GarminMPMessutElectrobikeGiant
Sivu 68 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 2040

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #2011
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    ^Varmaan ihan asialliset kiekot, mutta itse olisin hiukan varovainen julkaisemaan kuvan jossa näkyy nimi ja osoite.
    Kiitti vinkistä! Ei tosin oma osoite ole, vaan se missä sillä hetkellä oon ku kiekot saapuu, mutta poistin silti. Tattis

  2. #2012
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Toimii ehkä kuivalla kesäkelillä maantiellä, mutta kaverin läskisetistä hapettui useampi nippeli alle puolessa vuodessa kesällä ihan vaan maastoajossa. Liekö sitten suovesi tms sen verran hyvä katalyytin ylläpitäjä.
    Ne ovat myös välillä uskomattoman pehmeitä eli tahtovat turhan helposti pyöristyä pilalle hyvälläkin pinna-avaimella, jos niitä täytyy kiristää tai löysyttää. Messinkisiä pyrin siksi itse suosimaan, jos valita saa mutta valmiskiekoissa ei toki saa.

  3. #2013
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    304
    Ihan ei kuvista saa selvää, mutta ovat ilmeisesti Reiskan omilla navoilla? Vaparia kannattaa sitten huoltaa aika tiheään. Niillä on ollut tapana itsetuhoutua jos navan laakerit menee tai pääsee kuivaksi. Olen gravelin napaa 1000km välein putsannut ja rasvannut aj nyt taitaa olla 6000km mittarissa. Vaparissa näkyy muutamassa kohtaa vetokehän jäljet, eli joskus tuo on joustanut, mutta toimii hyvin edelleen. Etunapaan vaihdoin juuri laakerit.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  4. #2014
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    Ihan ei kuvista saa selvää, mutta ovat ilmeisesti Reiskan omilla navoilla? Vaparia kannattaa sitten huoltaa aika tiheään. Niillä on ollut tapana itsetuhoutua jos navan laakerit menee tai pääsee kuivaksi. Olen gravelin napaa 1000km välein putsannut ja rasvannut aj nyt taitaa olla 6000km mittarissa. Vaparissa näkyy muutamassa kohtaa vetokehän jäljet, eli joskus tuo on joustanut, mutta toimii hyvin edelleen. Etunapaan vaihdoin juuri laakerit.
    Nine industryn hydrat, eli ne HILJAISIMMASTA päästä olevat 0.52 asteen kytkennällä, eli vain 690 naksua per pyöräytys xD

  5. #2015
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Pitäisi kohta vaihtaa nuo Vittoriat e13 lg1+ vanteilta (vajaa 2,2kg) noihin Reynoldson vanteisiin hydran navoilla(1625g). Saa nähä huomaakohan kuinka helposti eron xD




  6. #2016
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.473
    ^Ei nuo ainakaan kovin kevyet ole mutta jos ei sitä hae niin mikäs siinä.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  7. #2017
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Ei nuo ainakaan kovin kevyet ole mutta jos ei sitä hae niin mikäs siinä.
    Nuo 1625 grammaset trail-ajoon? ASTM 5 luokitus niillä ainakin on. Tiiä sit...
    Noille e13 vanteille tulee magic Mary ja Big Betty.

    Ois siellä kevyempäkin ollut mutta XC vanteita jo.

  8. #2018
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Ei nuo ainakaan kovin kevyet ole mutta jos ei sitä hae niin mikäs siinä.
    Tuplat

  9. #2019
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Ei nuo ainakaan kovin kevyet ole mutta jos ei sitä hae niin mikäs siinä.
    Koita nyt kattoo mihin käyttöön noi kiekot on tarkoitettu. On ne ASTM 5 kiekoiksi aika kevyet ja varmasti kestävät.

  10. #2020
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Kyllä mie tiiä mihin käyttöön ne on tarkoitettu. Mutta Nure sanoi ettei nuo nyt ainakaan kevyet ole, niin sitä jäin ihmettelemään.
    E13 vanteissa on renkaat ja jarrulevyt, reynoldseissa samat renkaat mutta ilman levyjä ja pakka (450g), eli n.50g enemmän on painoa jos vertaa e13 vanteiden kanssa.

    E13 etunen, rengas + jarrulevy kanssa.


    E13 Takanen renkaan ja levyn kanssa:


    Yhteensä 4651g.

    Reynoldsit pakan ja renkaan kanssa:

    Etunen:


    Ja Takanen:



    Yhteensä 3979 mistä voi sen pakan tuoman 50g ottaa pois kun levyt sen 200g kipale. Eli 722g lähti pyörivästä massasta pois, niin mun mielipide on että kyllä ne kevyet on verraten mihin käyttöön verraten,.ja varmana huomaa ajossa tuon 722g vähennyksen pyörivästä painosta.

    Edit: ja jos pilkkua viilataan niin reynoldseissa varmaan 80ml enemmän litkua sisällä.

  11. #2021
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.473
    Puolista päätellen perusnavat. Ja ei ole mun asia millä kukin ajaa, puhtaasti omia mielipiteitä.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  12. #2022
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Puolista päätellen perusnavat. Ja ei ole mun asia millä kukin ajaa, puhtaasti omia mielipiteitä.
    I9:n hydrat siin on .52 asteen kytkennällä. Ei kovin hiljaisimmasta päästä tosin.

  13. #2023
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.414
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Puolista päätellen perusnavat. Ja ei ole mun asia millä kukin ajaa, puhtaasti omia mielipiteitä.
    Ei jeesus. Oisko taas vaikka pienen huilin paikka. Ota vaikka vähän enemmän kaljaa. Sillai ettei sormet enää osu näppäimistölle.

  14. #2024
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Puolista päätellen perusnavat. Ja ei ole mun asia millä kukin ajaa, puhtaasti omia mielipiteitä.
    Nää sun kommentit tuo kyllä lisäarvoa keskusteluun kun keskusteluun, jatka samaan malliin, hästäg hyvää duunia!

  15. #2025
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.473
    ^ & ^^ Kiitos kannustuksesta ;-))

    Samu, puhuin puolista, yleensä "paremmissa" navoissa ei ole noita "J" tyyppisiä puolia, en vapaarattaasta.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  16. #2026
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.831
    Mikä niistä tekee huonomman? Ja miten tulit tähän päätelmään?

  17. #2027
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ & ^^ Kiitos kannustuksesta ;-))

    Samu, puhuin puolista, yleensä "paremmissa" navoissa ei ole noita "J" tyyppisiä puolia, en vapaarattaasta.
    Nuo missä jarrulevyt kiinni, ja j-bend pinnat on pyörän alkuperäiset vanteet https://canfieldbikes.com/products/e...u2Rm61L5mT8Xlp ja noi uudet on https://eu.hayesbicycle.com/products/black-label-329-pro-
    wheelset


    https://www.bikeperfect.com/reviews/...heelset-review

    Suoravetopinnat tossa mun mielestä on. Voin tsekata ku varastoon meen.

  18. #2028
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.473
    Föhn, suoria en koskaan saanut poikki mutta toisia kyllä ja aina tuolta mutkasta. Ei mitään insinööri faktaa, pelkästään kokemuksesta.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  19. #2029
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Föhn, suoria en koskaan saanut poikki mutta toisia kyllä ja aina tuolta mutkasta. Ei mitään insinööri faktaa, pelkästään kokemuksesta.
    E13:


    Reynoldsit hydran navoilla:

  20. #2030
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.831
    Ahaa. Arvasinkin että tässä on joku tragedia taustalla.
    No mä olen saanut suoria useampiakin poikki mutta j-bendejä koskaan. Viimeksi, maineikkaasta ja pomminvarmasta DT:n 240 navasta. Ei kyllä tulisi mieleen pelkästään tuolla taajuudella alkaa väittää J-bendiä paremmaksi.

  21. #2031
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.468
    ^^^Minä olen, Shimanon XT-kiekon suoravetopinna meni navan päästä poikki. Varaosaa ei enää ole kaupoista löytynyt itse hakemalla, ehkä pitää yrittää tukkurin kautta.
    Mavicin ja Shimanon suoravetopinnoja olen kironnut kun ovat hetken päästä taas erilaisia.
    Jos on suoravetopinnat, niin sitten pitää olla sellaiset joita saa yleisesti varaosina. J-mutkaisia saa varmaan aina.

  22. #2032
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.831
    ^ Joo suoravetopinnojen kohdalla on tullut tavaksi laittaa jokunen pinna hileineen samaan ostoskoriin kiekkojen oston lisäksi. Niitä vituttaa tilata sitten jälkikäteen jos sattuu poikki menemään. Pari settiä on Huntilta joissa pinnat olikin jo mukana.

  23. #2033
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.473
    Föhn, en kutsuisi tragediaksi vaan kokemukseen. Jos jotain pitää luotettavana niin miksi vaihtaisi (mahdollisesti) huonompaan?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  24. #2034
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ & ^^ Kiitos kannustuksesta ;-))

    Samu, puhuin puolista, yleensä "paremmissa" navoissa ei ole noita "J" tyyppisiä puolia, en vapaarattaasta.
    Eivai? Ite oon katellu DT:n napoja uusiin XC kiekkoihin, ja kyl siellä on J-pinna vaihtoehtona.

    En tiedä paljonko tommosista järeämmistä kiekoista saisi painoa pois, ehkä 100-200g? Jotkut 1kg XC kiekot ovat sitten asia erikseen. Mun rajoittuneen kokemuksen mukaan pelkästään hiilarikiekkojen mukanaan tuoma jäykkyys parantaa ajokokemusta aika hurjasti. "Jouduin" "luovuttamaan" vanhat Rovalin kiekot tyttären maasturiin alkukesästä ja oon ajellu Stan Arch kiekoilla noiden sijaan. Stanit on aika onnettomat tommosiin vanhoihinkin hiilarikiekkoihin verrattuna ja ns. speijaavat siihen malliin että olen yllättynyt niiden kestettyä koko kesän läskin kuskin alla vaikka välillä ovat saaneet aika hyvin runtua.

    EDIT: Vaikka ingengöri sanoisi mitä, niin minä reissaan varapinnojen kanssa. Oli alla J tai suoraveto pinnat. Ehkä pitäisi hankkia isompi pyoräteline auton perään että saisi varafillareita matkaan. Ja sitten pitäisi olla niin paljon loysää massia, että voisi olla identtiset S-Worksit, mutta tästä ehkä lisää jossain toisessa ketjussa.
    6.7 WTF/kg


  25. #2035
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Föhn, suoria en koskaan saanut poikki mutta toisia kyllä ja aina tuolta mutkasta. Ei mitään insinööri faktaa, pelkästään kokemuksesta.
    Missä enduropyörässä sulla on ollut J-pinnat? Oliko ihan polkuajossa, bikeparkissa vai minkälaisessa tilanteessa sulla on ne aina mennyt poikki?

  26. #2036
    Tälleen kiekkoyrittäjän näkökulmasta ja kokemuksesta voin kyllä väittää, ettei se pinna tiedä onko se suoraveto vai J. Samalla tavalla ne napsahtelee poikki. Aika yllättäen Alpinan ja Sapimin aeropinnat tuntuu kestävän enemmän kuin perusohennetut 2-1.8.-2.

  27. #2037
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Omista uusista vanteista löysin nää tiedot, kun etin varapinnoja, niin ei vissiin kovin yleinen pinna tuohon mene :/

  28. #2038
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    212
    ^Tuossa on kaikki pinnat samat sekä edessä että takana. Kätevää kun voi hommata vain yhtä mallia varalle. Sapim CX-Ray on ihan hyvin saatavilla.
    Joo, ja ei tietty 1600g ole mikään erityisen kevyt kiekkosetti kun vertaa vaikka hifimpiin 26" id17mm vannejarrukiekkoihin.

  29. #2039
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti
    ^Tuossa on kaikki pinnat samat sekä edessä että takana. Kätevää kun voi hommata vain yhtä mallia varalle. Sapim CX-Ray on ihan hyvin saatavilla.
    Joo, ja ei tietty 1600g ole mikään erityisen kevyt kiekkosetti kun vertaa vaikka hifimpiin 26" id17mm vannejarrukiekkoihin.
    Ei sellaiset oikein sovellu mondraker superfoxy carbon RR:ään xD

  30. #2040
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Kyllä mie tiiä mihin käyttöön ne on tarkoitettu. Mutta Nure sanoi ettei nuo nyt ainakaan kevyet ole, niin sitä jäin ihmettelemään.
    Samaa minäkin ihmettelin

    Varmasti on Reynoldsit noilla Vittorian kumeilla nopea kombo ajaa!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •