MPMessutElectrobikeGarminGiant
Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12
Näyttää tulokset 331 - 343 / 343

Aihe: 29 Plus -renkaat

  1. #331
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Ja täältä itse asiassa XR4:sta vielä muutaman kympin halvemmalla: https://www.emiliasport.fi/products/...-29-ulkorengas

  2. #332
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    436
    Onko tuossa XR4:ssa millainen "nappulakoko" verrattuna Schwalben Nobby Nic:hin? 3":set 29" renkaat pitäisi löytää ja toinen vaihtoehto taitaisi olla Maxxis DHR+DHF. NN:t on toiminut loistavasti 26" fillareissa, mutta sitä ei saa 3" levyisenä.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  3. #333
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.362

    29 Plus -renkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yedi. Katso viesti
    Onko tuossa XR4:ssa millainen "nappulakoko" verrattuna Schwalben Nobby Nic:hin? 3":set 29" renkaat pitäisi löytää ja toinen vaihtoehto taitaisi olla Maxxis DHR+DHF. NN:t on toiminut loistavasti 26" fillareissa, mutta sitä ei saa 3" levyisenä.
    Eikös Bontrager (Trek) ole laittanut rengasmalliston uusiksi ja XR4 on poistuva malli mutta uusista malleista ei ole 3” leveyttä. Ainakaan vielä.

    Nobby Nicin uusimpaan malliin verrattuna ehkä XR4:ssä on pienemmät mutta verrattuna edelliseen NN:ään siinä isommat ja tukevammat nappulat.

  4. #334
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    436
    En huomannutkaan NN:n muutosta. Yksi muutaman vuoden vanha 26" NN on vielä varalla ja vertasin sitä viime vuonna ostettuun 29" NN:ään. Tosiaan nappujat on erilaiset ja kuviokin on vähän muuttunut.

    Saattaisi nuo poistuvat XR4:set olla sopivat, kun niissä lienee pitoa melkolailla saman verran kuin NN:ssä. Maxxis DHR+DHF taitaa olla vähän raskaampaan käyttöön ja rullaavat huonommin kuin XR4:set.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  5. #335
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.462
    Saatavuus on aika heikkoa.
    Saisikohan Innovan kumeja jostakin tilattua?
    Transformers olisi järkevällä kuviolla.
    https://www.innovatires.com/bicycle-pro-fat.php
    https://www.innovatires.com/tire.php?xPA=IA-2569

  6. #336
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.854
    2.8 Maxxis Rekon on hyvä ja suht rullaava verrattuna Minioneihin.

  7. #337
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    436
    Maxxis DHR+DHF tuli lopulta tilattua 3" versioina. Onhan noissa rouhea kuvio ja ei kauhean kevyet. Maastoajoon varmaan toimii hyvin, varsinkin syksykeleihin. Jos nuo tuntuu raskailta polkea, niin pitää sitten katsella kevyempiä vaihtoehtoja...
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  8. #338
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    436
    Maxxis DHR+DHF on kyljessä lukevalla minimipaineella 1,2 bar vielä aika nuohosti joustavat. Mikähän tuon minimipaineen peruste/ajatus on, pysyykö rengas vanteella jyrkässä kaarroksessa riittävällä varmuudella?

    Tekisi mieli laskea paineita alle tuon minimin, jos rengas joustaisi paremmin. Tuleekohan siitä jotakin ongelmaa? Käytän sisärenkaita.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  9. #339
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yedi. Katso viesti
    Maxxis DHR+DHF on kyljessä lukevalla minimipaineella 1,2 bar vielä aika nuohosti joustavat. Mikähän tuon minimipaineen peruste/ajatus on, pysyykö rengas vanteella jyrkässä kaarroksessa riittävällä varmuudella?

    Tekisi mieli laskea paineita alle tuon minimin, jos rengas joustaisi paremmin. Tuleekohan siitä jotakin ongelmaa? Käytän sisärenkaita.
    Voit hyvin testata laskea painetta varsinkin edessä. Mutta se taittuuko ne alle millä paineella riippuu monesta tekijästä kuten vanteen leveydestä, renkaan kyljen vahvuudesta, kuskin painosta ja ennen kaikkea ajotyylistä ja vauhdista. Taitavan painavan kuskin painaessa vauhdilla alamäkiajossa bermimutkaan taittuu rengas noin vain selvästi suuremmallakin paineella kuin millä kevyt kuski voi ajaa hidasta kannonkiertoa liukkailla metsäpoluilla täysin ongelmitta.

  10. #340
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.186
    Niin ja sisärenkaattomuus kyllä auttais. Voisi ajaa pienemmällä paineella ja rengas joustais siitä syystä ja muutoinkin vähän enemmän.

  11. #341
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    436
    Sisärenkaattomuus voi auttaa, mutta olen laiska enkä jaksa alkaa opettelemaan miten litkutukset ja muut toimii. Pitää vaan laskea paineita ja testailla miten alas uskaltaa mennä. Ajo on ainakin nyt syksyn (vammasta johtuen) aika rauhallista eikä kovempia kanttailuja tule tehtyä, niin tuskin rengas taittuu alle.
    Asfalttiväyliä uskaltauduin kokeilemaan kuntoutumisajomielessä, niin ei tule kauheasti kurvailtua. 3" renkaat tuli hankittua (40mm sisäleveys vanteet), niin voisi testailla millaista joustoa niillä saa pienemmillä paineilla.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  12. #342
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    594
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yedi. Katso viesti
    Sisärenkaattomuus voi auttaa, mutta olen laiska enkä jaksa alkaa opettelemaan miten litkutukset ja muut toimii. Pitää vaan laskea paineita ja testailla miten alas uskaltaa mennä. Ajo on ainakin nyt syksyn (vammasta johtuen) aika rauhallista eikä kovempia kanttailuja tule tehtyä, niin tuskin rengas taittuu alle.
    Asfalttiväyliä uskaltauduin kokeilemaan kuntoutumisajomielessä, niin ei tule kauheasti kurvailtua. 3" renkaat tuli hankittua (40mm sisäleveys vanteet), niin voisi testailla millaista joustoa niillä saa pienemmillä paineilla.
    Ite taas en varmaan osaa enää sisuria laittaa vaikka oli 5-6 vuotta taukoa. Rengas vanteelle melkein kokonaan, ja 1,5dl sealanttia sisään jo kompuralla vanteelle nosto ja paineet kohdilleen. Tarvittaessa insertti ettei lyö vanteelle jos ajaa tarpeeks matalilla paineilla. Itellä tosin tämä käytössä niin onnistuu vaikka eteisessä xD https://larunpyora.com/fi/articles/1...5l-11bar160psi ja litkuilla ajaessa hyvä jos tulee joku nuppineulan pisto renkaaseen, ni saattaa vähän paineet laskea mut yleensä litkut tukkii sen reiän kun sisältää pieniä."kuminpalasia". Jos minipumppu mukana ni sillä sit taas paineet kohdilleen

  13. #343
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    436
    Testasin matalampia paineita ja tarkistin minimipainelukeman renkaan kyljestä ja se olikin 0,8 bar. Tuollakin paineella rengas ei vielä kauheasti jousta. Vähän kun laski lisää ilmaa pois renkaasta alkoi joustoa olemaan sopivasti.

    Pumpun mittarissa alapainelukemat on aika karkealla jaolla, joten pitänee hankkia painemittari, jolla saa mitattua paremmin 0-1 bar alueen paremmin niin voi testailla sopivia rengaspaineita.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •