GiantGarminElectrobike
Sivu 50 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 5284

Aihe: Siilinjärven maantie - ja maastolenkit

Sunnuntaina voisi ollakin aikaa harrastukselle mutta minun maastoajotaidolla/kalustolla en kyllä pysy mukana vauhdissa. Kävin viime lauantaina kokeilemassa Patakukkula - Hamula seutua täysjäykällä murtomaapyörälläni ja paljon piti taluttaa. Kyllä karisi kuvitelmat omasta ajotaidosta. Pitää varata raajapusseja mukaan jos tulen sunnuntaina. Toinen vaihtoehto on soratiekierros pitäjän ympäristössä.
    Ainiin kävin tänä iltana ajelemassa reilut pari tuntia asfaltilla.

kon-ciocc Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti /(/ilkka Katso viesti
    Sunnuntaina voisi ollakin aikaa harrastukselle mutta minun maastoajotaidolla/kalustolla en kyllä pysy mukana vauhdissa.
    Vauhti ei nyt meillä todellakaan ole se pääasia, vaan että mukana olioilla ( hassu sana )olisi hauskaa! Ja sitäpaitsi pyörän taluttaminen/kantaminen kuuluu osana maastopyöräilyyn. Ainakin itse joudun tekemääm sitä joka lenkillä. Eli mukaan vaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kon-ciocc Katso viesti
    olioilla ( hassu sana )
    Son varmaan olijoilla, mutta on se hassu sekin.
    Piti mennä tänään tielle, mutta koko Kuopijosta ei löytynyt neopreenisuojia ja jalat ei kestä moista keliä iliman ja vanhat on risana. Pitänee ostaa sähkölämmitteiset pohjalliset tai alkaa käyttää Ohlssonilta ostettavia kertakäyttöisiä pussukoita. 4,5 euroa kuusi kappaletta, jotta kolome lenkkiä voi kertaostolla tehdä. Meni sitten viininjuomiseksi tämä ilta, (puoli pulloa toistaiseksi suunnitelmissa.)
    Huomenna pitäisi lähteä ajelemaan tuonne Laplandiaan,
    Jos et aja et voi ottaa!

kon-ciocc Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Meni sitten viininjuomiseksi tämä ilta, (puoli pulloa toistaiseksi suunnitelmissa.)
    Huomenna pitäisi lähteä ajelemaan tuonne Laplandiaan,
    Hannu, jos varpaita palelee, niin eikö Laplandian sijaan olisi esim Cran Canaria sopiva paikka? No niin, se siitä! .... Mutta kun tekee niin mieli sinne lämpöön ja valoon... !

Viikon kuluttua sitten mukaan! ,.

kirjoittelin vain

Pitkä tauko mulla ajamisessa(viimeksi työmatkan 19.9.2006
    pyörälenkin 17.9.2006). Polvi tuntuu välillä jo paremmalta, mutta nyt on viikko mennyt päivystäessä ja toinen vielä heti perään. Elikkäs viikon päästä olisi varovasti ruvettava ajelemaan. Harmittaa vaan, kun niin monet kerrat ennenkin, kun alkanut kunto olla jonkin moinen ja urheilusta tullut tapa ja hyvän olon tuoja, niin silloin iskee joku tauti yms. ja tulee tauko. Pitkän tauon jälkeen on aina oma vaikeutensa jatkaa, mutta halu on tällä kertaa jonkinmoinen. Hannu, Sinun naapurista löytyy yhteinen tuttu meille.
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Miten Timo kuntouttelet niitä polviasi?
    Kai olet fysioterapautilla käynyt lihastasapainosi tarkistamassa?
    Toivottavasti sun tuttus on meidän pohjoispuolelta. Jos kadun samalla puolella ovat.Eteläpuoliset kun eivät oikein ole meidän kanssa väleissä.
    Jos et aja et voi ottaa!

Kiitoksia Kari lenkistä. Olihan varsin opettavainen kierros, maksimi sykettä löytyi 194 eli rasitustakin jossain vaiheessa oli vähintäänkin riittävästi. Rehellisesti sanottuna 2-6 kertaa kävi mielessä, että tämä maastoajo ei taidakaan olla minun juttu mutta kun pää ei kestä alamäkiä niin ei voi muuta kuin taluttaa. Tarttes vissiin olla vaihtopää paremmin vauhtia sietävillä hermoilla. Kaluston suhteen olen vielä tämän syksyn altavastaajana kun ei ole vielä mahdollisuuksia uusiin hankintoihin. Rojekti on kylläkin käynnissä, todennäköisesti käytetty täpäri tai itse kasattu jäykkäperä tjsp.

No olen juonut Arthryliä kohta kk satsin, koettanut erillaisia pikku juttuja. Esim. yhdellä jalalla seisominen, siinä pientä liikettä tehden. rappuja tulee noustua päivittäin. jalan ojennusta istuillaan ollessa. Mutta kun ei ole ollut oikein aikaa tehdä edes selkä jumppa liikkeitä, kun sekin reistailee välillä. P. Juvonen on selkä ja hartiahoomia katsonut, mutta ei ole polvi asioista ollut hänen kanssaan puhetta. Keskusteluissa näyttää jonkin verra olevan kuntoutus vinkkejä, kun vain malttaisi ja kerkeäisi syventymään niihin. "Mitkä lihakset ja mikä tasapaino? " ei varmasti ole siellä päinkään.
    Naapurista vinkki 1 ajaa et-sportin jäykkiksellä
    vinkki 2 ajaa HD (ei varmastikkaan enää dh) pyörällä
    vinkki 3 kuluttaa monet tossut vuoteen

Tämä päivä meni pihaa siivotessa ja ärärrää katsoessa. Pitäsi varmaan hankkia kotipiika, niin ei menisi hyvät lenkkipäivät hukkaan.

kon-ciocc Guest
    Rehellisesti sanottuna 2-6 kertaa kävi mielessä, että tämä maastoajo ei taidakaan olla minun juttu mutta kun pää ei kestä alamäkiä niin ei voi muuta kuin taluttaa. Tarttes vissiin olla vaihtopää paremmin vauhtia sietävillä hermoilla. Kaluston suhteen olen vielä tämän syksyn altavastaajana kun ei ole vielä mahdollisuuksia uusiin hankintoihin. Rojekti on kylläkin käynnissä, todennäköisesti käytetty täpäri tai itse kasattu jäykkäperä tjsp.
    Kiitos vaan itselles, hyvä mieli jäi lenkistä. Nousut ottaa mullakin koville kun taas alamäet alkaa mennä jo sujuvammin, kiitos täpärin! Varsinkin alamäissä kalustolla ON merkitystä. Muistan varsin hyvin eka maastolenkkini jäykällä fillarilla! Sykkeet tais olla 'pilvissä' mentiin ylä- tai alamäkeen!

Viikon päästä taas mennään, jos kelit vaan sallii!

Rehellisesti sanottuna 2-6 kertaa kävi mielessä, että tämä maastoajo ei taidakaan olla minun juttu mutta kun pää ei kestä alamäkiä niin ei voi muuta kuin taluttaa.
    Kyllä se maastoajo on tekniikkalaji. Alamäet kyllä oppii ajamaan jos eivät aivan tavattoman jyrkkiä ole ja ylämäet sitten ajaa jos kuntoa on. Aivan poikki olin kun kävin viikko sitten poikien kanssa käärmelahdessa, mutta kyllä täpäristä on kovasti hyötyä. Kun ajoin jäykkäperäisellä lensin tanogon yli joka lenkillä. Nyt en enää usein. Usein vain pitäisi maastossa ajaa jotta kunto ja tehniikka kehittyisi.
    Tällä on muuten 10 senttiä lunta. Lauantaina pitäisi tulla pois ja kesärenkaat on alla. Tulen sunnunaina lenkille jos olemme hengissä kotona jo lauantaina.
    Jos et aja et voi ottaa!

Kävikös kukaan ajamassa tänään maastossa ? Minä yritin mutta piti luovuttaa lähipolkujen jälkeen kun jalat olivat sen verran kipeänä eilisen asfalttilenkin jälkeen. Noh, tulikin sitten kaluston huoltopäivä.

kon-ciocc Guest
    Ajoin lyhyen lenkin täällä kotimaisemissa, kun näytti tuo keli hieman kostealle. Eihän tuolla pahemmin kuitenkaan ehtinyt kastua.

Yeah!
    Minäkin kävin pitkästä aikaa, kylläkin asfaltilla, ajamassa huikeat 10km.
    Totuttelu ja polven tunnustelu lenkki. Mukavalta tuntui ajo, mutta polvi kyllä tuntui ajaessa ja iltaa kohti on "paha" tuntu lisinnyt.

Käväsin Kiermelahden pottupellolla. Viisi viimeistä kilsaa ennen kotia satoi aika rankasti. Juuret olivat liukkaita. Yksi tyylikäs ohjaustangon ylityskin tuli koettua, mutta vauhtia ei ollut kuin vähän. Se aikaisempi kruikkausääni kuului luultavasti satulan ja satulaputken hankauksesta. Kun kiristelin vähän niin häipyi.
    Jos et aja et voi ottaa!

kon-ciocc Guest
    Ajattelin huomenna ( lauantai ) ajella taas vaihteeksi maastossa. Puoliltapäivin 11.00-12.00 Pataskilla. Toivottavasti ei olisi taas yksinajelua! Laittakaa tarkempi aika jos on lähtijöitä. Muukin aika mahdollinen!

Pahus kun on muuta menoa sovittuna lauantaiksi. Ei ole toisaalta tullut ajettua yhtään yli kuukauteen työ- yms kiireitten takia. Yritän huomenillalla käydä ajamassa cc:llä pyörätiekierroksen.

kon-ciocc Guest
    25 km hiljaisella vauhdilla. Oli aikaa ottaa kuvia ja ihailla syksyisiä maisemia! Ehkä viikon kuluttua uudelleen?

Ajelin 15 kilsaa ja kaaduin. Runko poikki
    On kuulemma tyyppivika ja menee takuuseen, mutta en halua samanlaista runkoa tilalle. Takakolmion yläputki murtui jarrujen kiinnityskohdasta. Huomenna jos ei sada niin cc kai saa kyytiä.
    Jos et aja et voi ottaa!

Hiukan harmitti kun oli kerrankin hieno ajosää mutta ei päässyt päivällä ajamaan. Kävin ajamassa cc:llä lyhkäisen lenkin illalla. Hiekoitussepeli vaan rapisi pistosuojattujen renkaitten alla. Kuukauden tauko ei ollut tosiaankaan tehnyt hyvää kunnolle.
    Huonoa tuuria sinulla Hannu. Mikäs siinä rungossa oli vialla kun et halua samanlaista tilalle? Minulla on 'täpäri ensi kaudelle' projekti käynnissä , joten kokemukset kiinnostaa. Olen jo aktiivisesti tutkaillut ebay:n tarjontaa mutta tähän asti olen päässyt vain hopealle listauksien loppuessa.
    Ai niin lopuksi linkki hiukan tarkempiin säätietoihin: http://en.allmetsat.com/metar-taf/no....php?icao=EFKU
    /(/ilkka muokkasi tätä : 03.12.2006 at 00.27 Syy: pientä typoa pukkas ekalla

Ainut syy on se, että takakolmion yläputki taas katkeaisi samansta kohtaa.
    Pitäsi kuulemma lähettää Finpeakille, jotta hitsaisivat vahvikkeen.
    Onneksi pyörä on ostettu Fillarilehden päätoimittajalta Janne Lehdeltä niin hän varmaan opastaa noissa takuuasioissa.

Huomenna kai sataa, joten ei taida päästä ajamaan.
    Jos et aja et voi ottaa!

kon-ciocc Guest
    Kävin ihan Käärmelahdessa asti kääntymässä. Oli aikomus ajaa lyhyempi lenkki mutta sää oli mitä mainioin maastoajeluun. Kai se kasvatti ruokahalua. Aikaa meni riittävästi eikä vilu kiusannut missään vaiheessa. 29,5 km näytti fillarin mittari kun taas GPS antoi matkaksi 27,6 km. Ehkä pyörä tekee pientä 'mutkaa' koko ajan kun taas GPS mittaa suoraan. Taitaa tallennusväli olla (asetus) 10m.

kon-ciocc Guest

Peukalo ylös Ajamaan!

Sunnuntaina olisin taas lähdössä Pataskilta kohti 'pohjoista'! Hannu, YT, Ilkka, Simo, ym. Ajokelit jatkuu! Joulukuun 17. pv:n yhteislenkki maastossa ei liene kovin tavallinen täällä P-S:ssa? Hannu voit ajella 'vanhemmalla' vuosikerralla, jos et ole saanut 'uutta' maasturiasi kuntoon. Mennään vaikka vain metsäautoteitä. Leppoisaa ajelua.

Jaahas, rauhallinen yhteislenkki helpohkossa maastossa kiinnostaisi kyllä mutta pitää tarkistaa onko perheellä muuta suunniteltuna viikonlopuksi. Olen ollut viimeiset 4 viikkoa Ruotsissa työkeikalla ja ainoastaan viikonloput kotona, joten viikonlopuille on kertynyt aktiviteetteja aivan riittävästi.

Mullei oo kuin cyclocrossari ajokunnossa. Jos ei sada tai ole liukasta niin mites olisi tielenkki.
    Jos et aja et voi ottaa!

No niin, taas on palattu kotiin. Sunnuntaina lenkki onnistuu kunhan paluu on noin klo 14:00. Minullakin on cc-pyörä ajokunnossa mutta jotenkin nuo metsäautotiet kiinnostaisi enemmän varsinkin valoisan aikaan. CC:llä tulee muutenkin ajettua pimeällä asfalttilenkkejä(aivan liian vähän tosin). Kumpikin vaihtoehto kyllä käy, yhteislenkki olisi asiaa. Kunto vaan on päässyt rapistumaan joten vauhti saisi mielellään olla rauhallinen.

kon-ciocc Guest
    Klo. 11.00 Pataskilla? Otan täpärin, voihan sillä ajella vaikka sorateitä pitkin! Mut katellaan... .

Ok, kello 11:00 käy. Tulen sillä täysjäykällä maasturilla eli ei nyt aivan sorateihen tarvitse tyytyä. Kävin juuri koiran kanssa lenkillä ja totesin että varsin liukasta on kevyenliikenteenväylillä. Niin ettei cc:llä uskalla lähteä ennen nastarenkaiden vaihtoa.

Niin ettei cc:llä uskalla lähteä ennen nastarenkaiden vaihtoa.
    Niinpä ja en taida ehtiä nyt vaihtaa.
    Jos et aja et voi ottaa!

Miten pitkän lenkin ja minne päin meinasitte ajaa?
    Pikkupakkasta tiedossa, täytyy katsoa, jos tuntuu aamulla siltä, niin voisin käydä ajamassa, mutta kunto on tosi huonona. Päivystysviikko ja "myrsky takana joten silmää painaa, mutta siitähän se kone taas lähtisi käyntiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •