Uskottava tietolähde, Italiankielinen facebook![]()
Uskottava tietolähde, Italiankielinen facebook![]()
^^Yes, elämä hymyilee!
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Millainen tuntuma noihin saadaan?
Eikö elektroniikan kanssa leikkiessä se olisi helppoa? Pystyy parametroimaan kaikki niin kuin halutaan.
^teoriassa ehkä, käytännössä ei. Sen havaitsee nyky(sähkö)autojen jarruista ja ohjauksesta.
Innolla kyllä odotan ensinmäistä julkaisua ja kokemuksia.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Yhden ominaisuuden, joka sähkö voisi tuoda on sähköinen seisontajarru. Silloinkin kyllä kuvittelisin, että kyseessä olisi hydraylinen + sähkö yhdistelmä, vähän niinkuin autoissa. Voisi olla yhteydessä voimamittariin ja mahollisuus konffaa esim niin että menee päälle jos nopeus on 0 ja teho on 0. Voisi tuokin tosin aiheuttaa koomisia tilanteita. Esim ku yrittäs lähtee taluttaa tai sitten maastossa kikkailla track standissa.
Mulle ei kyllä aukea, että mihin tuota seisontajarrua voisi käyttää. Ehkä varminta olisi, jos se tulisi päälle erillisestä napista, jos sitä nyt lainkaan tarvitaan.
Jos siinä on erillinen nappi, niin aivan varmasti joku painaa sitä viidenkympin vauhdissa, tekee otb:n ja sitten taistellaan oikeudessa valmistajan vastuusta.
Jos jarrut menis lukkoon samalla kun Garminista laittaa varashälyttimen päälle. Se olis ainut käyttötarkoitus, jonka keksin.
Kiva patentti, mut eipä nuo koskaan tuotantoon tule.
Nii... näinhän siinä kävisi. Toki siinä voisi olla nopeudentunnistus, jolloin seisontajarru menisi päälle vain jos nopeus on nolla. Lisäksi se voisi mennä päälle hitaasti, vaikka viiden sekunnin aikana. Mutta edelleen mulle ei aukea tuon mahdollinen käyttötarkoitus.
Anekdoottina: Cuprassa, kuten kai muissakin volkkarin alustalle tehdyissä sähkäreissä ei ole enää nykyään oikeanpuoleista viikeseä, missä on normaalisti ollut mm. lasinpyyhkimien käyttö, vaan sen tilalla on "vaihdekeppi", i.e. suunnanvalitsin. Volkkareissa on lisäksi ollut sen viiksen päässä nappi, mistä saa kertapyyhkäisyn Nyt siinä on vaihteiston P-asento, eli parkki. Joku oli briteissä motarilla halunnut pyyhkäistä pyyhkimillä kerran. Kertoi FB:ssä, että pysähtyminen on melko tehokasEi nyt ihan ollut naama tuulilasissa, mutta ei paljon muutakaan. Tuossa on potentiaalinen onnettomuuden mahdollisuus liukkaalla tai joku tulee perään.
https://bikepacking.com/bikes/trek-c...t-review/#menu
Tämä on sexsuaalisesti kiihoittava.
Jotenkin tuntuu siltä, että langattomiin jarruihin liittyvissä asioissa saattaa valmistaja joutua taistelemaan oikeudessa valmistajan vastuista muutenkin. Sanotaan, että ihan 100% luotto ei ole mihinkään langattomiin laitteisiin ja just jarru ei ole se laite, mitä painaessa haluaisin kokea mitään "odottamaton yhteysvirhe, yritä hetken päästä uudestaan"- tilannetta.
Voin kyllä jo näillä maileilla myöntää, että olen mainosmiesten ja markkinavoimien vietävissä kuin pässi narussa, ts. mies jota vaihtelu virkistää ja uutuus viehättää, mutta tässä menee kyllä minun rajani. Kyllä ei minun pyörääni tule moisia, vaikka nämä joskus tuotantoon tulisivatkin.
They said it couldn't be done. So I didn't do it.
Ei toimi langattomasti, mutta paljonko noissa langattomissa vehkeissä (vaihteet, sykemittarit, ajotietokoneet) on ollut ongelmia? Joskus 20 vuotta sitten Polarin sykemittaus sekosi aina kun ajoi voimalinjan ali, mutta en kyllä hetkeen muista, että olisi mitään ongelmia ollut.
Mutta en mä kovin luottavaisesti suhtaudu siihen, että langattomat jarrut olisi seuraava killer-app pyörii .
Jarrun ei tosin tarvii pätkäistä sopivassa kohdassa kuin sekunniksi, niin käy huonosti. Jos se sykevyö pätkäisee sekunnin, niin et huomaa asiaa.
Garminin edgessä oli viime(vai toissa) kesänä firmisbugi, mikä pätkäisi sykevyöt paussin jälkeen. Eli on niitä ongelmia edelleen.
Itelle jotenkin karmiva ajatus, että pitäisi muistaa ladata jarrut.
Aika paljon keskustelua yksi aprillipila saanut aikaan kun on vain julkaistu eri päivänä.
Jep, sana wireless vaan uppoaa torveloihin. Ihan hiton sama vaikka itse tuote olisi huonompi mitä langallinen, kunhan vaan on langaton. AXS hissitolppakin maksaa tuplat ja painaa tuplat vs oneup. Langaton vaihtajakin on ihan pakko saada, vaikka se shimanon akullinen on käyttäjän kannalta parempi. Ja aaaah, langattomat jarrut. tumptumptump.
Olispa vielä digitaaliset.
BREAKING: SRAM is working on one of the most radical innovations the mountain bike world has ever seen. A fully wireless braking system with zero visible cables on the cockpit. Everything starts with a piezoelectric sensor inside the brake lever.
It measures force, movement, rotation and speed, then sends that data to a controller. The controller transmits it via radio to a remote actuator.
That actuator drives a small electric motor that pushes a hydraulic piston near the brake caliper.
The result is a super clean cockpit and a fully integrated braking unit hidden inside the frame.
Compared to Shimano’s thin electronic hose, SRAM takes it a step further by removing every visible line.
More than looks, the system promises sharper brake response and software-based power tuning.
But the real question is safety.
SRAM built in a fail-safe system inspired by truck brakes, miniaturized for bikes.
A spring mechanism automatically engages a controlled, progressive brake if anything goes wrong.
No sudden wheel lockups and no dead brakes.
Patents show this tech is already well underway.
The future of MTB is heading toward cable-free cockpits, smart braking and full integration. And it may arrive sooner than anyone expects.
Lähde: Cycling Week
No nyt on uskottavampaa kun italiankielinen fb päivitys.
Sent from my iPad using Tapatalk
Jos nyt jo vois kirjoittaa joulupukille ensi vuotta ajatellen...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Sama juttuhan voi löytyä myös CyclingNEW sivustolta. Ja taas eläkelläiset tumputtaa.
Tuskin eläkeläiset ostavat ei eläke riitä ja tumputtavat???
Kirjanmerkit