jos haluaa jarrut ostaa ja haluaa enduroa ajella niin nämä ottaisin painavana kaverina mieluummin vaikka 100g painavammat…
https://www.bike-discount.de/en/magu...m-hc-180/203mm
jos haluaa jarrut ostaa ja haluaa enduroa ajella niin nämä ottaisin painavana kaverina mieluummin vaikka 100g painavammat…
https://www.bike-discount.de/en/magu...m-hc-180/203mm
?Fear is a mindkiller
Tavallaan jos kevyeeseen pyörään hankkii kevyet jarrut niin ymmärtää mutta miksi painavan pyörän jarruista keventää? Löytynee muitakin kohteita että jonkun 100g aikoo painoa karsia...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
RCZ:lla olis Maguraa alessa…
Eiks luulis, että 11s Forcen jarrusatulat toimii yks yhteen 13s Forcen kahvojen kanssa?
^Onkohan edes olemassa 13s jarrusatuloita erikseen? Siis vahva veikkaus että kyllä toimii.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Myyjä valmistajat ollenkaan 12x148 --> 12x157 muutos-sarjoja? Oon nähnyt vaan et 12x150 sais muutettua 12x157. Helpottaisi kummasti lenkkivanteitten hankintaa.?
^ Problem Solver Super Booster kit, mutta vaatii myös kehän rihtaamisen sivusuunnassa.
Ketjulinja pysyy mutta muuten noi on kyllä yhdenlaisia kötöstyksiä. Sen kerran kun joutuu lenkillä kiekon irrottamaan ja se akseliadapteri putoaa kanervien sekaan niin siinä on sitten etsittävää.
Löytyi se rinkula lopulta mutta samana iltana lähti uudet kiekot tilaukseen.
^Eikös kahva vain käske jarrua? Ei ihan tarkkaan tunne SRAMin maantiejarrujen anatomiaa mutta jos jarrut ilmattu täyteen niin luulisi toimivan.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Kahva käskee jarrua, mutta tekee sen pääsylinterissä, jarruputkessa ja työsylinterissä olevan nesteen välityksellä. Edellä pohdittiin onko työsylinterin koko muuttunut?
Jarrun toimintaanhan vaikuttaa pääsylinterin halkaisijan ja "iskun pituuden" suhde työsylinterin vastaaviin.
Jos työsylinterin halkaisija on kasvanut, saman kahvan pääsylinterin painallus liikuttaa työsylinterin mäntää vähemmän -> jarrun tehon säätö on tarkempaa, mutta voi käydä niin, että jarrukahva painuu pohjaan, ennenkuin saavutetaan toivottu jarrutusteho.
Jos taas työsylinterin halkaisija on pienentynyt, samalla pääsylinterin männän poikkeuttamisella työsylinteri liikkuu pidemmän matkan. Tehoa annostellaan pienemmällä kahvan liikkeellä enemmän.
Eli on jarrusylinterien rakenteella merkitystä jarrun toimintaan ja siihen, miltä jarru tuntuu. Onko tehoa helppoa säädellä ja saako sitä tarvittaessa riittävästi käyttöön.
^Totta tuokin mutta kun saman valmistajan saman sarjan uudemmasta versiosta vain kyse niin epäilen että mäntien kokoja muutettu mutta eihän mistään voi olla varmaa. Kannattaa tsekata löytyykö SRAMin sivuilta mitään yhteensopivuus taulukkoa.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^Monesti muutoksia tehdään sen varmistamiseksi, että vanhat osat ei ole yhteensopivia uuden version kanssa.
Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...
Ultegra 12s oikea kahva lopettanut toiminnan jo 2 kertaa vaikka patterissa on virtaa. Luulin ensin että tyhjentää patterin nopeasti jostain syystä mutta onkin luultavasti jokin kosketushäiriö koska laitoin edellisen patterin kokeeksi takaisin ja vihreää näyttää.
Ekalla kerralla valitti tyhjää patteria ennenkuin pian lopetti toiminnan. Nyt toisella kertaa suoraan lopetti toiminnan.
Onko ideoita mistä johtuu? Jätin nyt patteriluukuun auki jos siellä on kosteutta.
Mitä pitää huomioida kun vaihtaa tskajarrun 2025 turbo levo gen3:seen?
onko kellään ensikäden tietoa js vinkkejä?
?Fear is a mindkiller
En ole kokeillut mutta tutkin asiaa kun en ollut varma tulenko toimeen niiden DB8:sien kanssa. Jossain videossa äijä työnsi vain uuden letkun sisään ja siellä tosiaan pitäisi olla sisäinen vienti sille takajarruletkulle eli pitäisi onnistua niin. Mutta tutkisin asiaa huolellisesti ennen kuin nykäisisin vanhan pois
.
Tattis. Jos siellä on vientiputki niin ei pitäisi tulla ongelmia. Paikallinen pyöräliike ei osannut varmaks sanoo et onko siellä viennit alumalleissa. Parasta ehkä käuttäö vanhaa letkua ohjurina ja vetää sillä uus. Ostin onneksi ruuveja joills moinen onnistuu. Pitää etsiä tietoa. Tämään pitäisi dhl;än paketti tulla.
?Fear is a mindkiller
Ei tuo letkujen/vaijerin pujotus mitään ydinfysiikkaa ole, aina onnistuu kun hieman kärsivällisyyttä ja neuvokkuutta käyttää.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Reilu kuukausi sitten vaihdoin takajarrut -22 vuoden gen3 levo compiin. Tuskin on -25 malliin muutoksia tullut. Siellä tosiaan menee suojaputki valmiina, johon uuden jarruletkun saa pujotettua. Toki jarruletku ei saa olla paksumpi kuin alkuperäinen. Pujota letku jarrusatulan suunnasta. Irrota ohjausyksikkö vaakaputken päältä ja läpivienti suoja vaakaputken sivusta, niin saat pujotettua letkun rungosta ulos.
Jep. Tiputin iskarin pois ja vähän kurkin pm- mainitsemasta luukusta ja tosiaan putkethan siellä menee niin jarrulle kun vaijerille. Eiköhän tämä tästä.
Pitää silti varmuuden varalta liittää letkut ja vetää vanha ulos ja uus tilalle.
pahin paikka tässä on kun käyttää temun ilmausvehkeitä. :—)
Doc.blob muokkasi tätä : Eilen at 16.30 Syy: Väärä nimimerkki
?Fear is a mindkiller
Olihan taiteilu. Temun letkunyhdistäjä irtosi kesken matkan. Ei siinä auttanut kun syöttää takapäästä. Toi oli hyvä vinkki toi ohjainyksikön irroitus. Sillon näki tilanteen ja pysty käsin auttamaan loppumatkan. Nyt ihmettelen kun irroitin kahvapäästä letkun niin siellä on aivan erilainen pinni kun minulla. Siis siinä on 2 kumitiivistettä jne. Kyllä ne möi nää cura 4 sopiviksi. Saa nähdä. Oliivit on sentään samanlaisia.
Kiva puuhastella.
?Fear is a mindkiller
Se on kyllä kiva tietää että menee heittämällä, niin voi koska vaan tilata Mavenit jos haluaa lisää jarrutehoa...pakko pysyä kumminkin noissa uusissa Srameissa kun ostin ilmaussetin jo![]()
Temulta kannattaa kyllä tilata kaikkea. Toinen mitä voin suositella on jarruletkun helmet ja insertit alilta. Toimii muuten tosi nätisti, mutta insertti tukkii letkun. Aina kannattaa säästää.
Kirjanmerkit