Velogi kiipelissä
https://www.hs.fi/alueet/art-2000011573903.html
Velogi kiipelissä
https://www.hs.fi/alueet/art-2000011573903.html
On näitä muitakin uunoja:
https://www.is.fi/urheilu/art-2000011579871.html
Kun haetaan näkyvyyttä, aivot näemmä jää kotiin.
Tosin täysin tyypillistä toimintaa hc pyöräilijältä, ette sinänsä mitään uutta. Pysäytetään vaikka koko liikenne, koska minä.
^ Jaa…mun mielestä siinä, että on valmis ottamaan yltiöpäisiä itseensä kohdistuvia riskejä rikkoakseen jonkun ennätyksen ei ole mitään yhtäläistä liikenteen pysäyttämisen kanssa, mutta kaikki toki katsoo maailmaa omaa ajatusmaailmaansa heijastelevien lasien läpi.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Jännä että - ainakin mulle jäi se kuva - Velogi avaa mokaustaan vain maksumuurin takana. Eikö tuosta olisi kannattanut tehdä video julkiseen jakeluun? On siellä turhempiakin vinkkejä jaossa. Tosin 90% Velogin videoista on pelkkää asiaa.
Rajapäällikön jutuista jäi se kuva, ettei sinne ole vahingossa eksytty. Vähän yllättävä veto Velogilta.
Mä ehdin nähdä sen videon alkuperäisenä, ennen kuin se rajavyöhykkeellä käynti poistettiin. Oli varsin käsittämätöntä toimintaa.
Olen parin viime vuoden aikana ajanut rajavyöhykkeen viertä useita satoja kilometrejä. Siitä kymmeniä kilometrejä niin, että tolpat ovat metrin päässä. Maastossa vyöhykkeelle ei päädy vahingossa.
Vasta rakennetussa/muokatussa ympäristössä tilanne on ehkä toinen, mutta enpä voi nyt arvioida asiaa. Sinänsä ok, että otti mukisematta vastuun virheestään.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Aihetta sivuten
Espoolainen perheenisä, oletko valmis vaihtamaan autosi polku*pyörään, jotta kaupungin ilmasto*tavoite toteutuu?
Kommentti|Espoon pitäisi olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteeseen ei usko kukaan.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011562549.html
Losissa kännikuski jyräsi kolme pyöräilijää.
https://www.foxla.com/news/huntingto...tim-identified
Nyt on kaveri keksinyt mullistavan satulan
https://www.tamperelainen.fi/paakirj...lipide/8947906
Näyttäisi kirjoittaja olevan ahkera omatoimirakentelija (opettanut mm. puutöiden tekemistä opistossa eläkkeellä ollessaan yms.), ex-kansakoulunopettaja lempinimeltään "Nikkari Mikko".
Mutta hänen pyöräilyistään (jopa ilmeisesti samalla kuvassa olevalla pyörällä) löytyy paikallislehden tekemää juttua 12v. takaa.
https://www.youtube.com/watch?v=pDLBs0bVM28
Ihmisen anatomia ei tosin taida olla hänen vahvimpia alueitaan.
Työpaikalla kiivaasti väittivät minun kuitupenkillä pelkästään ajavan ilman toppaa housuisssa altistavan eturauhasen komplikaatioille. No ei tuo noissa alle parinkympin työmatkoissa tunnu missään kunhan ei kalsareissa ja päällyshousuissa ole sopivasti saumaa. Eikä työterveyslääkärikään löytänyt huomauttamista. Ja työmatkathan on sellaisia tasavauhtisia PK:ta
Satula on kyllä pyöräilyn suurin miinus. Parkkiajossa ei onneksi tarvitse istua. Mut perus mettälenkeillä homma eri.
"Lahtelaisen hoivakodin asukkaat pyöräilevät virtuaalisesti ympäri maailmaa
Hoivakodin asukkaita aktivoidaan virtuaalipyöräilyn avulla. Kun maisemat vaihtuvat, kilometrejä kertyy kuin huomaamatta."
https://yle.fi/a/74-20190875
^hieno juttu!
Vuosaari-lehdessä on juttu maastopyöräilystä Itä-Helsingissä. Suorastaan hämmentävää lukea lehtiartikkeli josta ei löydy negatiivisti asennetta maastopyöräilyä kohtaan.
Artikkeli: https://tinyurl.com/ycxahmpm
Ja ei ole kommenttikenttääkäänMustavuoressa on kyllä hyviä pätkiä, vielä kun joku kävisi raivaamassa ne kaikki poluille kaatuneet puut itäväylän vierestä niin olisi ihan priimaa.
No höh, just kun löysin tämmöisen erittäin hyvien pyöräilyvaatteiden valmistajan niin se laittaa lapun luukullehttps://www.bikeradar.com/news/gorew...after-40-years
^jep. Surkea uutinen. Ja jos ei jaksa klikata linkkiä, niin Gorewear lakkauttaa pyöräilyvarusteiden valmistamisen maaliskuun lopussa 2026.
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/8980414
Osaako joku kertoa onko laillista ajaa pyörätiellä sellaisella sähköpyörällä, jota ei tarvitse polkea eli kulkee pelkän moottorin avulla? Olen nähnyt useampia sellaisia Tampereella. Menevät aika vauhdikkaasti.Poliisi on saanut useita ilmoituksia liikenneturvallisuutta vaarantaneesta sähköpyöräilijästä. Nyt hän jäi kiinni.
Tämä uutisessa mainittu pyörä, on erittäin todennäköisesti se, jonka koko viime kesän näin hurjastelevan pitkin Pirkkalan keskustaa. Muistaakseni oli Canyonin täysjousto, johon asennettu jälkiasenteisesti moottori, akku repussa. Kulki pitkin poikin, välillä pyörätiellä, välillä autotiellä, ihan älytöntä vauhtia. Joten tuo eroaa todella paljon niistä laillisista sähköpyöristä, jotka liikkuu polkemattakin.
Tietysti sitten pienenä yksityiskohtana ns:"speed pedelec/nopea sähköpyörä" pyörät (ajoneuvoluokka L1e-B) jotka ulkoisesti muistuttavat hyvin läheisesti "normaalia" sähköavusteista pyörää, mutta niillä on rajoitus 45km/h ja pitää rekisteröidä yms. niin tälläisellä pyörällä saa ajaa niillä pyöräteillä joissa on lisäkilpi "sallittu mopoille".
Tuo pyörämalli on tietysti hyvin pieni alaryhmänsä, mutta oman mainintansa sekin vaatii.
On olemassa ajoneuvoluokka "moottorilla varustettu polkupyörä (L1e-A)".
Moottorilla varustetun polkupyörän (L1e-A) suurin teho saa olla enintään 1 kW. Moottori voi toimia ilman polkemista, mutta sen on kytkeydyttävä pois päältä, kun nopeus saavuttaa 25 km/h.
Tällaisella ajetaan polkupyörän liikennesäännöillä, mutta vaatii liikennevakuutuksen.
Toisessa vastauksessa olikin jo ns. speed-pedelec eli L1e-B, jossa voi olla polkimet, näyttää ulkoisesti polkupyörältä, mutta avustus toimii 45 km/h asti eli mopoksi lasketaan.
Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner
Löysin suht fiksun näköisen taulukon hyväksynnistä, ajokorteista ja liikennevakuutuksista. Ennen vuotta 1985 syntyneet kävyt saa ajella S-Pedeleciä ilman korttia. L1e-A-Wolttimoposta sais varmaan samanlaisen otsikon kuin takseista, "joillain oli osa asioista kunnossa". En usko että jaksavat liikennevakuuttaa noita kovinkaan usein.
https://motorpower.fi/i/sahkoajoneuv...saannokset/44/
https://motorpower.fi/i/ajokorttisaannokset/34/
Tampereen tapauksessa ehkä laitettu temu-sähköt normifillariin (=ei tyyppihyväksytty mopoksi) tai ajettu yli 45km/h. Luultavasti molemmat, kun useampi ihminen on vaivautunut ilmoittamaan. "Epäilty kuljetti ajokiellon aikana yleisellä tiellä moottorikäyttöistä ajoneuvoa", eli eipä taida taida olla ensimmäinen laite millä on hölmöillyt.
15kw, 100km/h eikä edes paikkaa rekisterikilvelle, jotain jännää on tekeillä: https://www.youtube.com/watch?v=_9IgFYmq_1U
L1e-B luokkaa voivat monet luulla et pyörä kun pyörä siihen kelpaa mutta pitää tosiaan olla peilit, vilkut ja valot kiinteesti asennettuna. Ja tietysti rekisteriklipi.
Tämä luokka käsittää siis 45kmh sähköpyörät ja polttomoottori mopot
Niin ja eräs vielä tähdellisempi asia on se että valmista on luokituttanut kyseisen pyörän tuohon L1e-B luokkaan, kun vielä se että pyörä periaatteellisella tasolla täyttäisi nuo L1e-B luokan vaatimukset ei riitä, vaan kyseinen pyörämalli pitää vielä olla luokiteltu kyseiseen ajoneuvoluokkaan ihan virallisestikkin ja se ei yleensä onnistu kuin valmistajan toimesta (ainakaan millään kohtuullisin kustannuksin tehtynä).
Kirjanmerkit