HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 18 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Mikäs on SPU:n virallinen kanta? pitääkö vastaantulijaa moikata

Eiköhän tehdä EU-direktiivi asiasta.

EU-direktiivi pyöräilijöiden tervehtimisestä

Pyöräilijän on kohdatessaan toinen pyöräilijä tervehdittävä tätä nostamalla kättään. Tervehtimisvelvollisuus koskee tilannetta, jossa pyöräilijät etenevät vastakkaisiin suuntiin. Käden on heilahdettava vähintään 65 astetta. Sormien on oltava suoraksi ojennettuna. Erityisesti pelkän keskisormen ojentaminen ei ole sallittu tervehdys, sillä se on EU-direktiivin 666/72871 mukainen vittuilumerkki. Pelkkä suullinen tervehdys ei riitä, sillä vastaantulija saattaa olla kuuro. Jos kuitenkin on syytä olettaa, että vastaantulija on sokea, on suoritettava suullinen tervehtiminen.

Tervehdyksen on koskettava kaikkia pyöräilijöitä riippumatta pyörän mallista tai käyttötarkoituksesta (esim. harraste- tai hyötyajo). Poikkeuksena pyöräkilpailuun osallistuvat saavat jättää tervehtimättä. Alle 12-vuotiaat lapset saavat jättää tervehtimättä.

Pimeällä on tervehtivässä kädessä oltava heijastin tai valaisin, jotta vastaantulija havaitsee tervehdyksen.

Jos pyöräilijä ohittaa samaan suuntaan kulkevan, voi hän esittää vapaaehtoisen suullisen tervehdyksen. Hyväksyttäviä sanamuotoja ovat esim. "terve" tai "moro", mutta ei kuitenkaan "oletpa hidas" tai "sulla on hyvä perse". Jos ohitettavasta käy ilmi tämän olevan toisesta EU-maasta, on suositeltavaa esittää tervehdys kyseisen maan kielellä.

Vastaantulijan tervehtimisen on tapahduttava, kun etäisyyttä on 3..10 metriä. Jos vastaantulijoita on useita, ei jokaista tarvitse erikseen tervehtiä jos kukin vastaantulija on ollut 10 metrin päässä tervehtijästä tervehdyshetkellä.
    Kaikki jotka uskovat telekinesiaan, nostakaa oikea käteni.

Jarski Guest

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kristian Ovaska Katso viesti
    Eiköhän tehdä EU-direktiivi asiasta...
    Hehah, eiköhän se tällä tullut selväksi Kiitos!

Miespyöräilijän on nostettava kypärää naispyöräilijän kohdatessaan. Naispyöräilijä niiaa (koskee täysjoustoa) kiitokseksi.

Pyöräilevä pikkupoika tervehti tänään, nyökkäsin takaisin. En käyttänyt kättäni tervehdykseen, rikoin siis tulevaa direktiiviä jo tänään sangen räikeästi.
    ..makes Jack a dull boy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henki Hieveri Katso viesti
    Miespyöräilijän on nostettava kypärää naispyöräilijän kohdatessaan. Naispyöräilijä niiaa (koskee täysjoustoa) kiitokseksi.
    tämähän voidaan tulkita seksuaaliseksi häirinnäksi

RACER Guest
    Ai miten niin?

mutanaama Guest
    Kun miehellä nousee kypärä pystyyn, on siis naisen niiattava kiitokseksi
    mutanaama muokkasi tätä : 27.11.2006 at 21.01 Syy: Unohtu koko pointti

tuolla jossain syrjäisemmällä tiellä kun alkaa illalla vastaantulevia tyttösiä moikkailemaan, niin poliisithan siitä peräänsä saa.
    Mitä?! olenko muka jotenkin pelottavamman näköinen kuin muut?

Teukka-74 Guest
    Testasin tänään sauvakävelijöitä ja yksikään 18:sta ei eväänsä liikauttanut,mutta muutama mulkoili kyllä murhaavasti metsäpoluilla.Yksi lenkkeilijänainen kyllä hymyili vallan viettelevästi .Valitettavasti yhtään pyöräilijää ei tullut metsäpoluilla vastaan

Erin Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teukka-74 Katso viesti
    Valitettavasti yhtään pyöräilijää ei tullut metsäpoluilla vastaan
    Mua ei ole ikinä tullut pyöräilijä vastaan metsässä. Jälkiä olen kyllä nähnyt, joten ehkä joskus vielä törmäillään. Tänään yksi sauvakävelijä moikkas iloisesti ja muut vastaan tulleet kävelijät hymyilivät moikkauksen sijaan.

Tänään ensimmäisellä maantielenkillä 2 vastaantulijaa ; Timella ajava tervehti k-alan keskustassa , kaivannossa vastaan tullut ei. 50 / 50
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Heh naurattaa! Viime lauantaina kun olin maantielenkillä niin hyvin nousi lapa vastaantulevilla maantiekuskeilla. Sunnuntaina ajelin täpärillä maantiellä pakollisia siirtymiä lökärit jalassa - kas kummaa, eipä vastaantulevat maantieheebot enää morjestaneet takaisin No eipä sitä kai voi kuin lajitovereitaan morjestaa
    www.kaupinkanuunat.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana75 Katso viesti
    Heh naurattaa! Viime lauantaina kun olin maantielenkillä niin hyvin nousi lapa vastaantulevilla maantiekuskeilla. Sunnuntaina ajelin täpärillä maantiellä pakollisia siirtymiä lökärit jalassa - kas kummaa, eipä vastaantulevat maantieheebot enää morjestaneet takaisin No eipä sitä kai voi kuin lajitovereitaan morjestaa
    No eihän sitä uskalla lökäpöksyhippejä morjestaa kun turpaan tulee vielä... Kerran meinasin morjestaa niin alko jo 20 metriä ennen kohtaamista kuulua räkäistä naurua ja jotain homo/succis huutoja niin empä sit morjestanut. Teki mieli näyttää keskaria ennemmin.

Pyoralenkilla pariisilaisista tulee ihan eri kansaa: arkena metrossa tuupitaan kaikkia kulmat kurtussa, mutta sunnuntaina tuolla lahiluonnonpuiston teilla kohtaa tavan iltapaivalenkin aikana toistasataa succislajitoveria - ja kaikki tervehtivat jo kaukaa leveasti hymyillen. Niin ja maastopyorailijat tervehtivat maantiepyorailijoita ja toisin pain. Eivatka pyorattomat tienkayttajat huutele kuin korkeintaan kannustuksia.
    "J’essaie de faire mon métier du mieux possible, pas d'être le coureur préféré." -T.Voeckler-

Tämän kevään tervehtimisprosentti on vielä sata. Kaikkia kippuratankoisia ja urheilijanoloisia suoratankoja olen tervehtinyt ja kaikki ovat vastanneet. Tänään tervehdin kahta, vaikka bianchilla ajoivatkin. Vastauskin tuli, kuin coltin esille veto lännen kaksintaisteluissa.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Juu, sataprosenttinen tervehdyssaldo täältä Pirkanmaaltakin. Edellisellä maantielenkillä tuli yksi aktiiviharrastaja vastaan ja morjesti ajoissa, etten ehtinyt tällä kertaa olla edes aloitteentekijä. Muilla lenkeillä ei sitten fillaristeja olekaan toistaiseksi näkynyt...
    ...väliaikaista kaikki on vain...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana75 Katso viesti
    Tähän mäkin oon kyllä törmännyt eli maastopyörällä liikkuessa maantiekuskit eivät välttämättä morjesta ja heti, kun alla on maantiepeli niin aika varmasti morjestetaan takasin.
    Eikä oo ees täysjouska alla vaan xc peli.

Minen enää jaksa. Morjenstin kuntoilevia vastaantulijoita. Ei yksikään moikannut takaisin. Näin Espoossa.
    A Gentleman will walk but never run

Tänään tuli kypärätön bianchi-kuski vastaan. Tervehdin ja bianchisti antautui jopa keskusteluun. Mainitsi sään kauniiksi, oikeastaan. Minulla oli mp3-soitin korvilla niin karjaisin melko kuuluvasti, että niin on.

Mun kotimatkalla tossa Pitkäkosken paikkeilla vastaan tulee aika monesti tuossa viiden pintaan semmoinen maasturilla ajava piukkapipoheebo joka ei ikinä vastaa tervehdykseen oli mulla sit alla maasturi tai siklokrossi. Ihme tyyppi....
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Eipä se Herra Vesa Pee tervehdi kyllä maantiekuskejakaan jotka ajavat vastaan ja karjaisevat MORO! En minä mitään vihjaa mutta...

Minä en tervehdi kuin vastaantulijoita.
    skeptinen realisti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Minen enää jaksa. Morjenstin kuntoilevia vastaantulijoita. Ei yksikään moikannut takaisin. Näin Espoossa.
    Parilla viime lenkillä tervehdyksien vastausprosentti on ollut täysi 100.

...tiedä sitten mikä on tuon tervehdyksen merkitys...?
    Mika Nieminen muokkasi tätä : 28.03.2007 at 22.00

Hymy

Ei olla ilmeisesti törmätty lenkeillä, koska mä olisin kyllä moikannut takaisin.

ps. Terveisiä vain sille nojapyöräilijälle joka moikkasi sunnuntaina lintuvaaran lähistöllä. Itse tulin vastaan maasturilla (Commencalin Meta).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KestreL Katso viesti
    Ei olla ilmeisesti törmätty lenkeillä, koska mä olisin kyllä moikannut takaisin.
    Täytyy koittaa valita kohderyhmä paremmin ja tervehtiä niitä pyöräilijöitä, jotka ajavat kuntoilumielessä kypärä päässä ja ajokamat päällä niin että näyttävät nauttivan lajista. Hampaat irvessä ajavat työmatkatempoilijat voi unohtaa. Ja mummiksilla ajavat sunnuntaipyöräilijät.

Hampaat irvessä ajavat työmatkatempoilijat voi unohtaa. Ja mummiksilla ajavat sunnuntaipyöräilijät.
    Hmm... No mä lukeudun kyllä selkeästi tuohon ekaan kategoriaan lukuunottamatta työmatkatempoilua. Huonolla kunnolla selittynee hirveä irvistely maastossa sekä maantiellä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KestreL Katso viesti
    Hmm... No mä lukeudun kyllä selkeästi tuohon ekaan kategoriaan lukuunottamatta työmatkatempoilua. Huonolla kunnolla selittynee hirveä irvistely maastossa sekä maantiellä
    Tietty sit saa irvistellä kun kunto loppuu. Tarpeeksi uskottavat kamat päällä ja vastaantulijat luulevat että tuo on ajanut jotain sata kilsaa, vaikka todellisuudessa matkaa on tehty hädin tuskin kymmenen...

Hampaat irvessä ajavat työmatkatempoilijat voi unohtaa.
    Vaikka työmatkat tuleekin ajettua itikat ikenissä, niin kyllä yritän vääntää jonkin hymyn naamalle ja morjestaa. .. mut aina ei ehi.
    Pyörät tykkää siitä, että niillä ajetaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Elmiira Katso viesti
    Vaikka työmatkat tuleekin ajettua itikat ikenissä, niin kyllä yritän vääntää jonkin hymyn naamalle ja morjestaa. .. mut aina ei ehi.
    Mä tarkoitin niitä keski-ikäisiä miehiä (profiilisi perusteella et ole kohderyhmää ) jotka taittavat matkaa pyörillä ja yrittävät muista piittaamatta parantaa työmatkaan kuluvaa aikaa useita sekunteja. Niitä samoja, joita istuu usein sen työsuhdebemarin ratin takana. Niitä mä lasken tossa Särkiniementiellä joka aamu kun kävelen töihin.

Vortex Guest
    Mielestäni oikeassa metsässä, ei siis kuntoradalla, on hyvien tapojen mukaista tervehtiä sinne uskaltautuneita lajitovereita liikkumistavasta riippumatta jos nyt kerran onnistuu pääsemään riittävän lähellä havaittuja yksilöitä, mutta metsässä riittää suullinen tervehtiminen ja mahdollisesti siihen liitetty pään nyökkäys. Maantiellä on järkevämpää heilauttaa lapaa kun se hiljainen moro hukkuu tuulee ja autojen pörinään.

Hybridillä maantiellä liikkuessani en edes yritä tervehtiä ketään, sillä en halua aiheuttaa kiusallista tilannetta puhdasverisille maantie- tai maastokuskeille tai itselleni tervehtimällä heitä. Ymmärrän myös sen etteivät maastoajajat ja maantieajajat tervehdi toisiaan, mutta eipä sitä kiellettykään ole.
    Vortex muokkasi tätä : 28.03.2007 at 22.33

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •