GarminGiantElectrobike
Sivu 62 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 162 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 5284

Aihe: Siilinjärven maantie - ja maastolenkit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Ei näistä yhteislenkeillä olleista kukaan ole ikinä uskonut mitä mitä olen selittänyt. Älä sinäkään usko, mutta lue kirjoja tai aritkkkeleita kestävyystreenauksesta netistä.

Jutteluvauhti on kyllä aika epämääräinen käsite ainakin ylämäissä. Ajappa joskus niin, että höpiset samalla kun poljet ja katso miten mittari reagoi.

Hyviä lenkkejä vaan. Ise olen ainakin vielä ensiviikon ja ehkä seuraavankin omatoiminen ajaja kun olen reissunpäällä. Arkisin joskus vois mennä yhdessä lyheympään ja ehkä kovempaa vauhtia sitten.
    Asiahan ei minulle kuulu, mutta minä ainakin täällä Kuopiossa olen tehnyt niin, että viikolla ajelen yksikseen rauhallisesti ja ottanut sitten sunnuntaisen porukkalenkin sellaisena kovana harjoituksena.
    Ja minusta ainakin menee ajamisesta maku, jos on sykemittaria vahdittava koko ajan. Ei se kai kovin paljon voi vikaan mennä, jos ajaa niin että tuntuu hyvältä, tai ainakin pahalta sillä oikealla tavalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Asiahan ei minulle kuulu, mutta minä ainakin täällä Kuopiossa olen tehnyt niin, että viikolla ajelen yksikseen rauhallisesti ja ottanut sitten sunnuntaisen porukkalenkin sellaisena kovana harjoituksena.
    Ja minusta ainakin menee ajamisesta maku, jos on sykemittaria vahdittava koko ajan. Ei se kai kovin paljon voi vikaan mennä, jos ajaa niin että tuntuu hyvältä, tai ainakin pahalta sillä oikealla tavalla.
    Voihan sitä noinkin toimia, mutta juuri sen pitkän lenkin on tarkoitus olla peruskestävyysharjoitus ja sitä se ei ole jos se tehdään vauhtikestävyysvauhtia. Jos haluaa machoilla niin siten parin tunnin kovavauhtisilla yhteislenkeillä sen voi tehdä.

Jos ei halua sykemittaria vilkuilla niin miksi ottaa sitä sitten ollenkaan mukaan? Voihan sitä vain ajella ja olla välittämättä ollenkaan mistään valmennustietoudesta ja harjoitusvaikutuksista. Moni on niin tehnyt ja innoissaan harrastanut itsenä parantumattomaan tilaan.

Lainaus Pyöräilyvalmennus kirjasta s.115. Riittävä peruskestävyys on edellytys maantiepyöräilyssä kehittymiselle. Peruskestävyys rakennetaan pitkillä rauhallisilla lenkeillä. Pk-harjoittelu tapahtuu sykkeillä, jotka liikkuvat peruskestävyyden alarajan ja aerobisen kynnyksen välissä, joka sijoittuu 65%-76% vällille maksimisykkeestä. Yleensä peruskestävyysharjoitukset vaihtelevat kahden ja kuuden tunnin välillä. Peruskestävyysharjoittelussa hetkittäiset aerobisen kynnyksen ylitykset eivät haittaa, mutta rakennettaessa pohjaa niitä tulee välttää.
    Lainaus loppu.

Siis tulee välttää aerobisen kynnyksen ylitykset ja usein
    miten yhteislenkeillä ylitetään anaerobinen kynnys ja vieläpä useita kertoja.(Uuhimäki)
    Miksi näitä ylityksiä tulee välttää? Siksi, että harjoitus ei ole enää pk-harjoitus sen jälkeen kun anaerobinen kynnys on ylitetty. Perustan luominen ei siis näin onnistu ja kehitetään ihan muita ominaisuuksia kuin peruskestävyyttä.

Minun käsittääkseni yhteislenkit ovat sen takia keksitty, että nämä pitkät pk-harjoitukset olisivat jotenkin mielekkäämpiä ja mukavampia.

En jaksa koko kirjaa tai kaikkea mitä kestävyysharjoittelusta on kirjoitettu tähän kirjoittaa. Lukekaa itse niin ei tarvitse perustaa mielipiteitä mututietoon vaan tutkittuun tietoon.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 08.05.2007 at 23.04
    Jos et aja et voi ottaa!

Anteeksi, että ehdotin. En arvannut, että pyöräily on noin vakavaa harrastustasolla. No, mutta jokainen tavallaan.
    apartanen muokkasi tätä : 08.05.2007 at 19.07 Syy: Selvensin ajatuksiani

Pk-harjoittelu tapahtuu sykkeillä, jotka liikkuvat peruskestävyyden alarajan ja aerobisen kynnyksen välissä, joka sijoittuu 65%-76% vällille maksimisykkeestä.

Heti löytyi pelivaraa.
    Eli viime sunnuntain lenkki minun osaltani oli noissa rajoissa, joka on ainakin henk.koht. se kykenen puhumaan raja. Olen Elixiirini katsonut.
    Ja Uuhimäen voi ajaa myös hissukseen ylös kun on pienet rattaat, ja lenkki oli jo tavallaan lopussa.
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Anteeksi, että ehdotin. En arvannut, että pyöräily on noin vakavaa harrastustasolla. No, mutta jokainen tavallaan.
    Voihan sitä huvittaa itseänsä pyöräilemällä itsensä sairaaksi. Sehän se vasta tosihauskaa onkin. Hauskuutta voi tietenkin lisätä vielä monella lailla ja minusta erityisen hauskaa on tehdä asiat viisaasti. Tyhmyydelle kyllä useinmiten nauretaan.

Eliksiirissä tosiaan on ollut hyvää juttua ja ehkä se Timon treeni ei sitten liian kova ollut. Oli kuitenkin pk2 tasolla ja nelituntiset kuitenkin pitäisi tehdä pk1 tasolla.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 08.05.2007 at 23.01
    Jos et aja et voi ottaa!

Voihan sitä huvittaa itseänsä pyöräilemällä itsensä sairaaksi. Sehän se vasta tosihauskaa onkin. Hauskuutta voi tietenkin lisätä vielä monella lailla ja minusta erityisen hauskaa on tehdä asiat viisaasti. Tyhmyydelle kyllä useinmiten nauretaan.

Eliksiirissä tosiaan on ollut hyvää juttua ja ehkä se Timon treeni ei sitten liian kova ollut. Oli kuitenkin pk2 tasolla ja nelituntiset kuitenkin pitäisi tehdä pk1 tasolla.
    Joo, okei. Tässä nyt on kaksi kantaa, minun ja sinun. Minä vaan ajattelin tuoda vähän omaa näkemystä asiaan. Olen muuten sen kestävyyslajien harjoittelusta tehdyn kirjan lukenut, minusta vaan tuntui, että se on suunnattu enemmänkin niille, jotka aikovat tosissaan huipulle. Tavallisen kuntoilijan ei minusta ole mikään pakko ajaa joka päivä. Jos on olo väsynyt tai muuten vaan ei viitsi niin silloin ei vaan lähde lenkille. Vakavasti harjoittelevalle se tuskin on mahdollista, vaan on pystyttävä ajamaan joka päivä ja huomattavasti suunnitelmallisemmin.
    Asiat voi tehdä monella tapaa, esimerkiksi hampaat irvessä, mutta minä lopetan nyt tähän. Jokainen harjoitelkoon tavallaa.

Nyt olisi suuri kiusaus sanoa, että ok-molemmat ovat oikeassa, mutta mitä siitä sitten olisi hyötyä.
    Edelleenkin olen sitä mieltä, että yhteislenkit on ajettava niin, että kaikki voivat ajaa peruskestävyyssykkeillä.
    Kuopiossahan se näyttää olevan erityisen mahdollista kun voitte jakaa porukan kahtia.
    Tuo jako on järkevää, mutta osittain turhaa koska pk-alue on laaja ja on melko sama ajaako pk1 tai pk2 vauhtia.
    Nykyisin 30 keskarin porukat ajaisivat 26 keskarilla varmaan ihan kehittävän lenkin pk-alueen alarajalla ja nykyisinkin varmaan 26 ryhmässä ajavat ajavat pk-alueella. Isossa ryhmässähän on aina hienompaa ajaa.
    Olen koittanut sanoa, että yhteislenkki-sanassa paino on yhteis-osassa.

Siilissäkin porukka varmaan jakautuu kahteen tasoryhmään. Toisessa taitaa kyllä olla vain yksi ajaja, mutta sellaistahan se elämä on.
    Jos et aja et voi ottaa!

No niin

Onko Perjantaina UUhimäesketään ajelemassa?
    TimoT muokkasi tätä : 10.05.2007 at 22.08

Siilissäkin porukka varmaan jakautuu kahteen tasoryhmään. Toisessa taitaa kyllä olla vain yksi ajaja, mutta sellaistahan se elämä on.
    Näin se on usein Kuopiossakin.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoT Katso viesti
    Onko Perjantaina UUhimäesketään ajelemassa?
    Tarkoitus olisi sikäli kun vaan muilta aktiviteeteilta jää aikaa. Lauantai-iltana ajattelin käydä kevyellä maastolenkillä. Oliskos sunnuntaina rauhallinen yhteislenkki mitään ?

kon-ciocc Guest
    Sunnuntaille ennustetaan ihan mukavaa säätä joten olisko Pohjois-Kallaveden lenkki ajankohtainen? Lähtö klo. 11.00. Hti, voit lähteä mukaan Kuopiosta. Ajetaan siis silloin perinteisesti myötäpäivään.

Sunnuntai ok. Tänään Uuhimäki 2X sikäli jos nuo sateet vihdoin loppuisivat. 1800 Fontanellalla säävarauksella.

kon-ciocc Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hti Katso viesti
    Olisko esim. klo. 10.00 mitä...eli koska olisitte kuopiossa?
    Sopii ainakin mulle. Voidaan toki ajaa toisinkin päin joten olisit Siilissä joko klo. 11.00 tai jo 10.00, ihan miten sovitaan. ... Mitähän nää meidän kuskit tuumaa?

Mulla on tuo päivystys, joten joudun vetelemään kotikonnuilla lenkkini tällä viikolla.
    Harmi tuo jos ajatte länsirannan lenkin, kun sitä olen odotellut jo tulevaksi.
    Mutta viikon päästä sunnuntaina luulisi taas lenkki onnistuvan.

Länsiranta

Kaikki edellämainitut vaihtoehdot käyvät oikein hyvin. Ainoa puutehan tuossa länsirannan lenkissä on kahvipaikkojen vähyys.

Onkohan tänä kesänä Lamperilassa se pieni kahvikioski auki, ei varmaan vielä tähän aikaan, mutta....
    On joskus tullut klo 1400 kahvitunti vietettyä siellä.

kon-ciocc Guest
    Käviskös tällainen?
    Hti tulis siiliin klo. 11.00 ja ajettais Timon toivomuksesta muu kuin Länsiranta, esim. Vehmeri. Kierto sovittais vaikka paikanpäällä. Miltäs kuulostaa? Vehmerissä tietenkin kahvitauko!

Ajakaa lentokentän ohitse Joensuuntien varteen, sieltä Vehmeri, tulisin sinne klo 11.
    Miltäs se kuulostaa?
    Ettei yhteislenkkineuvottelut pitkittyisi huomiseen iltapäivään niin minulta yksi ääni tälle vaihtoehdolle.

kon-ciocc Guest
    Sopii myös mulle.

Vehmerin ympäriajo 3.6.2007

Vielä tuosta, kuinka moni on lähdössä?
    Moniko olisi lähdössä jos joku yritys maksaisi osallistumismaksun ja antaisi jonkinlaisen mainospaidan tms. joka päällä ajettaisiin, tämä voi olla vastoin jonkun periaatteita, mutta silti. Samalla voisi myös miettiä ja kysyä esim. tuota Puruveden ympäriajoa.
    Itse olen pikkasta vaille lähdössä jo ilman sponsorointia....,
    pitäisi ilmoittautua ennen 13.5.2007 saisi edullisemmin.
    TimoT muokkasi tätä : 13.05.2007 at 13.04

kon-ciocc Guest
    Tuohan kuullostaa jo houkuttelevammalta! Sittenhän sitä ajais vähän kuin ammattilaistallissa.

Eikös normaali sapluuna ole että artisti maksaa kaiken. Varsinkin mainospaidoissa...

Vielä tuosta, kuinka moni on lähdössä?
    Moniko olisi lähdössä jos joku yritys maksaisi osallistumismaksun ja antaisi jonkinlaisen mainospaidan tms. joka päällä ajettaisiin, tämä voi olla vastoin jonkun periaatteita, mutta silti. Samalla voisi myös miettiä ja kysyä esim. tuota Puruveden ympäriajoa.
    Itse olen pikkasta vaille lähdössä jo ilman sponsorointia....,
    pitäisi ilmoittautua ennen 13.5.2007 saisi edullisemmin.
    Olen Alsacessa silloin. Puruvedelle voisi lähteä.
    Jos et aja et voi ottaa!

kon-ciocc Guest
    Jäi lenkki heittämättä. Vastoin ennakko-odotuksia vettä tuli lähes taivaan täydeltä ja jo kallansilloilla olin läpimärkä, enkä halunnut riskeerata ja ottaa kevätflunssaa. Toivottavasti saitte tiedon poisjäännistäni.
    Kotopihalla taasen alkoi jo aurinko pilkahdella...tää on sitä suomen suvea. Ensikerralla paremmalla tuurilla.
    Saimme tiedon. Kiitos siitä Sinulle ja Timolle! Ajoimme kuitenkin Vuorelan kautta, jossa tiet aivan märkänä ja taisipa ohuesti hetken sataakin. Eteläinen taivas näytti aika synkälle joten paluu kotio oli selviö! Vaihdoimme Ilkan kanssa 'metsurin' varusteisiin ja nautittiin suomalaisesta kangasmaastosta reilun parin peninkulman edestä.

Jospa viikon kuluttua kelit suosis maantielenkkiä!

Minä sain päivystyksestä huolimatta ajettua eilen 60km ja tänään 40km, joten se satanen viikonloppuna tuli kuitenkin .

Sääennusteet harhauttivat tänään pahemman kerran. Maantiellä tuli aivan käsittämättömän kylmä olo. Oli viisas veto keskeyttää maantielenkki. Maastossa olisi ollut mukavaa mutta kaatuminen vei parhaan terän menosta. Kylki on vieläkin kipeä. Kiitoksia Karille lenkkiseurasta.

Ajoin eilen Tampereella pari tuntia metsässä ja tänään vähän yli tunnin vetoja ympäri Siilinjärveä. Tour De Siili - rajoilta rajoille ja nyt on korvalehdetkin hapoilla.

Miten Ilikka onnistui rypemään. Tuliko edes kunnon OTB:t?
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti /(/ilkka Katso viesti
    Sääennusteet harhauttivat tänään pahemman kerran. Maantiellä tuli aivan käsittämättömän kylmä olo.
    tuntui paljon kylmemmälle tänään kuin eilen vaikka mittari oli eri mieltä

Nyt on Vehmeri 2007 osallistumiskalenterissa

Tuossa mietin, että jos on keli kohdillaan ja maltetaan ajaa hissukseen tuo Vehmeri, niin söisi kevyesti siellä yhteisruokailussa ja ajettaisiin länsirannan lenkki siihen päälle. Tulisi kunnon elämysmatka ainakin minulle pituutensa puolesta.
    Ai niin, jos on muitakin ajamaan lähdössä tuonne Vehmeriin.

edit:Niin kirjoitin tämän erätauolla, en kai minä tuota MM-peliä jätä katsomatta.

Tuossa mietin, että jos on keli kohdillaan ja maltetaan ajaa hissukseen tuo Vehmeri, niin söisi kevyesti siellä yhteisruokailussa ja ajettaisiin länsirannan lenkki siihen päälle. Tulisi kunnon elämysmatka ainakin minulle pituutensa puolesta.
    Ai niin, jos on muitakin ajamaan lähdössä tuonne Vehmeriin.

edit:Niin kirjoitin tämän erätauolla, en kai minä tuota MM-peliä jätä katsomatta.
    Ajoin yksin viime kesänä 30 asteen helteellä molemmat rannat läpi saman tien. 197 km Kuopiosta Kuopioon. Ainoa ongelma oli nestehukka - kuusi banaania meni evästä. Juomia ei tullut riittävästi nautittua. "Ateria" olisi varmaan piristänyt menoa. Aikaa minulla meni 8h45min, josta tehokasta ajoa 8 tuntia. Viileempään aikaan varmaan pikkuisen helpompi ajaa. En kirjoittanut tätä erätauolla.
    StantheMan muokkasi tätä : 13.05.2007 at 21.24
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •