GiantGarminEfatElectrobike
Sivu 180 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 80 130 170 178 179 180
Näyttää tulokset 5.371 - 5.397 / 5397

Aihe: Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

  1. #5371
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Sääksmäen srk
    Viestit
    504
    Kyllä, Fillarifoorumi ei ole autopalsta. Pakko purkaa tänne ketutusta.

    Kyllä, Suomi ei ole valmis sähköautojen ja ladattavien hybridien julkilataukseen 2025.
    Ajelin tänään kesäloman toisena arkivapaapäivänä pitkää riksaa sateenharmassa Oulun nupukivitiekeskustassa etsien 11 kW töpselipaikkaa.
    Annoin periksi, en löydä ratin takaa minne lassoaisin kulkimeni.
    Piti lähteä kävellen etsimään, sillä nettisovelluksen mukaan hyvin lähellä pitäisi olla haluamani palvelupaikka.

    Jaahas, täytyy ajaa rakennuksen katolle rakennuksen läpi leveydeltään juuri hieman yli henkilöauton mitat ylittäen jyrkkään, pimeään ylämäkeen Uusikadulta (kielipoliisit, älkää!). Piip-piip-piip sivututkat. Miten onkaan Oulun keskusta täytetty betonibrutaalin tyylin kerrostaloilla. Rumikkeita kaikki.
    Kaikki hyvin, mutta täytyy maksaa vielä pysäköinnistä €2,60/h (tai 2,90). Maksoin tunnista.
    Hyväksyn pelin hengen. Tuntia myöhemmin valtava pettymys, kun autoni lataustaso vain 20 % luokkaa, vaikka 3~latauksessa. Eikö tolppa tuuttaa täydellä teholla tavaraa autooni?? Kurkkaus auton mittaristoon kertoi menevän vielä kuusi tuntia tätä vauhtia. Sissos saa Ana.

    Ei kannata tällä latausasemalla ladattaa akku täyteen, kun pysäköinti on hiton kallista. En jaksa vaivata matemaattisia aivoaluetta laskemaan, kannattaako ladata ollenkaan verrattuna polttoainekulutukseen (jotain 11 ¢/km tai €11,00/100 km).

    Katselin Limingantullin alueella tarkkaan Prisman pihaa ja ajoin siellä autoliikealueelle (Kallisenkaarre, Kallisenhaara) ja EI. Vaikka siellä on vihjaavaniminen pyöräliike Electrobike, niin elektroa vaan ei ole tarjolla.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

  2. #5372
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.696
    Joo ei pluggarit kyllä järjettömiä jos ei vain kotona lataa, liian hidasta latausta ja ilman akkua kulutus ainakin volvossa oli yli 10l luokkaa satkulla. Toyota hybrideissä fiksuin, ei tarvi ku ajaa, luotettava tekniikka pitkällä turvalla ja kohtuullinen kulutus.

  3. #5373
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.878
    Limingantullin Prisman pihalla on kyllä laturit ja samoin Pörhön autoliikkeen pihalla, että bs:ää. Keskustassa olisi löytynyt Kivisydämestä laturit ja sinne mahtuu kyllä heikommallakin ajotaidolla. Se on totta, että Oulun keskustassa ei ole kadunvarsilatureita.

  4. #5374
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.827
    Meikäläisen muistilla entisen Stockmannin parkkihallissa olisi laturit, Valkean kulmilla Arinassa, Scandicilla lähellä torinrantaa sekä Radissonilla torinrannassa. Oisko Hotelli Apollon tienoillakin ollut joku. Operaattoreista sun muista ei sitten sen enempää tietoa.

  5. #5375
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.878
    Hotelleilla on juu laturit myös parkkihalleissaan/-paikoillaan.

  6. #5376
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.184
    Keskustelun otsikkoon Autot 5 sopii hyvin linkki Renault 5 sähköautoon. Mun mielestä hienosti saatu nykyaikaistettua 80-luvun Renault 5 tyyli. Hauskan näköinen tuollaisena keltaisena.
    Näköjään valittu vuoden autoksi! Olen aina vannonut etten hanki ranskalaista autoa mutta tää ei olis ehkä paha.





  7. #5377

    Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Keskustelun otsikkoon Autot 5 sopii hyvin linkki Renault 5 sähköautoon. Mun mielestä hienosti saatu nykyaikaistettua 80-luvun Renault 5 tyyli. Hauskan näköinen tuollaisena keltaisena.
    Näköjään valittu vuoden autoksi! Olen aina vannonut etten hanki ranskalaista autoa mutta tää ei olis ehkä paha.



    Onhan toi hauska ku mikä!


    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz

  8. #5378
    Tuollainen R5 oli pari päivää koeajossa ja moneen kertaan ihmettelin että onks tää tosiaan rellu... Auto oli hauska ja leikkisän sporttinen ajettava, tehoa sopivasti, ajoasento hyvä, ohjaamo selkeä ja aika nopeasti sai haltuun nappulat/viikset/näytöt. Kulutus 15.3kw eikä ajo ollut aina kovinkaan kevytkenkäistä ja kolmannes motaria 130 mittarissa. Jotenkin jäi epätodellinen fiilis koeajon jälkeen, mitä mulla jäi huomaamatta kun hauskan pikkusportin saa alle 35k€ joka oli todellakin mieleinen auto. Ainoa miinus on olemattomat takapenkin tilat, vielä ahtaampi kun EX30 ja pieni takaluukku. Aika puhtaasti kahden hengen auto. EX30 verrattuna R5 suurin plussa on ihan oikea ohjaamo nappuloilla ja viiksillä eikä tarvii pelata tetristä tabletin näytöllä kuten Volvossa.

    Se vaan kun on kaupallisten latausasemien varassa niin sähköauton edut karisee hyvin nopeasti versus nykyaikainen bensahybridi. Harmi ettei kotona ole mahdollisuutta ladata patteriautoa, muuten olisin tehnyt kaupat R5:sta. Jatketaan edelleen bensahybridillä ja seurataan sähköinfran ja patteriautojen kehitystä.
    Kylätason pyöräilijä

  9. #5379

    SST

    Viimeinkin löytyi autourheilulaji joka näyttää niin hauskalta että sitä jaksaa (joskus) jopa katsella: Stadium Super Trucks.

    Kärryt ajavat kurveissa kolmella pyörällä, sisäkaarteen puolen etupyörä reilusti ilmassa, ja radalla on myös hyppyreitä, joissa autot tekevät komean loikan ja laskeutuvat siististi neljälle tassulle. Erilaisia pyörähdyksiä sattuu välillä, toisinaan katon kautta.

    Niinsanotuissa superautoissa ei ole mitään superia: Ne on tehty täydellisille moottoriteille ja puhtaaksi harjatuille kiitoradoille. Niissä on niin naurettavan pieni maavara. Mutta SST kärryt ovat aivan eri maata.
    "Simplify, then add lightness”
    – Colin Chapman

  10. #5380
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.184
    Sellaisen voi ostaa myös edullisesti itselleen. Rc-autona!
    Hauskoja sellaisinakin ja kestävät uskomattomia hyppyjä.

  11. #5381

    Rc-auto on lelu

    Oikea auto vie mökkiläisiä tavaroineen mökille. Tai se riippuu autosta ja mökkitiestä.
    "Simplify, then add lightness”
    – Colin Chapman

  12. #5382
    Tervetuloa mukaan "leikkimään" Hakkilan Fullspeed-RC:n kilparadoille, vaikka autot on leluja niin ei siellä leikitä vaan ajetaan kilpaa samalla tavalla kun "oikeilla" autoilla.

    Stadiun truckit ne vasta leluja onkin, ei niillä voi ajaa mökkitiellä eikä viedä tavaroita mökille. On vaan rutosti kalliimpia kun RC-autot, ja on ihan samanlaisia leluja.
    Kylätason pyöräilijä

  13. #5383
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.445
    TM koeajo v -75
    Mercedes-Benz 240 D 3.0

    https://tekniikanmaailma.fi/lehti/20...3-0-epadiesel/

    KIITÄMME

    Bensa-auton tuntua
    Suorituskykyä dieseliksi
    Laatua ja viimeistelyä
    Ajamisen halpuutta

    MOITIMME

    Hintaa
    Tehostamatonta ohjausta
    Pissapoikaa

    Kiitämme suorituskykyä
    3,0 l 80 hv DIN
    HYMIÖ

  14. #5384
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    365
    ^
    Kaasua painaessa todella tapahtuu. Jopa siinä määrin, että tavallista useammin tulee noille ylpeille bensa-autoilijoille näytettyä, että kyllä nokivasarakin kiihtyy.
    Kiihtyvyys 0–100 km/h vie aikaa 18,2 sekuntia, arvo johon päästäkseen moni keskikokoinenkin bensa-auto saa kiihdytellä tosissaan. Huippunopeus liikkuu 145 km/h seutuvilla.
    Onhan nuo suorituskyvyt hiukan kasvaneet 50 vuoteen.

  15. #5385
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    2.536
    lämpöä tuli sitten ohjaamoon aivan eri malliin kuin nykyautoissa, kun sen sai ensin käyntiin..
    Uudet on jääkaappeja verrattuna tuohon lähes merkistä riippumatta.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

  16. #5386
    Siihen aikaan moottorit oli krematorioita lämmön tuotoltaan, lämpö ei tule ilmaiseksi vaan näkyy polttoaineen kulutuksessa. Nykyisissä vastaavissa autoissa tehot on 2-3 kertaistunut ja kulutus puolittunut, siksi monessa on lisälämmitin tai sähkövastukset millä saadaan hytti lämpimäksi.
    Kylätason pyöräilijä

  17. #5387
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.142
    Allekirjoittaneelta lähtee firman auto alta ensi vuonna, niin joutuu alkaa harkitsemaan autonostohousukaupoille suuntaamista. Alustavassa karsinnassa ehkä pisimmälle on pötkinyt Toyota Rav4 ei hybridi eikä plugari vaan 2.5 litrainen bensa. Tota pienempi ei oikein vastaa tarpeisiin eikä kiinnosta laittaa isompaa rahaa isompaan autoon. En tiiä kysynkö tässä mitään, kuha juttelen.
    6.7 WTF/kg


  18. #5388
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.250
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    .. Toyota Rav4 ei hybridi eikä plugari vaan 2.5 litrainen bensa...
    Meillä on firmassa yksi RAV4 ja sillä on aina kiva lähteä reissuun. On tosin plugari mut uskoisin ettei täyskrematorio ajamisen kivuudelta eroa.

    Ai mut ethän sä kysynyt ja silti avauduin. Tsori.

  19. #5389
    Multa ei olla kysytty enkä vastaile, kuha kirjottelen... Rav on aina kiva, oli se millä koneella tai minkä ikäinen tahansa. Hybridiä en vieroksuisi hetkeänään mutta kyllä se bensa on ihan ok.
    Kylätason pyöräilijä

  20. #5390
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.142
    Kattelinkin tossa tarkemmin...2026 Rav4 on saatavilla vain hybridinä. Hybridiä en varsinaisesti vierasta, eikä sitä mun tapauksessa voi välttääkään. Hintaa on vähän enemmän ja mun kilometreillä menee tovi ennen kuin saan rahani takaisin...jos saan.
    6.7 WTF/kg


  21. #5391
    Hybridin jälleenmyyntiarvo on suurempi kun krematoriossa, myös kulutus hieman maltillisempi.
    Kylätason pyöräilijä

  22. #5392
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.431
    Toyotan tapauksessa se voi olla aika paljonkin maltillisempi. Oma plugari vie kaupunkiajossa ja alle 100 vauhdeissa n.5 litraa sadalle ilman ladattua sähköä. 2,5 litrainen bensa veisi varmaan aika paljon enemmän ilman hybriditekniikkaa.

  23. #5393
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.696
    En kyllä miettis hetkeäkään toyotalta missään mallissa muuta kuin hybridiä(okei suprassa). Pelkästää e-cvt:n yksinkertaisuus/luotettavuus ja mukavuus riittää syyksi ja tietenkin hybridin parempi suorituskyky.

  24. #5394
    ^Ei lisättävää.
    Kylätason pyöräilijä

  25. #5395
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.142
    Mulla ei ole mitään kokemusta mistään hybridistä. Ehkä ainoa "ongelma" on, että jos/kun aikoo pitää auton pidempään, niin silloin rahaa menee akun uusintaan ja plugarin kohdalla se on ihan huomattava kulu. Toi kulutushomma on ihan mielenkiintoinen, mutta mun ajoilla ei montaa satasta säästy vuodessa. Toisaalta täällä suunnalla on edelleen saatavilla veronmaksajien autotukea, niin se on yksi muuttuja lisää. Vakuutuksetkin pitää ottaa laskuihin kun plugarin vakuuttaminen on vähän kalliimpaa.

    Onneksi on koko talvi aikaa ihmetell
    ä vaihtoehtoja.
    6.7 WTF/kg


  26. #5396
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.696
    Toyotalla ei kyllä käsittääkseni kovin kalliita akkuja, enkä ole kuullut niitä uudemmissa oikein vaihdettavankaan. Ja onhan noissa todella pitkät akkutakuutkin toyotalla.

  27. #5397
    Toyotan itselataavissa hybrideissä akut kestää loputtomiin eikä niitä ole juurikaan tarvinut vaihtaa, plugarit on uudempi ilmiö ja niissä on omat haasteensa ja niistä tulen pysymään kaukana.

    Vajaa 6 vuotta oli 2.0 hybridi ja nyt 1.5 hybridi, nykyisellä sähköajon määrä on kahdelta kuukaudelta 37% ja kulutus 4.4l. Vaikka kulutus putosi litralla niin suorituskyvyssä ei merkittävää muutosta, rahaa ei säästy yhtään mutta sitä on jokunen euro enemmän käytössä muihin tarpeisiin kuten harrastuksiin
    Kylätason pyöräilijä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •