ElectrobikeEfatGiantGarmin
Näyttää tulokset 1 - 19 / 19

Aihe: GZR Dominanc-e 3.0

  1. #1
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.766

    GZR Dominanc-e 3.0

    Verkkokaupalta tullut jokunen aika sitten myyntiin uusin malli 3.0 tuosta heidän Dominanc-e mallistostaan (tai kaksi viimeisintä mallia: Dominanc-e 2.0 sekä Dominanc-e 2.5 olivat "päivitysmalleja" tuosta alkuperäisestä Dominanc-e mallista paremmilla tekniikoilla runko päivitettynä). Tuo "listahinta" 4999€ on tuolle pyörälle selvästi liian kova, mutta taas Verkkokaupan (heidän oma yksinmyyntimallinsa) tyypilliseen tapaan lyödään kovaa alennusta pöytää ja nyt tuo tarjoushinta 2999€ alkaakin olemaan ihan järkevällä tasolla...
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ahkofatbike-19

    Itse tosiaan olen nyt useamman vuoden (talven) suht tyytyväisenä ajellut tuolla omalla Dominanc-e 2.0 Fat:lläni mutta pikkuhiljaa alkanut sillä silmällä katselemaan uutta vaihtoehtoa itselleni, etenkin tahtosin että alle mahtuisi hieman isompaa kumia kuin nykyinen 4.2" joka on ketjulinjan takia aivan se maksimilevyinen vaihtoehto. Ja toisena "vaatimuksena" tuo Bosch tekniikka johon olen "fakkiutunut", tuossa nyt sitten olisi tarjolla kojhtuullinen vaatimukset täyttävä "paketti" suht järkevään hintaan.

    Ideoita/kokemusta tuosta uusimmasta mallista? Onko muuten tietoa minkä valmistajan linjalta tämä uusin malli on tullut ulos? Vanhemmat mallit ainakin olivat Saksalaisen Corratec:n valmistetta (nuo GZR:n ovat "sekalainen valikoima" tuolle kyseisen Brändiin tehtyjä pyöriä eli valmistajilta ja eri tekniikoilla).

    Oikeastaan ainoa puute mita pyörän tiedoista tulee mieleen on hissitolpan puuttuminen (joka puuttui myös tuosta omasta 2.0 mallista ja jälkikäteen sen asensin).

    Nopeasti jos vertaisin tuohon omaan 2.0 malliin:
    Runko mennyt täysin uusiksi ja takapään leveys kasvanut tuonne 197mm versioon (joka sitten mahdollistanee tuon leveämmän renkaan 4.0" -> 4.8")
    Powerpack 500Wh on nyt "historiaa" ja akkuna Powertube 625Wh. rungon sisässä.
    Moottori CX Gen4 -> CX Gen4 Smart System
    Vaihteisto XT 11s -> XT 12s
    Keulana yhä Manitou Mastodon
    Jarrut pysyneet samana Shimano M520 Nelimäntäiset ja vanhanmallin XT lavyt 203mm

  2. #2
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.766
    Nythän sitten kävi niin että Verkkis tiputti tänäin tuon pyörän 2299€ hintaan... (oli tuossa kuukauden verran taas myynnissä tuolla 4999€ hinnalla) ja laitoin pyörän nyt sitte äsken tilaukseen. Huomenna saavun taasen Leville 8-viikon työkeikalle joten tilasin sen suoraan sinne...
    Kyllä tuossa osaluetteloa on tuohon alle 2299€ hintaan ihan hyvin. Satulatolpan asennukseen tietysti pitää ryhtyä tuon kanssa ja renkaat päivittää enemmän lumisiin tunturiolosuhteisiin sopiviksi...
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ahkofatbike-19

  3. #3
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.797
    Nyt on kyllä halpa. Mietin viime vuonna sähköläskin hankintaa kun luomuläskillä oli niin kiva ajella umpihangessa ja merellä . Tuollaisella voisi käydä tamppaamassa kepun polut aina ajokuntoon lumisateiden jälkeen No neljättä sähköpyörää ei voi ostaa eikä tuolla kesällä olisi käyttöä…

  4. #4
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Hamina
    Viestit
    8
    Löytyykö tämän sähköläskin geometriatietoja jostain?

  5. #5
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti P.T.M Katso viesti
    Löytyykö tämän sähköläskin geometriatietoja jostain?
    Tuolla hinnalla on geometrien perään turha kysellä

  6. #6
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    191
    Satulaputken kulma näyttää kuvissa loivahkolta. Kuinkahan pitkä perä tuossa on? Vähän arveluttaa, lähteekö keulimaan jyrkemmissä nousuissa miten herkästi.

    Ihan hyvän näköinen paketti muuten hintaansa nähden. Sähköläskiin laittaisin itse pitävämmät renkaat alle talveksi kuin JJ:t, kun ei avustuksen kanssa ole rullaavuudella niin suurtakaan merkitystä.

  7. #7
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.797
    Oikeastihan tuossa paketissa ei ole mitään moittimista tuohon rahaan, mutta jos jostain voi vähän valittaa niin 170mm kammet on vähän old school ja varmaan mahdoton löytää lyhyempiä. Mutta jos ajaa vaan talvipolkuja niin ei varmaan ole mitään merkitystä. Ja headsetin läpi kaapeliveto olis ihan no go, mutta parilla tonnilla senkin voi antaa anteeksi ja tulisihan sekin koettua minkälainen homma on vetää dropperi sitä kautta...

  8. #8
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    362
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti P.T.M Katso viesti
    Löytyykö tämän sähköläskin geometriatietoja jostain?
    Yritin verkkiksestä kysellä van kuspäinen botti ei millään halunnu yhistää aspaan, luovutin 5 min jälkeen.

    Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  9. #9
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.099
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti laattamaa Katso viesti
    Yritin verkkiksestä kysellä van kuspäinen botti ei millään halunnu yhistää aspaan, luovutin 5 min jälkeen.
    Ei taida viikonloppuisin tai iltaisin olla asiakaspalvelussa muita paikalla kuin botteja.

  10. #10
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti laattamaa Katso viesti
    Yritin verkkiksestä kysellä van kuspäinen botti ei millään halunnu yhistää aspaan, luovutin 5 min jälkeen.

    Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #11
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.766
    Kyseinen pyörä saapui tänäin matkahuollon kyydissä.
    Nyt kasattuna (toimitus oli renkaat sekä satula/satulatolppa irroitettuna ja ohjaustanko käännettynä), ohjelmisto päivitettynä ja nyt latauksessa.
    Ensivaikutelma pyörästä ennen "ensiajoa":
    Runko (etenkin sen hitsaussauma) hieman "kolho" ja viimeistely ei varmasti ihan kelleimpien merkkien tasolla. Sama asiahan on tuon vanhemman 2.0 mallin osalta joka on itselläni, josta olenkin aikaisemmin sanonut että "hyvät osat ei niin hyvässä rungossa", mutta kokonaisuus tässä uudessa pyörässä mielestäni kuitenkin ihan kohtuullisen tyylikkäähkö.

    Mukana tulevat polkimet huonohkot ja ne pitää vaihtaa ensitilassa (eivät nyt kuitenaan aivan totaalisen surkeat muovipolkimet kuten joissain pyörissä).
    Hissitolppaahan tuon "huutaa" aivan ilmanmuuta, satulaputken sekä viistopotken ala-osissa olisi läpivientikappaleet hissitopan käyttökaapelille (ettei tarvitse koneen päältä kuljettaa jos mahtuisikaan) MUTTA kun ulostulo kaapelille olisi ohjauslaakerin sisäisellä vedolla (FSA SRS) niin en ole ollenkaan varma haluanko alkaa opettelemaan miten onnistuu kaapelinvienti, vai alanko harkitemaan langatonta vaihtoehtoa...

    Suoraan akkuun virta-asenteinen Litemoven valo sen sijaan vaikuttaa ihan pätevältä valolta, en tuolla nyt pelkästään pimeään maastoon varmaankaan lähtisi, mutta valoissa on tehty lyhyet ja pitkät valot jotka näyttäisivät eroavan selkeästi valokuvion (joka kohtuullisen hyvin rajattu yläosasta) korkeuden osalta (eikä "vain" kirkkauden) jolloin lyhyet valot voinee suht hyvällä omallatunnolla asentaa vastaantulija ystävällisiksi mutta pitkillä valoilla sitten näkisi jo pidemmällekkin (pitkien/lyhyiden valojen käyttökytkin oikean peukalon vieressä).

    Akun suojakannen avaus/kiinnitys mekanismi tuntuu huonolta, ja malliltaan sellaiselta että sinne helposti kasautuumutaa/likaa/lunta ja sen käytössä voi kyllä jatkossa esiintyä ongelmia.

    Päivitysten asennuksen yhteydessä pyörä "tunnistautui" Corratec:ksi (ei GZR:si) kuten edellinenkin malli ja siinä on tiettyjä rakenteellisiä yhteneväisyyksiä tiettyjen Corratec:n eMTB mallien kanssa, eli eiköhön tuonkin pyörän valmistuskuviot tuonne Corratec:n suuntaan osoita.

    Mutta ennen ensimmäistä koeajoa fiilikset ovat että tuossa on kyllä todella paljon pyörää tuliteräksi 2299€:n sähkö Fätiksi.





    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #12
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Kyseinen pyörä saapui tänäin matkahuollon kyydissä.
    Nyt kasattuna (toimitus oli renkaat sekä satula/satulatolppa irroitettuna ja ohjaustanko käännettynä), ohjelmisto päivitettynä ja nyt latauksessa.
    Ensivaikutelma pyörästä ennen "ensiajoa":
    Runko (etenkin sen hitsaussauma) hieman "kolho" ja viimeistely ei varmasti ihan kelleimpien merkkien tasolla. Sama asiahan on tuon vanhemman 2.0 mallin osalta joka on itselläni, josta olenkin aikaisemmin sanonut että "hyvät osat ei niin hyvässä rungossa", mutta kokonaisuus tässä uudessa pyörässä mielestäni kuitenkin ihan kohtuullisen tyylikkäähkö.

    Mukana tulevat polkimet huonohkot ja ne pitää vaihtaa ensitilassa (eivät nyt kuitenaan aivan totaalisen surkeat muovipolkimet kuten joissain pyörissä).
    Hissitolppaahan tuon "huutaa" aivan ilmanmuuta, satulaputken sekä viistopotken ala-osissa olisi läpivientikappaleet hissitopan käyttökaapelille (ettei tarvitse koneen päältä kuljettaa jos mahtuisikaan) MUTTA kun ulostulo kaapelille olisi ohjauslaakerin sisäisellä vedolla (FSA SRS) niin en ole ollenkaan varma haluanko alkaa opettelemaan miten onnistuu kaapelinvienti, vai alanko harkitemaan langatonta vaihtoehtoa...

    Suoraan akkuun virta-asenteinen Litemoven valo sen sijaan vaikuttaa ihan pätevältä valolta, en tuolla nyt pelkästään pimeään maastoon varmaankaan lähtisi, mutta valoissa on tehty lyhyet ja pitkät valot jotka näyttäisivät eroavan selkeästi valokuvion (joka kohtuullisen hyvin rajattu yläosasta) korkeuden osalta (eikä "vain" kirkkauden) jolloin lyhyet valot voinee suht hyvällä omallatunnolla asentaa vastaantulija ystävällisiksi mutta pitkillä valoilla sitten näkisi jo pidemmällekkin (pitkien/lyhyiden valojen käyttökytkin oikean peukalon vieressä).

    Akun suojakannen avaus/kiinnitys mekanismi tuntuu huonolta, ja malliltaan sellaiselta että sinne helposti kasautuumutaa/likaa/lunta ja sen käytössä voi kyllä jatkossa esiintyä ongelmia.

    Päivitysten asennuksen yhteydessä pyörä "tunnistautui" Corratec:ksi (ei GZR:si) kuten edellinenkin malli ja siinä on tiettyjä rakenteellisiä yhteneväisyyksiä tiettyjen Corratec:n eMTB mallien kanssa, eli eiköhön tuonkin pyörän valmistuskuviot tuonne Corratec:n suuntaan osoita.

    Mutta ennen ensimmäistä koeajoa fiilikset ovat että tuossa on kyllä todella paljon pyörää tuliteräksi 2299€:n sähkö Fätiksi.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Joo laita ihmeessä koeajofiiliksiä, aika paljon kuumottaa itseäkin hommaa. Valo toimii varmaan lumella läskipyöräköröttelyssä tarpeeksi hyvin ja kova että siinä on pitkät napilla. Toi headsetin kaapelivienti näyttää aika täydeltä jo ilman dropperiakin Itse ajattelin sitä dropperin läpivetoa opettavana kokemuksena miten hienoja noi ohjainlaakerin kautta vedetyt kaapeliasennukset on, ei pysty kyllä laittaan neljäsosaa pyörän hinnasta mihinkään langattomaan dropperiin…


    Sent from my iPad using Tapatalk

  13. #13
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Joo laita ihmeessä koeajofiiliksiä, aika paljon kuumottaa itseäkin hommaa. Valo toimii varmaan lumella läskipyöräköröttelyssä tarpeeksi hyvin ja kova että siinä on pitkät napilla. Toi headsetin kaapelivienti näyttää aika täydeltä jo ilman dropperiakin Itse ajattelin sitä dropperin läpivetoa opettavana kokemuksena miten hienoja noi ohjainlaakerin kautta vedetyt kaapeliasennukset on, ei pysty kyllä laittaan neljäsosaa pyörän hinnasta mihinkään langattomaan dropperiin…


    Sent from my iPad using Tapatalk
    No joo, nopeasti ensin vilkaisin mitä nuo langattomat Dropperit maksaa ja edullisimpia sopivia Reverb AXS:ä löysin tarjouksesta siellä 250€ tasossa jota vielä pidin ihan asiallisena, mutta sitten tajusin että näiden hinta ei sisällä akkua, akun laturia eikä ohjainta ja niille tulee hintaa se +200€ niin kokonaiskustannus sitten ei ihan niin hyvältä enään kuullostanutkaan.
    Pitää ehkä kuitenkin alkaa syventyä miten tuossa tuota kaapelia vedettäisiin...

  14. #14
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Joo laita ihmeessä koeajofiiliksiä, aika paljon kuumottaa itseäkin hommaa.

    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ensimmäinen pieni koeajolenkki käyty heittämässä äsken mutta kun pakkasta yli -20astetta niin jäi sellaiseen 5km. "kelvi pyörimiseen".
    Mitäköhän jäi mieleen (paitsi että joku kasvosuoja olisi taas näillä pakkasilla saanut olla).
    No, Bosch:n CX Gen4 Smart system tekniikka tietysti toimii just niin hyvin kuin sen pitääkin toimia. Vaihteet olivat heti kohdillaan (12s. XT), Jarrut (Mt520/XT-Levyt) nyt pitää ensin "sisäänajaa" että alkavat kunnolla pitämään.
    Pientä ajoasennon säätöä varmasti tuossa teen satulan paikkaa hieman vaihtelemalla ja ehkä ohjaustankoa hieman myös käännän, mutta pääosin kotiuduin suht nopeasti pyörän selkään (oma pituus 180cm.) mutta maastoon tietysti pitää päästä ajamaan että lopullisesti tietää kuinka hyvin osuu itselle.
    Tuo kiinteä valaisin on kelvikäyttöön hyvä, suht tarkkarajainen kuvio joka toimii hyvin yhteen noiden pitkien valojan kanssa. Mutta tosiaan ei siitä oikein ainoaksi valoksi maastoajoon ole.
    Keula on itselleni ihan liian alhaisilla paineilla ja pitääkin käydä joku päivä pyörävuokraamosta kysymässä josko saisi vähän lainata iskaripumppua paineiden nostamiseen kun sellaista ei täällä työreissussa satu mukana olemaan.

    Parempia mietteitä tulee varmaan vasta kun pääsee hieman maastoon ajamaan.

  15. #15
    ^ kulkeeko tuo kuinka lumessa?
    En ole koskaan fätillä ajanut ja tuo nimenomainen pyörä/hinta houkuttaa talviseen metsään.

    Nyt on 29x2,6 rengastus ja ei kovin syvään hankeen tuolla mennä. Ei edes kovalle polulle jos on lunta tullut +10cm. Läskin jälkiä näkyy kyllä yllättävissä paikoissa.

  16. #16
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    ^ kulkeeko tuo kuinka lumessa?
    En ole koskaan fätillä ajanut ja tuo nimenomainen pyörä/hinta houkuttaa talviseen metsään.

    Nyt on 29x2,6 rengastus ja ei kovin syvään hankeen tuolla mennä. Ei edes kovalle polulle jos on lunta tullut +10cm. Läskin jälkiä näkyy kyllä yllättävissä paikoissa.
    Niin, tuo "kulkeeko tuo kuinka lumessa" kysymys koskee ehkä enemmän Fattejä ihan yleisestikkin ottaen kuin juurikin tuota nimenomaista pyörää.
    Kyllähän Fat pyörä itselleni on nimenomaisesti talvi-ajan ajokki ja onhan sen talviajo-ominaisuudet tietyiltä kanteilta katsottuna ylivoimaiset, mutta ei silläkään päästä "minne vain", tarpeeksi pehmeää lunta niin matkanteko loppuu Fat:läkin.
    Tietysti oma osuutensa on renkaiden kuvioinnilla, leveydellä sekä etenkin käytettävillä paineilla. Tuossa kyseisessä pyörässähän on alla Schwalben Jumbo Jim:t jotka ovat yhdet suosiyuimmista Fatbike renkaista, ovat kevyehköt, rullaavat Fat renkaaksi hyvin, mutta johtuen pienehköistä nappuloista, niin kyseisen renkaan pito-ominaisuudet lumisella alustalla eivät ole mitenkään parhaat mahdolliset. Tuohon omaan pyörääni suunniittelemassa renkaiden vaihtoa, tai oikeammin toista kiekkosarjaa isommalla kuviolla olevalle "talvirenkaalla" ja toinen satsi jäisi tuolle JJ:le, "yleiskäyttöön".

    Mutta kyllä tuossa pyörässä hinta/laatu suhde kohtaa hyvin ja jos sähköavusteista Fat:ä on suunnittelemassa hankkivan, niin tuo on kyllä hyvin varteenotettava vaihtoehto nykyisellä tarjoushinnallaan.

  17. #17
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    362
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ei taida viikonloppuisin tai iltaisin olla asiakaspalvelussa muita paikalla kuin botteja.
    Viikolla yritin asiaa hoitaa aspan ollessa auki..

    Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  18. #18
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti laattamaa Katso viesti
    Viikolla yritin asiaa hoitaa aspan ollessa auki..

    Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
    Ihmettelisin jos johonkin markettipyörään olisi geometriataulukoita, suurin osa asiakaskunnasta ei varmasti ymmärrä (pyörän)geometriasta mitään Ja meillähän on tässä 180cm jäsen Santtu75 testinukkena niin kuka niitä taulukoita enää tarvitsee?

  19. #19
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ja meillähän on tässä 180cm jäsen Santtu75 testinukkena niin kuka niitä taulukoita enää tarvitsee?
    Tässä itsellä jäänyt ajamiset vielä yhteen muutaman kilometrin testilenkkin kun olen tosiaan Levillä taasen työkeikalla ja tämän viikon on pakkaset pyörineet tuossa -25´C molemmin puolen (toissa yönä kävi lähelle -30´C) ja ei ole huokuttanut pyöräilemään.
    Ilmeisesti menee vielä ensiviikon loppupuoliskolle että pakkaset hellittää. Pitää myös toivoa että tulee hieman lisää vielä lunta niin alkavat myös laittamaan noita talvireittejä kuntoon.

Samanlaisia aiheita

  1. GZR Dominanc-e 2.0
    By Samulisatunen in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 60
    Viimeinen viesti: 27.04.2024, 05.31
  2. GZR Dominanc-e 2.0 vai Rock Machine Avalanche E70?
    By Bushmaster in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 10.04.2021, 22.23
  3. GZR Dominanc-e
    By Taakka in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 25.10.2020, 21.32

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •