DHL näytti tänään taas voimiaan. Viime viikonloppuna tilasin Bike24:sta tarrasarjan, joka mahtui kirjekuoreen. Tänään käyty kääntymässä ovella ja todettu, että ei voida toimittaa. Asiakaspalvelusta joutui näppäilemään 25 merkkiä puhelun aikana luuriin, jotta sai ihmisen puhelimeen. Pitäisi tulla sitten maanantaina. Nettisivun seuranta ohjasi kotimaassa Postin sovellukseen, vaikka ovella kävikin ovikellon kameran mukaan kääntymässä jonkun yksityisen alihankkijan kuriiri, jolla ei ole Postin kanssa mitään tekemistä eikä Postin sovelluksella mitään seurantakoodilla löytynyt.

Katsotaan miten ensi maanantaina käy.. Varmaan tuo A4 kirjekuoren kokoinen lähetys ei sitten mahdu postilokeroon...

Nuo DHL:n nettisivut ovat kyllä jääneet 2010-luvun alkuvuosiin. Käytettävyys ja toiminnot ovat keskiaikaiset. Puhelinpalvelu on toimiva jopa robotin kanssa keskustellessa, kunhan vaan jatkossa muistaa olla hyvissä ajoin ennen paketin jakelua liikkessä. No, aamulla töihin lähtiessä seuranta oli vielä Helsingissä ja paketit kulkevat aina Tampereen kautta. Jos seuranta olisi ollut reaaliajassa (edes törkeää ylinopeutta lähes koko matkan ajaen ei täältä aja Helsinkiin parissa tunnissa ja seurannan mukaan 07:00 paketti oli Helsingissä ja 09:12 Pirkkalassa enkä usko, että merirahti vaihtoi maan sisällä lentorahdiksi), eli paketti Tampereella, niin kuin olikin, olisin jäänyt etätöihin ja vastaanottanut paketin ninjakuriirilta. Nyt sai vain pahan mielen allekirjoittanut sekä puhelimeen vastannut asiakaspalvelija.