FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 28 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #811
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Eli mainitaan nyt täälläkin jos joku ei huomannut tuolta toisaalta että Lupine korjaa lampun takuuseen. Eli loppu hyvin kaikki hyvin siltä osin. 11e maksoi vakuutettuna maksikirjeenä kun lampun lähetin saksaan. Eli sen verran joudun kärsimään itse tuossa.

    Ja heräteostoksena tuli tehtyä 10 asteen polttimolla varustettu lamppu ja Y-johto. Eli käytän samaa akkua molemmille valoille. Pitkillä lenkeillä poltan vain toista. Lyhyillä lenkillä kentis sitten kumpaakin yhtäaikaa.

    Mikalla on ainakin tuo 10/18 combo. Huomaako niiden valokeilassa selvää eroa omilla silmillä? Mitä yritin tihrustaa Lupinen sivuilta niin 10 asteisen valo yltää selvästi pidemmälle vielä mitä 18 asteisen. Eli periaatteessa toi voisi olla jopa parempi maantiekäytössä kuin tuo 18 asteinen. Harvoin kun sitä tarvitsee maantiellä ojia ja puita valaista...

    Puhuin jo aikaisemmin että eiköhän fillarin valoarsenaali ole riittävä. No, jospa se NYT olisi. Kunhan kaikki lamput ensin kotiutuu mualimalta.

  2. #812
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mikalla on ainakin tuo 10/18 combo. Huomaako niiden valokeilassa selvää eroa omilla silmillä? Mitä yritin tihrustaa Lupinen sivuilta niin 10 asteisen valo yltää selvästi pidemmälle vielä mitä 18 asteisen. Eli periaatteessa toi voisi olla jopa parempi maantiekäytössä kuin tuo 18 asteinen. Harvoin kun sitä tarvitsee maantiellä ojia ja puita valaista...
    Ero on selkeä. Ainoana lamppuna 18 asteinen on selvästi parempi. Toi 10/18 combo on kyllä aika kiva...

  3. #813
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Nieminen Katso viesti
    Ero on selkeä. Ainoana lamppuna 18 asteinen on selvästi parempi. Toi 10/18 combo on kyllä aika kiva...
    Ok, hyvä tietää. Tuosta Lupinen Illumination kuvakokoelmasta sitä eroa ei niin kauhean selvään pystynyt näkemään. Pitää katsoa kun tuon 10 asteisen tunnit tulee joskus täyteen että laitattaako siihen uuden 10 asteisen vain vaihtaako sen sit 18 asteiseen. Ompahan nyt molemmat niin voi testailla. Tosin nyt ensimmäisen parin viikon ajan ajelut tulee pelkästään tuolla 10 asteisella. Tämän illan lenkki vedetään 5 watin sigman ja kilon painoisen akkujärkäleen turvin. Kiitokset vain kauheasti niiden lainasta lainaajalle vaikka näyttääkin nyt että montaa kertaa en niitä tarvitsekaan!!

  4. #814
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    96
    Itselleni tuo 18-asteisen valokeilan leveys käytännössä tuli hieman yllätyksenä, mutta täytyy sanoa, että ainoana lamppuna se toimii kuitenkin hienosti. Itse asiassa pari kertaa on jo käynyt niin, että hyvä tien reunojen valaisu on pelastanut kolarilta irrallisen koiran kanssa. Mokomat kun ovat juosseet tien ulkopuolelta suoraan eteen , mutta nyt on jäänyt riittävästi reagointiaikaa.

    Hienoa kuulla, että sulla Vesa takuuasia etenee juuri niin kuin pitääkin.

  5. #815
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Tuossa äsken mietin ajaessa että tulee ongelmia sovittaa 2 lamppua, nopeusmittari ja sykemittari tankoon.... Loppuu yksinkertaisesti tila vaikka nopeusmittari onkin jo stemmiin siirretty. Nyt kakkoslamppu pitäs laittaa sykemittarin paikalle ja jos sykemittarin siirtää enemmän vasemmalle, niin sit ei enään sovi paksu talvihanska siihen yläotteelle. Prkle... No, pitää kattoo kuinka tuon nyt järjestelee.

  6. #816
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    No, pitää kattoo kuinka tuon nyt järjestelee.
    Sigma T-Bone stemmin päälle?
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  7. #817
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Uudessa Singletrackissa (#32) oli ihan mielenkiintoinen valotesti jossa todettiin suurinpiirtein niin ettei ledivalot vielä kelpaa maastossa ajeluun vaan halogeenit ja hidit on selvästi parempia valon määrässä. Light & Motionin hid-valo oli tasaisempi kuin Lupinella mutta Lupine parempi kypäräkäytössä, Supernovan ökyvalot eivät saaneet kovin hyviä arvioita nekään.

    Hyvä testi siinäkin mielessä että tekijät osasivat kaivella joka lampusta ne olennaisimmat ominaisuudet (valon määrä ja laatu, käyttö ja asennus) esille ja tuntui muutenkin suht objektiiviselta.

  8. #818
    Veltto Virtanen Guest

    Suunnistajan otsalampusta

    Ehkä tätä on sivuttu tuossa pitkässä ketjussa, mutta..

    Voiko suunnistajan otsalamppua, esim. Silva 478, käyttää maantiellä ajettaessa. Ts. onko valaistu alue niin laaja, että autoilijoita häikäisee? Ajelen päivittäin pimeää maantietä kolmisenkymmentä kilsaa ja kiva olisi kunnolla nähdä.

  9. #819
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    96
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veltto Virtanen Katso viesti
    Voiko suunnistajan otsalamppua, esim. Silva 478, käyttää maantiellä ajettaessa. Ts. onko valaistu alue niin laaja, että autoilijoita häikäisee?
    Käsittääkseni otsa/kypärälamput eivät ole yleisessä tieliikenteessä sallittuja fillarikäytössä, koska ne sijoittuvat liian korkealle, eivätkä osoita aina ajosuuntaan päätä kääntäessä. Joku oli tästä selvittänyt tarkat pykälätkin. Jos saat tuon Silvan viritettyä ohjaustankoon kiinni, tilanne muuttuu. Häikäistä ei kuitenkaan saa, eli lamppu pitäisi suunnata hieman alaspäin.

  10. #820
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veltto Virtanen Katso viesti
    Ehkä tätä on sivuttu tuossa pitkässä ketjussa, mutta..

    Voiko suunnistajan otsalamppua, esim. Silva 478, käyttää maantiellä ajettaessa. Ts. onko valaistu alue niin laaja, että autoilijoita häikäisee? Ajelen päivittäin pimeää maantietä kolmisenkymmentä kilsaa ja kiva olisi kunnolla nähdä.
    Onkos sulla vielä se vanha Citroen? minkäslaiset lyhdyt siinä on?

  11. #821
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Tänään tuli vihdoin tuo Dinotten 3W LiIon -takavalo. Olivat pirulaiset vaan unohtaneet sen suojakotelon akulle jolla akku ripustetaan runkoon. Ja akku vaikuttaa kovin huonosti paketoidulta --> vesi varmaan pääsee sisään sinne. Olen käsittänyt että LiIon akut EI SAA kastua? No, pitää huomenna laittaa mailia kauppiaalle aiheesta... Pitää sitä ennen vetää akku pakastepussiin tiukasti ja sit koko päkitsi teipillä satulan alle roikkumaan.

    Mutta voi tsiesus kun on kirkas punavalo!! Tuolla saisi kyllä autoilijoille vähän ylimääräisiä sydämentykytyksiä kun pistää "strobo" moodiin välkkymään. Menee kyllä 1:1een poliisin pysäytysvalosta se Noh, autot ainakin hiljentas kohdalla. Mutta taidan kuitenkin pitää ihan normaalin valon siinä, ettei poliisisedät oikeasti ala sakottamaan liian härskeillä valoilla ajosta.

  12. #822
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Nyt on muutamalla lenkillä ollut ko Dinotte valo ajossa mukana ja lyhyet käyttökokemukset tulee tähänkin ketjuun seuraavaksi:

    Plussaa:

    - Kirkkaus riittää jo heikoimmallakin teholla (3 tehoa + strobomoodi)
    - Akku menee sopivasti just jakkaran alle ja valo satulatolppaan (kompakti paketti siis)
    - Akku kestänee tuolla heikoimmalla teholla "riittävän" kauan myös monille pitkille lenkeille (tästä ei vielä kokemusta, mutta kestotesti jatkuu)
    - Autot tuntuu kiertävän mukavan kaukaa kun pimeällä maantiellä tuon kanssa ajelee
    - Kätevä käyttää paksut hanskat kädessäkin vaikka valo on kiinni satulaputkessa. Yksi iso herkästi liikkuva namiska vain jota painellaan.

    Miinusta:

    - Varsin kallis (no, kaikki on suhteellista)
    - Vaikka on pieni niin kuitenkin niin iso että osuu jalkaan ajaessa (netistä löytyy tähänkin apuja toisessa threadissa mainittujen linkkien mukaan)

    Summa summarum: Jos joku muukin kaipailee "ultimate" takavaloa, niin epäilen että tässä olisi semmoinen.

    Edit: Ja JIHUU!! Nyt sain käsiini vihdoin tuon uuden Edisonin, 10 asteen polttimolla. Eli illalla testaillaan sit miten se toimii!!!
    VesaP muokkasi tätä : 28.12.2006 at 11.20

  13. #823
    Gynis Guest
    Hain eilen Dinotten Ultra vitosen postista. Oli pakko käydä testaamassa sitä lyhyesti illalla. Alla muutama kommentti. Jätetään enempi analysointi myöhemmäksi kunhan olen kerinnyt testaamaan valoa useammin. Valostahan löytyy sitäpaitsi netistä muutama hyvä arvostelu kuvien ja mittaustulosten kera ja onpa siitä tainnut joku tässä threadissä aiemminkin jotain mainita.

    - lamppu on tosi pieni ja kevyt, siis huomattavasti pienempi kuin noi marketista saatavat ledituikut
    - asennus tankoon o-renkaalla vaikuttaa toimivalta ratkaisulta
    - paristopaketin asensin stemmin sivulle mukana tulleilla tarranauhoilla, varmuudeksi lisäsin yhden nippusiteen
    - on/off kytkin on lampun takasivussa, käyttö oli helppoa
    - täyden tehon ja "säästöasetuksen" välinen ero on aika pieni, sen huomaa kunnolla vasta täysin pimeällä
    - pienempi teho riittää mainiosti pyöräteillä ja kyllä sillä uskaltaa pimeällä maantielläkin liikkua, enemmän huolestuttaa että näkevätkö autoilijat takavalon..., maastoajelusta ei kokemusta enkä lamppua siihen tarkoitukseen hankkinutkaan, kypäräkiinnityksellä vois kelvata helpoille ja tutuille reiteille
    - paristopidike vaikutti hieman lelumaiselta, lamppujohdon kiinnitys oli kuitenkin jämäkkä, kestävyys jää nähtäväksi
    - paloajoista noilla 2700 mAh NiMh akuilla ei vielä kokemusta koska ajoin eilen vain puoltoista tuntii, kommentoin lisää myöhemmin kunhan olen saanut testattua paristonvaihdon kertaalleen tien poskessa

  14. #824
    Gynis Guest
    Tänään tuli testattua Dinottee 2 h verran. Lenkin aikana kävi selväksi myös lampun huonot puolet. Kuten VesaP toisessa threadissä saarnasi, niin noiden NiMh akkujen toiminta-aika pienenee selkeästi kun lämpötila putoaa pakkasen puolelle. Puoltoista tuntii lamppu jaksoi perusteholla, kunnes iski punaisen varoitusvalon päälle ja leikkasi tehoja. Punainen valo sammui tosta noin 15 minuutin kuluttua mutta lamppu ei. Tuosta eteenpäin lampun valoteho vastasi ehkä perusledituikkua. Lamppu ei siis sammu, vaan antaa valoa edelleen mikä on hyvä juttu oman näkyvyyden kannalta. Akuille moinen tyhjiin imeminen voi tosin tehdä hallaa. Vara-akut oli toki mukana, mutta koska olin päättänyt mennä kotiin sulattelemaan sormia ja varpaita, niin en viitsinyt käydä vaihtamaan.

    Seuraavaa lenkkiä varten laitoin akkupussin ja hieman täytettä erään isomman pussukan sisälle. Ideana siis testata josko akut saisi noin pysymään lämpimämpinä ja paloaikaa siten lisättyä. Onhan tossa sitten myös flash-mode jota en ole vielä edes kokeillut tien päällä. Lithium-paristoi vois kans testata, ei jatkuvaan, mutta satunnaiseen käyttöön.


    Edit: Täydet 3 h pelitti +5 lämpötilassa.
    Gynis muokkasi tätä : 01.01.2007 at 18.44

  15. #825
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436

    lupine kerhoon yksi jäsen lisää

    Yes ! Saapuihan se paketti viimein. Äsken kuriiri toi paketin, jossa Lupine Edison 5 valo.
    Pitääköhän tuon kanssa illalla heittää pieni testilenkki vaikka lepopäivä onkin.
    -- not fast but furious --

  16. #826
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Pitääköhän tuon kanssa illalla heittää pieni testilenkki vaikka lepopäivä onkin.
    Ehdottomasti! Jotta näet miten se valaisee! Itsekin eilisellä lenkillä ihailin ekaa kertaa tuota 10 asteista Edisonia. Kyllä se vaan ampuu KAUAS sen valokeilan. Ja itseä ei ainakaan haitannut sen aavistuksen kapeampi valokeila. Turhaahan sitä tienvieruspuita valaisee. Hieno valo tuokin kyllä! Pelottaa vain vähän että mitenkä tuo nyt kestää ja mitenkä se joskus huollosta saapuva tuikku kestää. Jos hajoaa toistamiseen lyhyen ajan sisällä niin sit täytyy sanoa että kakkaa möivät... Ensimmäinen rikko menee vielä "valmistusvian" tai "inhottavan sattuman" piikkiin.

  17. #827
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    eipä taida tänään jaksaa .. Kovin väsynyt olo jo kauppareissun jälkeen ja hiton kylmä keli. Jospa huilailis tän päivän ja lähtis huomenna sitten iltapäivästä lampun kanssa hämärtyvään iltaan hyvin levänneenä
    toivottavasti ei tullut mulle "maanantaikappaletta" lampusta ..
    -- not fast but furious --

  18. #828
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    eipä taida tänään jaksaa .. Kovin väsynyt olo jo kauppareissun jälkeen ja hiton kylmä keli. Jospa huilailis tän päivän ja lähtis huomenna sitten iltapäivästä lampun kanssa hämärtyvään iltaan hyvin levänneenä
    toivottavasti ei tullut mulle "maanantaikappaletta" lampusta ..
    Muista hakea sit lampusta se maksimaalisesti ylös viety kohta jolloin se vielä valaisee kuitenkin pyörän edustaakin. Silloin toi on parhaimmillaan. Sen helposti jättää liian alas palamaan ja näyttää että "onhan tää helvetin hyvä mutta ei tuo nyt hirveän kauaksi valaise". Lamppua kun rohkeasti siirtää ylöspäin niin huomaa että jumaleisson valokeilahan menee pirun pitkälle jne... Toi säätötesti on parasta tehdä tasaisella tiellä pilkkopimeässä.
    VesaP muokkasi tätä : 29.12.2006 at 13.13

  19. #829
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ehdottomasti! Jotta näet miten se valaisee! Itsekin eilisellä lenkillä ihailin ekaa kertaa tuota 10 asteista Edisonia. Kyllä se vaan ampuu KAUAS sen valokeilan. Ja itseä ei ainakaan haitannut sen aavistuksen kapeampi valokeila.
    Kyllähän se 10 asteinen kauas valaisee, mutta mua vähän häiritsee se etualan pimeys...

  20. #830
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Nuo trailtechit maksais yhdellä lampulla 185e, kahdella 326e. mp-racingista, joka myy mopon osia. Siis armaan kotomaan kamaralta valmiiksi maahantuotuna ja tullattuna. Omani olen jo varannut. Huomatkaa, kyntteli on tarkoitettu moottoripyöräenskakäyttöön, eli osat on varmaankin kohtuu järeätä kamaa ja 3700mAh akku jaksanee puskea virtaa polttimolle useamman tunnin, ainakin yhtä tuikkua käytettäessä.
    Noniin, nyt on käyty renkaita potkimassa.

    Eli siis toi 185€ on pelkän lampun hinta. 3700mAh:n MiMh Akku + laturi tekee 170€ lisähintaa.

    Lamppu johtoineen painaa 240g ja akku 680g.

    Työlaatu vaikuttaa alumiinikuorisen lampun osalta hyvältä ja johdotuksen osalta asialliselta. Lampussa ei ole puolitehoa se on pelkkä on/off malli. Sitä muuten saa sekä spottina, että viuhkana.

    Toi on kypärävalona varsinkin maastokäytössä varmaankin hyvä vehjes, mutta tiekäyttöä vähän rajottaa toi puolivalon puuttuminen. Akkuhan tossa on aivan ylihintainen.
    Mika Nieminen muokkasi tätä : 29.12.2006 at 14.55

  21. #831
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Nieminen Katso viesti
    Kyllähän se 10 asteinen kauas valaisee, mutta mua vähän häiritsee se etualan pimeys...
    Juu, toi tummuus valokeilan alussa näkyi aika selvästi mutta äkkiä silmä siihen tottui. Tummuus tuli ilmi jo Lupinen sivuilta kun niitä esimerkkikuvia katsoi, joten yllätyksenä se ei tullut. Mutta kuitenkin, kumpikin lamppu on lamppu isolla L:llä! Kunhan ne nyt kestäisi vaan. Vähän on pelko persuksessa että mitä seuraavaksi ja miten äkkiä...

  22. #832
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    854
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Juu, toi tummuus valokeilan alussa näkyi aika selvästi mutta äkkiä silmä siihen tottui. Tummuus tuli ilmi jo Lupinen sivuilta kun niitä esimerkkikuvia katsoi, joten yllätyksenä se ei tullut. Mutta kuitenkin, kumpikin lamppu on lamppu isolla L:llä! Kunhan ne nyt kestäisi vaan. Vähän on pelko persuksessa että mitä seuraavaksi ja miten äkkiä...
    [vinoilua]
    Sitten kun Vesa kyllästyt noihin jatkuvasti hajoaviin Lupinen rimpuloihin ja hankit jonku vielä paremman lampun niin tiedät minne noita vanhoja kamojasi voit tyrkyttää.
    [/vinoilua]

  23. #833
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Juu, toi tummuus valokeilan alussa näkyi aika selvästi mutta äkkiä silmä siihen tottui. Tummuus tuli ilmi jo Lupinen sivuilta kun niitä esimerkkikuvia katsoi, joten yllätyksenä se ei tullut. Mutta kuitenkin, kumpikin lamppu on lamppu isolla L:llä! Kunhan ne nyt kestäisi vaan. Vähän on pelko persuksessa että mitä seuraavaksi ja miten äkkiä...
    No jos yhtään lohduttaa, niin mulla on toi vanhempi Lupiini ollut käytössä reilun vuoden eikä mitään ongelmaa ole toistaiseksi esiintynyt ja sitä on todellakin käytetty. Laskin, että pelkästään tämän syksyn ja alkutalven aikana käyttötunteja on kertynyt noin 130.

  24. #834
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Työmatka-ajossa sakkojen välttelyssä Retki Led toimii hyvin.
    http://www.retki.fi/tuotteet.php?kat=5&id=69



    Paino 32g (ilmoitettu 28g)
    Tulipa kokeiltua umpimetsässäkin. Ainoaksi valoksi teho ei riitä lumisellakaan polulla. Varavalona toimii, kun ajovauhdin rajoittaa kävelynopeuteen. Sävy ja kirkkaus vastaa huonoa kuutamoa. Kuvio on todella tarkkarajainen ympyrä, hajavaloa ei juuri ole.

    Työmatkalla ja muutenkin katuvalojen läheisyydessä teho riittää mainiosti. Hintakaan ei päätä huimaa, 14,90 e.

  25. #835
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    187
    Onko joku testannut jo Sigma Powerled -lamppua? Pitäisi saada maantiefillarin keskeltä levennettyyn tankoon ja hybridin normaalikokoiseen tankoon sopiva lamppu, jolla näkisi pilkkopimeillä teilläkin tarpeeksi hyvin. Powerlediä on ulkomaisissa kaupoissa aika hyvään hintaan, jos vertaa esim. tähän. Onko joitain muita suunnilleen yhtä hyvin valaisevia led-lamppuja?
    Duukkis muokkasi tätä : 02.01.2007 at 20.48
    Koko ikäni oon oppinut, mutten vieläkään osaa.

  26. #836
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436

    Lupine edison 5 -testilenkki tehty ja ...

    • ... täytyy sanoa, että lenkille lähtiessä katkasijasta kääntäessä ajatuksissa lausuttu "tulkoon valkeus" kävi toteen ja valkeus todellakin tuli
    • Hämmästyttävän kirkasta valoa ja sitä on paljon ! Vaikka ei ihan paskat valot tähänkään asti ole ollut niin tämä on ihan eri planeetalta.
    • Autoilijat vaihtoivat melko kiltisti lyhyille vastaantullessa ja muutama räpsytteli , kun tulin valmiiksi puolivaloilla. En säätänyt keilaa edes kovin ylös vaan sillaa, että valaistu alue on n.50m eteenpäin.
    • Parempia kelejä toivottavasti tulossa. Alan nimittäin itsekin viihtymään tuolla tienlaidassa illallakin. Tähän asti se kun on ollut vähän pimeää touhua, mutta ei enää
    -- not fast but furious --

  27. #837
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    clipclap hehkutukset...
    Eli nyt ekan lenkin jälkeen lampun hinta ei tunnukaan enään niin järkyttävältä mitä ennen hankintaa aprikoit?

  28. #838
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Eli nyt ekan lenkin jälkeen lampun hinta ei tunnukaan enään niin järkyttävältä mitä ennen hankintaa aprikoit?
    No eipä tuota enää hankinnan jälkeen auta nikotella. Hinta on edelleenki järkyttävä, mutta "elämä on"
    -- not fast but furious --

  29. #839
    brewster Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Duukkis Katso viesti
    Onko joku testannut jo Sigma Powerled -lamppua? Pitäisi saada maantiefillarin keskeltä levennettyyn tankoon ja hybridin normaalikokoiseen tankoon sopiva lamppu, jolla näkisi pilkkopimeillä teilläkin tarpeeksi hyvin. Powerlediä on ulkomaisissa kaupoissa aika hyvään hintaan, jos vertaa esim. tähän. Onko joitain muita suunnilleen yhtä hyvin valaisevia led-lamppuja?
    Ostin toissapäivänä Okkalta tommosen Powerledin. Eilen ajoin puolentoistatunnin lenkin pimeässä. Täysiteholla kantama on oikein hyvä maantieajoon. Valopiste on kuitenkin sen verran rajoittunut että parempiakin vaihtoehtoja on metsähommiin. En nykyään ajele metsässä muuta kuin säälittävissä tapauksissa.
    Olen oikein tyytyväinen. Ajelin 20-40kmh vauhdeilla ja valon kantama riitti oikein hyvin kun vaan rohkeasti nosti sen näyttämään riittävän ylös. Tällöin tosin valaisu lähietäisyydelle jää aika ohueksi vaikkain ehkä juuri riittäväksi.
    Sigman vanhan lyijyakun johtoliitin ei käy tähän. Ei toimi. Sormiparistoilla paloaika on kuitenkin luvattuna yli 10 tuntia joten on ihan riittävä. En ole tuota paloaikaa vielä saanut testattua.
    Sain tungettua siihen Bilteman 2500 mAh ladattavat paristotkin joten minulle ainakin ulkoisen akun tarve on olematon jos vaan paloaikalupaus pitää paikkansa.
    On valaisuteholtaan samaa luokkaa tai hieman parempi kuin Sigman perinteinen 5w halogeenilamppu lyijyakulla. Valokeila Powerledissa on yhtenäisempi ja keskeltä paljon kirkkaampi ja kantavampi mutta kapeampi. Halogeenin valo näytti todella väsyneen keltaiselta verrattuna tähän ledin sinertävään valoon.

    Hinta huomioiden olen täysin tyytyväinen ja tulen tämän varassa ajelemaan tämän talven pimeäajot.

  30. #840
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brewster Katso viesti
    Hinta huomioiden olen täysin tyytyväinen ja tulen tämän varassa ajelemaan tämän talven pimeäajot.
    Mistä ostit lampun, kun sait sen ilmeisesti hyvään hintaan? Kiitti hyvistä tiedoista! Mutta onko lampussa sopiva kiinnitys myös käsien tarttumiskohdasta litistettyyn maantietankoon, kuten tähän? (http://www.fullspeedahead.com/fly.as...xid=41&pid=240)
    Duukkis muokkasi tätä : 04.01.2007 at 13.58
    Koko ikäni oon oppinut, mutten vieläkään osaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •