä kestääkö ehjänä normaalilasista tehty, vai halkeeko jos esim. lunta lentää lasille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karppaaja Katso viesti
    Starit on tarkoitettu tuossa systeemissä asennettavaksi ihan vaan jollekin levylle/jäähylle. Ei istu tuon asennuslevyn kanssa http://www.led-tech.de/en/High-Power...3_106_111.html , ellei kairaa koko pohjaosaa pois ja on muutenkin niin ohutta muovia että vaikee saada hyvä tosta systeemistä. Siksi laitankin itselle vaan nuo linssin pitimet http://www.led-tech.de/gallery.php?id=663&imgnr=4 .
    Kyllä kyllä, en minä niitä tuolle levylle ole asennellutkaan. Star:t makaa nyt wanhan Intelin Pentium 4 prossulle tarkotetun siilin päällä jotta uskaltaa niitä kokeilla kun ei varsinaisia koteloita vielä(kään) ole. Kun ledejä ei ole juotettu keskenään mitenkään ne mahtuu tuon linssinpitimen alle juuri oivasti. Vaan kun tinaat ledit sarjaan niin kas! siellähän on piuhaa alla ja eipä enää linssinpidin istukaan (llman, että nävertää siihen koloja joihin johdot mahtuu).

Vai olenko nyt missannut jotain oleellista?

Vesitiiveys hoidetaan laittamalla alumiinikoppaan lasilevy/o-rengas optiikoiden eteen.
    Saa nähä kestääkö ehjänä normaalilasista tehty, vai halkeeko jos esim. lunta lentää lasille.
    Samanlaista suunnittelin itsekin alunperin, tosin jotain muovilinssiä. Kyllä kai se lasi kestänee hyvin, eihän sen lämmön pitäisi siihen suuntaan kulkea. On se mulla kestäny 20W sistushalogeenissäkin vaikka siihen on lunta ja vettä lasiin tullutkin.

Ledil:n Laika -triplalinssit on niin naurettavan halpoja, että taidan tilata kokeeksi sellaisia. Säästyy istuvuus ja vesitiiviyskikkailulta.
    Janu muokkasi tätä : 14.11.2007 at 00.30 Syy: liNgin lisäys

Karppaaja Guest
    Kyllä kyllä, en minä niitä tuolle levylle ole asennellutkaan. Star:t makaa nyt wanhan Intelin Pentium 4 prossulle tarkotetun siilin päällä jotta uskaltaa niitä kokeilla kun ei varsinaisia koteloita vielä(kään) ole. Kun ledejä ei ole juotettu keskenään mitenkään ne mahtuu tuon linssinpitimen alle juuri oivasti. Vaan kun tinaat ledit sarjaan niin kas! siellähän on piuhaa alla ja eipä enää linssinpidin istukaan (llman, että nävertää siihen koloja joihin johdot mahtuu).
    Vai olenko nyt missannut jotain oleellista?
    Et oo mitään missannu, kyllä pitää johdoille kolot tehdä.

Tinailin eilen illalla joutessani hieman ja nyt on bFlexiäkin kokeiltu. Hyvin toimii

Vaan tuota.. SSC P4 @ 1A (en mitannu, bFlexin spekseistä) ja 6 asteen optiikalla ei oo sen kirkkaampi ku mun Led Lenserin fikkarikaan. Seoulin pitäis olla kuitenni +3W (en mitannu) ja Led Lenser mainitsee tuossa fikkarissa olevan 1,25W ledi. Mikä mättää?
    Onko Seoul varmasti 240lm U-bin versio? Oletko varmasti muuttanut bflexin asetuksista syötöksi 1000mA?

Päivitin eilen myös omaan tripla P4 lamppuun bflexin ja iloisesti loistaa. Nopeasti mittasin ja 3.7v syöttää ledille. Saman kuin 1000mA:n Konlux. Näppärä vekotin täytyy myöntää. Säätöjä löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Strobomoodi on hieman psykedeelinen 1000mA:n virralla... Hommasin tuon ton akun jänniteseurannan vuoksi kun siirtyy tulevaisuudessa Lipoihin.

Löysin tällaisen kätevän kytkimen käytettäväksi tuon bflexin kanssa:

http://www.vekoy.com/product_info.ph...oducts_id=4079

Säänkestävä ja kätevästi statusledi samassa. Kohtuu kallis oli, mutta kai nuo kaikki vedenkestävät tuppaa ollakin.
    Tmh muokkasi tätä : 14.11.2007 at 09.11

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •