ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 26 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 76 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Ennen ajelin maantiekuntoon "tuunatulla" hybridillä", osa moikkaili- osa ei. Nyt alla tuore bianchi, ja uusi credit agrigole ajoasu. Vantaa- sipoo- vantaa välillä kaikki morjestivat komeasti; näin pitää toimia.
    Ville Ilves

Petri R Guest

Eli nyt oikeaan paikkaan

Eli nyt kirjotan oikeaan paikkaan..

Jep..minä ajelin ennen sillä markettimaasturilla..ei kukaan morjestanut...nyt alla myös tuore bianchi...jonni verran on tosiaan lapa noussut...viimeks oulunsalossa torstaina klo 19 jälkeen...ja taisi kaveri vielä ajella bianchilla..(tuli ensimmäisenä mieleen...hitsi...onpas tyylitajuinen kaveri )
    Tänään kun sitten kävin pienen lenkin..paljon tuli fillari harrastajia vastaan..katseita vaihdettiin..kukaan ei morjestanut..ehkä pitää vain itsellä ruveta huutelee...jokainen vain moljottaa myös minä... enkä älyä sitten moikata...hö..tästä lähtien kyllä morjestan kun on vähänkin fillareihin sekaantunut...!!!

Pete

Sidi Guest
    Älkää nyt herranjumala tuntemattomia moikkailko! Ei täällä tapoihin kuulu minkäänlainen sosiaalisuus. Parempi kääntää pää toiseensuuntaan hyvissä ajoin. Sehän voi vaikka kuvitella että haluat lähempää tuttavuutta. Miksi ottaa mitään riskejä. Ja entäs jos se sanoo jotain. Mitäs sitten teet? Pitäis keksiä joku vastaus. Ei, kyllä se on niiden ulkomaanpellejen hapatuksia, tervehtiä. Jumalauta jopa hotellisssa aamulla tervehditään tuntemattomia! Mikä helvetti siinä on! Eihän me tunneta! Sukulaisia voi tervehtiä. Tai tarkemmin ajatellen nimenomaan niitä ei tervehditä, helvetti, mehän tunnetaan vaan syntymän kautta. No työkavereita kai pitää, tai miksi oikeastaan, jotain ne kuitenkin vaan kyttää. Naapureita en ainakaan tervehdi. Jumalauta nehän tulis kohta rimputtamaan ovikelloa ja änkeis kylään. Parempi kuin ei tervehdi ketään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri R Katso viesti
    Eli nyt kirjotan oikeaan paikkaan..

Jep..minä ajelin ennen sillä markettimaasturilla..ei kukaan morjestanut...nyt alla myös tuore bianchi...jonni verran on tosiaan lapa noussut...viimeks oulunsalossa torstaina klo 19 jälkeen...ja taisi kaveri vielä ajella bianchilla..(tuli ensimmäisenä mieleen...hitsi...onpas tyylitajuinen kaveri )

Olikos tämä siinä lentokentän suoralla? Sitten se olin varmaankin minä. Pitäähän sitä tallikaveria moikata

Petri R Guest

Jep

"Olikos tämä siinä lentokentän suoralla?"

joo siinähän sitä ajeltiin...ja ajellaan melkein joka päivä kun työpaikka on siellä päässä

Niin,se on huonoa tuo tervehtiminen.Onkohan se niin,että kun asuntoautokuskit nostavat kättä toiselle,mutta ei henkilöautoilijalle,niin ei maantiekuskikaan nosta kypärättömälle.Eihän ne oo harrastajia.

Olin tandemilla liikkeellä sahalahdessa päin ja sielläkin lapa nousi pystyyn vastaan tulleella maantiepyöräilijällä. Itse en hämmästykseltäni ehtinyt nostamaan kuin vähän leukaa
    Emmä nyt ainakaan sinne lähe

Tänään tuli moikattua samaan suuntaan mennyttä LaPierre-kuskia toisen kerran tänä kesänä Ylöjärven maisemissa...oletin että olit sama kaveri. Taisit sanoakin jotain mutta sori kun en vastannut - oli nuo popit päällä jos siis satut lukemaan tämän...
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Johan loppu kanssa pyöräilijöiden tervehtiminen kun vaihto lenkkikaluston hybridiin näin talveksi. Ei sen puoleen että niitä muita nyt niin hirveästi tulisi vastaan tähän vuodenaikaan.

(Toinen taisi jopa olla palsta-aktiivi)
    mantis muokkasi tätä : 09.12.2007 at 17.36

tänään aamupäivällä tuli kaksi pyöräilijää vastaa tienpäällä ja itse panelin maasturilla tervehdin kyllä

ja tuo oranssi väri kyllä kääntää päitä
    www.mckramppi.com

[quote=janne kuivakangas;893081]Kyllä tulee moikattua ,tuttuja ja tuntemattomia.. tosin tähän aikaan vuodesta tulee harvemmin kuntoilijoita vastaan täällä meillä päin..ja muutenkin jos nään parkissa jonkun pyöräilijän niin pitäähän sitä pyörää käydä katsomassa ja jututtaa kaveria

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sidi Katso viesti
    Naapureita en ainakaan tervehdi. Jumalauta nehän tulis kohta rimputtamaan ovikelloa ja änkeis kylään. Parempi kuin ei tervehdi ketään.
    Ei pelkoa kylään tulosta ainakaan omassa taloyhtiössä. Jengi luikkii karkuun kun kävelee lähelle ettei tartteis mitään sanoa. Hyvä ettei yksikin naapuri about kuristanut koiriaan kun veti ne niin nopeaan sisälle kun lähestyin. Huusin kyllä "huomenta" kun muija oli ovenraossa vielä piskien kanssa joten sen tappio oli tällä kertaa. Jotain se örähti vastaukseksi samalla kun iski oven kiinni.

Ja pihan lumenluonti keskeytetään ja luikitaan sisälle siksi aikaa kun marssin ohi ettei missään nimessä tarvitse tervehtiä.

Ja jos about viereisen auton kuski putsaa autoaan lumesta ja hänelle moikkaa siinä samalla itse omaa autoa puhdistaessa --> ei mitään vastausta vaan maahan katselua.

Jee!

Maaseudummalla asumisessa on se hauska puoli että jopa kilometrien päässä asuvat " naapurit" tervehtivät iloisesti vaikkei olisi koskaan muutoin vaihtanut sanaakaan.
    On myös aina yllätys miten hyvin naapurit tuntevat asiasi...

SalsaMisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Johan loppu kanssa pyöräilijöiden tervehtiminen kun vaihto lenkkikaluston hybridiin näin talveksi...
    Samma här - melkein. On tervehtimiset jäänyt vähiin kun ajelen talven sisätiloissa. Ykkösajokki saa viettää talven sisätiloissa kun taas sen kanssa-sisar joutuu (nastat allaan) viemään misua keskustorille, kauppaan jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ei pelkoa kylään tulosta ainakaan omassa taloyhtiössä. Jengi luikkii karkuun kun kävelee lähelle ettei tartteis mitään sanoa.
    ...
    Ja pihan lumenluonti keskeytetään ja luikitaan sisälle siksi aikaa kun marssin ohi ettei missään nimessä tarvitse tervehtiä.

Ja jos about viereisen auton kuski putsaa autoaan lumesta ja hänelle moikkaa siinä samalla itse omaa autoa puhdistaessa --> ei mitään vastausta vaan maahan katselua.

Jee!
    No tuo on jo aika törppöä, mutta en mä tiedä onko tää täkäläinen small-talk -kulttuurikaan sitten niin kivaa: naapureita kyllä joka välissä moikataan - samoin kuin vaelluspoluilla vastaantulijoita ...varsinkin kun varsin useat käyttää vielä sitä typerää "how are you?":ta ihan vaan "moi":n sijasta - eikä taatusti kukaan noilla mitää oikeasti ystävällistä tarkoita - ihan puhdas tapa vaan ja kun selkä kääntyy niin unohtuu samantien ...suomalaisen änkyrän tekis mieli kysyä että "do you really wanna know?"
    "Lisää tätä samaa ja isommat kivet"

The MAD Finn

taimela Guest
    haminasta kun ajelin miehikkälään päin vastaan tuli pari maantie pyöräiliää mutta eivät moikanneet mutta sitten iso joukko rulla luistelijoita moikkasi iloisesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti (N)evergreen Katso viesti
    Minä kun olen luullut, että tää kuuluu maantiepyöräilykulttuuriin!!!...
    Ehkä se kuuluu pyöräilykulttuuriin, mutta Suomessa noin yleisesti ottaen liikennekulttuuria ei ole, eikä pyöräilykulttuuria sen osana. Kestää vieä sata vuotta, niin liikennekulttuuri ja sen osana pyöräilykulttuuri rantautuu tänne pohjan perille Liikennekulttuuri on toisten huomioonottamista liikenteessä, eikä se kuulu tapoihin meillä päin.

PS Tampereelle sillä kuluu ainakin 200 vuotta rantautua
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ei pelkoa kylään tulosta ainakaan omassa taloyhtiössä. Jengi luikkii karkuun kun kävelee lähelle ettei tartteis mitään sanoa.mitään vastausta vaan maahan katselua.

Jee!
    Muuta talouvenhoitajan kanssa takasin Vantaalaan.

Meillä hyvät naapurit,antoivat spinnu-pööränkin meille qu tietävät meijän rakastavan pööräilyvä.&

Vihainen

Runsas kaksi viikkoa sitten ajelin aamulla kohti porukkalenkin lähtöpaikkaa. Pyöräteiden risteyksessä näin kummun takaa lähestyvän pyöräilijän ajovaatteissaan yms. Ajattelin vähintään ottaa katsekontaktin ja tervehtiä jos tämä osoittaa samoja merkkejä. No kävikin niin että pyörätie oli peilijäässä sillä kohdalla missä minun piti kääntyä vasemmalle ja ottaa oma kaista pyörätien oikeasta reunasta. Kaaduin vauhdista asfaltille kyynärpää edellä lähes tämän pyöräilijän eteen. Odotin nyt harrastajaksi toteamani pyöräilijän vähintään huikkaavan mulle jotain pyörän selästä tai pysähtyvän paikalle.

Tämä MAANTIEKUSKI ajoi ohitseni ja käänsi katseen pois minusta kun makasin siinä maassa! Onko tässä nyt kyse tästä maantie-/maastokuski vastakkainasettelusta? Kyynärpää alkaa pikkuhiljaa tervehtymään, eilen siitä lähti rupi mutten pysty vieläkään nojaamaan esim. pöytään sen varassa.

Niin että Morjes vaan sullekin!
    Siitä pyörällä yli mistä aita on matalin.

Maantie/maastokuski-asetelmasta en tiedä, mutta viimekesänä huomasin, että kun täpäröi keltainen Kanuunapaita päällä, niin kaikki vähänkään harrastajan näköiset pyöräilijät oli heti käsi pystyssä tai tuli jutulle...
    Eli kai se sitten on pukeutumisesta kiinni
    Fin-76 muokkasi tätä : 10.12.2007 at 22.36
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Eli kai se sitten on pukeutumisesta kiinni
    Tää pätee ainakin jossain määrin. Vaikken maastokuski olekkaan pyrin morjenstelee samanhenkisiä ihmisiä. Kuteista on aika helppo päätellä onko harrastaja vai ei. Esim succicset on aika hyvä giweaway

Mistä asti tää on lähtösin tämä fillaristien tervehtiminen? Motoristien kädennostostohommat on täysin tiedossa mutta enpä oo tästä fillarihommasta kuullu. Tosin yleensä luimistelen kun joku ajaa vastaan. Katseita tulee vaihdettua joskus lajitovereiden kanssa..

Eilen lenkillä 3 tuli vastaan ja yksi tervehti. Aika hyvä prosentti
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

tuntematon Guest
    Hetken arvailin, että kauanko menee ennen kuin keskustelu taas degeneroituu tervehtimisien listaamiseksi, mutta ketju44 peittosi kaiken optimismini.

Voisiko tän topicin ihan oikeesti nyt siirtää jo tuonne kyselyt/gallupit osastolle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuntematon Katso viesti
    Hetken arvailin, että kauanko menee ennen kuin keskustelu taas degeneroituu tervehtimisien listaamiseksi, mutta ketju44 peittosi kaiken optimismini.

Voisiko tän topicin ihan oikeesti nyt siirtää jo tuonne kyselyt/gallupit osastolle?
    Ala nyt sitten keskustelemaan järkevästi asiasta ja siten tyhjentävästi , ettei täälä tarvitse enää asiasta kirjoittaa. Odotan jännityksellä avausta ....
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

XC-JJ Guest
    tänään tulin töistä ja näin matkalla kaksikin maantiepyöräilijää.. itsehän en heidän korkeaan kastiinsa kuulu kun ajelen vain bianchin "fitness"pyörällä..

Mutta toisella taisi olla joka tuli vastaan herustentiellä taisi olla jopa joku tumma colnago tai joku.. ainaki oli komee pyörä ja se pyörä valehtelematta lensi itseni ohi.. toki olin jo loppumatkassa eikä puhti enää riittänyt edes polkemiseen

mutta asiaan eipä tullu morjestettua.. ku ei oikein tiedä kuuluuko se edes tapoihin ja toisaalta jos ajelee fitness pyörällä niin on tuskin turha odottaa keneltäkään oikealta maantiepyöräilijältä morjestelua

Tämän keväisillä maantielenkeillä en ole saanut yhdeltäkään vastaantulleelta fillaristilta vastatervehdystä, hölmistyneitä katseita kylläkin (maastolenkillä tänään en nähnyt yhtään fillaristia). Täytynee vaan jatkaa tapakasvatusta...
    ...väliaikaista kaikki on vain...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika T. Katso viesti
    Mitä väliä koko moikkailulla on? Ja moikkaamatta jättämisestä loukkaantuminen, voi-voi miten pikkusieluista toimintaa.
    Ensimmäiseltä sivulta poimin tämän ja vain tähän asti luin.

Tuli vain mieleen kun kaverin kanssa aikoinaan (80-luvulla) naureskelimme että kaikki Lada-kuskit voisivat aina moikata toisen nähdessään. Joka kolmas auto taisi siihen aikaan olla Lada. Vitsinä sitten välillä ajaessani niin teinkin ja hauskojakin reaktioita näkyi toisissa Ladoissa. Sitten jo suunnittelimme jonkinlaista automaattikättä siihen hommaan.

Mutta aiheeseen. Mikäs siinä, jos moikatuttaa tai ei, siitä vaan. Kävellessäkin ihmiset yleensä kuulemma alkavat tervehtiä kun tarpeeksi monta kertaa saman vieraan näkee. Itse teen sitä kyllä usein hetikin jonkun uuden ihmisen kohdatessa, jos tilanne on otollinen tai ikäänkuin sitä vaatii - ja yhtä lailla usein sellainen jää tekemättäkin, vaikka kummatkin aivan varmasti toisensa tunnistavat.

Vastatervehdyksen jättäminen on toki outoa, mutta siihen voi olla myös hyvät syynsä. Ajattelee omiaan tai muuten vain on liian hidas reagoimaan. Sketsin ainestakin siinä on, jos kaikki pyöräilijät (ja autoilijat ja kävelijät) tervehtisivät toisiaan aina joka tilanteessa. Tai siinä kun yksi alkaa haastaa riitaa ja pilkata sitä omissa maailmoissaan kulkijaa.

Uutena foorumilaisena on jännä huomata että maantieporukkaa näytetään niin yleisesti pilkattavan. Liekö siihen hyvää syytä heissä itsessään, tohdin epäillä. Antaa kaikkien polkea niin kuin tykkää. Itse tykkään nimenomaan maantiepyöristä - varsinkin vanhemmista teräksisistä. Yleispyöränä sellainen...

Ja kyllä nyt ainakin haluan tervehtiä! Moikka pyöräilyväki! Tämä on jo toinen juttuni tällä foorumilla. Tienlaidalta tielle päin.
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=30892

terveisin Kimmo, etelän ruuhkasta, kaupungin ja maaseudun rajoilta
    tienlaita muokkasi tätä : 23.04.2008 at 19.15

Ai että!

Just kotiin polkiessa ajattelin että tästä täytyy tänään jauhaa

Minä kannatan reilua huomioimista, varsinkin kun vastaan tulee "tosimielellä harrastaja". Jos nyt en ole niin kovasti huiskutellut, niin ainakin luon katsekontaktin ja hymyn.
    Nyt lupaan kyllä moikkailla oiken senkin edestä... Tossa kotiin tullessa oli nimittäin mennä suorilta vartaloilta kyljelleen! Oopperan kohdalla vastaan polki mukavan näköinen nuori mies, katsekontakti ja hymy. Ja sitte ku herra oli mun kohdalla, nii huomasin että allahan taisi olla oranssi Cännärin Rush!!!! Jaiiikkkss! Olis tehny mieli pysäyttää tuo kiitäjä Tunnen nimittäin vaan yhden Rush kuskin, enkä muita ole edes nähnyt liikkeellä.
    Ja sitten kotimatkalla hiljaisella Manskulla kaksi Rushia kohtaa... Meinasi tyttö niin tippua pyörän selästä Kuikuilin perään, mutta niin kovaa meni etten enää voinu kääntyä perään
    "nimim. Punainen Rush Töölössä"
    kebne muokkasi tätä : 23.04.2008 at 21.20 Syy: kirjoitushärö

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kebne Katso viesti
    "nimim. Punainen Rush Töölössä"
    Jaha, maailma voikin olla sitten ehkä pieni (tai sitten kaikki vaan on täällä foorumilla).. Olin shoppailemassa Sellossa (piti sinne asti mennä etsimään trangiaan uutta poltinta & makuupussiin uusi sisälakana) ja pyöräilin sieltä takas töölöä pitkin ruoholahteen kotiin.. Joku ihmetteli kyseistä pyörää Töölön kohdalla paikallaan että jäin miettimään että olikohan jossain jotain vikaa ja pitääkö pysähtyä (mulla kun työkalut on aina mukana).. Mutta päätin jatkaa kun lähti liikkeelle juuri kun olin menossa ohi

Mutta takas aiheeseen, ainakin ruoholahti-keilaniemi välillä ihmiset hyvin aktiivisesti morjestaa kun morjestaa niille vain ensin.. Nuoremmat kuskit tuntuu olevan vähän passiivisia yleensä vain.. Rautatieasemalta kun lähtee pohjoseen niitä pyöräteitä pitkin niin niissä on kanssa aika aktiivisia morjestajia mutta sit kaupungilla niitä ei ole yhtään

Viimekesänä oli tosi outoa kun lähdin ahvenanmaalle, siellä kaikki morjestaa pyöräilijöille, jopa autoilijat. Eipä moista tullut yleensä tavattua kuin eteläsaksan piekkeillä Suorastaan pelottavaa!
    bo-boing.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •