ElectrobikeGarminGiant
Sivu 36 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36
Näyttää tulokset 1.051 - 1.055 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

^Tuossa jääkärissä on Shimanon moottori, jonka vioista, korjattavuudesta ja kestävyydestä on täällä oma ketjunsakin. Itseäni Shimanon moottorissa häiritsee se, että sitä ei ole suunniteltu korjattavaksi. Itse valitsisin Boschin tai Yamahan moottorilla olevan, jotka voi korjata aika monessa ebike huollossa. Jääkärissä on myös perinteiden Shimano Nexus napavaihde, jonka kestävyydestä sähköavusteisessa laittaa ainakin miettimään. Jos budjetti taipuu jonnekin 4 tonniin, niin uusin Bosch gen. 5 moottori ja hihnaveto voisivat olla hyvä valinta. Tässä yksi: CUBE Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 slabgrey´n´black Jos ottaa perinteisellä ketjuvedolla, niin saa hiukan halvemmalla. Tässä yksi: Cube Kathmandu Hybrid SLX 800 graphite´n´black Men | Bike-Discount

Ja sitten vielä hyvällä hinta/laatu suhteella: Radon Relate 8.0 625 Men | Bike-Discount Ketjuveto, Bosch Gen. 4 moottori (ei ollenkaan huono) + kohtuu hyvät osat ja edullinen hinta. Tuolta vain vain 54 cm kokoa saatavilla.

^ Kiitoksia. Moottoreiden kestävyydestä mulla ei mitään tietoa ollutkaan. Oletin että sähköfillaria mulle ei ikinä tule niin niitä ei ole tullut tutkittua.

Minulla on ollut vuodesta 2018 asti Helkaman TE8 sähköpyörä, jossa on Shimanon ulkoinen akku 504 Wh, Shimanon 8-vaihteinen takapakka, Shimanon E6002 moottori (50 nm) ja Simanon Di2 sähkövaihteet. En ole ajanut yhteensäkään kuin noin reilut 5000 km kesät talvet kelissä kuin kelissä (työ on etätyöpainotteista). Mitään ongelmia ei ole osien, ei edes ketjujen kanssa ole ollut. Varsinkin sähkövaihteisiin olen ollut ihastunut (ei automaattimoodiin vaan käsin vaihtaen), vaihteissa ei ole mitään jäätymis tai muita ongelmia talvella. Vaihteita vaihtaa ihan huvikseen välillä Moottorin vääntö riittää tasaiseen maastoon ja alle 25 km/h nopeuksiin. Akkukin riittää noin 25 km edestakaiseen työmatkaan ja on tarvittaessa irrotettavissa sekunneissa sekä vaihdettavissa rahalla isompaan (630 Wh),

Etujousia ei ole kaupungissa juurikaan kaivannut, ainoastaan kadunkulmissa menisi hieman pehmeämmin, mutta onko painon/huoltotarpeen takia järkevää?

Ongelmat ovat liittyneet enemmän siihen, että hiemankaan leveämmät renkaat eivät mahdu ja takana lokasuojien ja renkaan väliin voi erittäin vaikeassa lumisateissa/kinoksissa tarttua lunta , joka tiivistyy ja lopulta estää takapyörän pyörimisen.

Sähköpyörä on loistava valinta, jos haluat kevyesti liikkua pidempiä matkoja. Suosittelen tutustumaan erilaisiin malleihin ja miettimään, millaista ajoa aiot eniten tehdä.

Tuossa ei pitäis olla enää mitään mietittävää kun äkkiä ennen kuin on myöhäistä:https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...QaAtL1EALw_wcB

Tai: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...hkopyora-52-cm

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •