GiantElectrobikeGarminMPMessut
Sivu 4 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 279

Aihe: B.O.B.:in kärryt (Yak, Ibex)

Bob Ibex ja jotain muutakin esittelyssä. Varmaan tällainen linkki jo on ollutkin, mutta ei ole pakko katsoa.

http://terrengsykkel.no/index.php?id=1154

Kuva em. sivulta:

dvlrnr Guest

Huutomerkki! Pitkä QR-oireyhtymä

Yakin mukaan tullut pikalinkun akseli on ilmeisesti liian pitkä mun pyörän takahaarukkaan. Sormituntumalla sain sitä sopivasti kiristettyä, mutta ajettuani lyhyen kierroksen kärryn kanssa pikalinkku oli auki. En ole mitannut pyöräni takahaarukkaa, mutta ilmeisesti se on hivenen tuota BOBin ilmoittama minimiä, 126,5 mm, kapeampi. Tai sitten olen saanut tandemiin sopiva pikalinkku..

Pikalinkku tai sen akseli menee kuitenkin vaihtoon. Kärry sinänsä tuntui todella vakaalta ja kevyeeltä, kunhan takakiekko pysyisi paikalla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dvlrnr Katso viesti
    Yakin mukaan tullut pikalinkun akseli on ilmeisesti liian pitkä mun pyörän takahaarukkaan. Sormituntumalla sain sitä sopivasti kiristettyä, mutta ajettuani lyhyen kierroksen kärryn kanssa pikalinkku oli auki. En ole mitannut pyöräni takahaarukkaa, mutta ilmeisesti se on hivenen tuota BOBin ilmoittama minimiä, 126,5 mm, kapeampi. Tai sitten olen saanut tandemiin sopiva pikalinkku..

Pikalinkku tai sen akseli menee kuitenkin vaihtoon. Kärry sinänsä tuntui todella vakaalta ja kevyeeltä, kunhan takakiekko pysyisi paikalla
    Ensiapuna ainakin siihen voisi varmaan laittaa prikkoja tms. väliin jotta saat sen kireälle?

dvlrnr Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Ensiapuna ainakin siihen voisi varmaan laittaa prikkoja tms. väliin jotta saat sen kireälle?
    Niin varmaan voisi, mut en ole kuitenkaan rahtaamassa mitään kärryssä vielä johonkin aikaan. Meen huomenna Paikalliseen Pyöräkauppaan mittojen kanssa katsomaan löytyiskö heiltä sopivaa akselia.

Eikös niissä käyttöohjeissa ollut kehoitus että sahaa rautasahalla sopiva pätkä pois? Ainakin muistelen näin. Tai ainakin itse lyhensin rautasahan terällä kihnuttaen pienen pätkän siitä linkusta..

dvlrnr Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skrank Katso viesti
    Eikös niissä käyttöohjeissa ollut kehoitus että sahaa rautasahalla sopiva pätkä pois? Ainakin muistelen näin. Tai ainakin itse lyhensin rautasahan terällä kihnuttaen pienen pätkän siitä linkusta..
    En katsonut käyttöohjeista muuta kuin tarpeelliset kohdat Mut eihän akselin lyhentäminenkään auta jos/kun kierteet loppuvat kesken.

En katsonut käyttöohjeista muuta kuin tarpeelliset kohdat Mut eihän akselin lyhentäminenkään auta jos/kun kierteet loppuvat kesken.
    No kannattaapa tarkistaa kuitenkin Olihan siinä "ylimääräistä" kierrettäkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti skrank Katso viesti
    Olihan siinä "ylimääräistä" kierrettäkin.
    Omaa mittailin ja se vaatii vähintää noin 146mm leveän haarukan. Ainakin 15mm siinä on ylimääräistä kierrettä. Omassa pyörässä tuo on toiminut ilman lyhennystä.

veivari Guest

Muutamia lenkkejä koeajoa Bob Yakin kanssa...

Olen nyt ajanut kärryn kanssa muutamia koelenkkejä, ja kaikki toimii hienosti.
    Ei voi olla muuta kuin tosi tyytyväinen ostokseen.
    Kärryä olen kuormittanut 15-20 kg, ja ainakin se paino tulee hienosti perässä. Enkä usko että yli 20 kg tarvitsee paljon mennä minun tilanteessani.

Enää ei kesän retkiltä puutu kuin teltta. Sen olen aikonut uusia vielä.

Olis kiva kuulla kommentteja eri telttavaihtoehdoista ??

Nyt kaikille Hyvää Pääsiäistä !!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veivari Katso viesti

Täällä on tuoretta telttakeskustelua höystettynä kattilakeskusteluilla:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ghlight=teltta

Vähän kannattaisi kertoa tarkemmin aiotusta käyttötarkoituksesta, tilatoiveista ym.

merihessu Guest

Hymy

Olen nyt ajanut kärryn kanssa muutamia koelenkkejä, ja kaikki toimii hienosti.
    Ei voi olla muuta kuin tosi tyytyväinen ostokseen.
    Kärryä olen kuormittanut 15-20 kg, ja ainakin se paino tulee hienosti perässä. Enkä usko että yli 20 kg tarvitsee paljon mennä minun tilanteessani.

Nyt kaikille Hyvää Pääsiäistä !!

Vedin Bob:ia viime kesänä 650 km Tuusulasta Kajaaniin pikkuteitä kierrellen ja järvien rannoilla yöpyen.Mahtava reissu ja kärry toimi hyvin.Oma telttani
    on Everest-merkkinen, varmaankin melko vaatimaton joidenkin tosi retkeilijöiden mielestä.Mutta teltta toimi loistavasti fillariretkellä ja ennenkaikkea on kevyt, n. 1,4 kg.
    Karttojen tutkiminen on jo aloitettu tämän kesän reissua varten

Kaikkein paras telttavaihtoehto on mökki
    Eli rytmittää etapit niin että ajaa leirintäalueelta leirintäalueelle.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Kaikkein paras telttavaihtoehto on mökki
    Eli rytmittää etapit niin että ajaa leirintäalueelta leirintäalueelle.
    Aikatauluja ja tiukkoja suunnitelmia lomalla. Eihän se ole lomaa

Jännitystä ilmassa. Laitoin eilen Kareisen putiikkiin mailia että yak 28 plus kärryn saa lähettää.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Sopiiko toi kärry myös maasturiin jossa on levarit? Eli mihin se oikein kiinnitetään?
    Fatless biker

Jälleen yksi tyytyväinen asiakas Kareisien putiikille. Kärry tulla tupsahti LA matkahuoltoon ja hain sen juuri äsken. Kohtuu ripeetä toimintaa, reilu työpäivä ja tuote on asiakkaan saatavilla.

Nyt kun tää päivä loppuis pääsis kotiin kokoileen kärriä ... jihaa

-- mtbSeikkailu 2016 --

merihessu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Sopiiko toi kärry myös maasturiin jossa on levarit? Eli mihin se oikein kiinnitetään?

Levarit ei oo esteenä. Kärry kiinnitetään mukana tulevaan pidennettyyn akseliin, joka vaihdetaan vanhan akselin tilalle.

Doh niin, nyt on kuskattu 20l vesikanesteria pitkin kylän raittia. Kait sitä hullun maineen helpomminkin sais mutta kun poltti testilenkki enkä parempaa kuormaa keksiny.

Havaittua. Jeps kuorma kannattaa sitoa hyvin. Inhottava tunne kun kärry heijaa. Vesikanisterin tapauksessa se tarkoittaa että kanisteri pitää täyttää piripintaan.

Parkkilinkusta poistuminen vaati hiukan aivotyötä, mutta parin treenin jälkeen alkoi sujua.

Noin 20kg kuorma tuli tasasella yllättävän keveästi perässä. ylämäessä huomasi että hetkinen nyt ei ollakkaan ihan perus lenkillä. Alamäessä kärry ikäänkuin puski lisää vauhtia.

Veturina toimiva Planet-x uncle john cycloxross tuntui aavistuksen löysältä ja keulaan kaipaa vastapainoa. Todellisessa käytössä edessä on tankolaukku joten se tod näk auttaa asiassa.

Muutaman CC pyörälle sopivan polunpätkänkin ajelin ja yllätyin kuinka mutkattomasti kärri perässä tuli.

Hmm, mitähän emäntä tuumaa jos tilailis iloselta kärrinvetoon speksatun erityis vääntöjäykän titaani cyclo crossarin

edit: niin joo tossa setä john:ssa on levarit. ei haittaa ei. Ohjeessa varoteltiin että tarkista hyvä ihminen ettei kärryn aisa osu vaihtajaan. Tosin ohjeessa varoteltiin amerikkalaiseen tapaan kaikesta, amerikkalaisten on pakko olla tyhmiä kun niitä noin kaitsetaan.
    Hammer muokkasi tätä : 24.04.2007 at 10.42

-- mtbSeikkailu 2016 --

dvlrnr Guest
    She was having problems towing her Bob Trailer behind her bicycle during headwinds. The Bob trailer fishtailed and made the bike crash.
    Cross-country cyclist seriously injured in bike crash in FL (bikeforums.net).

Fishtailed? Voisko joku suomentaa miten toi on lähteny?

dvlrnr Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Fishtailed?
    ~"lähti heittelehtimään", kuin kalan perä sen uidessa.
    dvlrnr muokkasi tätä : 28.04.2007 at 11.48

~"lähti heittelehtimään", kuin kalan perä sen uidessa.
    Itselläkin ensimmäisenä kesänä kärry lähti pari kertaa väpättämään, mutta huomattavasti suuremmissa vauhdeissa kuin valmistajan ilmoittama maksimi 40km/h. Rauhallisesti hidastamalla se loppui. Kaksi kesää olen sen jälkeen ajellut ilman tuota ilmiötä. En tiedä kumpi siihen auttoi, mutta sen jälkeen olen pakannut painavammat tavarat taakse ja laitoin nivelen hiukan tiukemmalle. Nivel on sen verran tiukalla, että se ei irtonaisena siinä heilahtele, mutta kääntyy kuitenkin helposti. Jarrutelematta edelleen laskettelen alamät ja ainakin 64km/h on tarttunut maksiminopeusmäyttöön.

Toinen varottava asia on kärryn pomppimisherkkyys. Joskus oikaisin pyörätien risteystä vauhdikkaasti hiukan hiekan puolelta. Kärry pomppasi hiukan sivulle ja miestä vietiin. Ei onneksi aivan ojan puolelle, mutta melkein.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kratti Katso viesti
    I ...

Toinen varottava asia on kärryn pomppimisherkkyys. Joskus oikaisin pyörätien risteystä vauhdikkaasti hiukan hiekan puolelta. Kärry pomppasi hiukan sivulle ja miestä vietiin. Ei onneksi aivan ojan puolelle, mutta melkein.
    Itse huomasin saman kun kärry otti pikku sivu askeleen pyörätiellä olleesta montun reunasta. Kärry pommpasi ilmaan mutta laskeutui ilmeisesti jonkin verran sivuun keskilinjasta. Ilkeä tunne kun perä lähtee heitteleen. Homma korjaantui itsekseen enkä kaatunut mutta jatkossa varottava enempi noita hyppy paikkoja ja muita esteitä.

-- mtbSeikkailu 2016 --

Koskevatko nämä Kratin ja Hammerin pomppimiskommentit Yak- vai Ibex-mallia?
    "Uusimman henkilöliikennetutkimuksen (HLT 04–05) mukaan pyöräilyn osuus kulkutapaosuuden mukaan tarkasteltuna on noin 9 prosenttia."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lotum Katso viesti
    Koskevatko nämä Kratin ja Hammerin pomppimiskommentit Yak- vai Ibex-mallia?
    Omat kokemukset on Yakista. Jotenkin tuntuu, että peräkärryn runko toimii jonkinlaisena jousena ilman vaimennusta. Kuskina en näe mitä siellä tapahtuu, mutta minusta se ottaa pari pomppua jo suhkot normaalilla nopeudella tehdyllä katukiven ylösnousulla. Suoraan ajaessa se ei sinänsä haittaa mitenkään, mutta ainakin mutkissa ajotyyli kannattaa vaihtaa vauhdikkaasta kaupunkikiiturista lähemmäksi rauhallista työmatkapyöräilijää.

Ibex toimii luultavasti tuolta osalta paremmin. Jos joku aikoo maastoon sillä tai Yakilla mennä, niin 16" rengas ylittää esteitä todella huonosti. Ibexin jousi olisi luultavasti hyödyllinen hiekka- ja metsäautoteillä, mutta maantiellä ja satunnaisissa taajamien läpiajoissa se taitaa olla turha.

Yak, täälläkin. Se läheltä piti tilanne oli kyllä kohtuu vauhdikkaasti survastu. Enempi siinä on syytä kattoa peiliin kun kärryä syyttää. Mutta omanlaisensa ajotyylin kärry vaatii kuitenkin.

-- mtbSeikkailu 2016 --

Sirius Guest
    Kareiselta tilasin minäkin oman Yakin. Lähti Matkahuollolla kuulemma eilen aamulla, olisikohan se jo perillä vai pitäneekö odottaa maanantaihin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sirius Katso viesti
    Kareiselta tilasin minäkin oman Yakin. Lähti Matkahuollolla kuulemma eilen aamulla, olisikohan se jo perillä vai pitäneekö odottaa maanantaihin?
    Kyllä pitäisi olla perillä jos kerran matkahuollon kautta on tulossa. Soita matkahuoltoon ja kysy sillä siitä selviää. Ainakin mulle tuli ihan kiitettävän nopeesti.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

No nyt vihdoin viimein sain Bobin tilattua. Nyt vaan pähkäilen, että minkä pyörän perään sen viritän. Onko kokemuksia putkelta ajettaessa, onnistuuko? Mieluiten laittaisin sen CC:n perään, mutta nuo välitykset on siinä vähän isot. Putkelta ajaessa pääsis kuitenkin mäet ylös. Toinen vaihtoeho ois maasturi, mutta siihen ei taas saa kunnon lokasuojia kiinni. Välitykset ois kyllä tarpeeks pienet.
    Fatless biker

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    No nyt vihdoin viimein sain Bobin tilattua. Nyt vaan pähkäilen, että minkä pyörän perään sen viritän. Onko kokemuksia putkelta ajettaessa, onnistuuko?
    Onnistuu, mutta varovasti. Sivusuunnassa pyörää ei voi oikein heiluttaa, sillä teräsrunkoinen peräkärry nutajaa siellä takana aika hervottoman oloisesti. En saanut ainakaan itseltäni kovin hyviä "tehoja" irti putkelta, koska se on sellaista jännittämistä. Jos tulee pakkotilanne niin silloin voi runtata muutaman polkaisun, mutta kyllä penkistä tulee ajeltua normaalisti mäet ylös.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •