Fixasin 105 di2 12-speed etuvaihtajan vaihteenvalitsemen sisuskaluja parempaan iskuun eli ne pienet jouset jotka sisältä löytyy. Oli jo uutena hieman tunnottomat eivätkä reagoineet kunnolla, nyt alkoi pelittämään paremmin.
Fixasin 105 di2 12-speed etuvaihtajan vaihteenvalitsemen sisuskaluja parempaan iskuun eli ne pienet jouset jotka sisältä löytyy. Oli jo uutena hieman tunnottomat eivätkä reagoineet kunnolla, nyt alkoi pelittämään paremmin.
Aloitin eturattaan vaihtamisen mutta siirsin alkuviikon.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Asensin Jääkäriin uuden vannedynamon ja taakse dynamovalon. Aikaisemmin asensin siihen uudet polkimet, oli 1/2" kierteelliset melko harvassa kun kauppoja selaili. Mutta Foxcomp pelasti.
Talvi saa siis tulla, työmatkapyörä on valmis.
Vaihdoin taakse sisurin, kun on ilmeisen pieni vuoto . Pudottaa parissa päivässä 8 barista 5 bariin.
Don't ride faster than your guardian angel can fly!
http://pd.kuvat.fi/
^Kuis niin? Tuo postattu 19.10.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^niinpäs onkin, pelästyin jo että joudun tekemään maanantain ja tiistain uudestaan loppuviikosta.
Vaihdoin molempiin sähköisiin työmatka/asiointi kulkeneisiin talvikiekot, joissa nastarenkaat. Lisäksi toiseen KMC e10 EPT ketjut (toiseen vaihdoin jo aiemmin). Noista EPT ketjuista ei ole aiempaa kokemusta, mutta ainakin KMC mainostaa erinomaista ruosteenestokykyä. Saa nähdä miten pääkaupunkiseudun suojamössön kestää.
e10 Turbo EPT- KMC
Laitoin piikkisiat kakkoskiekoille ja litkutin ne.
Jarru vaijerit ja kuoret kaverin Veltrixiin, säätää täytyy ja sitten vielä AXS paikoilleen...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Liukkaita odotellessa väänsin aamuneljältä vietnamilaisen Schwalbe Marathon Winter Plus nastarenkaan etuvanteelle, jolle se asettui hyvin. Nostin paineet maksimiin eli 5 bariin ja pari tuntia myöhemmin laskin ne minimiin eli 2,5 bariin. Muutama nasta oli jäänyt tehtaalla tosi korkealle. Mahtavatko asettua ohjeen mukaisella 40 kilometrin sisäänajolla? Luulenpa, että ne maastoutuvat ojiin.
Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas
Salsa Cuttroathin talvikiekoille Schwalbe ice spiker pro:t ja uusi Shimano Xt takapakka. Saa talvi tulla Varsinaiseen Suomeenkin
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Metallisen (vink) puukiukaan vuosihuolto. Hitsailin umpeen pari pientä halkeamaa tulipesän yläosasta ja laitoin pulttitervaa säätöjalkojen kierteisiin. Niin ja tietenkin uudet kivet.
Talvirenkaat Bianchiin. Muut pyörät saapi olla vielä kesägummeilla.
Nastarenkaat vanhempaan pyörään
Don't ride faster than your guardian angel can fly!
http://pd.kuvat.fi/
Välikelin renkaat kauppapyörään ja nastarengaskiekot odottamaan liukkaita.
Laitoin Konaan piikkisiat alle ja kävin vähän koeajolla. Hyvin näyttää litkut pysyvän sisällä. Seuraavaksi pitäisi kait vaihtaa lukkopolkimet fläteiksi.
Tavallinen tapaus. Vaihdoin kympin ajetun vanhan pakan kesäkiekoista kiekkoihin, joissa oli Nokian talvirengas päällä. Tämä oli suunnitelma, mutta... Vanne oli hieman leveämpi ja juuresta päälleajossa katkennutta vaijeria ei voinut löysyttää tarpeeksi, jotta rengas olisi mahtunut pyörimään. Palat olivat aika finaalissa, joten en lähtenyt niitä ulontamaan, vaan päätin vaihtaa nekin. Katkaisin Bilteman vaijerin Bilteman leikkureilla ja yllättäen kerralla siististi. Löysin nurkista laadukkaan BB:n jarruvaijerin ja Tokmannin euron poistopalat eli noin kolmen euron osat. Asensin ne paikalleen. Yllättäen myös laatuvaijeri katkesi siististi, vaikka vaihdevaijerien katkomisessa on ollut ongelmia.
Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas
etuiskarien kumit vaihtoon kaverin autossa, joka olisi aikaisemmin pystynyt itse hommaan yksin. Nyt surkeat työkalut ja etenevä parkinson alkaa riivata.
"Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"
ISPit 29’erin alle varuiksi, jos talvi yllättää pyöräilijän. Läskiin en vielä vaihtanut. Sähkäriin on kahdet kiekot, joista toisissa nastarenkaat vakiona.
Kakkosgräveliin talvirenkaat ja -rämistimet.
EDIT: takarenkaasta puuttui aika paljon nastoja (on välillä lisättykin) ja lopuista oli puolet vinksin vonksin. Kaksi talvea kesti 60TPI Griswold. Voisi ehkä harkita jotain edullisempaa tilalle. Tai jos ajelisi vielä tämän talven ja pahimmat jääkelit ISP-fillarilla.
JackOja muokkasi tätä : 18.11.2025 at 10.00
Uutta ohjainkannatinta paikoilleen. Garmin korvake tarvitsi vähän viilaa mutta soittokello löysi paikkansa omin avuin. Valolle joutui tilaamaan sovittimen että saa siihenkin pikalukituksen.
SMWP nojaili seinää viikon nurkassa ja oli menettänyt 80 % paineestaan. Jäykän renkaan reunan nosto vanteelta on lystiä, mutta olihan se tehtävä. Vanha sisärengas päästeli vedessä pientä kuplaa viiden sekunnin välein edellisen nastarenkaan kudokset läpäisseen nastan kannan nirhaumasta, joten paikkasin sen varakäyttöön. Alle vaihdoin uuden sisärenkaan, kun ajatus SMWP:n käsittelystä ulkona kylmässä kauhistutti.
Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas
Takapakan paikalleen kaverin modifoitavaan Cinelliin.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Tahmovan Sram GX vaihtajan ylemmän rissan laakerin purku, puhdistus ja vaseliinia perään.
?Fear is a mindkiller
Kirjanmerkit