Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tero Hartikainen Katso viesti
...
Olennaista on kuitenkin tuon M60 sarjan jakaminen kahteen osaan, se on ainut keino vähentää ruuhkia polkujen muuttuessa kapeammiksi vaikkapa Kinahmin päällä. Toki eilisen testilenkin perusteella Kinahmillakin mahtuu monessa kohtaa ohittamaan halutessaan, kunhan sekä ohitettava että ohittaja ovat aikeista yhteisymmärryksessä.
...
Moi!

Kiitos vaan Pekka ja Tero, oli mukava käydä teitä sparraamassa

Leveämmillä poluilla ja metsäteillä kannattaa pitää mielessä sama toimintatapa kuin esim. liukuportaissa Helsingissä. Eli, pidetään vasen reuna auki kiireisimmille.

Ohittajan kannattaa ilmoitella ohitusaikeista esim. sanomalla "vasemmalta ohi", niin edellä ajava tietää siirtyä hiukan sivuun oikeaan reunaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tero Hartikainen Katso viesti
...

Eilisen 60 km reitin tutustumisajon perusteella reitti on vähintäänkin viime vuoden kaltaisessa nopeassa kunnossa. Uusia, pahoja kosteikkoja ei ole syntynyt, joten reitti on siltä osin hyvin ajettavissa. Tarkkana tietenkin pitää olla, kaikkia kiviä ei muistettu asetella samoille paikoille kuin missä ne oli viime vuonna. MakeK ajoa seuratessa, varsinkin alamäissä, ei sillä niin merkitystä ainakaan vauhtiin olekaan. Kovassa vauhdissa, kun mennään ns. pinnalla, ei näköjään kaikkia kiviä huomaakaan.
...
No joo, pitihän sitä hiukan ottaa tuntumaa laskuihin, et itse tapahtumassa uskaltaa lasketella huoletta . Ja hiljaa laskeminen on tosiaan paljon rankempaa. Kestää pidempään ja renkaat poimii jokaisen kiven ja juuren. Tuohan on ihan puhdasta riskinottoa. Voi olla että riskillä voittaa muutamia kymmeniä sekunteja/lasku, tai sit häviää muutaman minuutin rengasta vaihtaessa...

Tahkolla nähdään!

t:Make