Lainaus Alkujaan tämän lähetti timok
Mistä kohtin tarkalleen kannattaa poiketa karhunkierrokselta tielle? Porontimajoen ja Rukan välistä ilmeiseti, mutta tarkemmin. En ole vielä alueen tarkempaa karttaa saanut haltuuni.
Tuolta ei taida päästä tielle. Itse ajoin pari kertaa Oulangan Kanjonilta Jussinkämpälle ja takaisin, puolivälissä on sopivasti Oulangan leirintäalue ja sen kahvila. Kannattaa hankkia se kartta.

Sallasta olisin eri mieltä Grandin kanssa. Tuntsalta löytyy muutama kymmenen kilometriä UKK reittiä. Esim Takkaselästä Murhahaaran kautta Härkätunturiin saa noin 80 kilometrin reissun. Kun keskinopeus on 10 km/h voi tuosta helposti laskea paljonko haluaa ajaa. Polut ovat yleensä alle puoli metriä leveitä ja suureksi osaksi tuoreessa kangasmetsässä, joten ihan kapeilla kisarenkailla on turha lähteä. Huonokuntoisia pitkospuita on noin puoli kilometriä.

Täällä ei tosiaan ole kahviloita, eikä känny toimi kuin paikoittain ( Soneran verkko ). Salla-Alakurtti ulkoilukartta on välttämätön. Itse ajelin nuo yksin, kun ovat tuttuja seutuja ( eikä mulle ikinä käy haavereita ). Muuten kyllä ajokaveri on vahva suositus. Tsekkaa myös sääennuste, tuonne on reilut sata kilometeriä Sallan kirkonkylästä, turha reissu voi heikkohermoisempaa ketuttaa.