GiantGarminElectrobike
Sivu 61 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 111 161 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 5284

Aihe: Siilinjärven maantie - ja maastolenkit

Kiitoksia Hannu lenkistä. Erittäin mukavaa vaihtelua maantieajon lomaan. Keli oli aurinkoinen joskin hieman viileä. Seuraavalla kerralla varon kastelemasta ajokenkää, paleli nimittäin jalkaa aivan vietävästi.

Hieno juttu jos saadaan lisää väkeä yhteislenkeille. En pääse huomenna mukaan mutta ensi sunnuntaina olen mukana jos vain suinkin mahdollista. Ai niin ja perjantaina Uuhimäkeen(2x)...

1300 Kääpi miulle
    Pyhiä!

kon-ciocc Guest
    Jälleen hyvä lenkki hyvässä seurassa. Kiitokset kaikille kuskeille! Vartialassa perinteiset kahvit 'terassilla' ja osa porukasta ajoi vielä Kinnulanlahti-Alapitkä kautta Siiliin ja ties minne! Reilu satku mittariin vaikka tuntui ajaneensa pidemmänkin lenkin! Taisi olla vauhti liian kova mulle?

Mulle se oli liian kova vaikka vain 73 kilsaa tuli mittariin.
    Pitää harjoitella ennen seuraavaa yhteislenkkiä.
    Viikonlopuksi tosin luvattiin parempaa keliä, että kait sitä voisi taas mukaan lähteä, jos vaan jaksatte odotella.
    Jos et aja et voi ottaa!

kon-ciocc Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Täällä ovat nyt ne lupaamani sivut Peda.netissä
    Lukijan salasana on satula
    Ylläpidon salasanan olen lähettänyt Karille ja sen saa kyllä multa sitten kun on jotain tallennettavaa.
    Tiedoksi vain Hti:lle. Laitoin sinne kuvan päivän kahvitauolta. Käykäähän katsomassa!

kon-ciocc Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hti Katso viesti
    Loistokuva kännyllä otetuksi.
    Ei hyvistä kohteista saa huonoja kuvia.

Kuinkas Pekan Akillesjänne jaksaa? Olet varmaankin aloittanut kuntouttamisen? Saadaan sit lisää 'puna/musta paitoja' porukkaan.

Kiitokset lenkistä, aina oppii jotain uutta.
    Välillä tuntui vauhti aikalailla kovalta, josta syystä varmaan alapitkällä oli jo aika poikki olo, mutta Penan avustuksella sieltä kotio tultiin ja odottelihan tuo Karikin Penan kanssa ennen Alapitkääkin noissa nousuissa.

Kahvitauko oli meille vähän väärällä kohtaa kun oli vasta tunti neljästä ajettu.

Mutta rasitusta täytyy välillä tullakkin, nyt vain pitää huilailla vähän ennen suraavaa kovaa rypistystä, joku kevyt lenkki mahdollisesti.

Karin kanssa tuli yhtä pitkä lenkki, joten mittarivirhettä(?) kummallako, mulla tuli 112,43km.
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kon-ciocc Katso viesti
    Kuinkas Pekan Akillesjänne jaksaa? Olet varmaankin aloittanut kuntouttamisen?
    Hiiittaaaassttiii paranee. Ei sovi vielä kenkä jalkaan.

kon-ciocc Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoT Katso viesti
    Karin kanssa tuli yhtä pitkä lenkki, joten mittarivirhettä(?) kummallako, mulla tuli 112,43km.
    Hieman päälle 115km mittariin. Eli kun tuosta vähennetään n. 1,5km niin kilometri enemmän jäi minun mittariin 'samasta' matkasta. En pysty sanomaan kumman mittarin virhemarginaali on suurempi. Yhtä kaikki, tarkkuus varmaan riittää molemmissa.

Noniin,
    viikonloppu lähestyy ja onhan se perjantaikin.
    Millaisia lenkki(ei HK) ajatuksia porukalla.

Kiitokset lenkistä, aina oppii jotain uutta.
    Välillä tuntui vauhti aikalailla kovalta
    No ei näyttänyt alkumatkasta vauhdin kovuus vaivaavan Timoa
    Kävin eilen hierottamassa ja takareidet olivat aivan kivikovat.
    On muuten luvattu sateita loppuviikoksi. Jos näin on niin pitääkö mennä mehtään, siellä ei pieni kosteus haittaa.
    Olen Kiteen kirkastusjuhlilla ja tulen perjantaina melko myöhään, joten la ja su ovat lenkkipäiviä mielestäni, mutta jompi kumpi on varmaan vaimo mielestä siivouspäivä. Uuden housut hankasivat rakon arkaan paikkaan, joten en ole ihan varma edes siitä kestänkö satulassa. Sen sitten näkee. Kolome tuntia taitaa mulla olla järkevän lenkin raja, jos ajetaan sunnuntain vauhtia, jos hitaammin ja tasaisemmin niin kai se neljäkin menee.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 03.05.2007 at 23.48
    Jos et aja et voi ottaa!

Eilen kössissä naksahti vas. polvi joten ei ainakaan tänään pääse ajamaan, mutta tutkitaan viikonloopuna, toivottavasti kestää.

Eilen kössissä naksahti vas. polvi joten ei ainakaan tänään pääse ajamaan, mutta tutkitaan viikonloopuna, toivottavasti kestää.
    Kylymää koipeen ja baanalle
    Joukkuelajit eivät ole ihmistä varten paitsi koripallo. Siinä saa vain mustelmia ja paksuja sormia.
    Jos et aja et voi ottaa!

Tulin viimeyönä työreissulta, joten taidan peruuttaa tämänpäiväisen Uuhimäkitreenin perhesyistä. Lauantaina pitää ajaa mutta menee myöhäiseen iltapäivään ennenkuin ehdin pyörän päälle.

Sunnuntai tulee taas

Onko lenkkeilijöitä perinteiselle sunnuntain yhteisajelulle esim. 1200 fontanellalta?
    Ilmatieteenlaitos näyttää asiallista keliä, kuinka lie muut ennusteet.

Kävin juuri yli satasen lenkillä vahvistettuna Uuhimäellä, niin en taida huomenna pystyä kykenemään. Jos kuitenkin epähuomiossa ilmaannun kokoontumispaikalle niin passittakaa minut takaisin kotiin.
    Ensiviikolla voisi ottaa iltalenkit taas ohjelmaan mukaanlukien Uuhimäen mäkitreenit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti /(/ilkka Katso viesti
    Kävin juuri yli satasen lenkillä vahvistettuna Uuhimäellä, niin en taida huomenna pystyä kykenemään. Jos kuitenkin epähuomiossa ilmaannun kokoontumispaikalle niin passittakaa minut takaisin kotiin.
    Ensiviikolla voisi ottaa iltalenkit taas ohjelmaan mukaanlukien Uuhimäen mäkitreenit.
    Ja niin hyvävoimaisena tulit vastaan jäläntiellä, ja juttuakin tuli vielä.

Sunnuntai 1200 Fontanella,oisko lenkkinä Nilsiä-Muuruvesi-Riistavesi?
    Pyhiä!

Ja niin hyvävoimaisena tulit vastaan jäläntiellä, ja juttuakin tuli vielä.
    30 km myöhemmin ei enää tuntunut samalta.

Mitenkä pitkä tuo Nilsiä Riistavesi lenkki on ja onko miten mäkistä, eli onko raskas??
    Onkohan Kuopiosta lähdössä muita kun apartanen, ja Siilistä kun Pena Ja Timo?

Katoin tuota pituutta eli siellä satasen kieppeitä taitaa olla, eli kun rauhassa menee niin eiköhän se onnistuisi minultakin.
    TimoT muokkasi tätä : 05.05.2007 at 23.19

Minä taidan toistaiseksi harjoitella ihan itsekseni.
    En kykene ajamaan sellaisilla sykkeillä kun edellinen lenkki oli, joten palataan asiaan joskus sitten kun olen saanut lisää kuntoa. Tänään ajelin 50 kilsaa pk-sykkeillä ja se tuntui sen verran hyvältä, että taidan ajaa samaa linjaa.
    Edittiä.
    Miksi muuten ei voisi ajaa järjestäytyneesti ja tasaisella vauhdilla. Esimerkiksi Varpaisjärven lenkki oli sellainen.
    Sitä vartenhan yhteislenkit ovat. No tänään en kuitenkaan voi osallistua, mutta ehkä sitten parin viikon päästä, jos yhteislenkki on yhteislenkki eikä varpusparveilu.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 06.05.2007 at 11.29
    Jos et aja et voi ottaa!

Cool Sunnuntain yhteislenkki

Ajettiin tänään tuo edit:Kari, Pena ja Timo
    kukin kotoaan-Slj-Sänkimäki-Nilsiä-Muuruvesi-Riistavesi-Uuhimäki-kukin kotioon.
    Kiitos lenkistä, juuri sopiva ainakin mulle. Pena varmaan veti yhden satakilometriä, kun tuntui maistuvan.
    Mittariin tuli mulla 112,5km ja ajoaika tasan 4h.
    Porukka pysyi hyvin kasassa paria Penan "vetoa" lukkuunottamatta joihin ei heti päässyt mukaan, mutta Pena venasi sitten meidät mukaan.

Ja taas opin jotain uutta pyöräilystä ja ehken muustakin, -onko jotain muuta?

Huomen aamulla jos jaksaa nousta niin töihin mennessä reilu puolen tunnin palauttava pyörittely ja iltapäivällä koska on mahdollisuus ja jos ei tunnu pahalta niin pidennetty kotimatka maantietä.
    TimoT muokkasi tätä : 06.05.2007 at 23.26

No paljonko oli keskinopeus. Ite ajoin tänään nelikymppisen pk-vauhtia ja keskari oli 25. Ihan ehdoton pitkän lenkin keskinopeus yksin. Jos porukassa ajaa tasaisesti niin joku 27 voisi olla mahdollista. Mun laskujen mukaan ajoitte 28 keskarilla, joten liian kovaa ois mulle ollut. Oliko tuossa neljässä tunnissa tauot mukana? Niin ja vielä Uuhimäen kautta.
    Ei mitään mahkuja.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 06.05.2007 at 23.06
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Oliko tuossa neljässä tunnissa tauot mukana?
    Pelkkä ajoaika, tais tuo keskarikin loppua kohti vähän hiljentyä vastamäestä ja -tuulesta johtuen, mutta kilometri/h sisään kokomatka varmaankin ehkäpä luulisin.

Ylikunto

Täällä on hyviä esimerkkejä siitä mitä tapahtuu kun ylikunto tulee.
    Vaikka ei ylikuntoa tulisikaan niin kun jalat ovat hapoilla ja siitä huolimatta lisää sitä happokuormaa, tulee varmasti jossain vaiheessa vammoja tai halu ajella vähenee. Selkä alkaa vihotella tai pohje sanoo poks.

Ei millään pahalla näitä juttuja, mutta kun alkaa näyttää siltä, että pieleen voi mennä, niin kaikella ystävyydellä.
    Jos et aja et voi ottaa!

Minulla ei riitä kompetenssi Hannun lausuntojen kommentoimiseen. Olisko tässä arvokeskustelun paikka siitä millaisilla tavoitteilla kukin on liikkeellä ? Minä olen puhtaasti kuntoilulinjalla ja omaa hyvinvointia edistämässä. Lähinnä olen huolestunut överiksi menneistä lenkeistä, joiden jälkeen olo on ollut todella paskamainen.

Mutta asiaan: tänään 1800 Fontanella

Lamppu syttyi Ajatuksiani

Viime sunnuntain lenkillä tarkkailimme yhdessä koko porukalla minun, ainakin tässä porukassa huonokuntoisimman, sykkeitä niin pitkään kun sykemittarini lähetinosa suostui toimimaan.

Nilsiään asti sykkeet olivat peesatessa, jota huomattavan suuri osa koko sunnuntain matkasta oli, suuruusluokkaa 60-65% maksimista pl. nousut joissa vedin niin maksimi oli niissä muuan lapinlahtelaisen ja siilinjärveläisen pyöräilijöiden antama yläraja, joka näyttäisi olevan 0,72% maksimista, josta ei esimerkiksi aiheutunut vaikeuksia keskustella pientä small talkia nousun aikana.

Keskinopeutemme oli esimerkiksi Nilsiään mennessä koko lenkkiä jonkin verran korkeampi, joten tuntuisi siltä että liikuttiin minun osaltani juuri ja juuri noissa rajoissa.
    Kanssamatkalaisteni kunnon huomioon ottaen kyyti oli "ei liian" raskasta heille, koska kovempi kuntoisella sykkeet ovat varmasti samassa vauhdissa minun kanssani alhaisemmat.
    Eli sunnuntain lenkki tuskin toisille oli liian vauhdikas, minä vain olin liian hidas.

Vaikka tässä on ajettu kovempiakin lenkkejä keskisykkeeltään, koskaan ei ole tullut tosi skeidaa oloa, kunhan on saanut ravintoa ja hetken lepoa.
    Aina on tuntunut tunnin parin päästä siltä, että olipa mukava käydä vetäsemässä lenkki.

Minulla ei ole pitkäaikaista kokemusta pitkien lenkkien, sykerajojen ja omien tuntemusten tunnustelusta, mutta koetan joka lenkillä oppia jotain uutta itsestäni ja kuntoilustani. Koetan hämmentää muilta saamistani vinkeistä ja neuvoista yhdistelemällä omiin ajatuksiini sellaisen sopivan sopan jolla näin kuntoilu mielessä esim. pyörällä olisi miellyttävää liikkua.

8 lenkkiä kymmenestä pitäisi olla kokonaan alle aerobisen kynnyksen ja yksi vauhtikestävyyslenkki ja yksi maksimaalisen kestävyyden lenkki. (Mäkivetoja)
    Voi olla niinkin, että yhden kolmesta viikossa kehittää vauhtia vaikka kahdella vk-lenkillä, yhdellä mäkilenkillä ja yhdellä palauttavalla. Sitten toisen viikon tekee määrää jossa on yksi vk-lenkki ja yhden lepää.(puolet määräviikon harjoittelusta. Voi tehdä yhden mäkivetoharjoituksen, jos on nuori)
    Jotkut tekevät pelkästään vk-ja nk-harjoittelua ja kyllähän sillä nopeasti tuloksia voi saada. Ei se ole niin vaarallistakaan, jos on vuosien kestävyysharjoittelut takana.

Tuon pähkäilyn lisäksi kannattaisi varmaan lukea kirjoja, sillä niistä oppii enemmän kuin kavereilta, joilla kyllä mututietoa riittää.
    Tuo Uuhimäen nousu väsynein jaloin oli silkkaa hölmöyttä, mutta sehän on ihan ilmaista. Tuorein jaloin mäkitreenit kannattaa tehdä.

Pk-lenkillä on ihan sama ajaako 60 vai 65% tehoilla tai vaikka 55%, mutta ei 70% tehoilla ja juttelukyky ei ole mikään mittari koska mitokontriot(lihassolut) eivät osaa puhua. Joskus ne kyllä kiristelevät kummasti hampaitaan.
    ps. mulle riittää tämä valistustyö.
    Ajakaa miten haluatte, eihän se mulle kuulu.
    Kovempikuntoisten vanhusten vain kuuluisi pitää huolta siitä, että nuoret eivät mene piippuun.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 08.05.2007 at 01.35
    Jos et aja et voi ottaa!

Onkos tässä pyöräilysä muutenkaan mitään järkeä tai itsensä "rääkkäämisessä", nyt kun Savon Sanomat etsi niitä kauneimpia sanoja niin nyt se tähän tulee, en minä rääkkääkkään.

Tällaisille tavantallaajille on joskus annettu neuvoksi, että vauhti on hyvä kun pystyy keskukstelemaan lenkkikaverin kanssa.

Vielä semmoinen juttu, että minkähän vaikuttaa esimerkiksi päivätyö, jos toinen tekee fyysisesti raskasta työtä esim. metsuri ja toinen tietokoneen ääressä päätetyötä esim. palkanlaskija, nämä ovat nyt vain ääriesimerkkejä.

Ei näistä yhteislenkeillä olleista kukaan ole ikinä uskonut mitä mitä olen selittänyt. Älä sinäkään usko, mutta lue kirjoja tai aritkkkeleita kestävyystreenauksesta netistä.

Jutteluvauhti on kyllä aika epämääräinen käsite ainakin ylämäissä. Ajappa joskus niin, että höpiset samalla kun poljet ja katso miten mittari reagoi.

Hyviä lenkkejä vaan. Ise olen ainakin vielä ensiviikon ja ehkä seuraavankin omatoiminen ajaja kun olen reissunpäällä. Arkisin joskus vois mennä yhdessä lyheympään ja ehkä kovempaa vauhtia sitten.
    Jos et aja et voi ottaa!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •