Teflonia joskus ruiskautellut kuoriin, en mitenkään säännöllisesti. Sen verran halpoja vaihtaa jos alkavat takkuilemaan. Jagwiren settejä yleensä käyttänyt.
Teflonia joskus ruiskautellut kuoriin, en mitenkään säännöllisesti. Sen verran halpoja vaihtaa jos alkavat takkuilemaan. Jagwiren settejä yleensä käyttänyt.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
CRC aseöljyä olen laittanut vipuihin ja vaijerinkuoriin. Lähinnä kosteuden vaikutusten ehkäisemiseksi pakkasella.
Täyspitkillä kuorilla lienee tarve vähäinen, mutta on tullut aikanaan tavaksi.
Varmaan riippuu rasvasta. Voi äkkiä olla, että toiminta heikkenee pahastikkin jos rasva alkaa tahmomaan pakkasella.
Ainakin minulla kaikki ongelmat pakkasilla on johtuneet kahvasta. Kahvan sisään päässyt moska jähmettyy ja vaijeri ei vaan enää palaudu.
Minä ajattelen laittaa voitelua. Kun aikaisemmin oli kylmempi ilma, niin vaihtui pienemmälle, mutta ei enää löystämyt vaijeria, että olisi isommalle vaihteelle mennyt.
Kyllä se kahva naksahteli, mutta vaijeri ei liikkunut kun pysyi samalla rattaalla.
Edit. Kävin juuri laittamassa uuden vaijerin ja liikutin vaijerin ensiksi silkonityynyssä (auton tiivisteiden kiinnijäätymisen estävä silikinipullo).
Miten SRAM Rival kampisetin saa irti?
Alkutilanne
Kuva 1
http://vega.virpi.net/TMP/Rival1.jpg
Pultin avaamisen jälkeen kammet edelleen tiukasti kiinni
Kuva 2
http://vega.virpi.net/TMP/Rival2.jpg
Mielestäni tuossa pitäisi olla alla olevan kuvan mukainen kiinnityspultti, jonka avulla tuon saisi irti, mutta jostain syystä huollossa on aikoinaan laitettu toisenlainen kiinnityspultti tuohon, kts kuva 1, joka tuottaa nyt harmaita hiuksia ja kuiturunkoa ei kauheasti huvita rasittaa tuon irroittamiseksi.
http://vega.virpi.net/TMP/Rival3.jpg
Saako yllä olevassa kuvassa näkyvissä olevaa pulttia jostain erikseen, jolla tuota kampisettiä voisi yrittää vivuta irti. Vai miten tuossa kannattaisi edetä?
Vie takaisin sinne huoltoon ja pyydä korjaamaan tilanne? Siinä pitäisi siis olla se varsinainen kiinnityspultti alla ja päällä korkki joka estää pultin kiertymisen irti ja yhdistelmä toimii ulosvetäjänä. Saa niitä molempia varaosinakin.
Tuossa kolmannessa kuvassa on kansi, jota vastaan kuusiopultti työntää kammen irti. Tyyppiä "Self-extracting", työkaluksi riittää kuusiokoloavain.
Pultti ja kansi lienevät tuollaisia
https://www.bikester.fi/fi/articles/...SABEgJGy_D_BwE
Ennen oli käytettävä ulosvetäjää, jollaisella tuonkin luultavasti saa irti kun kansi puuttuu ja pultti on poissa niin että akselin pää näkyy.
edit: M30 taitaa olla tuon kierre, siksi ei Octalink ulosvetäjää M22 kierteellä voi käyttää.
Kirjanmerkit