ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 77 / 77 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77
Näyttää tulokset 2.281 - 2.309 / 2309

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #2281
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Tässä joku vuosi sitten seurasin kun tässä lähikadulla vanhempi rouvashenkilo ajoi tasaisesti eteenpäin vaikka takana tuli paloauto töötti, valot ja sireenit täysillä.




    Sent from my Takapalk
    Vanhempi rouva oli perehtynyt nykyisiin suosituksiin. "Jos tien päällä havaitset taustapeilistä hälytysvalot, pidä oma vauhti tasaisena ja kytke hätävilkku päälle. Pidä pää kylmänä ja vältä nopeita jarrutuksia tai muita äkkiliikkeitä. Hätävilkuilla kerrot myös takaa tulevalle hälytysajoneuvon kuljettajalle, että tämä on havaittu."
    https://www.liikenneturva.fi/ajankoh...vilkun-kaytto/
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  2. #2282
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Vanhempi rouva oli perehtynyt nykyisiin suosituksiin. "Jos tien päällä havaitset taustapeilistä hälytysvalot, pidä oma vauhti tasaisena ja kytke hätävilkku päälle. Pidä pää kylmänä ja vältä nopeita jarrutuksia tai muita äkkiliikkeitä. Hätävilkuilla kerrot myös takaa tulevalle hälytysajoneuvon kuljettajalle, että tämä on havaittu."
    https://www.liikenneturva.fi/ajankoh...vilkun-kaytto/
    Oli kyllä edelläkävijä, saattoi jopa itse kehittää nämä säännöt siinä paikalla.
    Veikkaan kyllä nykyäänkin alkavan tilanteessa töötin soivan jos ei ajasi bussibysäkille pois edestä.

    Sent from my Takapalk

  3. #2283
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Tässä joku vuosi sitten seurasin kun tässä lähikadulla vanhempi rouvashenkilo ajoi tasaisesti eteenpäin vaikka takana tuli paloauto töötti, valot ja sireenit täysillä.




    Sent from my Takapalk
    N. Kuukausi sitten katsoin iltapäiväruuhkaa toimiston ikkunasta (triplassa) kun veturitietä mateli alas poliisi, jolla vilkkui kaikki siniset ja punaiset valot. Olin juuri töistä lähdössä, ehdin hissillä 8->1 sieltä pihalle veturitielle pyörää hakemaan, niin juuri kääntyivät liikenneympyrästä radan alittavaan teollisuuskadun tunneliin, eikä vieläkään ollut edellä ajavalla mitään aikeita pysähtyä.



    Lähetetty minun SM-A525F laitteesta Tapatalkilla

  4. #2284
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    435
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    ... eikä vieläkään ollut edellä ajavalla mitään aikeita pysähtyä.
    Jos puhuu puhelimeen, laitaa txt-viestiä tai päivittää somea ja samalla yrittää ajaa kaupunkiruuhkassa, niin ei enää riitä kapasiteetti seurata mikä takana tapahtuu/mitä peileistä näkyy.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  5. #2285
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.870
    Jollakin tekoälyllä varustetulla tyypillä vaikea elämä peltipolisin seurassa. Ei kannata sahata peltipoliisia jalkaan. Saattaa sattua omaan jalkaan. Ja lompakkoon.
    https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8989656

    "Itä-Suomen poliisi on selvittänyt peltipoliisin kameratolppaan kohdistuneen rikoksen. Poliisin tietoon tuli lokakuun lopulla, että joku oli sahannut peltipoliisin tolpan poikki kantatie 75:llä Nilsiässä.

    Tolpan sahaamisen jälkeen vandaali oli vienyt mukanaan tolpan päässä olleen automaattisen kameravalvonnan kameran."

  6. #2286
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.803
    Ei ole kyllä ihme, jos liikenteessä on vaikeaa, kun autoilijat ei osaa edes perusasioita.

    Espoossa on ”infernaalista sekoilua” aiheuttava liikenne*ympyrä, josta varoitellaan auto*koulussa

    https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011618948.html

    Ja kuva kopioituna artikkelista.

    Mä ymmärrän, että tuollainen on ensimmäistä kerta - etenkin ruuhkassa ja pimeällä - hieman haastava, mutta 99% tuolla ajavista liikkunee siellä päivittäin.

    Samanlaista perseilyä oli havaittavissa Koivuhaan ympyrässä. Siinä heti Kehä III:n jälkeen. Mulle leikattiin eteen sulkuviivan yli vasemmalta, kun piti päästä liittymästä ulos.

  7. #2287
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.938
    ^Juuri eilen tuossa joku tollo käänsi ilman vilkkua sisemmältä kaistalta ympyrästä ulos, jarrutuksella selvittiin. Toki auttaisi jos kaupunki pitäisi kaistamaalaukset kunnossa, nyt tuntuvat kuluvan aika pikaisesti.

  8. #2288
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.566
    Noissakin auttaisi, jos ihmiset hyväksyisivät, että välillä on ihan ok tehdä navigointivirhe ja ajaa ulos väärästä liittymästä. Sen jälkeen jossain rauhallisessa paikassa auto ympäri ja uuteen yritykseen.

    Äärimmäisen harvoin on niin kiire, että täytyy lähteä risteysalueella hätiköimään.

  9. #2289
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.094
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei ole kyllä ihme, jos liikenteessä on vaikeaa, kun autoilijat ei osaa edes perusasioita.
    Tuossa samassa HS-jutussa puhuttiin moottoritielle liittymisestä: tullaan kiihdytyskaistaa huomattavan hiljaa ja sitten tungetaan sinne satasta ajavien sekaan puolipakolla. Tätä ilmiötä minäkin ihmettelen, että miten se voi olla niin hemmetin vaikeaa se kiihdyttäminen. Onko osasyynä tuohon myös se että luotetaan moottoritietä ajavien hyvään tahtoon, että ne väistävät vasemmalle, kuten näyttää muodostuneen yleiseksi käytännöksi.

    Autokoulu kolmivuotiseksi, kun ei edes perusasioita, ympyrässä ajamista ja väistämissääntöjä osata.

  10. #2290
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.803
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Noissakin auttaisi, jos ihmiset hyväksyisivät, että välillä on ihan ok tehdä navigointivirhe ja ajaa ulos väärästä liittymästä. Sen jälkeen jossain rauhallisessa paikassa auto ympäri ja uuteen yritykseen.

    Äärimmäisen harvoin on niin kiire, että täytyy lähteä risteysalueella hätiköimään.
    Tämän isäni opetti mulle jo 70-luvulla. Jos ajat vikaan, älä aja väärin.

    Liikenneympyrässä voi lisäksi pyöriä vaikka tunnin ja miettiä, että miten tästä pääsee ulos.

  11. #2291
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.438
    Ympyrän sisällä/alapuolella on kevyenliikenteen ympyrä. Maisema arkkitehti on sijoittanut sen ulkoreunoihin neljä kivaa pylvästä. Kivasti peittää näkyvyyttä.

  12. #2292
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Juuri eilen tuossa joku tollo käänsi ilman vilkkua sisemmältä kaistalta ympyrästä ulos, jarrutuksella selvittiin.
    Moderni taksikuski ei ole liikenneympyrää koskevista säännöistä kuullutkaan, ajavat siksi yleensä hiljakseen. Vilkku on turha jos ei törmää ja seisontavalot riittävät, muuten kuluu liikaa sähköä. Ratikkakiskot näyttävät ihan tieltä, jos ei ole esim ennen moisia nähnyt. Pitää antaa siimaa, ja fillarilla varsinkin.

  13. #2293
    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Ympyrän sisällä/alapuolella on kevyenliikenteen ympyrä. Maisema arkkitehti on sijoittanut sen ulkoreunoihin neljä kivaa pylvästä. Kivasti peittää näkyvyyttä.
    Aika härö ratkaisu.

  14. #2294
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.938
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Ympyrän sisällä/alapuolella on kevyenliikenteen ympyrä. Maisema arkkitehti on sijoittanut sen ulkoreunoihin neljä kivaa pylvästä. Kivasti peittää näkyvyyttä.
    Ei se ole ympyrä, vaan aivan normaali tasa-arvoinen risteys.

  15. #2295
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Ympyrän sisällä/alapuolella on kevyenliikenteen ympyrä. Maisema arkkitehti on sijoittanut sen ulkoreunoihin neljä kivaa pylvästä. Kivasti peittää näkyvyyttä.
    Onko se siis tuollainen kuin tuossa yllä olevassa kuvassa näkyy? Betonilaatat, jotka ei kannattele mitään, vaan ainoastaan estävät näkyvyyttä? Ja keskellä joku istutus. Miten tuosta on oikeastaan tarkoitus ajaa suoraan? Eihän tossa ole mitään järkeä

  16. #2296
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    192
    Löytyhän siitä kuva. Ei kyllä tälleen kuvan perusteella kovin tolkulliselta vaikuta


  17. #2297
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.803

    Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

    ^no mikä tuossa on pielessä? Parempi se on kuin suojatiet liikenneympyrän ulkoreunalla.

    … juujoojaanii… siis noi levyt. Totta. Varsinainen aivopieru.

  18. #2298
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^no mikä tuossa on pielessä? Parempi se on kuin suojatiet liikenneympyrän ulkoreunalla.

    … juujoojaanii… siis noi levyt. Totta. Varsinainen aivopieru.
    Juu, se näkyvyys... onkohan siinä ajateltu, että on *pakko* hidastaa... no ei toimi arjessa, koettu on.

    Mutta muilta osin sekä alakerta että autolla yläkerta ovat minusta ihan perustellusti suunniteltuja. Harmi vaan, ettei arkielämässä kaikilla ole huomio siellä missä pitäisi.
    10k-kerhon jäsen

  19. #2299
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.938
    Noi levyt on tilataidetta, eli suuntia ja etäisyyksiä eri pisteisiin maapallolla. Älkää olko kulttuurinvastaisia.

  20. #2300
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.449
    Tuo on sellainen taiteilijan näkemys joka ei aina toimi arjessa.
    Jos reitti ei ole tuttu on tuolla alhaalla näkyvyyden puuttuessa vaikea hahmottaa poistumissuuntia, joten huomio menee helposti orientoitumiseen.
    Muu liikenne ja kulttuurin ihailu jäävät helposti paitsioon kun suoran kadunylityksen/alituksen sijaan pitääkin kääntyä keskellä jatkaakseen samalla puolella risteävää tietä kuin oli tullessa.

  21. #2301
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.094
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Tuo on sellainen taiteilijan näkemys joka ei aina toimi arjessa.
    Jos reitti ei ole tuttu on tuolla alhaalla näkyvyyden puuttuessa vaikea hahmottaa poistumissuuntia, joten huomio menee helposti orientoitumiseen.
    Muu liikenne ja kulttuurin ihailu jäävät helposti paitsioon kun suoran kadunylityksen/alituksen sijaan pitääkin kääntyä keskellä jatkaakseen samalla puolella risteävää tietä kuin oli tullessa.
    Suunnittelijan aivoituksia en tiedä, mutta jos tuossa ei olisi mitään hidastetta (tuota pakollista pujottelua, shikaania) niin jengi paahtaisi siihen täysillä sivuilleen vilkuilematta ja kolareita tulisi. Noiden pylonien ohi voi kyllä kurkkailla risteävää väylää tulevia, mutta tokihan siinä saattaa tmt-ennätykset jäädä tekemättä.

  22. #2302
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^no mikä tuossa on pielessä? Parempi se on kuin suojatiet liikenneympyrän ulkoreunalla.

    … juujoojaanii… siis noi levyt. Totta. Varsinainen aivopieru.
    Se näkyvyys tosiaan, ja sen lisäksi ihmettelen miten tuossa kuuluu "suoraan"?

  23. #2303
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    435
    Pitää olla useampi 'puuaivo', että tuollaista saadaan aikaan. Suunnittelija on suunnitellut käyttökelvottoman ratkaisun, tilaaja on hyväksynyt sen ja joku on vielä toteuttanut järjen vastaisen suunnitelman.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  24. #2304
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.773
    Eihän tuossa liikenneympyrässä ole muuta vikaa kun autoilijat jotka eivät osaa ajaa eikä liikennesääntöjä. Ja sama koskee alempaa kevyenliikenteen risteystä, jos ei näe pitää hiljentää, mikä on muutenkin viisasta tuollaisessa risteyksessä...eihän tohon voi posottaa neljääkymppiä.

  25. #2305
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    289
    Se olis sekunnin duuni jos noihin tolppiin olisi piirretty kurkistusaukot. Mutta kun ei tartte. Lisäksi elämä pyörisi Espoossa ihan hyvin ilman noita näköesteitäkin.

  26. #2306
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    450
    Ajoin fillarilla päivittäin tuosta jo nykyisen alikulun rakentamisen aikana .Haasteita oli jo ennen noita betonilattoja tekemistä eri suunnista tulevien "alamäkien" johdosta. Osa ymmärsi hiljentää ,osa taas ei . Laattojen asentamisen jälkeen meni vielä hankalammaksi , koska näkyvyys eri suunnista tulevista huononi entisestään.

  27. #2307
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.803
    Olisiko noiden alkuperäisenä ideana ollut vastakkaisesta suunnasta tulevien autojen valojen blokkaaminen? Ja pyöräilijöiden turvallisuus myyty sen mukana.

  28. #2308
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.624
    Tossa on nyt hukattu mahdollisuus, kun noiden toteemien tilalla vois olla sokaisevat JCDecauxin valomainokset liikkuvalla kuvalla.

  29. #2309
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.561
    Onhan tuo nyt Espoolaiseksi suoritukseksi kohtuullinen, ei ole 90-asteen shikaania eikä edes pyöräilijän hidastetöyssyjä.
    Autopuolella harvoin mitään mahdottomia suorituksia näkee, useammin tullaan Länsiväylällä tai Kehällä ohituskaistalta suoraan ulosmenorampille metrin turvavälillä suojaviivan yli.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •