GarminGiantElectrobike
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 82 / 82

Aihe: Kiinalaisten DJI Avinox ”250W” huijaus yms.

  1. #61
    Liittynyt
    09/2021
    Paikkakunta
    Ssssstadi
    Viestit
    117
    https://www.is.fi/tampereen-seutu/ar...011611067.html

    Viritetyllä ja rajoittimet ohitetulla sähköpyörällä perseillyt henkilö jäi kiinni. Pakko kyllä sanoa, että kaivoi verta nenästään. Itse ajoin aikanaan 1500 wattisella ja täysin rajoittamattomalla pyörällä fillaripoliisien ratsiaan. Ei niitä kiinnostaneet pyörän ominaisuudet ollenkaan, koska ajoin sillä rauhallisesti ja alle 25 km/h. Toivotettiin vaan hyvää illan jatkoa.

  2. #62
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    ...
    Sama on kuvio käytännössä myös sähkö(avusteisten)pyörien osalta, sitten kun pyörä ei enään täytä sähköavusteisenpyörän/L1e-A:n määritelmää niin silloin myös sen "ajoneuvoluokka määritelmä" ei enään päde niin aletaan miettimään mihin ajoneuvoluokkaan se sitten kuuluisi ominaisuuksiensa puolesta vaikkei sitä kyseiseen ajoneuvoluokkaan voisikaan "rekisteröidä" yleensä varmaankin ajoneuvoluokka L1e-B olisi se "verrokki" mihin isoin osa pyöristä vertautuisi, silloin voitaisiin rangaistusta mietittäessä ajatella että joku ajaisi rekisteröimättömällä/vakuuttamattomalla mopolla kevyenliikenteenväylällä/maastossa. Ja tehokkaimpien "sähköpyörien" osalta aletaan jo puhumaan siitä kevytmoottoripyörä luokasta.

    ...
    Kun tuollaista omaa viritystä ei kait pysty rekisteröimään, eikä sille pystyne ottamaan vakuutusta, niin omat pohdintani koskevat seurauksia tilanteessa, että fillarilla kolhii itseään ja jotakin toista.

    Mulla on kolme luokkaa: hyvät ideat, neutraalit ja huonot ideat. Hyvää ajatusta kannattaa lähteä toteuttamaan, neutraalin ajatuksen seuraamisesta ei ole odotettavissa mitään erityistä, huono ajatus on sellainen, jonka toteuttamisen kaikkia seurauksia ei saata arvioida ja joiden toteutuminen voi tehdä enemmän kipeää, kuin mihin on rahkeita.

    Itse pidän vakuuttamattomalla ja rekisteröimättömällä ajoneuvolla ajamista huonona ajatuksena.

  3. #63
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    No kun täällä väitettiin että sähköpyörien rakenteellinen maksiminopeus on 25 km/h niin se on paskapuhetta.
    En ainakaan itse puhut Leewi:n lainaamassa tekstissä mistään rakenteellisista nopeuksista. Siksi kysyin.

  4. #64
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.323
    Aika hassun näköistä touhua muuten sähkäreillä kisaaminen. Jokin UCI alainen kisa näkyy eurosportilta.

    Iso osa sankareista pitää tolpan koko ajan alaasennossa, eli käytönnössä jalkoja vaan pyöritellään jotta moottorista saadaan apuja.
    Oisko vähän fiksumpaa vaan laittaa se nappikaasu vakiovarusteeksi, tai sitten kaasukahva suoraan?


  5. #65
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.756
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aika hassun näköistä touhua muuten sähkäreillä kisaaminen. Jokin UCI alainen kisa näkyy eurosportilta.

    Iso osa sankareista pitää tolpan koko ajan alaasennossa, eli käytönnössä jalkoja vaan pyöritellään jotta moottorista saadaan apuja.
    Oisko vähän fiksumpaa vaan laittaa se nappikaasu vakiovarusteeksi, tai sitten kaasukahva suoraan?


    Eikös se ole kaiken pyöräilyn idea, pyöritellään jalkoja jolloin voima välittyy ketjuja pitkin takarenkaaseen? Mutta eipä noissa UCI:n sähköpyöräkisoissa oikein ole järkevää konseptiä, enemmän ne sähköpyörät sopii weekend warrior-tyyliseen kisailuun.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #66
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.752
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aika hassun näköistä touhua muuten sähkäreillä kisaaminen. Jokin UCI alainen kisa näkyy eurosportilta.

    Iso osa sankareista pitää tolpan koko ajan alaasennossa, eli käytönnössä jalkoja vaan pyöritellään jotta moottorista saadaan apuja.
    Oisko vähän fiksumpaa vaan laittaa se nappikaasu vakiovarusteeksi, tai sitten kaasukahva suoraan?
    Katsoin tuosta äsken Youtuben puolelta jonkun muutaman viikon takaisen osakilpailun ja kyllä siellä on aika isoa hajontaa tuossa ajotekniikassa tuon satulan korkeuden osalta. Osalla se on selkeän alhaalla ja osa ajaa pääosin satula ylhäällä ja osa jotain siltä väliltä korkeuksia vaihdellen.
    Etenkin nousuja jos ajatellaan, niin polkijan ja moottorin yhteisteho on kuitenkin "riittävä" ja tärkemmäksi tekijäksi muodostuu tasainen tehontuotto ja ajoasento (eli että tuo teho saadaan siirrettyä ajoalustaan mahdollisimman tehokkaasti ilman sutimista=pidon menetystä).

    Olisi outoa jos UCI järjestäisi kisoja kalustolla joita ei sitten kuitenkaan isossa osassa sen jäsenmaista (etenkin Euroopassa) lueta polkupyöriksi... (Käsikaasu).

  7. #67
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.323
    Niin se just että vähän hölmö tuo konsepti. En siis oikeasti hetkeäkään epäile sähköpyöräilyn rankkuutta, kun vauhtia lisätään kunnolla mukaan. Tuo kisaamisen kuulostaa vaan tosi typerältä idealta noin. Mieluummin sitten kunnon sähkömopokisat. Nuo kammethan ovat vaan typerästi tiellä ja voiman annostelu hankalaa.

    Tai sitten oikeasti pidempää matkaa, jolloin sitä energiaa joutuisi säästämään, tosin tuossakin tapauksessa urheilu karkaa enemmän kaluston puolelle... Paremmalla tekniikalla voittaa.

  8. #68
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.701
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Sama on kuvio käytännössä myös sähkö(avusteisten)pyörien osalta, sitten kun pyörä ei enään täytä sähköavusteisenpyörän/L1e-A:n määritelmää niin silloin myös sen "ajoneuvoluokka määritelmä" ei enään päde niin aletaan miettimään mihin ajoneuvoluokkaan se sitten kuuluisi ominaisuuksiensa puolesta vaikkei sitä kyseiseen ajoneuvoluokkaan voisikaan "rekisteröidä" yleensä varmaankin ajoneuvoluokka L1e-B olisi se "verrokki" mihin isoin osa pyöristä vertautuisi, silloin voitaisiin rangaistusta mietittäessä ajatella että joku ajaisi rekisteröimättömällä/vakuuttamattomalla mopolla kevyenliikenteenväylällä/maastossa.
    Ajatellaanpa tilannetta, jossa on 20 kg painoinen ja maksimissaan 25 km/h ja 250 W avustava sähköavusteinen polkupyörä. Tämä on selkeä tilanne ja liikennevakuutusta ei voi tällaiseen pyörään ottaa.

    Kyseiseen pyörään asennetaan käsikaasu, joka mahdollistaa pyörän liikkumisen polkematta. Kyseinen liikkumisväline ei enää ole sähköavusteinen polkupyörä, koska se liikkuu myös polkematta. Käsikaasulla voi ajaa maksimissaan 25 km/h ja avustus on maksimissaan 250 W. Kysymys on, että mikä tämän vehkeen ajoneuvoluokka on? Traficomin mukaan (https://www.traficom.fi/fi/sahkoiset-liikkumisvalineet) "Kevyessä sähköajoneuvossa ei saa olla istuinta, paitsi jos se on itsestään tasapainottuva, tarkoitettu ensisijaisesti maastokäyttöön ja käytettäväksi päällystämättömillä pinnoilla tai tarkoitettu yksinomaan liikuntarajoitteisten käyttöön." Tämän perusteella kyseessä ei ole kevyt sähköajoneuvo.

    Voisiko kyseessä olla L1e-A -luokan moottorilla varustettu polkupyörä? Traficom kertoo sivullaan https://www.traficom.fi/fi/sahkoiset-liikkumisvalineet seuraavaa: "Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, jotka eivät täytä sähköavusteisen polkupyörän ehtoja ja jotka painavat yli 25 kg." Eli liikennevakuutusta tälle ei saa, koska pyörä painaa alle 25 kg. Onko tässä kyseessä L1e-A -luokan ajoneuvo, jolle ei oteta liikennevakuutusta?

  9. #69
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.752
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mieluummin sitten kunnon sähkömopokisat. Nuo kammethan ovat vaan typerästi tiellä ja voiman annostelu hankalaa.
    Jos yhtään helpottaa niin FIM:n alaiseen MXGP sarjaan tulee ensivuonna MXEP luokka (eli sähköinen motocross pyörä), niissä ei ole polkimia...

    Kuten jo sanoin, jos/kun järjestäjä on UCI niin miten kilpailuväline olisi joku muu kuin polkupyörä?

  10. #70
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.752
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Ajatellaanpa tilannetta, jossa on 20 kg painoinen ja maksimissaan 25 km/h ja 250 W avustava sähköavusteinen polkupyörä. Tämä on selkeä tilanne ja liikennevakuutusta ei voi tällaiseen pyörään ottaa.

    Kyseiseen pyörään asennetaan käsikaasu, joka mahdollistaa pyörän liikkumisen polkematta. Kyseinen liikkumisväline ei enää ole sähköavusteinen polkupyörä, koska se liikkuu myös polkematta. Käsikaasulla voi ajaa maksimissaan 25 km/h ja avustus on maksimissaan 250 W. Kysymys on, että mikä tämän vehkeen ajoneuvoluokka on? Traficomin mukaan (https://www.traficom.fi/fi/sahkoiset-liikkumisvalineet) "Kevyessä sähköajoneuvossa ei saa olla istuinta, paitsi jos se on itsestään tasapainottuva, tarkoitettu ensisijaisesti maastokäyttöön ja käytettäväksi päällystämättömillä pinnoilla tai tarkoitettu yksinomaan liikuntarajoitteisten käyttöön." Tämän perusteella kyseessä ei ole kevyt sähköajoneuvo.

    Voisiko kyseessä olla L1e-A -luokan moottorilla varustettu polkupyörä? Traficom kertoo sivullaan https://www.traficom.fi/fi/sahkoiset-liikkumisvalineet seuraavaa: "Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, jotka eivät täytä sähköavusteisen polkupyörän ehtoja ja jotka painavat yli 25 kg." Eli liikennevakuutusta tälle ei saa, koska pyörä painaa alle 25 kg. Onko tässä kyseessä L1e-A -luokan ajoneuvo, jolle ei oteta liikennevakuutusta?
    Siis kyseisten vaatimusten puolestahan se kuuluisi L1e-A ajoneuvoluokkaan:
    https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...R0168-20201114
    Nämä EU tasoiset luokitukset löytyvät sivulta 71 eteenpäin.
    Eli nyt pitää huomioida että vakuutuslainsäädäntö sekä ajoneuvoluokittelu eivät kaikissa kulje aivan "käsikädessä", joten tuo luonnehdinta, L1e-A luokan ajoneuvo jolle ei oteta liikennevakuutusta kuulosta kyllä oikeansuuntaiselta luonnehdinnalta.


    L1e-A Moottorilla varustettu polkupyörä
    (9) pääasiallisesti polkemisen tueksi asennetulla apukäyttövoimalaitteella varustetut polkupyörät
    (10) apukäyttövoimalaitteen tehonsyöttö katkeaa ajoneuvon nopeuden ollessa ? 25 km/h(11) suurin jatkuva nimellisteho tai nettoteho (1) ? 1 000 W
    (12) moottorilla varustettu kolmi- tai nelipyöräinen polkupyörä, joka täyttää alaluokitukseen käytettävät lisäperusteet 9–11, luokitellaanteknisesti kaksipyöräistä L1e-A-ajoneuvoa vastaavaksi


    Ja kun listään tekstiin vielä kysen teksti kohta mitä kyseinen asetus EI KOSKE(eli sähköavusteiset polkupyörät), niin homma selventyy lisää:

    "h) apumoottoreilla varustetut polkupyörät, joissa on suurimmalta jatkuvalta nimellisteholtaan enintään 250 W:n sähkömoottori, jonka tehonsyöttö katkeaa, kun pyöräilijä lopettaa polkemisen, ja väheneemuutoin asteittain ja lopulta katkeaa ennen kuin ajoneuvo saavuttaanopeuden 25 km/h;"

  11. #71
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Jos yhtään helpottaa niin FIM:n alaiseen MXGP sarjaan tulee ensivuonna MXEP luokka (eli sähköinen motocross pyörä), niissä ei ole polkimia...

    Kuten jo sanoin, jos/kun järjestäjä on UCI niin miten kilpailuväline olisi joku muu kuin polkupyörä?
    Sen takia vähän yllättikin, kun noilla ei juuri poljeta. Siis en edes koeta trollata, vaan tuo ajotapa oli itselleni yllätys. Olen kyllä nähnyt, että eläkelläiset ajelevat noin metsässä, mutta että tuo on oikeasti nopein tapa edetä pro tasollakin.

    No osa siellä ajoi satula ylhäälläkin, mutta ihan podiumille tultii miehissäkin satula alhaalla. Kunnon pyöräilyä.

  12. #72
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.701
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    ... L1e-A luokan ajoneuvo jolle ei oteta liikennevakuutusta kuulosta kyllä oikeansuuntaiselta luonnehdinnalta.
    Tarkoittaako tämä käytännössä sitä, että sillä ajetaan kuten ajettaisiin polkupyörällä? Eli mennään pyörätiellä tai maastossa samoilla säännöillä kuin polkupyörällä. Onko sillä merkitystä millaiset mahdolliset tyyppihyväksyntätestit valmistaja on tehnyt/teettänyt?

  13. #73
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.752
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Tarkoittaako tämä käytännössä sitä, että sillä ajetaan kuten ajettaisiin polkupyörällä? Eli mennään pyörätiellä tai maastossa samoilla säännöillä kuin polkupyörällä. Onko sillä merkitystä millaiset mahdolliset tyyppihyväksyntätestit valmistaja on tehnyt/teettänyt?
    Tottakai sillä on väliä minkälainen luokittelu ajoneuvolle on valmistajan toimesta tehty. Ja tämä tässä on sitten se toinen puoli onko mitään luokittelua EU alueelle ikinä tehty vaiko ei.
    Ja mikä se olisi kun joku rakentelee jotakin ihan itse (piensarjatuotanto) niin..?
    Siksi sanoinkin että kyseisen luokan VAATIMUKSET pyörä täyttäisi, mutta onko se sitä jos/kun se ei ole siihen luokiteltu virallisesti niin..?
    Ja kyllä, liikenneteknisesti L1e-A ajoneuvolla ajetaan samalla tavalla kuin polkupyörällä/sähköavusteisella polkupyörällä.

  14. #74
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.756
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Sen takia vähän yllättikin, kun noilla ei juuri poljeta. Siis en edes koeta trollata, vaan tuo ajotapa oli itselleni yllätys. Olen kyllä nähnyt, että eläkelläiset ajelevat noin metsässä, mutta että tuo on oikeasti nopein tapa edetä pro tasollakin.

    No osa siellä ajoi satula ylhäälläkin, mutta ihan podiumille tultii miehissäkin satula alhaalla. Kunnon pyöräilyä.
    Kyllä niillä poljetaan ihan siinä missä luomupyörilläkin, tekniikka on vaan monestakin syystä erilainen, esim. Jyrkissä ylämäissä penkki alhaalla istuen saa pidon paremmin takapyörälle ja samalla painopisteen alemmaksi kun seisovilleen polkiessa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #75
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.323
    Penkki alhaalla on mahdotonta tuotaa tehoa.

    Jos katsot vaikka tuota linkkaamaani kuvaa, niin normi pyörällä tuo ylämäki loppuisi tuohon ja menisi kävelyksi. Kampea ei vaan voi painaa tuosta enää alas.

  16. #76
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.756
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Penkki alhaalla on mahdotonta tuotaa tehoa.

    Jos katsot vaikka tuota linkkaamaani kuvaa, niin normi pyörällä tuo ylämäki loppuisi tuohon ja menisi kävelyksi. Kampea ei vaan voi painaa tuosta enää alas.
    No voi sitä kampea nostaakin ja noissa Boschin moottoreissa on overrun eli jos kosket vähänkin polkimiin niin pyörä liikkuu metrin tai pari eteenpäin. Voit nylkytellä menemään vaikka koko mäen ylös.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  17. #77
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.752
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Penkki alhaalla on mahdotonta tuotaa tehoa.

    Jos katsot vaikka tuota linkkaamaani kuvaa, niin normi pyörällä tuo ylämäki loppuisi tuohon ja menisi kävelyksi. Kampea ei vaan voi painaa tuosta enää alas.
    Itselläni etenkin talvipyöräilyssä pohjois-suomessa sähköfätilläni jyrkemmissä nousuissa, niin itseni ja pyöräni moottorin (Bosch Gen4 CX) yhteinen tehontuotto on ihan riittävä mäkien nousuun mutta lumisesta mäestä saatava pito on se määrittelevä tekijä. Olen huomannut että parhaan lopputuloksen saan kun tiputan penkkiä noin satulatolpan liikeradan noin puoleenväliin ja poljen siitä tasaista polkemista ilman ylimääräisiä "nykäyksiä". Vaikka oma tehontuottoni tuolla satulan tiputtamisella pienenee, niin yhä sitä on tarpeeksi nousuun moottorin kanssa.
    Poljintehosta kun ei ole hyötyä jos sitä ei saa renkaan pidon kautta siirrettyä maatavasten vaan alkaa sutimien pidon menetyksen takia ja ainakin lumisessa rinteessä se tarkoittaa matkan pysähtymistä siihen.

  18. #78
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    No voi sitä kampea nostaakin ja noissa Boschin moottoreissa on overrun eli jos kosket vähänkin polkimiin niin pyörä liikkuu metrin tai pari eteenpäin. Voit nylkytellä menemään vaikka koko mäen ylös.


    Sent from my iPad using Tapatalk

    No näinpä juuri.

  19. #79
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Itselläni etenkin talvipyöräilyssä pohjois-suomessa sähköfätilläni jyrkemmissä nousuissa, niin itseni ja pyöräni moottorin (Bosch Gen4 CX) yhteinen tehontuotto on ihan riittävä mäkien nousuun mutta lumisesta mäestä saatava pito on se määrittelevä tekijä. Olen huomannut että parhaan lopputuloksen saan kun tiputan penkkiä noin satulatolpan liikeradan noin puoleenväliin ja poljen siitä tasaista polkemista ilman ylimääräisiä "nykäyksiä". Vaikka oma tehontuottoni tuolla satulan tiputtamisella pienenee, niin yhä sitä on tarpeeksi nousuun moottorin kanssa.
    Poljintehosta kun ei ole hyötyä jos sitä ei saa renkaan pidon kautta siirrettyä maatavasten vaan alkaa sutimien pidon menetyksen takia ja ainakin lumisessa rinteessä se tarkoittaa matkan pysähtymistä siihen.
    Hiljaiseksi kyllä vetää

  20. #80
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.752
    Hieman "kattavampaakin" kommenttia voisi antaa jos aiheesta oikeasti keskustella haluaa..?

  21. #81
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Hieman "kattavampaakin" kommenttia voisi antaa jos aiheesta oikeasti keskustella haluaa..?
    No niin mietin, mutta kun tuossa kommentissa oikeasti on kaikki mitä aiheesta tiedän. On vaan tottunut tuottamaan sen tehon itse mäen nousua varten.

  22. #82
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.752
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No niin mietin, mutta kun tuossa kommentissa oikeasti on kaikki mitä aiheesta tiedän. On vaan tottunut tuottamaan sen tehon itse mäen nousua varten.
    Ja tämä taasen piti sitten tuoda esille keskustelussa jossa aloitusaiheena on sähköavausteisten pyörien moottorit..?
    Jos aiheesta ei tiedä niin asiaa pitää kuitenkin negatiivisesti päästä kommentoimaan?
    Itselleni esim. maantiepyöräily (kuten se urheilulajina mielletään) on hyvin vieras aihe ja voi hyvällä omallatunnolla sanoa etten sen urheilullisesta puolesta paljoakaan tajua, niin jätän silloin kyllä kyseiseen aiheeseen kommentoimatta kun itse tiedän etten siitä tiedä...

    Mutta noista 250w moottorilla varustetuista pyöristä jonkusenverran uskon tietäväni niin niihin sitten kommentoin jonkusenkin verran oman kokemuspohjan mukaisesti.

    Kuten sanonut, osassa mäkinousuista sähköavusteisilla pyörillä maksimivoimantuottoa tärkeämpää on sen voiman hallittu ja tasainen siirtyminen renkaan kautta maahan. Kun kuitenkaan niin paljoa ei yhteistehoja (ainakaan itselläni kun ajan) löydy takapyörälle asti toimittaa että voisi ajaa enduro-moottoripyörän tavoin "sudittamalla" mäen ylös.

Samanlaisia aiheita

  1. 250w 35 Nm takamoottori ja pyöräkärryn veto
    By rookie82 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 19.05.2022, 00.42
  2. Gzr mittarin valikko (Bafang 250w)
    By Kopex in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 05.10.2020, 16.26
  3. Yli 250W pyörän liikennevakuutus
    By marola in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 40
    Viimeinen viesti: 16.12.2018, 21.34

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •