MPMessutGarminGiantElectrobike
Sivu 359 / 359 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 259 309 349 357 358 359
Näyttää tulokset 10.741 - 10.750 / 10750

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #10741
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.475
    Teflonia joskus ruiskautellut kuoriin, en mitenkään säännöllisesti. Sen verran halpoja vaihtaa jos alkavat takkuilemaan. Jagwiren settejä yleensä käyttänyt.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  2. #10742
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.470
    CRC aseöljyä olen laittanut vipuihin ja vaijerinkuoriin. Lähinnä kosteuden vaikutusten ehkäisemiseksi pakkasella.
    Täyspitkillä kuorilla lienee tarve vähäinen, mutta on tullut aikanaan tavaksi.

  3. #10743
    Liittynyt
    07/2022
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kieltämättä voisi kokeilla, josko vaihdevaijeri kestäisi hieman pidempään voideltuna. Siitä kahvan juurestahan se shimanoissa poikki menee.
    Joo juuresta on aina mennyt poikki minullakin.

    Mietin, että auttaisiko tuo, ettei vaijeri jyrsisi kuoren sisempää osaa rikki niin helposti ja lisäksi olisiko tuolla rasvalla vaikutusta vaijerin parempaan liukuvuuteen kuoressa pakkaskeleillä.

  4. #10744
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.419
    Varmaan riippuu rasvasta. Voi äkkiä olla, että toiminta heikkenee pahastikkin jos rasva alkaa tahmomaan pakkasella.

    Ainakin minulla kaikki ongelmat pakkasilla on johtuneet kahvasta. Kahvan sisään päässyt moska jähmettyy ja vaijeri ei vaan enää palaudu.

  5. #10745
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.273
    Minä ajattelen laittaa voitelua. Kun aikaisemmin oli kylmempi ilma, niin vaihtui pienemmälle, mutta ei enää löystämyt vaijeria, että olisi isommalle vaihteelle mennyt.

  6. #10746
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.419
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Minä ajattelen laittaa voitelua. Kun aikaisemmin oli kylmempi ilma, niin vaihtui pienemmälle, mutta ei enää löystämyt vaijeria, että olisi isommalle vaihteelle mennyt.
    Niin tuo on johtunut ainakin itselläni aina kahvasta. Sen itseasiassa tuntee kummassa on syy. Jos kahva ei naksahda, vika on siellä, jos naksahtaa, syy on vaijerissa.

  7. #10747
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.273
    Kyllä se kahva naksahteli, mutta vaijeri ei liikkunut kun pysyi samalla rattaalla.

    Edit. Kävin juuri laittamassa uuden vaijerin ja liikutin vaijerin ensiksi silkonityynyssä (auton tiivisteiden kiinnijäätymisen estävä silikinipullo).

  8. #10748
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    71
    Miten SRAM Rival kampisetin saa irti?

    Alkutilanne

    Kuva 1

    http://vega.virpi.net/TMP/Rival1.jpg


    Pultin avaamisen jälkeen kammet edelleen tiukasti kiinni

    Kuva 2

    http://vega.virpi.net/TMP/Rival2.jpg


    Mielestäni tuossa pitäisi olla alla olevan kuvan mukainen kiinnityspultti, jonka avulla tuon saisi irti, mutta jostain syystä huollossa on aikoinaan laitettu toisenlainen kiinnityspultti tuohon, kts kuva 1, joka tuottaa nyt harmaita hiuksia ja kuiturunkoa ei kauheasti huvita rasittaa tuon irroittamiseksi.


    http://vega.virpi.net/TMP/Rival3.jpg

    Saako yllä olevassa kuvassa näkyvissä olevaa pulttia jostain erikseen, jolla tuota kampisettiä voisi yrittää vivuta irti. Vai miten tuossa kannattaisi edetä?

  9. #10749
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.941
    Vie takaisin sinne huoltoon ja pyydä korjaamaan tilanne? Siinä pitäisi siis olla se varsinainen kiinnityspultti alla ja päällä korkki joka estää pultin kiertymisen irti ja yhdistelmä toimii ulosvetäjänä. Saa niitä molempia varaosinakin.

  10. #10750
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.470
    Tuossa kolmannessa kuvassa on kansi, jota vastaan kuusiopultti työntää kammen irti. Tyyppiä "Self-extracting", työkaluksi riittää kuusiokoloavain.

    Pultti ja kansi lienevät tuollaisia
    https://www.bikester.fi/fi/articles/...SABEgJGy_D_BwE

    Ennen oli käytettävä ulosvetäjää, jollaisella tuonkin luultavasti saa irti kun kansi puuttuu ja pultti on poissa niin että akselin pää näkyy.

    edit: M30 taitaa olla tuon kierre, siksi ei Octalink ulosvetäjää M22 kierteellä voi käyttää.

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7237
    Viimeinen viesti: 06.12.2025, 17.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •