GarminElectrobikeGiantMPMessut
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 78

Aihe: 2026 uutuuksia

  1. #31
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.831
    Uskottava tietolähde, Italiankielinen facebook

  2. #32
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.474
    ^^Yes, elämä hymyilee!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  3. #33
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.464
    Millainen tuntuma noihin saadaan?

  4. #34
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Millainen tuntuma noihin saadaan?
    Mä en ehkä olisi ihan ensimmäisten ostajien joukossa. Mietin itse samaa, että kunnollisen tuntuman aikaansaaminen voi olla aika vaikea rasti.

  5. #35
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.702
    Eikö elektroniikan kanssa leikkiessä se olisi helppoa? Pystyy parametroimaan kaikki niin kuin halutaan.

  6. #36
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.937

    2026 uutuuksia

    ^teoriassa ehkä, käytännössä ei. Sen havaitsee nyky(sähkö)autojen jarruista ja ohjauksesta.

  7. #37
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^teoriassa ehkä, käytännössä ei. Sen havaitsee nyky(sähkö)autojen jarruista ja ohjauksesta.
    Hmm, eipä ole niistä kokemuksia. En ole koskaan ajanut sähköautolla.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  8. #38
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.474
    Innolla kyllä odotan ensinmäistä julkaisua ja kokemuksia.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  9. #39
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.236
    Yhden ominaisuuden, joka sähkö voisi tuoda on sähköinen seisontajarru. Silloinkin kyllä kuvittelisin, että kyseessä olisi hydraylinen + sähkö yhdistelmä, vähän niinkuin autoissa. Voisi olla yhteydessä voimamittariin ja mahollisuus konffaa esim niin että menee päälle jos nopeus on 0 ja teho on 0. Voisi tuokin tosin aiheuttaa koomisia tilanteita. Esim ku yrittäs lähtee taluttaa tai sitten maastossa kikkailla track standissa.

  10. #40
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.937
    Mulle ei kyllä aukea, että mihin tuota seisontajarrua voisi käyttää. Ehkä varminta olisi, jos se tulisi päälle erillisestä napista, jos sitä nyt lainkaan tarvitaan.

  11. #41
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.109
    Jos siinä on erillinen nappi, niin aivan varmasti joku painaa sitä viidenkympin vauhdissa, tekee otb:n ja sitten taistellaan oikeudessa valmistajan vastuusta.

  12. #42
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.290
    Jos jarrut menis lukkoon samalla kun Garminista laittaa varashälyttimen päälle. Se olis ainut käyttötarkoitus, jonka keksin.

    Kiva patentti, mut eipä nuo koskaan tuotantoon tule.


  13. #43
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Jos siinä on erillinen nappi, niin aivan varmasti joku painaa sitä viidenkympin vauhdissa, tekee otb:n ja sitten taistellaan oikeudessa valmistajan vastuusta.
    Nii... näinhän siinä kävisi. Toki siinä voisi olla nopeudentunnistus, jolloin seisontajarru menisi päälle vain jos nopeus on nolla. Lisäksi se voisi mennä päälle hitaasti, vaikka viiden sekunnin aikana. Mutta edelleen mulle ei aukea tuon mahdollinen käyttötarkoitus.

    Anekdoottina: Cuprassa, kuten kai muissakin volkkarin alustalle tehdyissä sähkäreissä ei ole enää nykyään oikeanpuoleista viikeseä, missä on normaalisti ollut mm. lasinpyyhkimien käyttö, vaan sen tilalla on "vaihdekeppi", i.e. suunnanvalitsin. Volkkareissa on lisäksi ollut sen viiksen päässä nappi, mistä saa kertapyyhkäisyn Nyt siinä on vaihteiston P-asento, eli parkki. Joku oli briteissä motarilla halunnut pyyhkäistä pyyhkimillä kerran. Kertoi FB:ssä, että pysähtyminen on melko tehokas Ei nyt ihan ollut naama tuulilasissa, mutta ei paljon muutakaan. Tuossa on potentiaalinen onnettomuuden mahdollisuus liukkaalla tai joku tulee perään.

  14. #44
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos jarrut menis lukkoon samalla kun Garminista laittaa varashälyttimen päälle. Se olis ainut käyttötarkoitus, jonka keksin.

    Kiva patentti, mut eipä nuo koskaan tuotantoon tule.
    Juu. Jossain kaupunkipyörässä tuolle voisi ollakin tilausta, mutta hinta taas tulee esteeksi, jos jarrujärjestelmä maksaa enemmän kuin koko pyörä. Ei paljon auta, että kuuden kilon cervelossa on jarrut lukossa.

  15. #45
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    757
    https://bikepacking.com/bikes/trek-c...t-review/#menu

    Tämä on sexsuaalisesti kiihoittava.

  16. #46
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos jarrut menis lukkoon samalla kun Garminista laittaa varashälyttimen päälle. Se olis ainut käyttötarkoitus, jonka keksin.
    Ajonestolaite. Lisäksi tuohon voisi kytkeä alkolukon estämään räkänännissä pyöräilyä ja pienessä sievässä pääsisi vain kymppiä.

  17. #47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Jos siinä on erillinen nappi, niin aivan varmasti joku painaa sitä viidenkympin vauhdissa, tekee otb:n ja sitten taistellaan oikeudessa valmistajan vastuusta.

    Jotenkin tuntuu siltä, että langattomiin jarruihin liittyvissä asioissa saattaa valmistaja joutua taistelemaan oikeudessa valmistajan vastuista muutenkin. Sanotaan, että ihan 100% luotto ei ole mihinkään langattomiin laitteisiin ja just jarru ei ole se laite, mitä painaessa haluaisin kokea mitään "odottamaton yhteysvirhe, yritä hetken päästä uudestaan"- tilannetta.

    Voin kyllä jo näillä maileilla myöntää, että olen mainosmiesten ja markkinavoimien vietävissä kuin pässi narussa, ts. mies jota vaihtelu virkistää ja uutuus viehättää, mutta tässä menee kyllä minun rajani. Kyllä ei minun pyörääni tule moisia, vaikka nämä joskus tuotantoon tulisivatkin.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

  18. #48
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Homelite Katso viesti
    Jotenkin tuntuu siltä, että langattomiin jarruihin liittyvissä asioissa saattaa valmistaja joutua taistelemaan oikeudessa valmistajan vastuista muutenkin.
    Ei noissa uusissa autoissakaan ole enää suoraa yhteyttä jarrupolkimen ja jarrujen välillä.

  19. #49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei noissa uusissa autoissakaan ole enää suoraa yhteyttä jarrupolkimen ja jarrujen välillä.
    Joo joissain. Mutta ei kai ne brake-by-wire- autoissakaan langattomasti toimi.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

  20. #50
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Homelite Katso viesti
    Joo joissain. Mutta ei kai ne brake-by-wire- autoissakaan langattomasti toimi.
    Ei toimi langattomasti, mutta paljonko noissa langattomissa vehkeissä (vaihteet, sykemittarit, ajotietokoneet) on ollut ongelmia? Joskus 20 vuotta sitten Polarin sykemittaus sekosi aina kun ajoi voimalinjan ali, mutta en kyllä hetkeen muista, että olisi mitään ongelmia ollut.

    Mutta en mä kovin luottavaisesti suhtaudu siihen, että langattomat jarrut olisi seuraava killer-app pyörii .

  21. #51
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei toimi langattomasti, mutta paljonko noissa langattomissa vehkeissä (vaihteet, sykemittarit, ajotietokoneet) on ollut ongelmia? Joskus 20 vuotta sitten Polarin sykemittaus sekosi aina kun ajoi voimalinjan ali, mutta en kyllä hetkeen muista, että olisi mitään ongelmia ollut.

    Mutta en mä kovin luottavaisesti suhtaudu siihen, että langattomat jarrut olisi seuraava killer-app pyörii .
    Jarrun ei tosin tarvii pätkäistä sopivassa kohdassa kuin sekunniksi, niin käy huonosti. Jos se sykevyö pätkäisee sekunnin, niin et huomaa asiaa.

    Garminin edgessä oli viime(vai toissa) kesänä firmisbugi, mikä pätkäisi sykevyöt paussin jälkeen. Eli on niitä ongelmia edelleen.

    Itelle jotenkin karmiva ajatus, että pitäisi muistaa ladata jarrut.

  22. #52
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.831
    Aika paljon keskustelua yksi aprillipila saanut aikaan kun on vain julkaistu eri päivänä.

  23. #53
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.418
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Aika paljon keskustelua yksi aprillipila saanut aikaan kun on vain julkaistu eri päivänä.
    Jep, sana wireless vaan uppoaa torveloihin. Ihan hiton sama vaikka itse tuote olisi huonompi mitä langallinen, kunhan vaan on langaton. AXS hissitolppakin maksaa tuplat ja painaa tuplat vs oneup. Langaton vaihtajakin on ihan pakko saada, vaikka se shimanon akullinen on käyttäjän kannalta parempi. Ja aaaah, langattomat jarrut. tumptumptump.

  24. #54
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.290
    Olispa vielä digitaaliset.


  25. #55
    Liittynyt
    10/2024
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep, sana wireless vaan uppoaa torveloihin. Ihan hiton sama vaikka itse tuote olisi huonompi mitä langallinen, kunhan vaan on langaton. AXS hissitolppakin maksaa tuplat ja painaa tuplat vs oneup. Langaton vaihtajakin on ihan pakko saada, vaikka se shimanon akullinen on käyttäjän kannalta parempi. Ja aaaah, langattomat jarrut. tumptumptump.
    Modernit kuskit käyttää langattomia. Myös vaatetuksessa.

  26. #56
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Aika paljon keskustelua yksi aprillipila saanut aikaan kun on vain julkaistu eri päivänä.
    BREAKING: SRAM is working on one of the most radical innovations the mountain bike world has ever seen. A fully wireless braking system with zero visible cables on the cockpit. Everything starts with a piezoelectric sensor inside the brake lever.

    It measures force, movement, rotation and speed, then sends that data to a controller. The controller transmits it via radio to a remote actuator.

    That actuator drives a small electric motor that pushes a hydraulic piston near the brake caliper.

    The result is a super clean cockpit and a fully integrated braking unit hidden inside the frame.

    Compared to Shimano’s thin electronic hose, SRAM takes it a step further by removing every visible line.

    More than looks, the system promises sharper brake response and software-based power tuning.
    But the real question is safety.

    SRAM built in a fail-safe system inspired by truck brakes, miniaturized for bikes.

    A spring mechanism automatically engages a controlled, progressive brake if anything goes wrong.
    No sudden wheel lockups and no dead brakes.

    Patents show this tech is already well underway.

    The future of MTB is heading toward cable-free cockpits, smart braking and full integration. And it may arrive sooner than anyone expects.



    Lähde: Cycling Week

  27. #57
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.831
    No nyt on uskottavampaa kun italiankielinen fb päivitys.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  28. #58
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.474
    Jos nyt jo vois kirjoittaa joulupukille ensi vuotta ajatellen...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  29. #59
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.418
    Sama juttuhan voi löytyä myös CyclingNEW sivustolta. Ja taas eläkelläiset tumputtaa.

  30. #60
    Tuskin eläkeläiset ostavat ei eläke riitä ja tumputtavat???

Samanlaisia aiheita

  1. Ruska 2026
    By JackOja in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: Tänään, 12.50
  2. Arctic Grind 3.-4.7.2026 Saariselkä
    By Kepsu in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 27.11.2025, 14.41
  3. 2025 uutuuksia
    By M A in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 439
    Viimeinen viesti: 16.11.2025, 13.56
  4. Kaldoaivi Ultra Trail 23-25.7.2026 - Uusi MTB 225KM!
    By KaldoaiviUltraTrail in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 23.10.2025, 11.29
  5. Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 23.11.2022, 20.57

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •