GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 516 / 516 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 416 466 506 514 515 516
Näyttää tulokset 15.451 - 15.479 / 15479

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #15451
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.281
    Onkohan yksipuoliset spd-pedaalit seuraava ”must have” -juttu? Xtr:stäkin lähtee 50 g kun purkaa toisen puolen mekanismin pois ja kai tuossa joku marginaalinen aero-etukin on kaksipuoliseen verrattuna.. (Säädettävä akselin pituus ja kolme konelaakeria/poljin on kyllä varsin fiksuja juttuja Wolftootheissa.)

    Kuva Velo.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #15452
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.620
    Kymmenen vuotta totuutena ollut, että es600 on hankala klipata. No on toi XTR vissiin purettuna joku 15g kevyempi sentään, mut samalla tavalla suunnilleen näyttää kääntyvän nurin.

  3. #15453
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    SPD-A[emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]] on helppo klipata, mulla on ollut sellaiset sorakäytössä jo varmaan [emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]]]v.


  4. #15454
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.303
    Mutaisissa keleissä ehkä hyväkin idea, samoin jään kertyminen klossin alle ehkä vähäisempää.

    Omista semihäkkisistä XT:n polkimista voisi karhentaa reunoja sopivasti hiekkapaperilla että alkaisivat superkavitoimaan ilmavirrassa.

    Sent from my Takapalk

  5. #15455
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    742
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Kymmenen vuotta totuutena ollut, että es600 on hankala klipata. No on toi XTR vissiin purettuna joku 15g kevyempi sentään, mut samalla tavalla suunnilleen näyttää kääntyvän nurin.
    Sinällään tuo es600 ominaisuus ei haittaa kun siihen tottuu mutta kengänsuojat kuluu ikävästi varpaiden päältä kun aina joutuu kääntämään polkimen.

  6. #15456
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.453
    Mä olen tullut siihen tulokseen, että loska jää kengän pohjaan kiinni ja sitä kautta estää kengän kiinnittymisen.

  7. #15457
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    361
    ^eikö tuossa kohtaa crank brotherin vispilät olisi se juttu?

  8. #15458
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.453
    ^mietinnässä on ollut ja jopa lähellä hankintaa, mutta Shimano-leiristä on vaikea irrota, kun pyöriä ja kenkiä on useita.

  9. #15459
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.337
    Timetkin toimii hyvin rähmäkeleissä mutta itselläni on toisessa nilkassa vähän rajoittunut liikerata enkä saa klipattua niistä irti kaikissa tilanteissa. Nyt niitä Timejä on muutama pari hyllyssä tyhjänpanttina, pitäisi laittaa kokoelma myyntiin.

    Mukavaa kehitystä SPD-maailmassa tullut viimeaikoina, nuo Wolftoothit uutena, OneUpit ilmeisesti toimii pikku päivityksen jälkeen hyvin ja Lookin SPD-yhteensopivalla klossilla saa pikkuisen lisää floattia Shimanoon verrattuna.

  10. #15460
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.301
    Vuosien kokemusten perusteella vispilät parhaat mitkä markkinoilla saatavissa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  11. #15461
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.829
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Onkohan yksipuoliset spd-pedaalit seuraava ”must have” -juttu?

    Xpedo M-Force 8 Ti kaksipuoleisena saman painoinen kuin noi Wolftoothit yksipuoleisina. Mikähän lienee aerohyöty? Tai Xpedojen massa ilman toista puolta? Täytyskö käydä tallissa purkamassa.

  12. #15462
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.301
    ^^Ei ainakaan mitään uutta anna ellei ulkonäköä lasketa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  13. #15463
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Xpedo on melkoisen ohutta kamaa. Wolftooth näyttää laadultaan Shimanolta. Lisäksi kaikki osat ovat uusittavissa ja saatavilla.

    Isoin juttu noissa taitaa olla isompi kontaktipinta kengän alla. Toinen iso juttu on hinta.

  14. #15464
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Jos isompaa kontaktipintaa halajaa, niin Shimanolta löytyy myös Trail-polkimia joka luokassa.

  15. #15465
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Se kuitenkin on noiden wolfien idea. Samoin kuin uusien shimanon gravell kenkien.

    Jos nappulat saavat kunnollisen tuen, polkimet ovat tosi lähellä maantiepolkimia.

    Riding with DEL Gravel Race Clipless Pedals feels more like riding with road shoes and pedals than standard gravel race shoes and XC pedals. The large platform area maximizes pedal and shoe contact for supreme power transfer.

    https://www.wolftoothcomponents.com/...s-57685699.mp4

  16. #15466
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Mitähän tarkoittaa ”supreme power transfer”. Näin insinöörinä olisi mukava tietää, miten voima siirtyy noissa jotenkin (mitattavasti) paremmin, kuin vaikka normi SPD-polkimissa?

  17. #15467
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mitähän tarkoittaa ”supreme power transfer”. Näin insinöörinä olisi mukava tietää, miten voima siirtyy noissa jotenkin (mitattavasti) paremmin, kuin vaikka normi SPD-polkimissa?
    Se keräytyy Wigner-energian tyyppisesti kengän pohjaan? Toisaalta silloin se voisi myös purkautua yhtäkkiä kerralla mikä olisi ohituksessa hyvä.

  18. #15468
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Sellainen tukeva poljin on aika kiva. Kannattaa joskus kokeilla.

    Minulla oli joskus yhdet spiukin kengät, jotka ottivat tuen polkimesta juurikin noin miten wolfin videossa näkyy. En huomannut mitään eroa maantiepolkimiin.

  19. #15469
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Ihan normi maasto- tai gravel-kenkä yhdistettynä vaikka Shimanon trail-polkimiin tekee todennäköisesti saman. Ja jos kenkä tukeutuu kunnolla polkimeen muualta kuin klossista, niin se ei mahdollista kantapään sivuttaisliikettä. Joka on varma tapa polviongelmiin.

    Edelleen sitä mieltä, ettei niissä voimaa välity takarenkaalle yhtään sen enempää, kuin missään muussakaan polkimessa. Paitsi toki mainos-osaston mielestä, joka on sitä mieltä, että nyt on todellinen paradigm shift, game changer ja ultimate pedal.

  20. #15470
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.301
    Joskus tuntuu että useilla firmoilla enemmän mainosmiehiä kuin suunnittelijoita.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  21. #15471
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    227
    Kai se on hyvä olla vaihtoehtoja, mutta en näe kovin suurta rakoa missä nuo kannattaisi maantiesetupin tai 2-puolisten sijaan

  22. #15472
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.453
    Näiden platform-pedaalien ideana on että kenkä voi olla taipuisampi, eli käveltävämpi, mutta silti ajaessa vallitsisi Supreme Power Transfer, eli SPT. Kävelyn sijaan ajamaan keskittyvien kuskien kenkä on kuitenkin jäykkä, niin SPT vallitsee vaikka pedaali ei olisikaan platform-optimoitu pehmeälle kengälle.

    Silti esimerkiksi uusimpien XTR-polkimien pinta-ala taitaa olla aikaisempia sukupolvia vähän isompi.

  23. #15473
    Liittynyt
    10/2024
    Viestit
    192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Joskus tuntuu että useilla firmoilla enemmän mainosmiehiä kuin suunnittelijoita.
    Tässähän on just koko busineksen idea - ihmiset saadaan ostamaan sellaista mitä ne ei edes tarvi :-)

  24. #15474
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.301
    ^Sitä juuri tarkoitinkin, aina kehitetään jotain mitä ilman ei pärjää ;-))
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  25. #15475
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.453
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumpum Katso viesti
    Kai se on hyvä olla vaihtoehtoja, mutta en näe kovin suurta rakoa missä nuo kannattaisi maantiesetupin tai 2-puolisten sijaan
    Mulla ei ole sellaisia maantiekenkiä (SPD-SL) joilla kävely olisi järkevää. Sen sijaan kontakti polkimeen on tiivis.

    Maastopuolella (mulla =SPD) Shimanonkin polkimissa, siis 2-puolisissa on eroja: mulla olevista joku edullisen pää polkimen leveys, siis se minkä voi odotaa tukevan kengän pohjaan, on noin 48 mm, XT:ssä 57 mm ja uudemmissa XTR:ssä 65 mm. Jos kengän pohja sopii näihin polkimiin niin omien havaintojeni mukaan XTR:t keikkuvat vähiten, tai eivät ollenkaan.

    Mutta mun kengät on aika jäykkiä.

  26. #15476
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.301
    Itsellä kaikki kengät jäykkiä ja en oikeastaan osaa sanoa mitä merkitystä silloin on polkimen kosketuspinnalla. Toisaaltaan pidä vispilöistä helpon lukittuvuuden vuoksi ja saa suht kevyetkin pikkurahalla.
    Varsinaisten maantiepolkimien käytön lopetin jo aikoja sitten kun kuitenkin joskus jalkautui ja suht äkkiä klossit tuhoutui.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  27. #15477
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.453
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Itsellä kaikki kengät jäykkiä ja en oikeastaan osaa sanoa mitä merkitystä silloin on polkimen kosketuspinnalla. Toisaaltaan pidä vispilöistä helpon lukittuvuuden vuoksi ja saa suht kevyetkin pikkurahalla.
    Varsinaisten maantiepolkimien käytön lopetin jo aikoja sitten kun kuitenkin joskus jalkautui ja suht äkkiä klossit tuhoutui.
    Polkimen leveys vähentää omien kokemusteni perusteella kengän pitkittäisakselin ympäri tapahtuvaa keikkumista. Vispilöissä on ollut muistaakseni niitä sovitusrenkaita, joilla on tarkoitus vähentää keikkumista.

    Tärkeintä varmaan on se että kengän pohja sopii polkimeen.

  28. #15478
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    302
    en tiedä, mutta kun mulla on gravelissa reunahäkilliset Shimano PD-M8120:t ja masturissa häkittömät PD-M8100:t, niin kyllähän nuo edellämainitut on jämäkämmät. Kengän pohja vastaa häkin reunoihin, eikä jalka keiku polkimen päällä. Vakautta just tuota pituussuuntaista keikkumista, vaikka olis säädetty vähän löysemmällekkin. Ehkäisee myös vahingossa tapahtuvia irrotuksia ja siksi just miettiny, että pitäs ostaa toiset tai vaihtaa päittäin.

    Mutta en oo vaihtanu, kun gravelilla tulee ajettua paljon enemmän ja siinäkin ne on paljon kivemman tuntoset polkimet.

  29. #15479
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.301
    ^^Aika olematonta keikkuminen joten kaikki hyvin ja tuskin tässä elämässä enää muiden valmistajien tuotteisiin siirry.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •