Koomikko Iikka Kivi totesi somessa suurin piirtein että Mietaan kannattaisi aukaista suunsa vain mämmilusikalle, enkä osaa tämän asian kohdalla olla juurikaan eri mieltä![]()
Koomikko Iikka Kivi totesi somessa suurin piirtein että Mietaan kannattaisi aukaista suunsa vain mämmilusikalle, enkä osaa tämän asian kohdalla olla juurikaan eri mieltä![]()
^Kivi puhuu usein asiaa kuten tässäkin tapauksessa.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Olin lähdössä käymään veneellä ja samalla hakemaan postia, rakkaalla punaisella Jopolla. Stonga lähti irti ja huomautin itseäni päähän.
skeptinen realisti
Iloinen yllätys ettei ensi kuun alussakaan vielä lunta luvassa!
Lähdin tänään lauantaina työmatka/asiointikulkineella kauppaan. Fillarilla oli ajettu koko viikko aika kosteissa keleissä. Ihmettelin kun ketju oli pintaruosteessa. Viime talvena meni ketju suolamössössä tosi nopeasti pysyvään ruosteeseen, ei edes Holmenkol lube extreme auttanut (on muuten vieläkin yksi täysi pullo jäljellä). Nyt on ilmeisesti pääkaupunkiseudun kelveille jo suolaa levitetty? Fillaria säilytetään lämpimässä pyörävarastossa ja satoi sitä kesälläkin, eli ei sen suhteen muutosta.
Ei siellä mitään suolaa ole. Jatkuva kosteus vaan tekee tuon. Kesällä lämpö kuivattaa.
^En menisi tuotakaan vannomaan. Ajan osan työmatkastani baanoja pitkin ja niitähän tunnetusti harjasuolataan aika innokkaasti. Oli työmatkareitilläni jo sepeliäkin levitetty.
^No ei kai sentään niin innokkaita olla suolaamaan edes pks...? Ei taida olla säätiedot hallussa ja suolataanko pelkästään kalenterin mukaan?
^Tiedä sitten minkä mukaan mennään, mutta ei ole Helsingissä mitenkään poikkeuksellista, että lumiaurat raapii lähes lumetonta katua. Järkyttävä kolina kun aura hinkkaa puhdasta asfalttia.
Ehkä ollaan liian varuillaan, kun oli hijattain suuri auto-onnettomuus.
Äasken kun tulin lenkiltä niin vaimo tuli sanomaan että tuus katsoo. Meidän ns. pikkuvessanpytty oli alakanut vuotamaan. No suihkun jälkeen aloin tutkimaan ja huomasin että vesisäiliö in halki. On se kumma kun edes Arabian pöntöt ei kestä kuin 39 vuotta. Ennen lenkkiä ihmettelin että mikä pamaus kämpässä kuului ja se on täytynyt olla toi vesisäiliö joka halkes.
Don't ride faster than your guardian angel can fly!
http://pd.kuvat.fi/
Zykkel, yrittävätkö epätoivoisesti ehkäistä tuota jokavuotista talven yllättämistä...
oottakaa vaan, kun sitä lunta tulee, niin aurat on tallissa![]()
"Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"
Täällä ainakin lakaisulakaisukoneet käytössä vielä.
^Yleensä puhtaan asfaltin hinkkaamista tapahtuu keväisin, kun lumet on jo sulaneet. Kai niiden aura ukkojen ja akkojen täytyy niillä koneillaan töihin lähteä, vaikka ei erikoisemmin aurattavaa olisikaan. Ei ole minulla alasta tosin mitään kokemusta tai syvällisempää tietoa. Lumikolaa olen työntänyt.
Matkustamisessa pientä taukoa niin nykyjunien mukavuus.
Tosin mulla paras paikka tällä Kitee-Tikkurila-Oulu ja takaisin mutta silti.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit