GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 352 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 252 302 342 350 351 352
Näyttää tulokset 10.531 - 10.558 / 10558

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #10531
    jos haluaa jarrut ostaa ja haluaa enduroa ajella niin nämä ottaisin painavana kaverina mieluummin vaikka 100g painavammat…
    https://www.bike-discount.de/en/magu...m-hc-180/203mm
    ?Fear is a mindkiller

  2. #10532
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.724
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ihan pakko vielä kommentoida. Onko nyt oikeasti tietoa ja kokemusta, että tuo magura on huonompi? Vai närästääkö vain peruste painon keventämisestä?

    Tuo on kuitenkin radiaalipuristimella oleva. Edessä neljä mäntää ja takana kaksi vähän kookkaampaa.
    Code RSC:eet oli aikoinaan yhdet maailman parhaista jarruista ja toisaalta Maguraa ei ole ikinä kehuttu esim. ilmauksen helppoudesta. Mutta jos tosiaan haluaa kevyempää niin onhan nämä siinä tapauksessa upgrade ja onhan ne komeat. Muutenhan se on pelkkää downgradea…

  3. #10533
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    Tavallaan jos kevyeeseen pyörään hankkii kevyet jarrut niin ymmärtää mutta miksi painavan pyörän jarruista keventää? Löytynee muitakin kohteita että jonkun 100g aikoo painoa karsia...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  4. #10534
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.710
    RCZ:lla olis Maguraa alessa…

  5. #10535
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.170
    Eiks luulis, että 11s Forcen jarrusatulat toimii yks yhteen 13s Forcen kahvojen kanssa?


  6. #10536
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    ^Onkohan edes olemassa 13s jarrusatuloita erikseen? Siis vahva veikkaus että kyllä toimii.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  7. #10537
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    508
    Myyjä valmistajat ollenkaan 12x148 --> 12x157 muutos-sarjoja? Oon nähnyt vaan et 12x150 sais muutettua 12x157. Helpottaisi kummasti lenkkivanteitten hankintaa.?

  8. #10538
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.926
    ^ Problem Solver Super Booster kit, mutta vaatii myös kehän rihtaamisen sivusuunnassa.

  9. #10539
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^ Problem Solver Super Booster kit, mutta vaatii myös kehän rihtaamisen sivusuunnassa.
    Pitänee tutkia tuota tarkemmin. Kiitokset. Ketjulinja vissii pysynee samana tuollaisen kanssa?

  10. #10540
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.333
    Ketjulinja pysyy mutta muuten noi on kyllä yhdenlaisia kötöstyksiä. Sen kerran kun joutuu lenkillä kiekon irrottamaan ja se akseliadapteri putoaa kanervien sekaan niin siinä on sitten etsittävää.

    Löytyi se rinkula lopulta mutta samana iltana lähti uudet kiekot tilaukseen.

  11. #10541
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Onkohan edes olemassa 13s jarrusatuloita erikseen? Siis vahva veikkaus että kyllä toimii.
    No jarrunestesäiliö on eri tavalla muotoiltu, onko nesteen määrä ja työsylinterin koko sama kuin aiemmin ja toiminta yhteensopivaa. Sitä funtsin.


  12. #10542
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    ^Eikös kahva vain käske jarrua? Ei ihan tarkkaan tunne SRAMin maantiejarrujen anatomiaa mutta jos jarrut ilmattu täyteen niin luulisi toimivan.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  13. #10543
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    300
    Kahva käskee jarrua, mutta tekee sen pääsylinterissä, jarruputkessa ja työsylinterissä olevan nesteen välityksellä. Edellä pohdittiin onko työsylinterin koko muuttunut?

    Jarrun toimintaanhan vaikuttaa pääsylinterin halkaisijan ja "iskun pituuden" suhde työsylinterin vastaaviin.
    Jos työsylinterin halkaisija on kasvanut, saman kahvan pääsylinterin painallus liikuttaa työsylinterin mäntää vähemmän -> jarrun tehon säätö on tarkempaa, mutta voi käydä niin, että jarrukahva painuu pohjaan, ennenkuin saavutetaan toivottu jarrutusteho.
    Jos taas työsylinterin halkaisija on pienentynyt, samalla pääsylinterin männän poikkeuttamisella työsylinteri liikkuu pidemmän matkan. Tehoa annostellaan pienemmällä kahvan liikkeellä enemmän.

    Eli on jarrusylinterien rakenteella merkitystä jarrun toimintaan ja siihen, miltä jarru tuntuu. Onko tehoa helppoa säädellä ja saako sitä tarvittaessa riittävästi käyttöön.

  14. #10544
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    ^Totta tuokin mutta kun saman valmistajan saman sarjan uudemmasta versiosta vain kyse niin epäilen että mäntien kokoja muutettu mutta eihän mistään voi olla varmaa. Kannattaa tsekata löytyykö SRAMin sivuilta mitään yhteensopivuus taulukkoa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  15. #10545
    Liittynyt
    07/2024
    Viestit
    395
    ^Monesti muutoksia tehdään sen varmistamiseksi, että vanhat osat ei ole yhteensopivia uuden version kanssa.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

  16. #10546
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    739
    Ultegra 12s oikea kahva lopettanut toiminnan jo 2 kertaa vaikka patterissa on virtaa. Luulin ensin että tyhjentää patterin nopeasti jostain syystä mutta onkin luultavasti jokin kosketushäiriö koska laitoin edellisen patterin kokeeksi takaisin ja vihreää näyttää.

    Ekalla kerralla valitti tyhjää patteria ennenkuin pian lopetti toiminnan. Nyt toisella kertaa suoraan lopetti toiminnan.

    Onko ideoita mistä johtuu? Jätin nyt patteriluukuun auki jos siellä on kosteutta.

  17. #10547
    Mitä pitää huomioida kun vaihtaa tskajarrun 2025 turbo levo gen3:seen?
    onko kellään ensikäden tietoa js vinkkejä?
    ?Fear is a mindkiller

  18. #10548
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.724
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Doc.blob Katso viesti
    Mitä pitää huomioida kun vaihtaa tskajarrun 2025 turbo levo gen3:seen?
    onko kellään ensikäden tietoa js vinkkejä?
    En ole kokeillut mutta tutkin asiaa kun en ollut varma tulenko toimeen niiden DB8:sien kanssa . Jossain videossa äijä työnsi vain uuden letkun sisään ja siellä tosiaan pitäisi olla sisäinen vienti sille takajarruletkulle eli pitäisi onnistua niin. Mutta tutkisin asiaa huolellisesti ennen kuin nykäisisin vanhan pois .

  19. #10549
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    En ole kokeillut mutta tutkin asiaa kun en ollut varma tulenko toimeen niiden DB8:sien kanssa . Jossain videossa äijä työnsi vain uuden letkun sisään ja siellä tosiaan pitäisi olla sisäinen vienti sille takajarruletkulle eli pitäisi onnistua niin. Mutta tutkisin asiaa huolellisesti ennen kuin nykäisisin vanhan pois .
    Tattis. Jos siellä on vientiputki niin ei pitäisi tulla ongelmia. Paikallinen pyöräliike ei osannut varmaks sanoo et onko siellä viennit alumalleissa. Parasta ehkä käuttäö vanhaa letkua ohjurina ja vetää sillä uus. Ostin onneksi ruuveja joills moinen onnistuu. Pitää etsiä tietoa. Tämään pitäisi dhl;än paketti tulla.
    ?Fear is a mindkiller

  20. #10550
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.724
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Doc.blob Katso viesti
    Tattis. Jos siellä on vientiputki niin ei pitäisi tulla ongelmia. Paikallinen pyöräliike ei osannut varmaks sanoo et onko siellä viennit alumalleissa. Parasta ehkä käuttäö vanhaa letkua ohjurina ja vetää sillä uus. Ostin onneksi ruuveja joills moinen onnistuu. Pitää etsiä tietoa. Tämään pitäisi dhl;än paketti tulla.
    Ainakin vaihdevaijerin kuori meni omassa putkessa alumallissakin, huomasin kun vedin sen pois, jäi pari milliä putkea näkyviin chainstayssä.

  21. #10551
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    Ei tuo letkujen/vaijerin pujotus mitään ydinfysiikkaa ole, aina onnistuu kun hieman kärsivällisyyttä ja neuvokkuutta käyttää.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  22. #10552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Doc.blob Katso viesti
    Mitä pitää huomioida kun vaihtaa tskajarrun 2025 turbo levo gen3:seen?
    onko kellään ensikäden tietoa js vinkkejä?
    Reilu kuukausi sitten vaihdoin takajarrut -22 vuoden gen3 levo compiin. Tuskin on -25 malliin muutoksia tullut. Siellä tosiaan menee suojaputki valmiina, johon uuden jarruletkun saa pujotettua. Toki jarruletku ei saa olla paksumpi kuin alkuperäinen. Pujota letku jarrusatulan suunnasta. Irrota ohjausyksikkö vaakaputken päältä ja läpivienti suoja vaakaputken sivusta, niin saat pujotettua letkun rungosta ulos.

  23. #10553
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.724
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ei tuo letkujen/vaijerin pujotus mitään ydinfysiikkaa ole, aina onnistuu kun hieman kärsivällisyyttä ja neuvokkuutta käyttää.
    Älä tule Nure taas sekaantumaan asioihin mistä et tiedä yhtään mitään, Levo on sähköpyörä, hieman eri asia noi läpivedot kun luomussa.

  24. #10554
    Jep. Tiputin iskarin pois ja vähän kurkin pm- mainitsemasta luukusta ja tosiaan putkethan siellä menee niin jarrulle kun vaijerille. Eiköhän tämä tästä.
    Pitää silti varmuuden varalta liittää letkut ja vetää vanha ulos ja uus tilalle.
    pahin paikka tässä on kun käyttää temun ilmausvehkeitä. :—)
    Doc.blob muokkasi tätä : Eilen at 16.30 Syy: Väärä nimimerkki
    ?Fear is a mindkiller

  25. #10555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pm- Katso viesti
    Reilu kuukausi sitten vaihdoin takajarrut -22 vuoden gen3 levo compiin. Tuskin on -25 malliin muutoksia tullut. Siellä tosiaan menee suojaputki valmiina, johon uuden jarruletkun saa pujotettua. Toki jarruletku ei saa olla paksumpi kuin alkuperäinen. Pujota letku jarrusatulan suunnasta. Irrota ohjausyksikkö vaakaputken päältä ja läpivienti suoja vaakaputken sivusta, niin saat pujotettua letkun rungosta ulos.
    Olihan taiteilu. Temun letkunyhdistäjä irtosi kesken matkan. Ei siinä auttanut kun syöttää takapäästä. Toi oli hyvä vinkki toi ohjainyksikön irroitus. Sillon näki tilanteen ja pysty käsin auttamaan loppumatkan. Nyt ihmettelen kun irroitin kahvapäästä letkun niin siellä on aivan erilainen pinni kun minulla. Siis siinä on 2 kumitiivistettä jne. Kyllä ne möi nää cura 4 sopiviksi. Saa nähdä. Oliivit on sentään samanlaisia.
    Kiva puuhastella.
    ?Fear is a mindkiller

  26. #10556
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.724
    Se on kyllä kiva tietää että menee heittämällä, niin voi koska vaan tilata Mavenit jos haluaa lisää jarrutehoa...pakko pysyä kumminkin noissa uusissa Srameissa kun ostin ilmaussetin jo

  27. #10557
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.280
    Temulta kannattaa kyllä tilata kaikkea. Toinen mitä voin suositella on jarruletkun helmet ja insertit alilta. Toimii muuten tosi nätisti, mutta insertti tukkii letkun. Aina kannattaa säästää.

  28. #10558
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Se on kyllä kiva tietää että menee heittämällä, niin voi koska vaan tilata Mavenit jos haluaa lisää jarrutehoa...pakko pysyä kumminkin noissa uusissa Srameissa kun ostin ilmaussetin jo
    Joo. Ei mitään ongelmaa. Näytön kun postaa ja sen sivusss olevan muovi jutun mistä letkut tulee niin aika helppo homma. Temun ilmaussettikin toimi hyvin.
    ?Fear is a mindkiller

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7217
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 19.30

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •