GiantElectrobikeEfatGarmin
Sivu 59 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59
Näyttää tulokset 1.741 - 1.757 / 1757

Aihe: Pyöräilyuutiset mediassa

  1. #1741
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    316
    Joo. Tuo lain sanamuoto on muuttunut vanhasta laista, jossa erikseen vaadittiin jatkuvaa valoa. Silloin tosin takavalo oli vapaaehtoinen.
    Takavalo saa olla niin kirkas, että näkyy. Itselläkin oli joskus se sigman patterivalo, missä 5 rinnakkaista lediä paloi vuorotellen jos niin halusi.
    Tavallaan jatkuva valo tavallaan ei. Hajosi kuitenkin mokoma.

    Jollain oli eilisellä työmatkalla joku jarruvaloautomatiikka, kun aina ylämäen alussa vauhdin hidastuessa takavalo kirkastui reilusti. Samoin risteyksissä.

  2. #1742
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.263
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Jollain oli eilisellä työmatkalla joku jarruvaloautomatiikka, kun aina ylämäen alussa vauhdin hidastuessa takavalo kirkastui reilusti. Samoin risteyksissä.
    Seurasitsä mun Lupine Rotlichtia? Tais jossain Fenixissakin olla nykyään. Rotlicht ei pienestä hidastumisesta (ylämäki) kirkastu vaan vaatii kunnon hidastuvuuden.


  3. #1743
    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Joo. Tuo lain sanamuoto on muuttunut vanhasta laista, jossa erikseen vaadittiin jatkuvaa valoa. Silloin tosin takavalo oli vapaaehtoinen.
    Takavalo saa olla niin kirkas, että näkyy. Itselläkin oli joskus se sigman patterivalo, missä 5 rinnakkaista lediä paloi vuorotellen jos niin halusi.
    Tavallaan jatkuva valo tavallaan ei. Hajosi kuitenkin mokoma.

    Jollain oli eilisellä työmatkalla joku jarruvaloautomatiikka, kun aina ylämäen alussa vauhdin hidastuessa takavalo kirkastui reilusti. Samoin risteyksissä.
    Joo ilmeisesti tyypillinen "jarruvalotoiminto". Jarrujen kanssa sillä ei varsinaisesti ole mitään tekemistä vaan idea on varoittaa takana tulevia että edellä menevän vauhti hidastuu (toimii toki jarruttaessakin).

  4. #1744
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.358
    Näitä hidastaessa kirkastuvia takavaloja on jo ”Motonetistä kympillä” tuotteinakin. Yllätti asentaessa kun en lukenut niin tarkkaan tuotekuvausta - tavoitteena oli vaan saada USB-C ladattava takavalo.

  5. #1745
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.581
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kyllä minä lähtisin siitä, että takavalon kannattaa olla himmeähkö. Mielellään tosiaan vain osa ledeistä palaisi kerrallaan, sillai nätisti, jottei vaan häikäise takaa tulevan autokuskin silmää tuolla märällä maantiellä.

    Kaikki vilkkuva valo saattaa häiritä kuskia ja kiinittää huomion ihan väärään kohteeseen. Ja entä jos kuskille tulee pää kipeäksi kirkkaista valoista? Melkein parempi sammuttaa ne kokonaan.
    LOL. Ja sun mielestä häikäisevä etuvalo oli ok.. no ehkä vähän autoille mutta ei tuolla kaupunginvalaistuilla väylillä sellaisia tarvi.
    Mutta mun pointti oli ettei himmeä takavilkku ole niin paha kun tuota vilkkuvaa valoa nyt demonisoidaan.

  6. #1746
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.696
    https://www.hel.fi/fi/uutiset/laaduk...fjMU0OF2umP1Yw

    toivottavasti tuo uusi liukkaudentorjunta-aine on kelpo tavaraa ja yleistyy.

  7. #1747
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.799
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    https://www.hel.fi/fi/uutiset/laaduk...fjMU0OF2umP1Yw

    toivottavasti tuo uusi liukkaudentorjunta-aine on kelpo tavaraa ja yleistyy.
    Kiitos tästä, liityin talvipyöräilyagentiksi.

  8. #1748
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    638
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Joo. Tuo lain sanamuoto on muuttunut vanhasta laista, jossa erikseen vaadittiin jatkuvaa valoa. Silloin tosin takavalo oli vapaaehtoinen.
    Mihin lakiin tai asetukseen tarkkaan ottaen viittaat? En löytänyt kuvaamasi kaltaista muutosta lain sanamuodoissa. Minusta tämä on sekä vanhassa että uudessa tieliikennelaissa vain eron tuosta takavalon käytöstä, mutta siitä onkin uutisoitu.

    Vanhan tieliikennelain kyseisen pykälän löytää tästä https://www.finlex.fi/fi/lainsaadant...#chp_2__sec_36 eikä siellä ole sanaa jatkuva
    Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner

  9. #1749
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.877
    Eilen Yle:n puoliseskassa oli Kaisa ja Cristoffer Leka haastateltavina.

    https://areena.yle.fi/1-73837007

  10. #1750
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.263
    HS: 200-vuotiaiden mäntyjen kaataminen Tampereen Pyynikiltä sai aikaan kapinan

    Pyöräily sidotaan topsun aiheeseen jutun viimeisessä lauseessa


  11. #1751
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.433
    Pyöräilijät aiheuttavat eroosion, eikä kävelijät. Liikun itse tuolla paljon (laillisesti) enkä ole kyllä nähnyt metsässä sallittujen reittien ulkopuolella pyöräilijöitä. Se ei toki tarkoita, etteikö niitä olisi, mutta tuskin ovat merkittävä eroosion aiheuttaja. Varsinaisesti tuolla on muuten kielletty vain "maastopyöräily". Gravel lienee siis ok
    Lisäksi on vähän erikoista, että maastossa ei ole kylttejä, joissa pyöräilykiellosta kerrottaisiin. Pari luonnonsuojelualueen merkkiä on siellä täällä, mutta nekin enimmäkseen Pispalan puolella.

  12. #1752
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    316
    luonnonsuojelualueen merkitkään ei automaattisesti tarkoita, että pyöräily olisi kielletty.
    Se riippuu ihan siitä, mitä alueen perustamispäätöksessä on pyöräilystä sanottu. Jos ei ole sanottu mitään, saa pyöräillä. Jos on kielletty, ei saa pyöräillä.
    Voi olla myös maininta, että sallittu olemassaolevilla poluilla tai vaikka erikseen merkityillä reiteillä.

    Moniko kaivaa perustamispäätöksen kun näkee suojelualueen kyltin?
    Oletushan on, että pitää kaivaa. Ei voi vedota tietämättömyyteen jos tietää olevansa suojelualueella.

  13. #1753
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    368
    Kulumista on ollut poluilla ilman pyöräilyäkin kyseisellä alueella.

  14. #1754
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    luonnonsuojelualueen merkitkään ei automaattisesti tarkoita, että pyöräily olisi kielletty.
    Se riippuu ihan siitä, mitä alueen perustamispäätöksessä on pyöräilystä sanottu. Jos ei ole sanottu mitään, saa pyöräillä. Jos on kielletty, ei saa pyöräillä.
    Voi olla myös maininta, että sallittu olemassaolevilla poluilla tai vaikka erikseen merkityillä reiteillä.

    Moniko kaivaa perustamispäätöksen kun näkee suojelualueen kyltin?
    Oletushan on, että pitää kaivaa. Ei voi vedota tietämättömyyteen jos tietää olevansa suojelualueella.
    Näinhän se on. Pyynikillä asiasta lukee, että erikseen kielletty on "kilpasuunnistus, maastopyöräily ja muut maastoa rasittavat toiminnot".

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    Kulumista on ollut poluilla ilman pyöräilyäkin kyseisellä alueella.
    Sitä yritin tuossa viestissäni (sarkasmilla) sanoa. Tuollaisessa kangasmaastossa on niin vähän kasvillisuutta että polkujenkin ulkopuolella on helppo liikkua, ja kun liikkujia on paljon niin maasto kuluu. Jos olisi tiheämpää pensaikkoa niin liikkujat pysyisivät paremmin olemassa olevilla poluilla. Ja toki tuolla olisi varmasti enemmän pyöräilijöitä jos se olisi sallittua. Alue on toisaalta sen verran pieni että ei se houkuttele pyöräilyn kannalta kuin ajamaan läpi.

  15. #1755
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.869
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    luonnonsuojelualueen merkitkään ei automaattisesti tarkoita, että pyöräily olisi kielletty.
    Se riippuu ihan siitä, mitä alueen perustamispäätöksessä on pyöräilystä sanottu. Jos ei ole sanottu mitään, saa pyöräillä. Jos on kielletty, ei saa pyöräillä.
    Voi olla myös maininta, että sallittu olemassaolevilla poluilla tai vaikka erikseen merkityillä reiteillä.

    Moniko kaivaa perustamispäätöksen kun näkee suojelualueen kyltin?
    Oletushan on, että pitää kaivaa. Ei voi vedota tietämättömyyteen jos tietää olevansa suojelualueella.
    Joskus kirjoittanut, että hieman sama, jos ajoratojen nopeusrajoitukset olisi mainittu ko. väylän urakkasopimuksessa. Ja ei voisi vedota tietämättömyyteen…

    Normaalista poikkeavista kielloista pitäisi olla merkintä siinä ls-alueen merkissä.

  16. #1756
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.877
    Taas yksi pyöräliike nurin.

    https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/9026947
    Maksumuurin takana. Oheinen lainaus Savon Sanomien sivuilta:

    "Puijon Pyöräpistettä Kuopiossa operoinut yhtiö Bikesport Oy on asetettu konkurssiin.
    Vuonna 1992 perustettu yhtiö jätti konkurssihakemuksensa käräjäoikeuteen perjantaina. Hakemuksessa todetaan, että yritys oli ylivelkaantunut ja maksukyvytön."


    Jutussa mainittiin myös työsuhdepolkupyörien veroedun poistuminen:

    "Pyöräpiste ei ollut poikkeus, sillä liikkeen myymistä pyöristä lähes puolet oli työsuhdepyöriä. Inkeroisen mukaan kaupan varastot oli ehditty täyttää uusilla pyörillä, mutta hallituksen ilmoitus sai ihmiset perumaan jo sovittuja toimituksia ja työsuhdepyörien kysyntä käytännössä loppui."

  17. #1757
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.091
    Veikkaan että ei oo viimeinen ennen kun kevätaurinko lumet sulattaa..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Samanlaisia aiheita

  1. Sisärenkaista asiaa mediassa
    By tikola in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 12.10.2017, 22.54

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •