^Lykkyä tykö!
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Vai olisko niin ettei mennyt vaan se oli hauska vitsi. Tosin vaimon olisi voinut laittaa hipsuihin. Edit. Eikun sen olisi pitänyt olla "sotanorsu-vaimon", kun hän haaveili olevansa vaimo noin hienon pyörän tapauksessa![]()
Kauden lopuksi päivitys tulevalle kaudelle. Ridley ASTR.
Satula vielä ”miljoonakorista”, luottosatula Selle Italia SLR vaihtuu tilalle, kun saan kuitukiskoille sopivat kilkkeet. Tankoteipit asentamatta kun katselen kahvojen paikat. Muuten aikalailla kuosissaan.
TB:t (2,25”) rullaa kyllä hyvin ja tuo mukavuutta.
![]()
Nuoruudessa maastopyörässä 1.9" oli jo leveä... Niin ne ajat muuttuu...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Hieno. Näyttää vain aika raskaalta noissa kumisaappaissa.
Espanjassa tuli viikko ajettua pakasta otetulla Grifn:llä. Hieno pyörä ajaa. Alla oli ehkä 40-milliset, tms.
Komee Ridley misopalla. Kovasti harkinnassa myös täällä. Jäänee ilmeisesti hyvin tilaa 2,25 ”:lle ? Tykkään itsekki ajella paksuimmilla renkailla ennemmin kuin kaposimmilla.
Ridley on kyllä hieno, näyttää että kuidustakin saa komeaa.
Tuo satulaputken ja ohjaamon ympäristö on aika bueno jos ulkonäöstä puhutaan. Mitkäs muuten noi kiekot on? Jäikö Trekistä perinnöksi?
Spiral out
Kiitos! Geo on kyllä hyvä.
Kiitos! Joo, runkosetistä kasattu ja kevättä odotellessa
Kiitos! 8,36kg wattipolkimien kanssa. Mutta totta on, että aika tukevalle näyttää näillä 50mm korkeilla kiekoilla ja paksuilla kumeilla.
Kiitos! Haarukassa on tilaa vaikka kuinka. Takana ahtaimmillaan noin 4mm rakoa. Mutta sielläkin valtaosin hyvin tilaa.
Jep, kiekot on Domanesta. Mieli halajaisi leveämpiä, mutta näillä mennään nyt jonkin aikaa. Ja saattaa jollain 32mm sisäleveillä kehillä 2,25" olla takana jo turhan ahtaalla.
Mahtuuku misopoa nuo 2.25" kumit oikeasti paikalleen, siis niin että niillä pystyy myös kurassa ajamaan?
Instassa noilla 2.25" burtti kuvilla saa kyllä tykkäyksiä
Edit: vastuas tulikin. 4mm ehkä vähän nihkeästi.
Ei Domanessakaan jäänyt takana mulla enempää ja ikinä ei ollut ongelmia, vaikka sateellakin tuli soralla, hiekalla ja singletrackilla ajettua. "Pähkinävoi" mudassa/savessa (se tarttuu tiukasti kiinni) ajaessa voi olla että maalit lähtee tuosta ahtaimmasta kohdasta, mutta tuollaista maaperää ei täälläpäin ole.
Joo ja riippuu varmasti paljon kiekoista+pyörästä. Siis antaako mikään periksi niin että hipsii enemmälti runkoon jälkiä.
Ei kyllä jaa tangosta kiinni ridleyn kanssa. Reachia on 3cm enemmän kuin muissa ja integroidut hytit ovat siltikin "oikeilla" mitoilla.
Tuo tarkoittaa sitä, että satulaa saa siirtää reilusti eteenpäin. Eli vanhan pyörän geosta nipistää stemmistä vaan 10mm ja lykkää satulaa 20mm eteenpäin.
Tankoja ei edes ole yhtään sen enempää tarjolla kuin muillakaan, niitä lökäpöksyjen 44c-c tankoja ei vaan ole saatavilla.
Laitetaan nyt tästäkin tuore kuva kun edellisen kuvan julkaisemisen jälkeen ainakin kiekot vaihtuneet ja yksi vaihde ilmestynyt lisää.
![]()
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
No jos muutkin niin minäkin…
![]()
^Canyonia on tullut aiemminkin ihailtua -jos Leatherman tekisi fillareita?
Tossa kokoonpanossa ilman Garmin 1040 7,38kg. Jos toisilta kiekoilta vaihtaisi jarrulevyt Nowin vastaaviin niin se olisi miinus 65g ja jos vaihtaisi kevyemmät kiekot Huntin gravel racet sekä Rene Hersen Snowqalmie Passiin (jotka jo löytyy)niin aikalailla siellä seiskan lähellä oltaisiin. Toisaalta Zippin 404 sekä TB 2,25 lihottaisi jarrulevyistä riippuen sinne 7,8kg tietämiin.
^Kevyt on. Ja hieno värikoodaus.
ASTR:n saisi myös komiasti alle 8 kilon Snoqualmie Passeilla.
Nätisti koodatut värit kanjonissa. Todella tyylikäs. Meinasin antaa miinusta renkaiden asennosta suhteessa venttiiliin, mutta hetken katsottuani ymmärsin, että miksi. Ehkä itsekin olisin päätynyt samaan.
Kevyitä fillareita teillä. Mun rello on vajaa kymmenen kiloa ajokunnossa. Pitää keväällä katsoa, paljonko kuitukiekot kevensi ja kevensikö.
Jaa… musta teippi takahaarukan suojan päälle? Tai sitten se oranssi.
—-
Mä tykkään näistä kantakirjakuvista, kun satula on siellä missä pitää. Mun mielestä se maastopyörien tapa, missä dropperi slämmätään alas on ruma.
Kirjanmerkit