GiantGarminEfatElectrobike
Sivu 14 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14
Näyttää tulokset 391 - 408 / 408

Aihe: Schwalbe Click Valve pikalukittava venttiili

  1. #391
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.211
    Prestan ainut hyöty on se, että ilmat saa nopeasti pois...eiku Click on tosiaan sormitiukkuudella kiinni niin senhän voi ruuvata irti jos pitää äkkiä saada ilmat pois
    On muuten kätevä lisätä litkuakin kun ei tarvi avainta kaivella. Toki sen prestankin saa sormitiukkuuteen.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  2. #392
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.401
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Doc.blob Katso viesti
    Sinäpä ärsyynnyt helposti. Minä näen ,et suurin hyöty siitä click sydeemistä on jos joutuu sisurin vaihtoon jossain keskellä korpee ja ei tartte pumpata niin paljon kun se ottaa enemmän ilmaa vastaan. Toisaalta ilmapatruunat on keksitty joten siihen meni sekin hyöty.
    Ei kai lenkillä pumpatessa presta rajoita millään tapaa. Pumpun tuotto se rajoittava tekijä on.

  3. #393
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.436
    Itsellä ei prestan kanssa ole ollut ongelmia ja siksi ei syytä vaihtaa moisiin, tietenkin jos sais TPU sisureihin niin voisi ihan ajankuluksi harkita.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  4. #394
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.179
    Mulla on joskus se prestan korkki jumittunut niin tiukkaan ettei ole sormin lähtenyt auki. Suurin ja ehkä ainoa oikea ongelma prestan kanssa on maantiepyörän sisurin vaihdon yhteydessä, kun minipumpulla se prestan sielu lähtee sen pumpun letkun mukana auki ja kaikki 300 pumppausta menee hukkaan Maastopyöräillessä on isompi pumppu mukana tai ei pumppua ollenkaan jos lähinurkissa pyörii.

  5. #395
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.895
    ^mitä jos kokeilisi ruuvilukitetta siihen sieluun? Muutenkin irrotettava sielu on vähän turha muuta kuin litkutettavissa renkaissa.

  6. #396
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.234
    Itellä maasturissa reserven fillmoret enkä ainakaan kesksi noista autuaaksi tekevää parannusta. Toki ohan se vähän helpompi vaan painaa pumppu kiinni...

    Irti ruuvautuviin prestoihin pumpun pään irtikiertämisen yhteydessä auttaa että sylkäisee sinne pumpun pään sisään ennen kiinni kiertämistä niin se o-regas ei tarraa liian tiukasti venttiilin sieluun.

  7. #397
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.709
    Presta-venttiilillisten sisärenkaiden sielut kannattaa aina kiristää ennen kuin ottaa sellaisen mukaan varasisuriksi. Tämä vähintäänkin pienentää sielun irtoamisen riskiä pumppua irroitettaessa. Ruuvilukite kuulostaa myös hyvältä idealta.

  8. #398
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.401
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Itellä maasturissa reserven fillmoret enkä ainakaan kesksi noista autuaaksi tekevää parannusta. Toki ohan se vähän helpompi vaan painaa pumppu kiinni...

    Irti ruuvautuviin prestoihin pumpun pään irtikiertämisen yhteydessä auttaa että sylkäisee sinne pumpun pään sisään ennen kiinni kiertämistä niin se o-regas ei tarraa liian tiukasti venttiilin sieluun.
    Kokemuksia fillmoreista?

  9. #399
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.234
    Pari vuotta ollut alla ja ei valittamista. En toki itse täytä litkuja venttiilin kautta ku renkaan kyljen avaaminen omilla rengas/vanne yhdistelmillä on todella helppoa. Ei tosin ollut prestojenkaan kanssa itellä suurta ongelmaa, joskus oli liian ahtaat renkaan nostamiseksi hyllylle. Nyt fillmorella vastaavat tapaukset on loppunu.

    Yksi ongelma kävi kerran kun polun varressa yrtin täyttää rengasta tubeless paikan jälkeen. Käsipumpun aihetuttama vääntö liike mursi venttiilin rungon yläpäästä. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut niin, että olisi ajo keskeytyny. Sain tehtyä pumppauksen loppuun ja venttiili piti edelleen ilmaa mutta se päätykorkin painamistoiminto ei enää toiminut. Sain takuuna uuden tilalle. Sanotaan että se noiden venojen heikko kohta, eli ohuet venttiilirungon seinämät.

    Sittemmin olen siirtynyt pienen sähköpumpun käyttöön ihan muista syistä, kuin fillmoren suojaamiseksi, mutta sekin vaara on samalla poistunut. Mutta jos täyttää käsipumpulla niin syytä käyttää sellasita missä on letku. Onnistuu ilmankin, mutta syytä olla huolellinen ettei vääntele pummpua.

    Mutta summana: Hyvin virtaa ilma ja rengaspaineen säätö kesken lenkin helppoa ja tarkkaa.

  10. #400
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Presta-venttiilillisten sisärenkaiden sielut kannattaa aina kiristää ennen kuin ottaa sellaisen mukaan varasisuriksi. Tämä vähintäänkin pienentää sielun irtoamisen riskiä pumppua irroitettaessa. Ruuvilukite kuulostaa myös hyvältä idealta.
    Sisuri jonka venttiilissä ei ole irroitettavaa sielua poistaa ongelman kokonaan.

  11. #401
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Sisuri jonka venttiilissä ei ole irroitettavaa sielua poistaa ongelman kokonaan.
    No nyt mä alan ymmärtämään, miksi joillekin renkaan vaihto on hankala homma.

  12. #402
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    No nyt mä alan ymmärtämään, miksi joillekin renkaan vaihto on hankala homma.
    Itselle ei ainakaan ole niin en ymmärrä mikä ongelma siinä prestaventtiilissä on.

  13. #403
    Presta venttiilille on varmasti olemassa oma viestiketju. Keskustellaan täällä Click Valvesta kuten otsikossa lukee.

  14. #404
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.895
    Toisaalta ilman prestaa ei olisi clik valveakaan…

  15. #405
    Liittynyt
    07/2025
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Presta venttiilille on varmasti olemassa oma viestiketju. Keskustellaan täällä Click Valvesta kuten otsikossa lukee.
    Sillon tästä tulee tylsä ketju. Kyllä sitä Click valvea pitää verrata johonkin. Vai onko se niin täydellinen ,et keskitytään vaan kehumaan sitä?
    ?Fear is a mindkiller

  16. #406
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.436
    ^ & ^^Juuri noin.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  17. #407
    Nyt ihmiset jotka eivät koskaan ole edes kokeilleet Click Valvea keskittyvät sen haukkumiseen.
    Jatkakaa......

  18. #408
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Nyt ihmiset jotka eivät koskaan ole edes kokeilleet Click Valvea keskittyvät sen haukkumiseen.
    Jatkakaa......
    Niin. Mä en ole, enkä oikein ole havainnut muitakaan jotka olisivat haukkuneet varsinaisesti Clik Valvea. Enemmän on kyseenalaistettu sen tarve. Jos jonkun mielestä presta ei ole ongelma, on mielipide ja kokemus yhtä relevantti, kuin niillä, jotka ovat kokeneet prestan ongelmaksi. Ja jos presta ei ole ongelma, miksi vaihtaa Clik Valveen?

    Ja huom, se on Clik, ei Click… veikkaan, ettei Click Valvea olisi saanut rekisteröityä tavaramerkiksi.

Samanlaisia aiheita

  1. Schwalbe Big One
    By sam1_ in forum Renkaat
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 16.06.2017, 13.10
  2. Schwalbe one
    By ratikka in forum Renkaat
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 20.05.2017, 22.43
  3. Presta-venttiili kiristysmutteri
    By Mik@ in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 16.05.2017, 15.23
  4. Presta venttiili ylläri
    By esma in forum Renkaat
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 29.09.2016, 19.39
  5. Väliä millain venttiili?
    By jvc2015 in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 05.04.2016, 17.56

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •