Olisi kiva päästä testaamaan. Mulla pitäisi olla 1,6kg /55nm (toki ihan erilaisessa pyörässä), mutta voisi kuvitella että toimii. TQ;n uusi mallihan on varmaan saman tyyppinen ja on kyllä kiva ajaa sekin.
Olisi kiva päästä testaamaan. Mulla pitäisi olla 1,6kg /55nm (toki ihan erilaisessa pyörässä), mutta voisi kuvitella että toimii. TQ;n uusi mallihan on varmaan saman tyyppinen ja on kyllä kiva ajaa sekin.
Toivotaan ,etttä Pole nousee jaloilleen. Muistan kun niillä oli jotain prototyyppipyöriä näytöllä ,oisko ollut 2014 tahkolla.
?Fear is a mindkiller
Työnantajamaksut eivät ole veroja...
Pole taisi myös saada jotain valtion innovaatio/yritystukia, että melko turha itkeä nyt sen perään, että menetettiin suuria verotuloja. Harmi sinänsä ettei homma lähtenyt etenemään, mutta verotulojen perään itkeminen on jotenkin surkuhupaisaa.
Ninno… mun mielestä tää Copilotin tyhjä viisastelu on aika hupaisaa…
En näe tuossa Kottenbergin toteamuksessa että ”työllisti ja maksoi veroja suomeen” sinänsä mitään poispantavaa. Vai mitä siinä nyt sitten on?
Firma oli kuitenkin toiminnassa about 10 vuotta ja liikevaihto yli miljoonan vuodessa, vuonna 2022 oli 3,1 miljoonaa, niin kyllä siitä jonkinmoista siivua arvonlisäveroja sun muuta valtionkin haaviin jäänyt vaikka liikevoittoa ei oo tullu. Meinaatko että yritystuet meni siitä yli ja jäi miinuspuolelle yhteiskunta? Vilpitön kysymys tämä. Kerro lisää jos faktoja.
No onhan se harmillista kun on ilmeisesti nyt menetetty uusi Nokia.
Nokian ja ei mitään merkitystä välillä on vielä pakko olla joku kolmaskin vaihtoehto.
Onhan Nokia vieläkin Suomessa. Tekee edelleen matkapuhelin verkkoja ja muuta tietoliikenne infraa eli ihan sitä samaa kuin jo 30 vuotta sitten.
Jos Polelta tulee uusi pyörä niin saattaapi olla menee hankintaan. Nytkin tallissa edelleen Evolink ja Voima, eikä mitään suunnitelmaa ainakaan Voimaa hävittää.
Evolink on vieläpä sitä vanhaa sarjaa missä ei pitäisi oleman Rungon väsymisiä.
No kerro mitä tarkoitetaan kun puhutaan uudesta Nokiasta, niin ei tarvitse arvailla mitä sinä tarkoitat.
Aikanaan Nokia työllisti suorasti ja epäsuorasti maassa kymmeniä tuhansia ihmisiä, vastasi parhaimmillaan 20% Suomen viennistä ja maksoi yhteisöveroa miljardeja. Tätä tarkoitetaan kun puhutaan uudesta Nokiasta.
Pole teki persnettoa käytännössä koko olemassaolonsa ajan ja työllisti ehkä parikymmentä ihmistä, eikä sieltä mitään veroroposia valtion kassaan kilahtanut. Arvonlisäveron maksaa asiakas eikä yritys, ja jos Polea ei olisi ollut niin samat alvit olisi maksettu Trekistä tai Spessusta.
Kuten olen aikaisemminkin sanonut, niin harmi että Polelle kävi miten kävi. Firma teki innovatiivisia ratkaisuja ja oli merkittävästi viemässä eteenpäin maastopyörien geon kehittämistä. Mahdollisuudet oli vaikka mihin, mutta pyöräalan yleiset haasteet koronan jälkeen lienee ollut lopullinen niitti. Suomihan on todella pieni markkina, eli volyymia on aika vaikea fillareiden myyntiin kotimaasta saada.
Sanontaa uusi nokia käytetään kyllä mediassakin ihan yleisesti. Nokia veti kasvullaan aikoinaan Suomen talouskuopasta, työllisti huikean määrän ihmisiä ja toi rahaa maahan. Aina kun puhutaan uudesta nokiasta niin sillä tarkoitetaan, että vastaavan kaltainen menestysyritys nousisi. En tiedä kuinka talous- ja työelämäsyrjäytynyt pitää olla ettei ole tuohon termiin aiemmin törmännyt.
Aika monta muutakin firmaa on kaatunut siihen, ettei se firman perustajavisionääri ole ymmärtänyt omia rajoitteitaan, vaan on kuvitellut olevansa kaikkien alojen erityisasiantuntija. Polelle olisi pitänyt palkata aikaa sitten erillinen operatiivinen johto, jolla olisi ollut valta päättää valmistukseen ja markkinointiin liittyvistä asioista ja Leo olisi ollut suunnittelujohtaja. Tosin tuskin tuo olisi toiminut ja Leo olisi puuttunut kaikkeen.
Kirjanmerkit