^Mistähän johtuu että jonkun nimimerkin haltijan jaarittelut ohittaa? Hieman tuollainen Pekka & susi efekti...
^Mistähän johtuu että jonkun nimimerkin haltijan jaarittelut ohittaa? Hieman tuollainen Pekka & susi efekti...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^Sinulta siis lapsena muun lisäsi jäänyt väliin tuo satu...
Kukaan ei ole varmaan testannut maastopuolen TPU-sisureita? Olisihan tuo kevyempi kantaa mukana kuin perinteinen, vaikka ei sillä taida paljoa tehdä, kun kumeissa insertit sisällä.
Minä olen valkannut sen verran suojattua rengasta, että olen ajatellut pärjääväni litkuilla+paikoilla. Ja jos noilla ei pärjäisi, eli renkaaseen tulisi reilumpi viilto, niin ei siinä kyllä mikään keventelysisurikaan enää toimisi. En siis ole kantanut enää sisuria maasturilla mukana lainkaan.
Vaikka kaikki puhuu litkutetuista niin silti markkinoille tulee kokoajan uusia TPU sisureita, siis ei tarvi huolestua.
kokemuksia näistä tpu sisureista fättirenkaissa? kuinka matalia ja kuinka kovia paineita kestää? onko nuo materiaalina kuinka venyvää ku josaki niistä varoteltiin jos liikaa pumppaa ilimaa nii ei välttämättä palaudu enään normaaliksi, hintaahan nuilla jonku verran on.
Itse ajanut Revoloop:n TPU sisureilla sähköavausteiusella useita vuosia (lähinnä talviajoa Lapissa) ilman yhtään ongelmia ja välillä suht alhaisillakin paineilla mennyt. Ei varmaan uskalla ihan samaan mennä kuin litkuilla, mutta aika matalille paineille kuitenkin.
Juuri puolituntia sain itseasissa uuden pyörän renkaanvaihdon (JJ -> Al Mighty nastoilla) tehtyä ja samanlaiset Revoloop:n Fat sisurit tuli taas käyttöön.
nuita revoloopeja just kahtoin ku näyttäs olevan suomesa saatavilla, ilmeisesti aika paljon kevyemmät ja rullaavammat mitä normi sisurit ellen ihan vääräsä oo, kestääköhän nuo venttiilit hyvin? eikö ne jotaki muovia oo?
Mä en saanut click venttiiliä pitämään kun se on aavistuksen lyhyempi.
+ Magneetti piti liimata kuumaliimalla, kun siinähän ei ole kierrettä alas asti.
Muuten ei ole ollut mitään ongelmia 3 talveen. Mulla siis sähköpyörä.
Niin ja mulla on siis schwalbe aerothan sisurit.
Kevyehköthän nuo ovat (noin 160gr. siis tuo Fat. koko 26" * 3.8-5.0"), kun vertaa noihin perussisureihin. Eilennä tosiaan vaihdoin uuteen Fät:iin renkaat ja samalla nuo Revoloopin TUP sisurit. Panonsäästöä niistä tuli 300-350rg./rengas. tosin se painonsäästö "kompensoitui" takaisin kun uudet renkaat olivat samaa luokkaa painavammat kuin nuo pyörän mukana tulleet.
Itsellä ei noiden Revoloop:ien venttiilien kanssa (eikä kyseisten renkaiden kanssa muutenkaan) ole ollut yhtään mitään ongelmia (toimineet kuten Prestat yleensä toimivat).
Rullaavuudesta suhteesta "perus-sisuriin" en ihan uskalla sanoa omakohtaista kokemusta tuon Revoloopin osalta (kyllähän se testien mukaan on rullaavampi kuin "perus-sisuri") kun sen käyttöönottoon Fät:ssä liittyi itselläni myös renkaan vaihtuminen toiseen niin tuon TPU sisurin vaikutusta kokonaisuuteen en rullaavuuden osalta uskalla sanoa mitään.
Tubolito kesti tasan yhden lenkin puoliväliin ja ei ollut edes maastoajelua. Pikku reikä ilmestyi eikä pitänyt ilmaa. Rengaan asensin sormilla, joten reikä ei tullut työkaluista. Ulkokumikin oli lähes bränikkä. Alkuperäinen ajatus oli kantaa moista varasisurina lenkeillä, mutta ei tule tapahtumaan.
Itsellä on ollut eri TPU:a käytössä maastoajossa (siis noiden FAT kokoisten lisäksi mitä aikaisemmin sanoi) varmaan ainakin nelisen vuotta ja useita tuhansia maastokilometrejä. Kolme rengasrikkoa ja yksi katkennut venttiilinvarsi jäänyt omaan muistiin. Käytössä ollut Tubolitoa, pirelliä (taitaa olla todellisuudessa sama tuote kuin tuo Tubolito, vain eri värisenä) ja Schwalben Aerothan. Noista kolmesta rengasrikosta kaksi on ollut sellaisia joihin ollut hyvin selkeänä syynä kova isku terävän kiven reunaan (toisessa tapauksessa ulkorengaskin repesi useamman sentin matkalta).
Itse ajan hyvin tyytyväisenä TPU sisureihin ja myös todennäköisesti jatkan tulevaisuudessakin niiden kanssa ajamista.
^Omat kokemukset aivan samantyyppisiä, ei pienintäkään tarvetta siirtyä muihin.
^Totta tuo, käytettynä aika "ryhditön".
pystyykö nuita samalla rengaskoolla esimerkiksi 4,8 nii käyttään usiamman kerran pois vanteelta ja takasi että pysyy käyttökelposena vai onko nuo melekeen niinkö kertakäyttö tavaraa.
pystyy ottamaan pois ja laittamaan takaisin, pystyy paikkaamaan yms.
mutta se missä saattaa rulla ongelmia on juurikin se että koska venynyt TPU ei juuri palaudu takaisin ”pienemmäksi” niin jos käytetään selvästi isommassa rengaskoossa (=levemmässä) niin sitten vaihto selvästi pienempään kokoon ei välttämättä onnistu aivan optimisti, mutta en tuostakaan ihmeellisen isoa ongelmaa ottaisi.
^Veikkaan jos puhutaan noista läskirenkaista niin jos alunperin 4.8" niin varmaan menee uudelleen käytettynä 4.0" renkaaseen. Itse käytin 2.2" niin hieman vaati taiteilua ja huolellisuutta uudelleen asennuksessa 2.0"... Siis ei missään nimessä kertakäyttöisiä.
Kirjanmerkit